Rallye Breslau Polen 2015 Hanspeter Karches und Bernd Regensburger in Unimog U 100 L Sieger in Kategorie „Small Truck Cross Country“. Fotograf: Paolo Baraldi

  • Jeden z największych i najbardziej wymagających rajdów terenowych dla kierowców bez licencji
  • 8 dni i ponad 1500 km przez piaszczyste dukty i ekstremalne błotne przeprawy
  • Unimog i Zetros dowiodły swojej niezrównanej wytrzymałości
  • Trzy zespoły z Polski i Niemiec – w dwóch Unimogach i jednym Zetrosie – zwyciężyły w kategoriach małych i dużych ciężarówek w klasie Extreme oraz w kategorii małych ciężarówek w klasie Cross Country

Od wielu dziesięcioleci Mercedes-Benz jest uznanym specjalistą od sprzętu, który sprawdza się w najbardziej ekstremalnych sytuacjach. Gdy liczy się wytrzymałość, wydajność i niezawodność, zawsze można polegać na Unimogu i Zetrosie – zarówno na drodze, jak i poza nią. Niedawno oba modele po raz kolejny udowodniły swoje zalety, triumfując w trzech kategoriach tegorocznej edycji ekstremalnego rajdu terenowego Breslau Poland. Wśród zwycięskich zespołów jest jedna ekipa z Polski.

Po 8 dniach wyczerpującej rywalizacji kierowca rajdowy Alfred Wemhogg z Niemiec i jego holenderski pilot Simon Meintema – swoim nowo zbudowanym Unimogiem, bazującym na serii 437 – zwyciężyli w kategorii niewielkich ciężarówek w klasie EXTREME. Obejmuje ona pojazdy o dopuszczalnej masie całkowitej do 7,5 t.

Platz 1 in der Kategorie „Small Truck Extreme“ der Rallye Breslau Polen

Najszybsi wśród niewielkich ciężarówek klasy Cross Country byli Hanspeter Karches i jego pilot, Bernd Regensburger. W przeciwieństwie do innych klas, zespoły startujące pojazdami Cross Country nie muszą być wyposażone we wciągarkę ani pokonywać głębokich przepraw wodnych. W ich przypadku najważniejszą rolę odgrywa precyzyjna nawigacja, utrzymanie wysokiej prędkości na piaszczystych, ubitych trasach oraz sprawne pokonywanie kilkukilometrowych odcinków rajdowych – a ekipa Karches/Regensburger sprawdziła się w tym doskonale.

Sukces odnieśli również polscy rajdowcy. Jadąca Zetrosem ekipa w składzie: Krzysztof Ostaszewski, Łukasz Piasecki i Sławomir Papaj zajęła pierwsze miejsce w klasie EXTREME w kategorii dużych ciężarówek, o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 7,5 t.

Bagna, piaszczyste dukty i przeprawy wodne o głębokości 1 metra

W tym roku uczestnicy terenowego maratonu Bresalu Poland pokonali trasę z Hohenmoelsen koło Lipska w Niemczech do Drawska Pomorskiego. 127 zespołów z 15 krajów musiało zmagać się z głębokimi bagnami, spektakularnymi, stromymi zboczami oraz piaszczystymi, pełnymi kurzu szlakami, przez 8 dni pokonując ponad 1500 km. Ci najlepiej musieli wykazać się również znakomitymi zdolnościami nawigacyjnymi i umiejętnością omijania przeszkód czyhających na terenie kopalni węgla brunatnego w Profe, przetrwać wymagający, nocny etap wiodący przez bagnisty poligon w Biedrusku i przejechać piaszczyste, leśne dukty w okolicach garnizonu wojskowego w Bornem Sulinowie.

Zobacz również:   Toyota Off-Road Festival - święto fanów Land Cruisera i Hiluxa

Szczególnie dumny ze swojego zwycięstwa jest Alfred Wemhoff – właściciel rodzinnej firmy Wemhoff GmbH & Co. KG Company, zajmującej się handlem silosami i wywrotkami. W Rajdzie Breslau Poland brał udział już po raz siódmy, i po raz pierwszy odniósł zwycięstwo – po 29 godzinach jazdy Unimogiem U 1700 przerobionym na model U 2450. Drugi w stawce zespół dojechał do mety ponad 3 godziny później. Wemhoff uważa, że tajemnicą jego sukcesu były modyfikacje Unimoga – klatka bezpieczeństwa, specjalne amortyzatory, kubełkowe fotele, większe kąty natarcia i zejścia, silnik o mocy 330 KM oraz przekładnia pozwalająca osiągać prędkość sięgającą około 135 km/h – połączone ze zdolnościami prowadzenia pojazdu w terenie, bogatym doświadczeniem, równym tempem jazdy i dobrą nawigacją.

Krzysztof Ostaszewski, Lukasz Piasecki und Slawomir Papaj mit Mercedes-Benz Zetros bei der Rallye Breslau Polen 2015 Gewinner in der Kategorie „Big Truck Extreme“. Fotograf: Paolo Baraldi

Udział w „Dakarze Północy” to najprawdziwsza przygoda

Rajd Breslau Poland, zwany też „Dakarem Północy”, to międzynarodowy, transgraniczny rajd długodystansowy, w którym mogą brać udział kierowcy bez licencji rajdowych. Uczestnicy startują pojazdami różnego typu, w tym użytkowymi, SSV, motocyklami i quadami. Przez 8 dni zmagają się z najprawdziwszymi wyścigowymi wyzwaniami, często osiągając granice swoich możliwości. Terenowy rajd po raz pierwszy odbył się w 1995 r., ściągając „jedynie” 60 pojazdów – 35 samochodów, 20 motocykli i 5 ciężarówek. Dziś to międzynarodowa, uznana impreza, uchodząca za jedną z największych i najtrudniejszych rajdów terenowych w Europie dla kierowców pozbawionych bez licencji.

Leave a Reply