Już za 3 dni, 14 stycznia 2016, w Birmingham, podczas targów motoryzacyjnych Autosport International – The Racing Car Show – odbędzie się oficjalny launch pierwszego, polskiego samochodu wyścigowego Arrinera Hussarya GT.
Do Birmingham, wraz z Arrinerą i jej twórcami, pojadą także młodzi sportowcy: Gosia Rdest i Maciej Dreszer. Tym samym po raz pierwszy motorsport na tak ważnych targach promować będzie zespół ambasadorów: polski samochód, polski zespół i polscy kierowcy wyścigowi.

Autosport International – The Racing Car Show

Autosport International – The Racing Car Show w Birmingham to jedna z najważniejszych
i najstarszych imprez targowych związanych z motosportem w Europie. W 2016 organizowana jest po raz dwudziesty piąty. W dniach 14-17 stycznia 2016, na powierzchni ponad 300 000 m² będzie można zobaczyć wszystkie rodzaje pojazdów związanych ze sportem motorowym, od kartingu po Formułę 1, oraz najważniejsze w tej branży firmy, producentów i dostawców technologii.  Autosport International to impreza, która naprawdę gromadzi pod jednym dachem cały świat sportów motorowych.  Dwa pierwsze dni 14 i 15 stycznia będą poświęcone profesjonalistom i spotkaniom biznesowym branży motor sportu. Natomiast 16 i 17 stycznia będą otwarte dla publiczności-fanów motor sportu, który w Wielkiej Brytanii cieszy się ogromnym zainteresowaniem.

Polski samochód – polski zespół – polscy kierowcy

Te targi będą dla Polski i Polaków wyjątkowe, bo po raz pierwszy nasz kraj reprezentować będą na nich wyjątkowi ambasadorzy. Pierwszym i najważniejszym będzie oczywiście polska wyścigówka, czyli Arrinera Hussarya GT. Jej debiut odbędzie się na targach, 14 stycznia 2016, o godz. 11:00.

Docelowo chcielibyśmy, by projekt Arrinera składał się z trzech elementów: polskiego samochodu, zespołu polskich inżynierów i projektantów oraz polskiego kierowcy wyścigowego. Samochód i zespół już mamy, teraz rozmawiamy z polskimi kierowcami wyścigowymi, aby jeden z nich poprowadził Arrinerę podczas wybranych wyścigów w 2016 roku” – mówi Piotr Gniadek, wice Prezes Arrinera Automotive S.A.

Kierowców Arrinera ostatecznie jeszcze nie wybrała, ale postanowiła do Birmingham zabrać ze sobą dwie dodatkowe osoby – Gosię Rdest i Macieja Dreszera. Zarówno Rdest, jak i Dreszer to świetni kierowcy wyścigowi mogący się pochwalić doskonałymi wynikami sportowymi oraz zwycięstwami w ważnych, międzynarodowych wyścigach samochodowych.  Naszym zdaniem są świetnymi ambasadorami polskiego motosportu na świecie i taką właśnie będą odgrywać rolę na stoisku Arrinery podczas targów w Birmingham” – wyjaśnia Gniadek.

 Gosia_Maciek

Maciej Dreszer

Jeden z najbardziej utalentowanych młodych kierowców wyścigowych w Europie. W 2015 roku, ścigając się wyścigówką BMW, zwyciężył w europejskiej edycji pucharu BMW M235i Racing Cup, wielokrotnie wygrywając na słynnych obiektach w Belgii i Holandii – Spa, Zolder i Zandvoort. Na gali motorsportu w Brukseli otrzymał od BMW tytuł Młodzieżowy Talent Roku. W 2015 roku Maciej zdobył również tytuł Wicemistrza Świata w prestiżowej serii wyścigów długodystansowych 24H International Endurance Series. Starty w niej rozpoczął od 24-godzinnego wyścigu na torze Dubai Autodrome w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, w barwach Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy Jurka Owsiaka. Sukcesy w sezonie 2015 były efektem ciężkiej pracy i kontynuacją świetnej passy rozpoczętej w 2014 roku. Wtedy to Maciej Dreszer wielokrotnie zwyciężał w cyklu wyścigów długodystansowych VLN na niemieckim Nürburgringu, startując Toyotą GT86. W 2014 roku, jako kierowca wyścigowy, przeszedł do historii – został najmłodszym zawodnikiem, który wystartował i wygrał wyścig na Nürburgringu. Maciej jest też najmłodszym w historii uczestnikiem 24-godzinnego wyścigu ADAC Zurich 24h Rennen na Nürburgringu, zwanym „Zielonym Piekłem”. Maciej Dreszer nie ma w Polsce równych sobie jeśli chodzi o doświadczenie wyścigowe na torze Nürburgringu–Nordschleife, uznawanym za najtrudniejszy i najbardziej niebezpieczny tor wyścigowy na świecie. Jako jedyny Polak posiada licencję wyścigową uprawniającą do startów na tym torze. Mimo młodego wieku, Maciej jest kierowcą z ogromnym doświadczeniem w wyścigach długodystansowych, żaden sportowiec w Polsce nie może się z nim równać jeśli chodzi o Endurance Racing. W sezonie 2016 Maciej Dreszer zamierza wystartować w jednej z najbardziej prestiżowych serii wyścigowych – Porsche Supercup, rozgrywanej wraz z zawodami Formuły 1. Po pozytywnych testach za kierownicą i przeprowadzonych rozmowach z zagranicznymi zespołami, m.in. z Lechner Racing, w którym startował Kuba Giermaziak wspierany przez PKN Orlen, Maciej Dreszer podjął decyzję, że jako Polak powierzy serwisowanie Porsche 911 GT3 polskiemu zespołowi Lukas Motorsport, startując z biało-czerwoną flagą na piersi.

Zobacz również:   Mały, rozsądny, wyznaczający standardy — KARL spełnia wszystkie wymagania

Gosia Rdest

Gosia Rdest, najszybsza kobieta w Polsce, rozpoczęła przygodę ze sportem motorowym od kartingu. W sezonie 2011 wywalczyła tytuł Mistrza Polski w prestiżowej i mocno obsadzonej klasie KF2. Swoich sił próbowała też we włoskiej lidze kartingowej, gdzie wywalczyła m.in. pierwsze miejsce w 21 Trofeo d’Autunno w kategorii KF2 oraz trzecie miejsce w czwartej rundzie Mistrzostw Włoch, również w kategorii KF2. W sezonie 2012 Gosia wzięła udział w programie szkoleniowym Formuła BMW Talent Cup. Program ten jest uważany za „przedszkole F1”, swoją karierę rozpoczynał w niej m.in. Sebastian Vettel, czerokrotny mistrz świata Formuły 1. Rok później Gosia rywalizowała w BRDC Formula 4 – brytyjskich mistrzostwach Formuły 4, rozgrywanych pod patronatem British Racing Drivers’ Club. Była jedyną kobietą w stawce, a sezon ukończyła z prestiżową nagrodą „Who Zooms Award” za największą ilość wyprzedzeń w sezonie. Na swoim koncie odnotowała aż 72 udane ataki na rywali. Pod koniec sezonu 2013, jako jedna z 12 najlepszych kobiet kierowców z całego świata, została zaproszona przez Volkswagen Motorsport i Komisję Kobiet w Motosporcie FIA na eliminacje do Pucharu Scirocco R-Cup.

W 2015 roku Gosia startowała w dwóch seriach wyścigowych – Audi Sport TT Cup i Volkswagen Golf Cup. Gosia ukończyła sezon na 12 i 10 pozycji, będąc tym samym najszybszą kobietą w stawce. W sezonie 2016 zawodniczka za cel stawia sobie poprawienie wyniku w pucharze Audi Sport TT Cup.

Arrinera Hussarya GT

Arrinera GT, która zadebiutuje w Birmingham to pierwszy polski samochód wyścigowy w klasie GT. Stylistyka tego samochodu jest wyrazem dążenia do uzyskania optymalnych własności aerodynamicznych, a co za tym idzie uzyskanie najlepszych osiągów na torze wyścigowym.

Nadwozie oraz elementy aerodynamiczne zostały opracowane wspólnie z Politechniką Warszawską pod przewodnictwem prof. Janusza Piechny. Ich zadaniem jest wytworzenie jak najlepszego docisku do podłoża, przy jak najmniejszej utracie na prędkości i przyspieszeniu.

Model Arrinera Hussarya GT wyposażony jest centralnie w silnik V8 o pojemności 6,2l, który generować będzie (w zależności od konfiguracji) od 420 KM do 600 KM oraz od 580Nm do 810 Nm. Napęd trafia na tylną oś. Jednostka współpracuje z sekwencyjną 6-cio biegową skrzynią Hewland LLS, sterowaną półautomatycznie przy pomocy łopatek przy kierownicy. W aucie zastosowano sterownik Pectel SQ6M wraz z systemem kontroli trakcji. Za odczyt i zapis parametrów pojazdu odpowiada Cosworth ICD Pro.

Na poznanie dodatkowych szczegółów dotyczących tego wyjątkowego auta trzeba jeszcze trochę poczekać, warto jednak wiedzieć, że założeniem twórców Arrinery jest, by wyścigowa Arrinera Hussarya GT jeszcze w 2016 roku wzięła udział w wyścigach klasy GT, promując markę Arrinera wśród potencjalnych nabywców oraz dostarczając projektantom i inżynierom dodatkowych informacji niezbędnych do udoskonalenia drogowej wersji auta, czyli Arrinery Hussarya.

Dodaj komentarz