Opel ADAM ze skrzynią biegów Easytronic 3.0: najlepsze cechy obu typów przekładni

Opel-ADAM-281526

  • ADAM ze zautomatyzowaną przekładnią manualną debiutuje na Salonie Motoryzacyjnym w Stambule
  • Nowa generacja skrzyni biegów Easytronic łączy zalety przekładni manualnych i automatycznych

Niezwykle oszczędny indywidualista z wygodną zmianą biegów — taki jest Opel ADAM ze skrzynią biegów Easytronic 3.0. Mały luksusowy Opel ze zautomatyzowaną przekładnią manualną najnowszej generacji zadebiutuje na Salonie Motoryzacyjnym w Stambule, który odbędzie się w dniach 22–31 maja. Pięciobiegowa skrzynia biegów Easytronic 3.0, dostępna w modelu ADAM od początku roku, łączy w sobie zalety komfortowego automatu z efektywnością właściwą manualnym skrzyniom biegów. Dzięki kompaktowej konstrukcji Easytronic 3.0 jest także lżejsza od konwencjonalnej przekładni automatycznej.

Opel-Easytronic-283736

Opel Easytronic 3.0 to zautomatyzowana przekładnia manualna oparta na manualnej skrzyni biegów o obniżonym tarciu wewnętrznym, zoptymalizowania pod kątem współpracy z małymi silnikami. W trybie automatycznym za zmianę przełożeń i obsługę sprzęgła odpowiada elektryczno-hydrauliczny siłownik. Układ elektroniczny sterujący skrzynią biegów automatycznie wybiera przełożenie zapewniające najniższe zużycie paliwa w określonych warunkach jazdy, dzięki czemu eksploatacja samochodu jest niezwykle ekonomiczna. Układy hydrauliczne oraz elektryczno-hydrauliczne siłowniki zapewniają optymalną i szybką zmianę biegów. Przekładnia może pracować również w trybie półautomatycznym. Wówczas biegi zmienia kierowca, przesuwając dźwignię do przodu lub do tyłu. Ta zautomatyzowana przekładnia manualna uzupełniona o technologię Start/Stop zapewnia jeszcze większe ograniczenie zużycia paliwa, zwłaszcza w czasie jazdy po mieście. W połączeniu z wolnossącym silnikiem 1.4 o mocy 64 kW/87 KM skrzynia biegów Easytronic 3.0 przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa o 0,4 l/100 km w cyklu mieszanym w porównaniu z pięciobiegową przekładnią manualną. Odpowiada to ograniczeniu emisji CO2 o 10 g/km. ADAM 1.4 ecoFLEX w takiej konfiguracji i z systemem Start/Stop zużywa 4,7 litra paliwa na 100 kilometrów przy emisji CO2 na poziomie 109 g/km, co oznacza przejście z niemieckiej klasy efektywności energetycznej C do B.

Opel-Easytronic-283737

Zautomatyzowana skrzynia biegów zwiększa także komfort jazdy. Przekładnia Easytronic najnowszej generacji imponuje krótkim czasem reakcji oraz szybszą i bardziej płynną zmianą biegów. Optymalizacja ta była możliwa dzięki zastosowaniu nowego siłownika oraz udoskonalonych czujników i układów sterowania, a także kompleksowej modyfikacji podstawowego mechanizmu manualnej skrzyni biegów. Inżynierowie firmy Opel opracowali specjalny zestaw kół zębatych do zautomatyzowanej przekładni. Długie przełożenia pięciobiegowej skrzyni biegów umożliwiają jazdę z niższymi obrotami silnika, który pracuje cicho nawet przy prędkościach autostradowych. Podobnie jak w przypadku tradycyjnych przekładni automatycznych, Easytronic 3.0 zapewnia tryb „pełzania” przydający się przy manewrach wykonywanych z minimalną prędkością.

Opel-Easytronic-295671

Skrzynia biegów łącząca najlepsze cechy obu typów przekładni jest dostępna już za dopłatą 3 500 zł w stosunku do wersji samochodu z tradycyjną pięciobiegową przekładnią manualną (sugerowana cena detaliczna z VAT w Polsce).

Zobacz również:   BMW wycofuje Baby Racer III

Informacja jest ważna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna oraz szczegółowe informacje na temat modelu ADAM ze skrzynią biegów Easytronic 3.0 będą dostępne na stronie marki Opel oraz u Autoryzowanych Dystrybutorów.

1 KOMENTARZ

Leave a Reply