• Czwarta pod względem wielkości grupa motoryzacyjna na świecie potwierdza, że technologie napędu autonomicznego i łączności zostaną wprowadzone na rynek zgodnie z harmonogramem do 2020 r.
• Nowe technologie oferowane przez obie firmy jeszcze bardziej poprawią bezpieczeństwo.
• Grupa motoryzacyjna zatrudniła nowego dyrektora, który będzie sprawować nadzór nad pojazdami połączonymi i usługami mobilnymi.

W ciągu nadchodzących czterech lat Alians Renault-Nissan wprowadzi na rynek ponad 10 pojazdów z napędem autonomicznym.
Globalna grupa motoryzacyjna potwierdziła, że do 2020 r. wprowadzi gamę pojazdów wyposażonych w autonomiczne funkcje na rynki w Stanach Zjednoczonych, Europie, Japonii i Chinach. Technologia będzie montowana w popularnych, produkowanych na masową skalę samochodach w przystępnych cenach.
Ponadto Alians Renault-Nissan udostępni pakiet nowych aplikacji łącznościowych, które ułatwią użytkownikom śledzenie na bieżąco informacji dotyczących pracy, kanałów rozrywki i sieci społecznościowych.
„Alians Renault-Nissan nieustannie dąży do realizacji podwójnego celu, jakim jest zerowa emisja oraz brak ofiar wypadków na drogach” – powiedział dyrektor generalny i prezes Aliansu, Carlos Ghosn, w Centrum Badawczym Renault-Nissan w Dolinie Krzemowej. – „Dlatego pracujemy nad wdrożeniem technologii autonomicznej jazdy i łączności w pojazdach produkowanych na masową skalę na trzech kontynentach”.
Zerowa emisja i brak ofiar wypadków
Alians Renault-Nissan już teraz jest liderem w branży pod względem realizacji celu zerowego poziomu emisji. Od grudnia 2010 r., kiedy to w rejonie zatoki San Francisco pierwszy Nissan LEAF trafił do nabywcy, Alians zdążył sprzedać niemal 300 000 pojazdów z napędem elektrycznym.
Bezpieczeństwo i wydajność pojazdów Aliansu Renault-Nissan również znacznie się poprawiły. Na przykład w Japonii liczba poważnych i śmiertelnych obrażeń odniesionych przez podróżujących pojazdami marki Nissan spadła na przestrzeni 20 lat o 61%. Liczba poważnych i śmiertelnych obrażeń odniesionych przez podróżujących pojazdami marki Renault we Francji spadła o 80% na przestrzeni 15 lat.
Przewiduje się, że napęd autonomiczny dodatkowo ograniczy błędy popełniane przez kierowców, które są przyczyną nawet 90% zdarzeń skutkującymi ofiarami śmiertelnymi.
W roku 2016 zadebiutują pojazdy wyposażone w funkcję kontroli jazdy na jednym pasie, która umożliwi samochodom autonomiczną, jazdę autostradami, także w warunkach wzmożonego ruchu wymagającego częstego zatrzymywania się.
W 2018 r. Alians Renault-Nissan zaprezentuje pojazdy z funkcją kontroli jazdy na wielu pasach, pozwalającą na autonomiczne pokonywanie zagrożeń i zmianę pasa podczas jazdy autostradą. Natomiast w roku 2020 technologię „autonomii na skrzyżowaniach”, umożliwiającą poruszanie się po miejskich skrzyżowaniach i w ruchu o dużym natężeniu bez angażowania kierowcy.
Pod koniec tego roku Alians wprowadzi na rynek nową aplikację motoryzacyjną przeznaczoną do urządzeń mobilnych, która umożliwi zdalną interakcję z pojazdem.
W przyszłym roku pojawi się pierwszy „Alliance Multimedia System”, oferujący nowe funkcje multimedialne i nawigacyjne, udoskonaloną integrację ze smartfonami oraz bezprzewodową aktualizację map. W 2018 r. platforma Alliance Connectivity & Internet of Things zacznie obsługiwać nową funkcję Virtual Personal Assistant dla klientów indywidualnych i biznesowych.Wszystkie elementy technologii napędu autonomicznego Aliansu będą dostępne na życzenie kierowcy.
Harmonizacja kluczem do sukcesu
W 2014 r. Alians Renault-Nissan przeprowadził harmonizację struktur inżynierii w obu firmach. Inżynierowie w firmach Renault i Nissan współpracują w ramach jednego zespołu, co pozwala na ograniczenie ilości powielanej pracy nad technologią nowej generacji. Technologia opracowywana wspólnie przez inżynierów Renault i Nissan jest następnie udostępniana obu firmom i wszystkim markom, aby mogły z niej korzystać dla dobra klientów.
Inżynierowie Aliansu Renault-Nissan opracowali zestaw narzędzi technologicznych, obejmujący sprzęt i aplikacje wchodzące w skład oprogramowania. Zespoły ds. produktów Renault, Nissan, Infiniti oraz innych marek Aliansu mogą dobierać te aplikacje do swoich modeli w zależności od potrzeb. Za sprawą partnerstwa w zakresie zaawansowanych badań i rozwoju Renault i Nissan mogą pracować wydajniej, ponosząc mniejsze koszty, co pozwala na oferowanie klientom pojazdów o większej wartości.
Alians Renault-Nissan dysponuje budżetem badawczo-rozwojowym w wysokości ok. 5 mld dolarów. Czwarta pod względem wielkości grupa motoryzacyjna na świecie, odpowiadająca za 10% światowej sprzedaży samochodów, posiada centra badawcze w Atsugi (Japonia), Guyancourt (Francja), Farmington Hills (USA, stan Michigan) oraz Sunnyvale (USA, Kalifornia). Alians Renault-Nissan posiada również duże centra inżynieryjne, m.in. w Indiach, Brazylii, Rumunii, Turcji i Chinach.
Alians ogłosił dziś, że stanowisko dyrektora ds. technologii obejmie Ogi Redzic, który jako starszy wiceprezes Aliansu ds. pojazdów połączonych i usług mobilnych stanie na czele inicjatywy połączonych samochodów.
Przed nawiązaniem współpracy z Aliansem Renault-Nissan Redzic był związany z Nokią, NAVTEQ, Motorolą oraz z cyberPIXIE, nowo założoną firmą zajmującą się komunikacją bezprzewodową. Ostatnio pełnił funkcję starszego wiceprezesa ds. motoryzacji w Nokia HERE, gdzie stał na czele Automotive Business Group. Redzic, który obejmie nowe stanowisko w trybie natychmiastowym, będzie pracować w Paryżu oraz będzie nadzorować zespoły we Francji i w Japonii.

Dodaj komentarz