Perspektywa seryjnej produkcji: Audi e-tron quattro concept na IAA 2015

The Audi e tron quattro concept is designed from the ground up as an electric car and proves to be pioneering in its segment at the very first glance.
The cabin of the Audi e-tron quattro concept tapers strongly toward the rear end, approaching the idealized shape of an aerodynamically optimized droplet.
The cabin of the Audi e-tron quattro concept tapers strongly toward the rear end, approaching the idealized shape of an aerodynamically optimized droplet.

– Najnowocześniejszy akumulator i doskonała aerodynamika zapewniają zasięg ponad 500 kilometrów
– Sportowy SUV z wyłącznie elektrycznym napędem będzie produkowany seryjnie od roku 2018

Elektryczna jazda to w Audi przyjemność, a nie kompromis. Z takiego właśnie założenia wychodzi koncern z Ingolstadt, zapowiadając przedstawienie podczas Międzynarodowej Wystawy Samochodowej IAA 2015 we Frankfurcie nowego modelu: Audi e-tron quattro concept. Koncepcyjny, sportowy SUV, daje perspektywę na pierwszy seryjnie produkowany samochód elektryczny spod znaku czterech pierścieni.

The Audi e tron quattro concept is designed from the ground up as an electric car and proves to be pioneering in its segment at the very first glance.
The Audi e tron quattro concept is designed from the ground up as an electric car and proves to be pioneering in its segment at the very first glance.

Audi e-tron quattro concept zostało od podstaw zaprojektowane jako auto elektryczne i już na pierwszy rzut oka udowadnia, że jest pionierem w swoim segmencie. Według opracowanej przez Audi zasady „Aerosthetics“, pojazd ten umiejętnie łączy techniczne środki zmniejszające opór powietrza, z kreatywnymi rozwiązaniami stylistycznymi. Ruchome elementy aerodynamiczne z przodu, po bokach i z tyłu pojazdu, wpływają na przepływ powietrza wokół samochodu. Zoptymalizowane pod względem aerodynamicznym podwozie, jest całkowicie zamknięte. Dzięki współczynnikowi cw 0,25, Audi e-tron quattro concept ustanawia nowy rekord w segmencie SUV-ów. Wpływa to wymiernie na duży, ponad 500 kilometrowy zasięg tego modelu.

The Audi e-tron quattro concept marks the world premiere of Matrix laser OLED technology at the front of a vehicle and epitomizes “Vorsprung durch Technik” in the field of automotive lighting.
The Audi e-tron quattro concept marks the world premiere of Matrix laser OLED technology at the front of a vehicle and epitomizes “Vorsprung durch Technik” in the field of automotive lighting.

Pojazd studyjny bazuje na modularnej, wzdłużnej platformie podłogowej drugiej generacji, dającej duże możliwości jeśli chodzi o montaż układu napędowego i karoserii. Długość auta mieści je w przedziale pomiędzy Audi Q5 a Q7. Typowy dla SUV-ów kształt karoserii z jednej strony i płaska, podobna do coupé kabina Audi e-tron quattro concept z drugiej, dają wrażenie dużej dynamiki. Przestronne wnętrze oferuje miejsce dla czterech osób.

The front display, which is curved upward, offers some gesture controls and visualizes the climate control system. The two rear passengers in the Audi e-tron quattro concept have their own OLED displays.
The front display, which is curved upward, offers some gesture controls and visualizes the climate control system. The two rear passengers in the Audi e-tron quattro concept have their own OLED displays.

Pojemny, litowo-jonowy akumulator umieszczono pomiędzy osiami, poniżej przedziału pasażerskiego. Takie miejsce montażu zapewnia nisko osadzony punkt ciężkości oraz równomierne rozłożenie obciążeń między osiami, co daje dużą dynamikę jazdy oraz maksymalne bezpieczeństwo, wykraczające poza ten segment.

Projektując układ napędowy, inżynierowie Audi korzystali ze swych doświadczeń przy budowie elektrycznie napędzanego, sportowego Audi R8 e-tron. Audi e-tron quattro concept napędzają trzy silniki elektryczne: jeden umieszczony na osi przedniej, dwa kolejne na tylnej. Dzięki temu, samochód ten jest elektrycznym quattro, e-tron quattro – pojazdem dynamicznym, a jednocześnie bardzo wydajnym.

The operating and display concept is deeply integrated into the plastic, driver-oriented architecture of the cockpit. Because the electric drive has no propshaft, the center console seems to float.
The operating and display concept is deeply integrated into the plastic, driver-oriented architecture of the cockpit. Because the electric drive has no propshaft, the center console seems to float.
Zobacz również:   Skoda Popular świętuje 80. rocznicę swojego pierwszego rajdowego sukcesu

Leave a Reply