Nadjeżdża pierwszy sportowy samochód Porsche z napędem w 100% elektrycznym. Rada Nadzorcza Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG dała zielone światło projektowi Mission E. Jak powiedział Prezes Zarządu dr Oliver Blume, w ten sposób Porsche „rozpoczyna nowy rozdział w historii sportowych aut”. Produkcja modelu ma ruszyć pod koniec bieżącej dekady.

Porsche Mission E (1)

Projekt Mission E będzie w dalszym stopniu wspierać zrównoważony wzrost Porsche. Tylko w Stuttgarcie-Zuffenhausen powstanie 1000 nowych miejsc pracy. W tamtejsze zakłady firma zainwestuje około 700 mln euro – w ciągu najbliższych kilku lat zbuduje nową lakiernię i montownię, a istniejącą fabrykę silników zmodernizuje z myślą o produkcji jednostek elektrycznych. Rozbudowa czeka również dział wytwarzania nadwozi. W związku z nowym projektem inwestycje zostaną przeprowadzone również w innych jednostkach, np. w centrum rozwoju w Weissach.

Prototyp Mission E świętował swoją premierę podczas wrześniowych targów motoryzacyjnych we Frankfurcie (IAA), gdzie natychmiast zachwycił zgromadzoną publiczność – zwłaszcza emocjonującą stylizacją. Technologiczny pionier, opracowany pod hasłem „E-Osiągów”, łączy niezrównaną wydajność z wyznaczającą standardy praktycznością na co dzień. Czterodrzwiowy samochód z czterema osobnymi fotelami dysponuje mocą ponad 600 KM (440 kW). Na przyspieszenie od 0 do 100 km/h potrzebuje mniej niż 3,5 s, a jego zasięg przekracza 500 km. Dzięki specjalnej, 800-woltowej ładowarce – dwukrotnie mocniejszej niż stosowane obecnie, zabudowane w podłodze akumulatory litowo-jonowe można naładować w 80% w ciągu zaledwie 15 min. Opcjonalnie pojazd może być „tankowany” przy pomocy bezprzewodowej ładowarki indukcyjnej w postaci cewki umieszczonej w posadzce garażu.

Porsche Mission E (3)

Dr Wolfgang Porsche, Przewodniczący Rady Nadzorczej Porsche AG: „Mission E to nasz wyraźny komunikat na temat przyszłości Porsche. Nawet w czasach, gdy świat motoryzacji zmienia się tak dynamicznie, nasza marka utrzyma swoją pozycję – właśnie za sprawą tego fascynującego, sportowego auta”.

Prezes Zarządu Porsche, dr Oliver Blume: „Z całą stanowczością podejmujemy wyzwanie, jakie stawia mobilność elektryczna. Nawet w modelach z napędem całkowicie elektrycznym Porsche pozostanie wierne swojej filozofii i zaoferuje klientom najbardziej sportowy i technologicznie wyrafinowany model na rynku”. Blume dodał, że projekt Mission E podkreśla znaczenie zakładów w Stuttgarcie-Zuffenhausen, jak również wagę Badenii-Wirtembergii jako centrum technologicznego oraz całej niemieckiej branży motoryzacyjnej.

Uwe Hück, przewodniczący Centralnej Rady Zakładowej i Wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej Porsche AG: „Mamy co świętować! Tak, zrobiliśmy to! Przywieźliśmy Mission E do Zuffenhausen i Weissach, gdzie przyszłość ma swoją tradycję. Pracownicy złożyli pracodawcy ofertę nie do odrzucenia. Dla naszych ośrodków początek nowej epoki – będziemy świadkami postępu cyfryzacji, a głównym wyzwaniem, zarówno dla pracowników i związków zawodowych, jak i dla pracodawcy, stanie się program Fabryka 4.0. Wdrożymy nowe podejście, ale nie będziemy zaniedbywać kwestii socjalnych. Dzięki dzisiejszej decyzji Porsche z pełną mocą, bez żadnych ograniczeń prędkości zmierza w stronę przyszłości motoryzacji i przemysłu”.

Zobacz również:   5-cylindrowe silniki w Audi mają już 40 lat

Dodaj komentarz