img_4826-kopia kopia

Podczas prestiżowych targów Automotive Interiors Expo w Stuttgarcie rozdano nagrody dla najlepszych projektów wnętrz w aktualnie produkowanych samochodach. Wśród nagrodzonych znalazł się m.in. flagowy model Volvo XC90 oraz projektant Robin Page odpowiedzialny za design jego wnętrza.

img_5120-kopia kopia

Robin Page zarządzający działem Interior Design w Volvo Car Group został wybrany przez kapitułę konkursu spośród najlepszych specjalistów z dziedziny wzornictwa reprezentujących wszystkie marki motoryzacyjne i otrzymał nagrodę Designer of the Year. Na osobne wyróżnienie zasłużył nowe model Volvo XC90, który nagrodzono jako najlepszy samochód produkcyjny pod kątem designu wnętrza.

img_4778-kopia kopia

Nagrody, jakimi doceniono Volvo są świadectwem tego, jak ogromny krok naprzód w ostatnich latach zrobiła szwedzka marka, także w zakresie wzornictwa. W czasach gdy nie patrząc na oznaczenie marki większość samochodów trudno odróżnić od siebie, szwedzkiemu producentowi udało się nie tylko zachować, ale także wynieść o poziom wyżej unikalną tożsamość wizualną marki.

Robin Page zarządzający działem Interior Design w Volvo Car Group
Robin Page zarządzający działem Interior Design w Volvo Car Group

Przyjmuję tę nagrodę z ogromną wdzięcznością. Wzornictwo wnętrza modelu XC90 reprezentuje zmianę generacji, jaką dla marki Volvo rozpoczął ten model. Projektując nasze samochody skupiamy się na kreowaniu ogólnego doświadczenia luksusowego stylu życia. W naszym wydaniu oznacza to wykorzystanie naturalnych materiałów takich jak prawdziwe drewno i skóra, czy najwyższej jakości kryształ, które razem uzupełniają wrażenia z jazdy o poczucie spokoju i równowagi – powiedział Robin Page zarządzający działem Interior Design w Volvo Car Group.

img_4744-kopia kopia

Co warto podkreślić, to już kolejna nagroda dla Volvo XC90 doceniająca jego design. Wcześniej XC90 otrzymał międzynarodowe wyróżnienie Red Dot Design Award najlepsze wzornictwo – Best of the Best, pokonując przeszło 5 000 innych produktów z 31 kategorii.

Thomas Ingenlath odpowiedzialny w firmie Volvo za design
Thomas Ingenlath odpowiedzialny w firmie Volvo za design

Otwierając nowy rodzaj designu Volvo, cały czas pamiętamy o naszym dziedzictwie. Bezpieczeństwo, dbałość o jakość i środowisko to fundamenty, na których zbudowana została nasza marka. Wszystkie działania, które obecnie podejmujemy bazują na tych wartościach. Dla Volvo numerem jeden zawsze pozostaje bezpieczeństwo, uzupełnione komfortem i poczuciem luksusu – podsumował  Thomas Ingenlath odpowiedzialny w firmie Volvo za design.

Zobacz również:   Reaktywacja marki Alpine. Grupa Renault przedstawia Alpine Vision

 

Nowy design XC90 najwyraźniej odpowiada klientom Volvo. Połowę zakładanej sprzedaży rocznej tego modelu wygenerowały zamówienia przedpremierowe. Jeszcze w tym roku powinniśmy zobaczyć zdjęcia kolejnych modeli szwedzkiej firmy: S90 i V90. Mają reprezentować tę samą linię stylistyczną, co XC90.

Leave a Reply