Prototypowy samochód PSA pokonał trasę Paryż-Bordeaux (580 km) w trybie autonomicznym

PSA Peugeot Citroen Autonomous Car

W piątek 2 października 2015 r. jeden z czterech autonomicznych samochodów Grupy PSA Peugeot Citroën pokonał trasę Paryż– Bordeaux po autostradzie, udając się na kongres Intelligent Transport Systems (ITS) World Congress, który odbywa się tam w dniach 5 – 9 października br.

Pojazd pokonał 580 km w trybie autonomicznym – bez udziału kierowcy. Samochód samoczynnie dostosowywał swoją prędkość i wymijał inne pojazdy, z uwzględnieniem sytuacji na drodze, ograniczeń wynikających z przepisów i infrastruktury.

Grupa PSA była pierwszym producentem samochodów, który uzyskał w lipcu br. zezwolenia niezbędne do dopuszczenia 4 autonomicznych prototypów do ruchu drogowego. W 2016 r. ich liczba wzrośnie do ok. 15.

W celu uwzględnienia zmieniających się potrzeb i oczekiwań klientów w zakresie środków transportu, PSA Peugeot Citroën rozwija rozwiązania technologiczne, dzięki którym samochody stają się coraz bardziej „inteligentne”, aby podnieść komfort ich użytkowania. Autonomiczne funkcje umożliwią zmniejszenie liczby wypadków spowodowanych błędem człowieka i zmniejszą zmęczenie kierowcy na skutek monotonnej jazdy. Projekty, znajdujące się w zaawansowanym stadium realizacji, przełożą się na coraz szerszą automatyzację funkcji, związanych z jazdą w modelach produkowanych wielkoseryjnie.

Z okazji tego francuskiego debiutu, Carlos Tavares, prezes PSA Peugeot Citroën oświadczył: „Trasa, którą pokonał w dniu dzisiejszym nasz prototyp, jest dowodem na to, że autonomiczny samochód to nie jest już  science fiction. To rzeczywistość, dzięki której wejdziemy w nową, pasjonującą erę motoryzacji.”

ITS World Congress w Bordeaux (od 5 do 9 października 2015)

PSA Peugeot Citroën zaprezentuje na 22. ITS World Congress autonomiczny samochód oraz systemy łączności „Car to Car” i „Car to Infrastructure”. Systemy te stanowią nowe źródło informacji i pozwolą nam lepiej poznać otoczenie samochodu, na podstawie informacji dostarczanych przez inne pojazdy lub infrastrukturę komunikacyjną. Celem jest poprawa bezpieczeństwa użytkowników dróg i zmniejszenie ilości wypadków dzięki przewidywaniu pewnych krytycznych sytuacji.

Zobacz również:   Elektryczny Opel Mokka w kamuflażu

Leave a Reply