Dla uczczenia 40 lat Renault w Formule 1, marka zaprezentowała jedenaście bolidów podczas Classic Days na torze Magny-Cours.

Bolid RS01 poprowadził Jean-Pierre Jabouille, za kierownicą RE40 zasiadł Alain Serpaggi.

RS01:

W 1977 roku Renault angażuje się w Formułę 1. W tym czasie przepisy zezwalają producentom silników na dwie możliwości: silnik o pojemności 3 000 cm3 z wolnossącym układem dolotowym lub silnik o pojemności 1 500cm3 z doładowaniem. W trakcie wyścigu Grand Prix, Renault po raz pierwszy stosuje drugie rozwiązanie i decyduje się na silnik V6 turbo. Inne zespoły
z niedowierzaniem przyglądają się, jak francuski bolid wykonuje 17 lipca swoje pierwsze jazdy na torze w Silverstone. Po pierwszym trudnym sezonie wybór ten okaże się trafny.

RE40:

Z bolidem RE40 Renault nigdy wcześniej nie było tak blisko zwycięstwa w mistrzostwach świata konstruktorów. Od 1980 roku samochody Renault nieprzerwanie dokonują znaczących postępów. Alain Prost po niepewnym starcie odnosi piękne zwycięstwo w Grand Prix Francji. Dominacja silników turbodoładowanych, którą narzuciło Renault w 1975 roku jest teraz powszechna. Pomimo zajęcia drugiego miejsca w mistrzostwach konstruktorów, sezon
1983 roku pozostaje dla Renault najlepszym w okresie panowania turbo.

Lista zaprezentowanych bolidów Formuły 1 podczas Classic Days:

  • A500 z 1976 roku

  • RS01 z 1977 roku

  • RS10 z 1979 roku

  • RE20B z 1981 roku

  • RE30B z 1982 roku

  • RE40 z 1983 roku

  • RE60 z 1985 roku

  • R23 z 2003 roku

  • R25 z 2005 roku

  • R26 z 2006 roku

  • R28 z 2008 roku

 

 

Zobacz również:   Odświeżone Clio IV generacji

Dodaj komentarz