PEUGEOT prezentuje nowe układy napędowe Plug-in Hybrid

Nowa oferta jest uzupełnieniem istniejących napędów montowanych w PEUGEOT 3008 oraz
nowych PEUGEOT 508 i 508 SW. Układy napędowe HYBRID i HYBRID4 (do wersji z napędem na cztery koła) pojawią się kolejno w PEUGEOT 508 i PEUGEOT 3008 na jesieni 2019 roku.

Jazda samochodem PEUGEOT wzbogaca się o dwa nowe tryby jazdy, napędu na cztery koła (HYBRID4), mocy trybu Sport i uniwersalności trybu Hybrid.

Spalinowy silnik benzynowy
Silnik 1.6 l PureTech został specjalnie przystosowany, m.in. poprzez dodanie dwufunkcyjnego alternatora-rozrusznika i wyposażenie w specjalny układ chłodzenia. Silnik ma moc 180 KM z napędem HYBRID i 200 KM w przypadku HYBRID4.


Nowa, automatyczna, elektrycznie sterowana skrzynia biegów
Silnik PureTech współpracuje z nową, automatyczną, 8-stopniową skrzynią biegów e-EAT8 (Electric Efficient Automatic Transmission), która jest specjalnie przeznaczona do napędów PEUGEOT PLUGIN HYBRID.


Silnik elektryczny współpracujący ze skrzynią ma moc 110 KM/80 kW, przenoszoną na przednią oś. Dla uzyskania optymalnego i niewyczuwalnego sposobu przełączania między napędem spalinowym a elektrycznym, sprzęgło hydrokinetyczne z wersji spalinowych zostało zastąpione mokrym sprzęgłem wielotarczowym. Efektem tych zmian jest wzrost momentu obrotowego o 60 Nm, a w konsekwencji skrócenie czasu reakcji układu.

HYBRID4

Elektrycznie napędzana tylna oś
W wersjach HYBRID4 tylna oś z wielowahaczowym zawieszeniem jest wyposażona w falownik, silnik elektryczny o mocy 110 KM/80 kW i reduktor umożliwiający przeniesienie napędu na cztery koła. Rozwiązanie to nie spowodowało zmniejszenia miejsca w kabinie.
Litowo-jonowy akumulator trakcyjny Wysokonapięciowy (300V), litowo-jonowy akumulator jest umiejscowiony pod drugim rzędem siedzeń zarówno w wersji HYBRID jak i HYBRID4.

Akumulator ma jedną z najwyższych oferowanych na rynku pojemności, która wynosi 11,8 kWh (HYBRID) lub 13,2 kWh (HYBRID4). Umożliwia pokonanie dystansu do 50 kilometrów według WLTP(2) (60 kilometrów zgodnie z normą NEDC(1)) w trybie w 100% elektrycznym.
Dla umożliwienia maksymalnego wykorzystania jazdy w trybie w 100% elektrycznym, trybem domyślnym jest tryb zeroemisyjny (ZEV). Włącza się za każdym razem, gdy akumulator jest odpowiednio naładowany. Jazda w trybie elektrycznym jest możliwa do prędkości 135 km/h, przy której następuje przełączenie na napęd spalinowy.

Zobacz również:   Turbodoładowany silnik 1.4 o wysokiej efektywności w nowej Astrze

Łatwe i szybkie doładowanie akumulatora trakcyjnego
Pełne doładowanie odbywa się maksymalnie:
 w ciągu 8 godzin ze standardowego gniazda (ładowarka 3,3 kW, 8 A),
 w ciągu 4 godzin z gniazda przyspieszonego ładowania typu Green’up® (ładowarka 3,3 kW, 14 A),
 a nawet w niecałe 2 godziny w przypadku terminala typu Wallbox (ładowarka 6,6 kW
dostępna w opcji, 32 A).

Leave a Reply