W 2020 roku gama modelowa Toyoty RAV4 zostanie wzbogacona o nową wersję – RAV4 Plug-in Hybrid. Będzie to najmocniejsza i najbardziej oszczędna odsłona w 25-letniej historii tego modelu. Połączenie atutów piątej generacji RAV4 zbudowanej na platformie TNGA z przyspieszeniem do 100 km/h w 6,2 s*, emisją CO2 poniżej 29 g/km* i 65-kilometrowym* zasięgiem w trybie EV sprawia, że ten najpopularniejszy SUV na świecie po raz kolejny wyznacza nowe standardy w segmencie, który stworzył ćwierć wieku temu.

  • Nowa Toyota RAV4 Plug-in Hybrid staje się nową najwyższą wersją RAV4 i flagowym modelem w gamie hybryd Toyoty;
  • Osiągi lepsze od konkurencyjnych konwencjonalnych SUV-ów: 306 KM (225 kW)*, 0-100 km/h w 6,2 sekundy*;
  • Najniższa emisja CO2 w swojej klasie : poniżej 29 g/km*;
  • Największy zasięg w klasie – ponad 65 km* w trybie elektrycznym;
  • Początek sprzedaży w drugiej połowie 2020 roku.

Toyota RAV4 zadebiutowała w 1994 roku jako pierwszy na świecie kompaktowy SUV i od tamtej pory konsekwentnie ewoluuje, by sprostać zmieniającym się potrzebom i preferencjom klientów. Jakość, styl, osiągi i wszechstronność zapewniły jej pozycję jednego z najpopularniejszych samochodów. Potwierdzają to statystyki z pierwszych 10 miesięcy roku 2019, kiedy to RAV4 był najczęściej kupowanym SUV-em i trzecim najlepiej sprzedającym się samochodem na świecie. W Europie Zachodniej i Środkowej RAV4 również jest jednym z najpopularniejszych SUV-ów z ponad 130 000 zamówień złożonych od czasu jego premiery na początku 2019 roku, w tym ponad 115 000 na wersje hybrydowe.

Bazując na sukcesie RAV4 jako pioniera hybryd w segmencie SUV, Toyota postanowiła zwiększyć liczbę korzyści płynących z tej technologii za sprawą RAV4 Plug-in Hybrid – nowego flagowego modelu w gamie aut hybrydowych marki, który nie tylko będzie mocniejszy, ale także oszczędniejszy i bardziej niskoemisyjny niż jakikolwiek inny samochód w tej klasie.

Pierwsza wersja plug-in hybrid modelu RAV4 korzysta z ponad 20 lat doświadczeń Toyoty jako lidera w dziedzinie technologii hybrydowych układów napędowych. RAV4 Plug-in Hybrid znajdzie się na szczycie gamy piątej generacji modelu.

RAV4 Plug-in Hybrid oferuje najlepsze rozwiązanie z pogranicza dwóch światów. Wyposażony w najnowszą technologię hybrydową Toyoty, o wyższej mocy i lepszej dynamice jazdy, jest również zdolny do jazdy we w pełni elektrycznym trybie EV, bez obaw o zasięg i bez potrzeby zatrzymywania się, by naładować akumulator.

Wysokie osiągi i oszczędność paliwa
Dzięki doświadczeniom zdobytym podczas opracowywania dwóch generacji Priusa Plug-in Hybrid, Toyota jest dobrze przygotowana do produkcji nowego, wydajnego układu napędowego dla modelu RAV4. Moc 306 KM (225 kW)* pozwala rozpędzić auto od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,2 sekundy* – to zdecydowanie lepszy wynik od osiągów konkurencyjnych modeli z konwencjonalnymi silnikami. Co więcej, nowy SUV najprawdopodobniej zapewni najniższą w swojej klasie emisję CO2 i zużycie paliwa: według wstępnej homologacji Toyoty emisja CO2 wynosi poniżej 29 g/km* (wg WLTP). Ten wynik nie ma sobie równych wśród obecnie produkowanych SUV-ów AWD segmentu D z napędem hybrydowym plug-in.

Nowy RAV4 Plug-in Hybrid został zbudowany na platformie GA-K o nisko położonym środku ciężkości, a dodatkowe korzyści pod względem właściwości jezdnych uzyskano dzięki umieszczeniu akumulatora hybrydowego pod podłogą. Auto jest standardowo wyposażone w inteligentny, elektryczny napęd na wszystkie koła AWD-i.

Toyota wykorzystała zwiększenie osiągów, jakie może zapewnić silnik elektryczny, aby uzyskać znaczny wzrost mocy w porównaniu ze standardowym modelem RAV4 Hybrid. Opracowała nowy, litowo-jonowy akumulator o dużej pojemności i zastosowała wzmocniony konwerter w jednostce sterującej mocą układu hybrydowego. 2,5-litrowy, benzynowy silnik Hybrid Dynamic Force bazuje na jednostce zastosowanej w modelu RAV4 Hybrid, z udoskonaleniami niezbędnymi do spełnienia wymagań pod względem osiągów systemu plug-in hybrid. Efektem tych modyfikacji jest nie tylko dynamiczne przyspieszanie, ale również większy zasięg w bezemisyjnym trybie EV.

Zobacz również:   McLaren zamierza rozszerzyć swoją ofertę o nowe modele hybrydowe

Dzięki czterem dostępnym trybom jazdy, kierowca może płynnie przełączać się z jazdy hybrydowej na tryb w pełni elektryczny. Nowy tryb EV pozwala na pokonywanie Toyotą RAV4 Plug-in Hybrid ponad 65 km*, korzystając wyłącznie z energii elektrycznej (jeśli pozwalają na to stopień naładowania akumulatora trakcyjnego i warunki jazdy) – to więcej niż zapewnia jakikolwiek inny SUV z napędem plug-in hybrid i powyżej średniego dystansu pokonywanego dziennie przez europejskich kierowców, który wynosi 50 km. Ponadto RAV4 Plug-in Hybrid może rozwinąć prędkość do 135 km/h w trybie EV, bez żadnej ingerencji silnika benzynowego nawet przy maksymalnym przyspieszeniu.

Pakiet inteligentnych akumulatorów hybrydowych
Kompaktowe wymiary baterii litowo-jonowej umożliwiły umieszczenie jej w całości pod podłogą RAV4 Plug-in Hybrid. Dzięki minimalnej ingerencji baterii w przestrzeń ładunkową pojemność bagażnika wynosi aż 520 litrów. Nisko zamontowany akumulator trakcyjny ułatwił również uzyskanie nisko położonego środka ciężkości auta, zwiększając stabilność prowadzenia i komfort jazdy.

Wysokowydajna pompa ciepła w układzie klimatyzacji
Analizując każdy szczegół, który może przyczynić się do zwiększenia ogólnej wydajności i osiągów RAV4 Plug-in Hybrid, Toyota zaadaptowała system klimatyzacji z pompą ciepła, który – jako pierwszy producent na świecie – wprowadziła do modelu Prius Plug-in Hybrid drugiej generacji. System został dostosowany do użytku w SUV-ie z obiegiem gorącej wody – takim samym, jak zastosowany w RAV4 Hybrid. Ponadto bateria hybrydowa jest chłodzona czynnikiem chłodniczym klimatyzacji.

System pochłaniający ciepło z powietrza na zewnątrz pojazdu w celu ogrzania kabiny jest znacznie bardziej wydajny, niż ogrzewanie silnikiem lub wysokonapięciowe ogrzewacze elektryczne.

Wyrafinowana sportowa stylistyka
RAV4 w wersji Plug-in Hybrid otrzymał nowe detale stylistyczne nadwozia i kabiny, które podkreślają wyrafinowany, sportowy wygląd modelu. Z przodu nowy model wyróżnia się ciemnym wykończeniem dedykowanej kratki osłony chłodnicy, rozszerzającym się na jej obramowanie i reflektory, a także nowym, metalizowanym wykończeniem dolnej listwy zderzaka, podkreślającym szeroką i mocną sylwetkę pojazdu. Nowe 18- i 19-calowe felgi to kontrastowe połączenie jasnego, polerowanego metalu z szarym lub czarnym lakierem. Z tyłu znajduje się przypominająca metal, ozdobna listwa zderzaka. Całości dopełniają czarne listwy wokół dolnej części nadwozia.

W kabinie położono nacisk na nowe wzory tapicerki o sportowym charakterze, z prążkowanymi wzorami i kontrastowymi czerwonymi detalami. Dostępne będą również pikowane czarne skórzane fotele z efektownymi czerwonymi paskami. Konsolę centralną wyposażono w 9-calowy, multimedialny ekran dotykowy – największy w gamie modelowej RAV4 – zapewniający łatwe i przejrzyste sterowanie funkcjami systemu multimedialnego w zakresie rozrywki, informacji i łączności internetowej w samochodzie.

Wyposażenie premium
Specyfikacja wyposażenia RAV4 Plug-in Hybrid odzwierciedla jego status flagowego modelu. W zależności od wersji, samochód otrzyma 19-calowe aluminiowe felgi, podgrzewane przednie i tylne siedzenia, zamontowane w kabinie gniazdko elektryczne 230 V, dwukolorowe wykończenie nadwozia, elektrycznie otwieraną tylną klapę z bezdotykowym sterowaniem, panoramiczny dach, wyświetlacz Head-up Display, system audio z 9-calowym ekranem dotykowym oraz najnowszy pakiet multimedialny Toyoty, zintegrowany z Apple CarPlay i Android Auto.

Harmonogram sprzedaży
Nowa Toyota RAV4 Plug-in Hybrid zostanie wprowadzona na rynek w drugiej połowie 2020 roku, a daty rozpoczęcia jej sprzedaży zostaną określone w zależności od rynku.

* Dane tymczasowe, przed ostateczną homologacją.

 

Dodaj komentarz