Peugeot 308 Racing Cup: stworzony do wyścigów

P308 005

Inżynierowie PEUGEOT SPORT skupili swoją uwagę na modelu PEUGEOT 308. Dzięki ich wiedzy powstał 308 GTi by PEUGEOT SPORT – najbardziej ekstremalny model w gamie. Konstruktorzy marki poszli jeszcze dalej i stworzyli wersję wyczynową. Od wersji seryjnej do wyścigowej był tylko jeden krok… Oto PEUGEOT 308 Racing Cup!

 Imponujące i aerodynamiczne kształty PEUGEOT 308 Racing Cup pozwalają domyślać się skrytych pod maską wyczynowych technologii, opracowanych dla klientów spragnionych wysokich osiągów i mocnych doznań z jazdy. Wersja 308 Racing Cup wyposażona w silnik 1.6 THP, taki sam jak w 308 GTi by PEUGEOT SPORT, rozwija 308 koni, czyli o 38 koni więcej niż wersja drogowa!

 

Rasowe kształty

Światła, linie nadwozia oraz doskonała aerodynamika pozwalają się domyślać, że mamy do czynienia z rasowym wyczynowym samochodem. Nowa wersja, opracowana na bazie PEUGEOT 308 – przejawiającego i tak już sportowy temperament – otrzymała specjalne nadwozie o muskularnych liniach.

By umożliwić montaż dużych kół poszerzono nadkola samochodu, co zapewniło PEUGEOT 308 Racing Cup atletyczne wymiary. Samochód ma 1910 mm szerokości, czyli o 106 mm więcej niż 308 GTi by PEUGEOT SPORT.

Spojler poprawiający docisk tylnej osi został zainspirowany konstrukcją samochodów wyścigowych klasy WTCC.

Wersja ta posiada również specjalnie zaprojektowane zderzaki oraz przedni spoiler, które oprócz doskonałych parametrów aerodynamicznych zapewniają jej imponujący wygląd.

Uzupełnieniem sportowej stylistyki są specjalne obręcze 18’’, dostępne z oponami niskoprofilowymi typu „slick” oraz deszczowymi (27/65).

P308 004

Technologie

Silnik 1,6 L THP pochodzi w prostej linii z modelu 308 GTi by PEUGEOT SPORT. W odpowiedzi na silną konkurencję w wyścigach specjaliści z Vélizy zwiększyli jego osiągi. Dzięki turbosprężarce z 208T16, PEUGEOT 308 Racing Cup już teraz rozwija moc powyżej 308 koni. W efekcie dalszych prac rozwojowych może osiągnąć jeszcze bardziej ekstremalne wartości.

PEUGEOT 308 Racing Cup posiada również elementy zawieszenia przejęte z wersji seryjnej, jak np. sworznie czy tylną belkę. W celu dostosowania go do warunków wyczynowych konstruktorzy wyposażyli go w sportowe części, m.in. hamulce z 6-tłoczkowymi zaciskami. Sześciobiegowa skrzynia biegów jest wyposażona w sterowanie sekwencyjne z łopatkami przy kierownicy.

Dużą uwagę poświęcono również obniżeniu masy samochodu: PEUGEOT 308 Racing Cup będzie ważył od 1000 do 1050 kg.

 

Zobacz również:   Tak wygląda Nissan Micra 5 generacji

 P308 003

Z przeznaczeniem do międzynarodowych wyścigów

PEUGEOT 308 Racing Cup będzie dostępny dla klientów na całym świecie pod koniec 2016 roku. Model ten ma zastąpić RCZ Racing Cup w ramach pucharów, a także w wyścigach samochodów turystycznych: VLN (Niemcy), CER (Hiszpania), CITE (Włochy), BGDC (Belgia), a także w mistrzostwach wytrzymałościowych, takich jak serie 24H.

 P308 001

Dobry początek we Frankfurcie

PEUGEOT 308 Racing Cup zostanie przedstawiony na salonie samochodowym we Frankfurcie w dniach od 17 do 27 września. Swoje możliwości będzie prezentował nie tylko w świetle reflektorów na targowym stoisku, ale i na torze im. Paula Ricarda we Francji w dn. 24-25 października podczas pokazu z okazji finałów GT Tour.

 

Zobacz PEUGEOT 308 RACING CUP w akcji na Youtube na kanale peugeotsportofficial

 

 

Dane techniczne

 

Silnik:

Typ 1.6 THP przejęty z 208 GTi by PEUGEOT SPORT / turbosprężarka przejęta z modelu 208 T16

Moc 308 KM

Pojemność skokowa – 1600 cm3

Maksymalna moc – 308 KM

Wydech: Ø70 mm

Zbiornik paliwa: standardowy

Układ bezpośredniego wtrysku benzyny

Skrzynia biegów

Sześciobiegowa sekwencyjna skrzynia biegów z łopatkami zmiany biegów przy kierownicy

Nadwozie

Wzmocniona konstrukcja ze spawaną klatką bezpieczeństwa (zgodnie z normami FIA)

Specjalne zderzaki przednie i tylne oraz nadkola

Szyby boczne i tylna z poliwęglanu

Masa minimalna 1000 kg, maksymalna – 1050 kg

Rozkład masy (przód/tył): 63% / 37%

Ustawienia: kąt pochylenia kół / zbieżność kół / wysokość nadwozia / kąt pochylenia spojlera / kompresja i odbicie amortyzatorów

Podnośnik: 3 siłowniki pneumatyczne

Wymiary

Długość: 4288 mm (bez spojlera, zgodnie z regulaminem WTCC)

Szerokość: 1910 mm

Rozstaw osi: 2620 mm

Zderzaki przednie i tylne + specjalne błotniki

Elementy aerodynamiczne

Przedni spoiler

Tylny spojler zgodny z regulaminem WTCC

Obręcze kół

Specjalne obręcze kół 10’’x18’’

Opony „slick” i deszczowe 27/65

Leave a Reply