P14_0602_a4_rgb

Porsche postanowiło poddać face liftingowi bardzo lubiany model jakim jest Cayenne. Auto będzie można zobaczyć na zbliżających się targach motoryzacyjnych w Paryżu. Sprzedaż Cayenne sięgająca pół miliona  sprzedanych egzemplarzy stała się filarem niemieckiej marki i pomimo, że model Macan zbiera ogromną popularność, Porsche zdecydowało na odświeżenie swojego większego SUVa. Zmiany stylistyczne są najbardziej widoczne w przedniej części samochodu, który dostał większy Grill, nowy zderzak z otworami poprawiającymi chłodzenie, oraz masywniejszą maskę. Nowe reflektory biksenonowe i światła do jazdy dziennej LED DRL są wyposażeniem każdej wersji Nowego Cayenne. W środku znajdziemy multifunkcyjną kierownicę z łopatkami do zmiany biegów pochodzącą z najdroższego modelu 918.

P14_0603_a4_rgb

Najciekawsze nowości znajdziemy jednak pod maską. Silniki zaczynają się od 3-litrowego turbodoładowanego Diesla osiągającego moc 240 KM. Cayenne S dostał 3.6 litrową widlastą szóstkę z Twin Turbo (pochodzące z Macan Turbo) który z 420 KM i momentem obrotowym 550 Nm pozwala na sprint do 100 km/h w 5.2 sekundy. Dzięki zapożyczeniu układu napędowego z Panamery S E-Hybrid, Porsche stworzyło pierwszego SUVa klasy Premium będącego hybrydą typu plug-in. Cayenne S E-Hybrid wykorzystuje 3 litrowy motor V6 z doładowaniem o mocy 333 KM oraz 95-konny silnik elektryczny, co daje łączną moc 416 KM i przyspieszenie do 100 km/h w 5.2 sekundy. Auto może również poruszać się z prędkością 120 km/h wyłącznie na silniku elektrycznym a prędkość maksymalna tej wersji to ponad 240 km/h. Ukoronowaniem tego modelu jest wersja Cayenne Turbo utrzymująca swoją 4.8 litrową jednostkę V8 Twin Turbo, którą podkręcono do 520 KM i 750 Nm momentu obrotowego i pozwala rozpędzić tego kolosa do 100 km/h w zaledwie 4.2 sekundy.

Zobacz również:   Czy pochodzenie ma wpływ na nasz styl jazdy?

Dodaj komentarz