Stacja paliw przyszłości:
Nissan i Foster + Partners prezentują nową, odważną wizję
- Lider rynku samochodów elektrycznych i znana na całym świecie pracownia architektoniczna wspólnie projektują stację paliw przyszłości
- Celem przedsięwzięcia jest zbadanie wpływu technologii bezemisyjnej na przyszłą stylistykę takich obiektów
- Ostateczna koncepcja zostanie zaprezentowana jeszcze w tym roku
- Do 2020 roku po drogach będzie jeździć prawie milion samochodów elektrycznych
Nissan konsekwentnie promuje wizję czystszej, bezpieczniejszej i bardziej przyjaznej dla użytkownika motoryzacji. Kolejnym etapem tych działań jest unikatowy pomysł zaprojektowania i budowy stacji paliw przyszłości. Przedsięwzięcie będzie realizowane wspólnie z renomowaną międzynarodową pracownią architektoniczną Foster + Partners.
Uczestniczą w nim dwie marki słynące z innowacyjności, odważnego wzornictwa i chęci przełamywania konwencji. Tym razem roztaczają one fascynującą perspektywę adaptacji stacji paliw do wymagań błyskawicznie zmieniającego się świata.
Jako niekwestionowany lider i ekspert w dziedzinie projektowania, konstruowania i produkcji samochodów elektrycznych, Nissan może z powodzeniem przedstawić wizję stacji paliw przyszłości. Marka postrzega przyszłą infrastrukturę stacji uzupełniania energii jako doskonałą okazję do integracji z lokalnym otoczeniem i zaangażowania się na jego rzecz w innowacyjny sposób – na przykład poprzez tworzenie miejsc, które nie tylko zapewniają dostawę energii, ale także sprzyjają podtrzymywaniu więzi między członkami nowoczesnych społeczności.
Zapotrzebowanie na innowacyjne i zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju sieci stacji uzupełniania paliwa rośnie w miarę przestawiania się rynku na alternatywne źródła energii, takie jak elektryczność.
Koncepcja jest powiązana z wizją świata zamieszkałego przez bezemisyjne społeczeństwo intensywnie korzystające z Internetu, w którym autonomiczna jazda jest codziennością. Projekt umożliwi zademonstrowanie mnóstwa zalet inteligentnego ekosystemu pojazdów elektrycznych, w tym dotyczących nie tylko mobilności, ale także możliwości magazynowania energii w akumulatorach i włączenia ich w system przesyłania energii z pojazdów do sieci elektroenergetycznej.
Przez najbliższe miesiące Nissan będzie ściśle współpracował z Foster + Partners, aby jeszcze w tym roku zaprezentować swoją wizję stacji paliw przyszłości.
David Nelson, dyrektor ds. projektowania w Foster + Partners, powiedział: „Celem naszej współpracy z Nissanem jest zwrócenie uwagi na znaczenie wyzwania, jakim jest ewolucja miast na miarę tempa ich wzrostu. Nowe technologie, alternatywne paliwa oraz zmieniające się trendy w społeczeństwie to czynniki mające ogromny wpływ na otoczenie, w jakim się poruszamy„.
„To oczywiste, że samochody elektryczne staną się powszechnym elementem miejskiego krajobrazu, co stanowi niezwykle atrakcyjną okazję do przeprojektowania stacji paliw na potrzeby przyszłych pokoleń. Należałoby to zrobić z wykorzystaniem najnowocześniejszych rozwiązań projektowych, dzięki któremu placówki te mógłby się lepiej zintegrować z tkanką miejską i społeczną mniejszych i większych ośrodków miejskich. Jako lider rynku samochodów elektrycznych Nissan może przedstawić rzetelną wizję interakcji przyszłych pokoleń zmotoryzowanych z otoczeniem„.
Jean-Pierre Diernaz, dyrektor ds. samochodów elektrycznych w firmie Nissan, powiedział: „Nasz obecny model infrastruktury stacji paliw jest przestarzały i czeka go niepewna przyszłość, jeżeli szybko nie zostanie on dostosowany do zmieniających się potrzeb konsumentów. Do 2020 roku po drogach będzie jeździć prawie milion samochodów elektrycznych, więc musi także powstać infrastruktura na miarę tego wzrostu„.
„Ta inicjatywa to pierwsze przymiarki do analizy zagadnienia transportu w szerszym kontekście oraz opracowania rozwiązań w zakresie mobilności, które w przyszłości mogłyby funkcjonować w miastach rozwijających się w zrównoważony sposób„.
Pomysł nowej, odważnej wizji stacji paliw pojawił się w związku z rosnącą popularnością samochodów elektrycznych. W 2014 roku sprzedaż samochodów elektrycznych marki Nissan wzrosła o 33%. Trend ten będzie utrzymywał w związku z trwającą walką o czystość powietrza w miastach. Popularność takich samochodów osiąga punkt krytyczny, a z prognoz wynika, że obecne trendy wzrostowe jeszcze przyspieszą.
Nissan jest pionierem we wprowadzeniu technologii bezemisyjnej na komercyjny rynek masowy. W 2010 roku Nissan zrewolucjonizował światową motoryzację, wprowadzając model LEAF – pierwszy produkowany masowo, w pełni elektryczny samochód sprzedawany na rynkach całego świata. Obecnie LEAF jest także najlepiej sprzedającym się samochodem z napędem elektrycznym w historii, a jego udział w segmencie pojazdów bezemisyjnych wynosi prawie 50%.
Więcej informacji na temat produktów i usług oraz zaangażowania Nissana na rzecz mobilności zgodnej z zasadami zrównoważonego rozwoju znajduje na stronie www.nissan.eu/experience-nissan.html.
Nissan w Europie
Nissan posiada jedną z najbardziej kompleksowych ofert w Europie spośród producentów samochodów pochodzących z innych kontynentów. Firma zatrudnia ponad 17 600 osób w ramach swoich lokalnych działań w zakresie projektowania, badań i rozwoju, produkcji, logistyki oraz sprzedaży i marketingu. W ubiegłym roku kalendarzowym w zakładach Nissana w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Rosji wyprodukowano ponad 675 000 samochodów, w tym wielokrotnie nagradzane crossovery, samochody małolitrażowe, samochody typu SUV, pojazdy użytkowe oraz samochody elektryczne, takie jak Nissan LEAF, który jest najpopularniejszym samochodem elektrycznym na świecie, a 96% klientów poleciłoby go swoim znajomym. Obecnie Nissan oferuje w Europie aż 23 zróżnicowane i innowacyjne modele pod markami Nissan i Datsun.