W ubiegłym roku co trzeci sprzedawany samochód w Europie był modelem typu SUV. Największy wzrost można przypisać małym SUV-om, których sprzedaż w Europie wzrosła aż o 29 proc., do 2 milionów sztuk. Obserwując potrzeby konsumentów zdecydowaliśmy się zaprojektować zupełnie nowy samochód – kolejny kamień milowy w naszej historii – mówi Bernhard Maier, Prezes ŠKODA AUTO. ŠKODA KAMIQ to kluczowy element realizowanej kampanii modelowej ŠKODY. – Do końca 2022 roku wzbogacimy nasze portfolio o ponad 30 nowych modeli. Naszym celem jest zwiększenie sprzedaży z około 1,25 miliona samochodów do 2 milionów pojazdów rocznie w połowie lub pod koniec następnej dekady – dodaje.

ŠKODA KAMIQ została zaprojektowana dla tych, którzy chcą cieszyć się życiem. Docenią ją szczególnie ci, którzy prowadzą nowoczesny styl życia, lubią nowe wyzwania i przygody. KAMIQ jest rozpoznawalny dzięki jego dzielonym przednim reflektorom ze światłami do jazdy dziennej w ich górnej części. Kompaktowy SUV to także pierwszy model ŠKODY z dynamicznymi kierunkowskazami z przodu i z tyłu samochodu – poszczególne diody LED zapalają się kolejno od środka na zewnątrz.

Wygląd nowego, miejskiego SUV-a ŠKODY definiuje szeroka osłona chłodnicy typowa dla designu marki. Solidny srebrny przedni spojler przypomina o terenowym charakterze SUV-a. Sportowe możliwości podkreśla także większy prześwit, który wynosi o 37 mm więcej niż w porównywalnej ŠKODZIE SCALA. Ponadczasowy design podkreślają również 16-, 17- lub 18 calowe obręcze kół ze stopów metali lekkich.

Większy prześwit, duże koła i dyfuzor zwracają uwagę na uterenowiony charakter ŠKODY KAMIQ. Wyważone proporcje, czyste linie i nowoczesny, a jednocześnie ponadczasowy design wzmacniają dynamiczny, sportowy wygląd modelu.

KAMIQ to wciąż ŠKODA, ale inna niż do tej pory. Naszym celem było stworzenie nowego rodzaju SUV-a – wyjaśnia Christian Strube, Członek Zarządu ŠKODY odpowiedzialny za rozwój techniczny. KAMIQ ma zalety typowe dla SUV-ów takie jak zwiększona wysokość jazdy i wynikająca z tego wygodna pozycja jazdy. Cechy te łączy ze zwinnością kompaktowego samochodu.

Zobacz również:   Młode i przebojowe: nowe Audi Q2

Pomimo kompaktowych wymiarów (4 241 mm długości, 1 793 mm szerokości i 1 531 mm szerokości), KAMIQ oferuje najdłuższe w swojej klasie wnętrze. Tylni pasażerowie mają do swojej dyspozycji komfortową przestrzeń, a bagażnik mieści od 400 do 1395 litrów. Złożenie przedniego fotela pasażera pozwala uzyskać dodatkową przestrzeń, co pozwala przewozić przedmioty o długości nawet 2,5 m.

Dzięki zastosowaniu nowej platformy KAMIQ mógł zostać wyposażony w liczne technologie, które do tej pory zarezerwowane były dla samochodów klasy premium, w tym ogrzewanie przednich i tylnych siedzeń, kierownicy i przedniej szyby. Wnętrze może zostać zdominowane przez opcjonalny cyfrowy zestaw wskaźników z pięcioma trybami wyświetlania i ekranem 10,25 cala. Samochód został także wyposażony w ekran o przekątnej 9,2 cala, umieszczony idealnie w polu widzenia kierowcy.

ŠKODA to lider w obszarze bezpieczeństwa, dlatego w nowym SUV-ie nie zabrakło nowoczesnych systemów wspierających kierowcę – w wersji standardowej dostępne będą m.in. FRONT ASSIST i LANE ASSIST. Samochód będzie wyposażony także w wiele innych innowacyjnych systemów pozwalających zapobiegać wypadkom i zapewniających wysoki poziom aktywnego bezpieczeństwa. Opcjonalnie ŠKODA KAMIQ może być wyposażona w tempomat, Side Assist, Park Assist czy obsługę głosową.

KAMIQ wyposażony został w zupełnie nową generację systemów Infotainment. Pozostaje zawsze online i dzięki swoim aplikacjom jest w stanie zaoferować najbardziej zaawansowane usługi ŠKODA Connect. Dzięki temu jest idealną propozycją dla młodszych kierowców – zauważa Strube.

Oferta ŠKODY KAMIQ obejmuje silnik benzynowy o mocy 1,0 TSI (95 i 115 KM) i 1,5 TSI (150 KM), a także silnik wysokoprężny 1,6 TDI (115 KM).

Dodaj komentarz