cq5dam.web.1280.1280 (9)

  • Niemiecki majstersztyk: nowe, komfortowe fotele firmy Opel
  • Wyjątkowe w klasie kompaktowej: funkcja masażu, pamięć ustawień i wiele innych rozwiązań
  • Tradycja w firmie Opel: certyfikat i rekomendacja stowarzyszenia AGR (Aktion Gesunder Rücken) na rzecz zdrowego kręgosłupa 

Nowy Opel Astra będzie miał swoją światową premierę na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym we Frankfurcie dopiero jesienią (17–27 września 2015 r.), ale już dziś wiadomo, że żaden model w klasie kompaktowej nigdy jeszcze nie zapewniał takiego luksusu. Astra jest lżejsza, bardziej wydajna i wyposażona w najnowocześniejsze rozwiązania, a zaawansowana konstrukcja foteli gwarantuje relaks w czasie każdej podróży. Ergonomiczne fotele z certyfikatem stowarzyszenia AGR w samochodach Opla zapewniają najwyższy komfort nawet na najdłuższych trasach. Opel kontynuuje w ten sposób tradycję wyposażania swoich samochodów w fotele przyjazne dla kręgosłupa. Oprócz regulacji w 18 kierunkach, w tym regulacji bocznych segmentów oparcia, fotele mogą być opcjonalnie wyposażone w takie funkcje podnoszące komfort użytkowania jak mechanizm masujący, pamięć ustawień czy nawet system wentylacji, co jest unikatową ofertą w segmencie samochodów kompaktowych. Dzięki większej ilości miejsca na nogi oraz opcjonalnemu podgrzewaniu miejsc skrajnych na dodatkowy luksus mogą liczyć także pasażerowie podróżujący z tyłu. Nabywcy Astry będą mogli zasiąść w luksusowych fotelach zaprojektowanych w całości przez firmę Opel i oferowanych w bardzo atrakcyjnych cenach.

cq5dam.web.1280.1280 (12)

„Fotele to jeden z najważniejszych elementów samochodu zapewniający bezpieczeństwo, wygodę podróży oraz nadający stylu. Dlatego, przy wsparciu naszych partnerów, tak dużą wagę przyłożyliśmy do skonstruowania własnego systemu foteli” — mówi Charlie Klein, wiceprezes ds. inżynierii pojazdów w firmie Opel. „Fotele w nowej Astrze to wysokiej jakości produkt będący odzwierciedleniem umiejętności naszych inżynierów i projektantów. Fotele w Astrze to kolejne zaawansowane technicznie rozwiązanie dotychczas spotykane tylko w modelach klasy premium, które Opel wprowadza w klasie kompaktowej”.

Lekka konstrukcja fotela: 10 kilogramów mniej

Dla liczącego ponad 100 pracowników zespołu ekspertów prace nad fotelami do nowej Astry rozpoczęły się prawie 5 lat temu. „Rozmieszczenie siedzeń, jako elementów o relatywnie dużych gabarytach, trzeba uwzględnić już na samym początku projektowania samochodu. Fotele muszą być dopasowane do reszty nadwozia z milimetrową dokładnością, w każdym kierunku” — mówi Andrew Leuchtmann, dyrektor działu GME Interiors. To trudne zadanie, ponieważ komponenty siedzeń należą do największych części montowanych w samochodzie. Produkcja samych foteli stanowi około 10 procent kosztów produkcji całego samochodu.

cq5dam.web.1280.1280 (8)

Ponadto fotele mają istotny udział w całkowitej masie pojazdu. Dlatego przystępując do pracy nad nowym modelem, inżynierowie musieli dokładnie zbadać wszystkie elementy komfortowych foteli Astry w standardowej wersji. „Żaden z nich nie został przejęty z poprzedniczki” — zapewnia ekspert. Aby uzyskać dodatkowe 35 mm miejsca na nogi dla pasażerów podróżujących z tyłu, zastosowano znacznie bardziej zwartą konstrukcję oparć przednich komfortowych foteli. Udało się to osiągnąć zarówno dzięki najnowocześniejszym metodom obliczeniowym, jak i poprzez zastosowanie lżejszej pianki poliuretanowej oraz stelaża z ultrawysokowytrzymałej stali ukrytego pod tapicerką. „Nowe fotele są o około 10 kg lżejsze niż w poprzednim modelu” — wyjaśnia Leuchtmann. Dotyczy to nie tylko foteli przednich, również tylne siedzenia w nowej Astrze ważą mniej i są bardziej kompaktowe, mają zoptymalizowany profil, a bardziej strome siedzisko zapewnia lepsze podparcie ud.

Zobacz również:   Bugatti Chiron z tańszymi oponami w porównaniu do 42 tys. dolarów za komplet do Veyrona

Ergonomiczne fotele ze znakiem jakości AGR

„Ergonomia w aucie to nie tylko odpowiednie wyprofilowanie siedzeń, ale także ich właściwe rozmieszczenie” — mówi Leuchtmann. Pod tym względem optymalizacja komfortowych foteli w Astrze polegała na obniżeniu ich położenia względem podłogi. „Docenią to zwłaszcza wyżsi kierowcy z zacięciem do sportowej jazdy” — wyjaśnia Leuchtmann. Dzięki zakresowi regulacji wysokości siedziska wynoszącemu 65 mm, największemu w tym segmencie, także niżsi kierowcy mają zagwarantowaną optymalną pozycję za kierownicą. W przypadku foteli w wersji premium, wyposażonych w opcję pamięci, indywidualne ustawienia można zapisać za naciśnięciem przycisku. To idealne rozwiązanie zarówno w samochodzie służbowym użytkowanym przez kilku kierowców, jak i w prywatnej Astrze, którą na zmianę jeżdżą dwie osoby. Podstawowa wersja opcjonalnych ergonomicznych siedzeń ma czterokierunkową elektryczno-pneumatyczną regulację podparcia lędźwiowego odcinka kręgosłupa (do przodu, do tyłu, w górę i w dół), regulację pochylenia siedziska, regulację długości siedziska oraz kontur fotela dostosowujący się do naturalnej krzywizny kręgosłupa. Fotele ergonomiczne w wersji premium są dodatkowo wyposażone w elektryczno-pneumatyczną regulację bocznych segmentów oparcia, co umożliwia jego zwężenie lub poszerzenie w celu skutecznego podtrzymywania tułowia. Wszystkie te wzorcowe rozwiązania z zakresu ergonomii przekonały AGR (Aktion Gesunder Rücken) — niezależne stowarzyszenie lekarzy i ekspertów zajmujących się profilaktyką problemów z kręgosłupem — że nowa Astra zasługuje na przyznawany przez tę organizację znak jakości.

cq5dam.web.1280.1280 (13)

Masaż relaksacyjny, klimatyzacja i ogrzewanie

Fotele powinny nie tylko utrzymywać kierowcę w odpowiedniej pozycji, ale także go ogrzewać lub chłodzić, w zależności od warunków otoczenia. Fotele nowej Astry w wersji komfortowej są wyposażone w pasywne rozwiązania z zakresu kontroli klimatu, czyli „oddychającą” tkaninę tapicerki i perforowaną poliuretanową piankę, które skutecznie odprowadzają wilgoć, a tym samym pomagają utrzymać właściwy mikroklimat w fotelu. Ergonomiczne fotele w wersji premium mogą zarówno ogrzewać, jak i chłodzić. Małe wentylatory zasysają powietrze, a tym samym odprowadzają wilgoć gromadzącą się między ciałem kierowcy a fotelem. Zimą zintegrowany układ ogrzewania w fotelach przednich oraz w skrajnych siedzeniach z tyłu zapewnia komfort cieplny. W czasie dłuższych podróży samochód może zamienić się w mobilne centrum odnowy biologicznej — masaż dostępny za naciśnięciem przycisku sprawia, że nawet po wielu godzinach jazdy wysiada się z auta wypoczętym i bez żadnych dolegliwości bólowych.

cq5dam.web.1280.1280 (10)

Firma Opel jest czołowym seryjnym producentem ergonomicznych foteli ze znakiem jakości AGR. Pierwsze ergonomiczne fotele Opel wprowadził w modelu Signum w 2003 roku. Dziś popularne certyfikowane fotele są dostępne nie tylko w nowej Astrze, ale także w modelach Insignia, Meriva, Zafira Tourer, Mokka i Cascada. „Chcemy zdecydowanie przyspieszyć upowszechnianie się dobrych foteli. Fotele ze znakiem jakości AGR trafią do kolejnych modeli naszej marki” — obiecuje Andrew Leuchtmann.

Leave a Reply