PSA Peugeot Citroën rozpoczyna ofensywę na rynkach motoryzacyjnych w Afryce i na Bliskim Wschodzie.

P13059722

Carlos Tavares, Prezes Zarządu PSA Peugeot Citroën i Moulay Hafid Elalamy, Minister Przemysłu, Handlu, Inwestycji i Gospodarki Cyfrowej Królestwa Maroka podpisali w Pałacu Królewskim w Rabacie – w obecności Jego Wysokości Króla Mohammeda VI – umowę, na mocy której w gminie Ameur Seflia w pobliżu miasta Kenitra wybudowany zostanie zakład, w którym od 2019 roku będą montowane silniki i samochody z segmentów B i C spełniające potrzeby rynków tego regionu i klientów marokańskich. Początkowa zdolność produkcyjna zakładu, przewidziana na 90 tys. silników i nadwozi rocznie będzie w miarę wzrostu popytu rynkowego stopniowo zwiększana do docelowych 200 tys. sztuk.

P13059635

Projekt przewiduje współpracę z siecią działających na rynku marokańskim dostawców, którzy skorzystają ze stopniowego zwiększania zdolności produkcyjnej fabryki, jak również z rozwoju pionu inżynieryjnego niezbędnego dla realizacji tego projektu, dzięki czemu udział lokalnych podwykonawców wyniesie 60% już w chwili uruchomienia zakładu i około 80% docelowo. Wysoki poziom kompetencji lokalnych dostawców wyposażenia samochodowego pozwoli im w znaczącym stopniu zwiększyć produkcję.

P13059539

Podpisana umowa pozwoli uzupełnić sieć zakładów Grupy w tym regionie, obejmującą już istniejącą fabrykę w Nigerii oraz fabrykę w Iranie, której uruchomienie jest aktualnie negocjowane, a w konsekwencji umożliwi realizację ambitnych planów Grupy zakładających zwiększenie produkcji samochodów w regionie Afryki i Bliskiego Wschodu do poziomu 1 miliona egzemplarzy w 2025 roku. Afryka i Bliski Wschód są dla PSA Peugeot Citroën tradycyjnymi rynkami. Marka Peugeot cieszy się tam szczególną popularnością, a jej modele od wielu lat znane są w tym regionie z doskonałej renomy. Grupa może również poszczycić się bardzo silną pozycją na niektórych rynkach- notuje ona aktualnie pierwsze miejsce w Tunezji i drugie miejsce w Maroku. Marka Peugeot zajmuje drugie miejsce pod względem sprzedaży w Algierii.

P13059329

Strategia przyjęta dla tego regionu polega na stopniowym zwiększaniu zdolności produkcyjnej w samym jego centrum, aby obsługiwać wszystkie rynki regionu Afryki i Bliskiego Wschodu, którego potencjał powinien, według szacunków, osiągnąć 8 milionów egzemplarzy w 2025 roku.

Zobacz również:   Volvo zamierza zatrudnić ponad 400 inżynierów

 

Region Afryki i Bliskiego Wschodu powinien stać się trzecim filarem rentownego wzrostu Grupy PSA Peugeot Citroën.

CL 13.106.002

Z okazji podpisania umowy, Prezes Carlos Tavares oświadczył:

„Afryka i Bliski Wschód są tradycyjnymi rynkami Grupy PSA i region ten powinien stać się dźwignią rentownego wdrażania naszego planu „Back in the Race” na całym świecie. Umowa podpisana z Królestwem Maroka pozwoli nam uzyskać wysoką zdolność produkcyjną w samym sercu tego regionu w celu zrealizowania naszego ambitnego planu sprzedaży miliona egzemplarzy rocznie w 2025 roku.”

 

Moulay Hafid Elalamy, Minister Przemysłu, Handlu, Inwestycji i Gospodarki Cyfrowej Królestwa Maroka, oświadczył:

„Ta inwestycja przemysłowa dowodzi po raz kolejny słuszności prowadzonej polityki, sprzyjającej inwestycjom największych światowych producentów samochodów. Maroko jest intensywnie rozwijającym się centrum przemysłu motoryzacyjnego na kontynencie afrykańskim dzięki istnieniu prawdziwego samochodowego „ekosystemu”, łączącego wszelkie niezbędne kompetencje w zakresie produkcji, inżynierii i sourcingu”.

Leave a Reply