large_2016_Toyota_Fuel_Cell_Vehicle_020 kopia

Toyota Mirai, najbardziej przełomowy pojazd dekady, przyjechał do Warszawy. Samochód wyposażony we własną małą elektrownię, który emituje wyłącznie wodę, to najnowocześniejszy pojazd na świecie. Już dziś Polacy mogą się przekonać, jaką przyszłość motoryzacji Toyota kreuje na następne 100 lat.

large_2016_Toyota_Fuel_Cell_Vehicle_033 kopia

Mirai była bohaterem konferencji poświęconej europejskiemu projektowi HIT-2-Corridors. Projekt powstał w celu zbudowania w Europie zintegrowanej sieci infrastruktury tankowania wodoru. Jednym z omawianych zagadnień były perspektywy rozwoju tej technologii na polskim rynku. Konferencja odbyła się w siedzibie Instytutu Transportu Samochodowego przy ul. Jagiellońskiej 80 w Warszawie. Wzięli w niej udział przedstawiciele rządu, Sejmu oraz specjaliści różnych branż.

We wtorek Mirai uświetniła stanowisko Toyoty podczas ogólnopolskich targów Fleet Market, corocznej imprezy adresowanej do przedsiębiorców, managerów flotowych oraz specjalistów w dziedzinie flot samochodowych.

Kliknij na obrazek poniżej aby powiększyć:

Mirai jest pierwszym samochodem seryjnym Toyoty wykorzystującym wodorowe ogniwa paliwowe. Pobierany z baku wodór podlega w nich reakcji z tlenem, dając prąd służący do zasilania silnika elektrycznego. W ten sposób likwidujemy problemy znane z dotychczasowych aut elektrycznych – długi czas ładowania akumulatorów (bak Mirai tankujemy do pełna w czasie zaledwie 3 minut), zdecydowanie poprawiamy zasięg (od 500 do 700 km) oraz zapewniamy taką samą jak w autach konwencjonalnych funkcjonalność (brak dodatkowych akumulatorów pozwala skorzystać z pełnowymiarowego bagażnika oraz przestronnego przedziału pasażerskiego). Jest to przełomowe rozwiązanie. Mirai nie emituje żadnych spalin i zapewnia zasięg, komfort jazdy oraz wygodę obsługi na takim samym poziomie jak konwencjonalne samochody klasy średniej z automatyczną skrzynią biegów. Auto prowadzi się bardzo płynnie i pewnie, dzięki maksymalnej mocy 155 KM zapewnia wysoką dynamikę (0 – 100 km/h w 9,6 s), a dostępny w każdym zakresie obrotów maksymalny moment obrotowy pozwala nim bardzo pewnie wyprzedzać.

Ogniwa paliwowe Nazwa Zespół ogniw paliwowych Toyoty
Typ Ogniwa paliwowe z elektrolitem polimerowym
Gęstość mocy 3,1 kW/L
Moc maksymalna 114 kW (155 KM)
System nawilżania Wewnętrzna cyrkulacja (bez nawilżacza)
Zbiorniki sprężonego wodoru Liczba zbiorników 2
Ciśnienie wodoru 70 MPa (ok. 700 barów)
Procentowe stężenie wagowe 5,7 wt%
Wewnętrzna pojemność zbiorników 122,4 l (zbiornik przedni: 60 l; zbiornik tylny: 62,4 l)
Silnik elektryczny Typ Synchronizatory AC
Moc maksymalna 113 kW (155 KM)
Maksymalny moment obrotowy 335 Nm
Akumulatory Typ Niklowo- wodorkowy
Zobacz również:   Odświeżona Kia Picanto debiutuje na targach motoryzacyjnych w Genewie

Długość całkowita 4 890 mm
Szerokość całkowita 1 815 mm
Wysokość 1 535 mm
Rozstaw osi 2 780 mm
Rozstaw kół (przód/tył) 1 535/1 545 mm
Minimalny prześwit 130 mm
Długość wnętrza 2 040 mm
Szerokość wnętrza 1 465 mm
Wysokość wnętrza 1 185 mm
Masa całkowita 1 850 kg
Liczba miejsc 4

Leave a Reply