Opracowany przez Grupę PSA Peugeot Citroën 3-cylindrowy, turbodoładowany silnik PureTech zdobywcą tytułu Silnik Roku 2015

P11144079

W dniu 17 czerwca br. w Stuttgarcie (Niemcy) jury 17. konkursu „The International Engine of the Year Awards”, organizowanego przez brytyjskie czasopismo „Engine Technology International”, przyznało opracowanemu przez Grupę PSA Peugeot Citroën 3-cylindrowemu silnikowi PureTech nagrodę Silnika Roku w kategorii pojemnościowej od 1,0 do 1,4 l.

Nagroda ta stanowi ukoronowanie sukcesów tego silnika, wyprodukowanego dotychczas w ilości ponad 100 tys. egzemplarzy w usytuowanej na terenie Francji w Douvrin (Pas-de-Calais) fabryce Française de Mécanique.

Gama wyjątkowo wydajnych, 3-cylindrowych silników benzynowych PureTech, o zmniejszonym średnio o 18% poziomie zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do poprzedniej generacji, obejmuje wersje wolnossące o pojemnościach 1.0 i 1.2 l produkowane od 2012 roku we francuskim zakładzie w Trémery (Moselle) o rocznej zdolności produkcyjnej 640 tys. sztuk oraz wersje turbodoładowane 1,2 l produkowane od 2014 roku w zakładzie Française de Mécanique o rocznej zdolności produkcyjnej 320 tys. sztuk i w fabryce w Xiangyang (Chiny) o zdolności produkcyjnej 200 tys. sztuk.

Wychodząc naprzeciw silnemu popytowi na montowane we wiodących modelach koncernu turbodoładowane silniki PureTech, Grupa PSA Peugeot Citroën zapowiedziała w marcu 2015 roku, w obecności Prezydenta Francji François Hollande’a, zwiększenie zdolności produkcyjnej fabryki w Trémery o dodatkowe 200 tys. sztuk.

Rodzina silników PureTech jest montowana w modelach Citroën C1, C3, C3 Picasso, C4, C4 Cactus, C4 Picasso, Peugeot 108, 208, 308, 2008, 3008 i 5008, DS 3 i DS 4 oraz w modelach Dongfeng Peugeot 308S i 408.

Z okazji wręczenia nagrody wiceprezes Grupy PSA, powiedział: „Ze średnią 110,3 g/km, PSA jest niekwestionowanym liderem europejskiego rynku pod względem obniżania emisji CO2. To prestiżowe wyróżnienie dla naszego 3-cylindrowego, turbodoładowanego silnika stanowi szczególną nagrodę dla know-how konstruktorów z Grupy PSA w zakresie silników benzynowych. Jest to wspaniały dowód uznania dla technologicznych osiągnięć działu badawczo-rozwojowego PSA, dzięki którym możliwe było systematyczne obniżanie zużycia paliwa”.

P11144033

Zobacz również:   Z okazji 5. rocznicy powstania modelu Juke Nissan zbudował jego pełnowymiarową makietę w technice origami

Leave a Reply