Ford FOCUS – SpecYfiKACJA
OSIĄGI I ZUŻYCIE PALIWA
Focus 5-drzwiowy | ||||||||
Zużycie paliwa l/100 km (mpg) ØØ |
Osiągi Ø | |||||||
Silnik | Moc (KM) |
CO2 (g/km) |
Cykl miejski | Cykl poza-miejski | Zużycie średnie | Prędkość maksymalna km/h (mph) | 0-100 km/h 0-62 mph (s) |
50-100 km/h 31-62 mph (s)* |
1,0 l EcoBoost benzynowy przekł. 5-b. manualna z Auto-Start-Stop |
100 | 105 | 5,7 | 3,9 | 4,6 | 185 (114) | 12,5 | 12,8 |
1,0 l EcoBoost benzynowy
przekł. 5-b. manualna |
100 | 111 | 6,3 | 3,9 | 4,8 | 185 (114) | 12,5 | 12,8 |
1,0 l EcoBoost benzynowy
przekł. 6-b. automatyczna |
125 | 114 | 6,4 | 4,0 | 4,9 | 192 (119) | 11,0 | 11,8 |
1,0 l EcoBoost benzynowy przekł. 6-b. manualna z Auto-Start-Stop |
125 | 108 | 5,7 | 4,1 | 4,7 | 193 (119) | 11,0 | 11,8 |
1,5 l EcoBoost benzynowy
przekł. 6-b. manualna |
150 | 137 | 8,0 | 4,7 | 5,9 | 210 (130) | 8,9 | 8,2 |
1,5 l EcoBoost benzynowy
przekł. 6-b. manualna z Auto-Start-Stop |
150 | 127 | 7,0 | 4,6 | 5,5 | 210 (130) | 8,9 | 8,2 |
1.5 l EcoBoost benzynowy przekł. 6-b. automatyczna z Auto-Start-Stop |
150 | 140 | 8,5 | 4,7 | 6,1 | 208 (129) | 9,2 | b.d. |
1,5 l EcoBoost benzynowy
przekł. 6-b. manualna |
182 | 137 | 8,0 | 4,7 | 5,9 | 222 (137) | 8,6 | 8,0 |
1,5 l EcoBoost benzynowy
przekł. 6-b. manualna z Auto-Start-Stop |
182 | 127 | 7,0 | 4,6 | 5,5 | 222 (137) | 8,6 | 8,0 |
1.5 l EcoBoost benzynowy przekł. 6-b. automatyczna z Auto-Start-Stop |
182 | 140 | 8,5 | 4,7 | 6,1 | 220 (136) | 8,9 | b.d. |
1,6 l TI-VCT benzynowy
przekł. 5-b. manualna |
85 | 136 | 8,3 | 4,6 | 5,9 | 170 (105) | 14,9 | 17,0 |
1,6 l TI-VCT benzynowy
przekł. 5-b. manualna |
105 | 136 | 8,3 | 4,6 | 5,9 | 180 (111) | 12,3 | 16,6 |
1.6 l TI-VCT benzynowy przekł. 5-b. manualna |
125 | 136 | 8,3 | 4,6 | 5,9 | 190 (118) | 10,9 | 15,0 |
1.6 l TI-VCT benzynowy
przekł. 6-b. PowerShift |
125 | 146 | 8,7 | 4,9 | 6,3 | 193 (119) | 11,7 | b.d. |
Focus 5-drzwiowy c.d. | ||||||||
Zużycie paliwa l/100 km (mpg) ØØ |
Osiągi Ø | |||||||
Silnik | Moc (KM) |
CO2 (g/km) |
Cykl miejski | Cykl poza-miejski | Zużycie średnie | Prędkość maksymalna km/h (mph) | 0-100 km/h 0-62 mph (s) |
50-100 km/h 31-62 mph (s)* |
1.5 l TDCi wysokoprężny
przekł. 6-b. manualna z Auto-Start-Stop |
95 | 98 | 4,3 | 3,4 | 3,8 | 180 (111) | 12,0 | 10,4 |
1.5 l TDCi wysokoprężny ECOnetic przekł. 6-b. manualna z Auto-Start-Stop | 105 | 88 | 3,8 | 3,1 | 3,4 | 187 (116) | 11,9 | 12,7 |
1.5 l TDCi wysokoprężny przekł. 6-b. manualna z Auto-Start-Stop |
120 | 98 | 4,3 | 3,4 | 3,8 | 193 (119) | 10,5 | 9,2 |
1.5 l TDCi wysokoprężny
przekł. 6-b. automatyczna z Auto-Start-Stop |
120 | 109 | 4,7 | 3,9 | 4,2 | 191 (118) | 10,8 | b.d. |
1.6 l TDCi wysokoprężny
przekł. 6-b. manualna z Auto-Start-Stop |
95 | 109 | 5,1 | 3,7 | 4,2 | 180 (111) | 12,5 | 10,9 |
1.6 l TDCi wysokoprężny przekł. 6-b. manualna |
95 | 117 | 5,7 | 3,7 | 4,5 | 180 (111) | 12,5 | 10,9 |
1.6 l TDCi wysokoprężny
przekł. 6-b. manualna z Auto-Start-Stop |
115 | 109 | 5,1 | 3,7 | 4,2 | 193 (119) | 10,8 | 9,9 |
1.6 l TDCi wysokoprężny
przekł. 6-b. manualna |
115 | 117 | 5,7 | 3,7 | 4,5 | 193 (119) | 10,8 | 9,9 |
2.0 l TDCi wysokoprężny
przekł. 6-b. manualna z Auto-Start-Stop |
150 | 105 | 4,7 | 3,7 | 4,0 | 210 (130) | 8,8 | 8,1 |
2.0 l TDCi wysokoprężny
przekł. 6-b. PowerShift z Auto-Start-Stop |
150 | 115 | 5,2 | 4,0 | 4,4 | 210 (130) | 8,7 | b.d. |
2.0 l TDCi wysokoprężny
przekł. 6-b. PowerShift |
150 | 124 | 6,1 | 4,0 | 4,8 | 208 (129) | 8,7 | b.d. |
Focus 4-drzwiowy | ||||||||
Zużycie paliwa l/100 km (mpg) ØØ |
Osiągi Ø | |||||||
Silnik | Moc (KM) |
CO2 (g/km) |
Cykl miejski | Cykl poza-miejski | Zużycie średnie | Prędkość maksymalna km/h (mph) | 0-100 km/h 0-62 mph (s) |
50-100 km/h 31-62 mph (s)* |
1.0 l EcoBoost benzynowy
przekł. 5-b. manualna |
100 | 115 | 6,5 | 4,2 | 5,0 | 187 (116) | 12,6 | 12,9 |
1.0 l EcoBoost benzynowy
przekł. 5-b. manualna z Auto-Start-Stop |
100 | 109 | 5,9 | 4,2 | 4,8 | 187 (116) | 12,6 | 12,9 |
1.0 l EcoBoost benzynowy
przekł. 6-b. manualna |
125 | 116 | 6,5 | 4,2 | 5,0 | 195 (121) | 11,1 | 11,9 |
1.0 l EcoBoost benzynowy
przekł. 6-b. manualna z Auto-Start-Stop |
125 | 110 | 5,8 | 4,2 | 4,8 | 195 (121) | 11,1 | 11,9 |
1.5 l EcoBoost benzynowy
przekł. 6-b. manualna |
150 | 137 | 8,0 | 4,7 | 5,9 | 212 (131) | 9,0 | 8,3 |
1.5 l EcoBoost benzynowy
przekł. 6-b. manualna z Auto-Start-Stop |
150 | 128 | 7,1 | 4,7 | 5,6 | 212 (131) | 9,0 | 8,3 |
1.5 l EcoBoost benzynowy
przekł. 6-b. automatyczna z Auto-Start-Stop |
150 | 140 | 8,5 | 4,7 | 6,1 | 210 (130) | 9,3 | b.d |
1.5 l EcoBoost benzynowy
przekł. 6-b. manualna |
182 | 137 | 8,0 | 4,7 | 5,6 | 224 (139) | 8,7 | 8,1 |
1.5 l EcoBoost benzynowy
przekł. 6-b. manualna z Auto-Start-Stop |
182 | 128 | 7,1 | 4,7 | 5,6 | 224 (139) | 8,7 | 8,1 |
1.5 l EcoBoost benzynowy
przekł. 6-b. automatyczna z Auto-Start-Stop |
182 | 140 | 8,5 | 4,7 | 6,1 | 222 (137) | 9,0 | b.d. |
1.6 l TI-VCT benzynowy
przekł. 5-b. manualna |
85 | 139 | 8,4 | 4,7 | 6,0 | 172 (106) | 15,0 | 17,1 |
1.6 l TI-VCT benzynowy
przekł. 5-b. manualna |
105 | 139 | 8,4 | 4,7 | 6,0 | 182 (113) | 12,4 | 16,7 |
1.6 l TI-VCT benzynowy
przekł. 5-b. manualna |
125 | 139 | 8,4 | 4,7 | 6,0 | 192 (119) | 11,0 | 15,1 |
1.6 l TI-VCT benzynowy
przekł. 6-b. PowerShift |
125 | 146 | 8,7 | 4,9 | 6,3 | 195 (121) | 11,8 | b.d. |
1.5 l TDCi wysokoprężny
przekł. 6-b. manualna z Auto-Start-Stop |
95 | 98 | 4,3 | 3,4 | 3,8 | 182 (113) | 12,1 | 10,5 |
Focus 4-drzwiowy c.d. | ||||||||
Zużycie paliwa l/100 km (mpg) ØØ |
Osiągi Ø | |||||||
Silnik | Moc (KM) |
CO2 (g/km) |
Cykl miejski | Cykl poza-miejski | Zużycie średnie | Prędkość maksymalna km/h (mph) | 0-100 km/h 0-62 mph (s) |
50-100 km/h 31-62 mph (s)* |
1.5 l TDCi wysokoprężny
przekł. 6-b. manualna z Auto-Start-Stop |
120 | 98 | 4,3 | 3,4 | 3,8 | 195 (121) | 10,6 | 9,3 |
1.5 l TDCi wysokoprężny
przekł. 6-b. PowerShift z Auto-Start-Stop |
120 | 109 | 4,7 | 3,9 | 4,2 | 193 (119) | 10,9 | b.d. |
1.6 l TDCi wysokoprężny
przekł. 6-b. manualna z Auto-Start-Stop |
95 | 109 | 5,1 | 3,7 | 4,2 | 182 (113) | 12,6 | 11,0 |
1.6 l TDCi wysokoprężny
przekł. 6-b. manualna |
95 | 117 | 5,7 | 3,7 | 4,5 | 182 (113) | 12,6 | 11,0 |
1.6 l TDCi wysokoprężny
przekł. 6-b. manualna z Auto-Start-Stop |
115 | 109 | 5,1 | 3,7 | 4,2 | 195 (121) | 10,9 | 10,0 |
1.6 l TDCi wysokoprężny
przekł. 6-b. manualna |
115 | 117 | 5,7 | 3,7 | 4,5 | 195 (121) | 10,9 | 10,0 |
2.0 l TDCi wysokoprężny
przekł. 6-b. manualna z Auto-Start-Stop |
150 | 105 | 4,7 | 3,7 | 4,0 | 212 (131) | 8,8 | 8,1 |
2.0 l TDCi wysokoprężny
przekł. 6-b. PowerShift z Auto-Start-Stop |
150 | 115 | 5,2 | 4,0 | 4,4 | 210 (130) | 8,7 | b.d |
2.0 l TDCi wysokoprężny
przekł. 6-b. PowerShift |
150 | 124 | 6,1 | 4,0 | 4,8 | 210 (130) | 8,7 | b.d |
Focus Kombi | ||||||||
Zużycie paliwa l/100 km (mpg) ØØ |
Osiągi Ø | |||||||
Silnik | Moc (KM) |
CO2 (g/km) |
Cykl miejski | Cykl poza-miejski | Zużycie średnie | Prędkość maksymalna km/h (mph) | 0-100 km/h 0-62 mph (s) |
50-100 km/h 31-62 mph (s)* |
1.0 l EcoBoost benzynowy
przekł. 5-b. manualna |
100 | 115 | 6.5 | 4.2 | 5.0 | 185 (114) | 12.7 | 13.0 |
1.0 l EcoBoost benzynowy
przekł. 5-b. manualna z Auto-Start-Stop |
100 | 109 | 5,9 | 4,2 | 4,8 | 185 (114) | 12,7 | 13,0 |
1.0 l EcoBoost benzynowy
przekł. 6-b. automatyczna |
125 | 116 | 6,5 | 4,2 | 5,0 | 193 (119) | 11,2 | 12,0 |
1.0 l EcoBoost benzynowy
przekł. 6-b. manualna z Auto-Start-Stop |
125 | 110 | 5,8 | 4,2 | 4,8 | 193 (119) | 11,2 | 12,0 |
1.5 l EcoBoost benzynowy
przekł. 6-b. manualna |
150 | 137 | 8,0 | 4,7 | 5,9 | 210 (130) | 9,1 | 8,4 |
1.5 l EcoBoost benzynowy
przekł. 6-b. manualna z Auto-Start-Stop |
150 | 128 | 7,1 | 4,7 | 5,6 | 210 (130) | 9,1 | 8,4 |
1.5 l EcoBoost benzynowy
przekł. 6-b. automatyczna z Auto-Start-Stop |
150 | 140 | 8,5 | 4,7 | 6,1 | 208 (129) | 9,4 | b.d. |
1.5 l EcoBoost benzynowy
przekł. 6-b. manualna |
182 | 137 | 8,0 | 4,7 | 5,9 | 222 (137) | 8,8 | 8,2 |
1.5 l EcoBoost benzynowy
przekł. 6-b. manualna z Auto-Start-Stop |
182 | 128 | 7,1 | 4,7 | 5,6 | 222 (137) | 8,8 | 8,2 |
1.5 l EcoBoost benzynowy
przekł. 6-b. automatyczna z Auto-Start-Stop |
182 | 140 | 8,5 | 4,7 | 6,1 | 220 (136) | 9,1 | b.d. |
1.6 l TI-VCT benzynowy
przekł. 5-b. manualna |
85 | 139 | 8,4 | 4,7 | 6,0 | 170 (105) | 15,1 | 17,2 |
1.6 l TI-VCT benzynowy
przekł. 5-b. manualna |
105 | 139 | 8,4 | 4,7 | 6,0 | 180 (111) | 12,5 | 16,8 |
1.6 l TI-VCT benzynowy
przekł. 5-b. manualna |
125 | 139 | 8,4 | 4,7 | 6,0 | 190 (118) | 11,1 | 15,2 |
1.6 l TI-VCT benzynowy
przekł. 6-b. PowerShift |
125 | 146 | 8,7 | 4,9 | 6,3 | 193 (119) | 11,9 | b.d. |
1.5 l TDCi wysokoprężny
przekł. 6-b. manualna z Auto-Start-Stop |
95 | 98 | 4,3 | 3,4 | 3,8 | 180 (111) | 12,2 | 10,6 |
1.5 l TDCi wysokoprężny ECOnetic przekł. 6-b. manualna z Auto-Start-Stop | 105 | 88 | 3,8 | 3,1 | 3,4 | 187 (116) | 12,1 | 12,9 |
Focus Kombi c.d. | ||||||||
Zużycie paliwa l/100 km (mpg) ØØ |
Osiągi Ø | |||||||
Silnik | Moc (KM) |
CO2 (g/km) |
Cykl miejski | Cykl poza-miejski | Zużycie średnie | Prędkość maksymalna km/h (mph) | 0-100 km/h 0-62 mph (s) |
50-100 km/h 31-62 mph (s)* |
1.5 l TDCi wysokoprężny
przekł. 6-b. manualna z Auto-Start-Stop |
120 | 98 | 4,3 | 3,4 | 3,8 | 193 (119) | 10,7 | 9,4 |
1.5 l TDCi wysokoprężny
przekł. 6-b. PowerShift z Auto-Start-Stop |
120 | 109 | 4,7 | 3,9 | 4,2 | 191 (118) | 11,0 | b.d. |
1.6 l TDCi wysokoprężny
przekł. 6-b. manualna z Auto-Start-Stop |
95 | 109 | 5,1 | 3,7 | 4,2 | 180 (111) | 12,7 | 11,1 |
1.6 l TDCi wysokoprężny
przekł. 6-b. manualna |
95 | 117 | 5,7 | 3,7 | 4,5 | 180 (111) | 12,7 | 11,1 |
1.6 l TDCi wysokoprężny
przekł. 6-b. manualna z systememAuto-Start-Stop |
115 | 109 | 5,1 | 3,7 | 4,2 | 193 (119) | 11,0 | 10,1 |
1.6 l TDCi wysokoprężny
przekł. 6-b. manualna |
115 | 117 | 5,7 | 3,7 | 4,5 | 193 (119) | 11,0 | 10,1 |
2.0 l TDCi wysokoprężny
przekł. 6-b. manualna z systememAuto-Start-Stop |
150 | 105 | 4,7 | 3,7 | 4,0 | 210 (130) | 9,0 | 8,3 |
2.0 l TDCi wysokoprężny
przekł. 6-b. PowerShift with Auto-Start-Stop |
150 | 115 | 5,2 | 4,0 | 4,4 | 210 (130) | 8,9 | b.d. |
2.0 l TDCi wysokoprężny
przekł. 6-b. PowerShift |
150 | 124 | 6,1 | 4,0 | 4,8 | 208 (129) | 8,9 | b.d. |
*Na czwartym biegu. ØDane testowe Forda. ØØDane dotyczące zużycia paliwa oraz poziomu emisji CO2 pochodzą z testów przeprowadzonych zgodne z wymogami aktualnej wersji dyrektywy (EC) 715/2007 i (EC) 692/2008. Dane dotyczące zużycia paliwa i emisji CO2 odnoszą się do wariantu modelowego, a nie konkretnego samochodu. Stosowana tu standardowa procedura testowa pozwala porównać różne rodzaje pojazdów i różnych producentów. Oprócz charakterystyki samochodu rzeczywisty poziom zużycia paliwa i emisji CO2 zależy od stylu jazdy kierowcy oraz innych czynników pozatechnicznych. CO2 jest głównym gazem cieplarnianym przyczyniającym się do globalnego ocieplenia. Zużycie paliwa podawane w innych regionach świata może się różnić od powyższego z powodu stosowania innych cyklów pomiarowych i regulacji prawnych obowiązujących na poszczególnych rynkach.
MASY – WERSJA 4-DRZWIOWA
Masa własna (kg)# |
Masa całkowita pojazdu (kg) |
Maksymalna masa zespołu pojazdów (kg) |
Dopuszczalna masa przyczepy (hamowanej) (kg) | Dopuszczalna masa przyczepy (niehamo-wanej) (kg) |
Maksymalne obciążenie dachu
[kg] |
|
1.0 l EcoBoost przekł. 5-b. man. 100 KM | 1303 | 1900 | 2900 | 1000 | 650 | 75 |
1.0 l EcoBoost przekł. 6-b. man. 125 KM | 1306 | 1900 | 3100 | 1200 | 650 | 75 |
1.0 l EcoBoost przekł. 6-b. autom. 125 KM | 1334 | 1900 | 3100 | 1200 | 665 | 75 |
1.5 l EcoBoost przekł. 6-b. man. 150 KM | 1334 | 1900 | 3400 | 1500 | 665 | 75 |
1.5 l EcoBoost przekł. 6-b. autom. 150 KM | 1358 | 1900 | 3400 | 1500 | 675 | 75 |
1.5 l EcoBoost przekł. 6-b. man. 182 KM | 1334 | 1900 | 3400 | 1500 | 665 | 75 |
1.5 l EcoBoost przekł. 6-b. autom. 182 KM | 1358 | 1900 | 3400 | 1500 | 675 | 75 |
1.6 l TI-VCT benzynowy przekł. 5-b. man. 85 KM | 1284 | 1825 | 2525 | 700 | 640 | 75 |
1.6 l TI-VCT benzynowy przekł. 5-b. man. 105 KM | 1284 | 1825 | 2525 | 700 | 640 | 75 |
1.6 l TI-VCT benzynowy przekł. 5-b. man. 125 KM | 1289 | 1825 | 2625 | 800 | 640 | 75 |
1.6 l TI-VCT benzynowy przekł. 6-b. PowerShift 125 KM | 1318 | 1825 | 1925 | 1000 | 655 | 75 |
1.5 l TDCi wysokoprężny przekł. 6-b. man. 95 KM | 1345 | 1900 | 3100 | 1200 | 670 | 75 |
1.5 l TDCi wysokoprężny przekł. 6-b. man. 120 KM | 1350 | 1900 | 3100 | 1200 | 675 | 75 |
1.5 l TDCi wysokoprężny przekł. 6-b. PowerShift 120 KM | 1358 | 1900 | 3100 | 1200 | 675 | 75 |
1.6 l TDCi wysokoprężny przekł. 6-b. man. 95 KM | 1339 | 1900 | 3100 | 1200 | 665 | 75 |
1.6 l TDCi wysokoprężny przekł. 6-b. man. 115 KM | 1343 | 1900 | 3100 | 1200 | 670 | 75 |
2.0 l TDCi wysokoprężny przekł. 6-b. man. 150 KM | 1422 | 2050 | 3550 | 1500 | 710 | 75 |
2.0 l TDCi wysokoprężny przekł. 6-b. PowerShift 150 KM | 1462 | 2050 | 3550 | 1500 | 710 | 75 |
MASY – WERSJA 5-DRZWIOWA
Masa własna (kg)# |
Masa całkowita pojazdu (kg) |
Maksymalna masa zespołu pojazdów (kg) |
Dopuszczalna masa przyczepy (hamowanej) (kg) | Dopuszczalna masa przyczepy (niehamo-wanej) (kg) |
Maksymalne obciążenie dachu
[kg] |
|
1.0 l EcoBoost przekł. 5-b. man. 100 KM | 1276 | 1900 | 2900 | 1000 | 635 | 75 |
1.0 l EcoBoost przekł. 6-b. man. 125 KM | 1327 | 1900 | 3100 | 1200 | 660 | 75 |
1.0 l EcoBoost przekł. 6-b. autom. 125 KM | 1280 | 1900 | 3100 | 1200 | 640 | 75 |
1.5 l EcoBoost przekł. 6-b. man. 150 KM | 1325 | 1900 | 3400 | 1500 | 660 | 75 |
1.5 l EcoBoost przekł. 6-b. autom. 150 KM | 1364 | 1900 | 3400 | 1500 | 680 | 75 |
1.5 l EcoBoost przekł. 6-b. man. 182 KM | 1325 | 1900 | 3400 | 1500 | 660 | 75 |
1.5 l EcoBoost przekł. 6-b. autom. 182 KM | 1325 | 1900 | 3400 | 1500 | 660 | 75 |
1.6 l TI-VCT benzynowy przekł. 5-b. man. 85 KM | 1264 | 1825 | 2525 | 700 | 630 | 75 |
1.6 l TI-VCT benzynowy przekł. 5-b. man. 105 KM | 1264 | 1825 | 2525 | 700 | 630 | 75 |
1.6 l TI-VCT benzynowy przekł. 5-b. man. 125 KM | 1269 | 1825 | 2525 | 700 | 630 | 75 |
1.6 l TI-VCT benzynowy przekł. 6-b. PowerShift 125 KM | 1310 | 1825 | 2825 | 1000 | 655 | 75 |
1.5 l TDCi wysokoprężny przekł. 6-b. man. 95 KM | 1338 | 1900 | 3100 | 1200 | 665 | 75 |
1.5 l TDCi wysokoprężny przekł. 6-b. man. 120 KM | 1343 | 1900 | 3100 | 1200 | 670 | 75 |
1.5 l ECOnetic wysokoprężny przekł. 6-b. man. 105 KM | 1350 | 1900 | 2300 | 400 | 300 | 75 |
1.5 l TDCi wysokoprężny przekł. 6-b. PowerShift 120 KM | 1364 | 1900 | 3100 | 1200 | 680 | 75 |
1.6 l TDCi wysokoprężny przekł. 6-b. man. 95 KM | 1332 | 1900 | 3100 | 1200 | 665 | 75 |
1.6 l TDCi wysokoprężny przekł. 6-b. man. 115 KM | 1336 | 1900 | 3100 | 1200 | 665 | 75 |
2.0 l TDCi wysokoprężny przekł. 6-b. man. 150 KM | 1415 | 2050 | 3550 | 1500 | 705 | 75 |
2.0 l TDCi wysokoprężny przekł. 6-b. PowerShift 150 KM | 1455 | 2050 | 3550 | 1500 | 725 | 75 |
MASY – WERSJA KOMBI
Masa własna (kg)# |
Masa całkowita pojazdu (kg) |
Maksymalna masa zespołu pojazdów (kg) |
Dopuszczalna masa przyczepy (hamowanej) (kg) | Dopuszczalna masa przyczepy (niehamo-wanej) (kg) |
Maksymalne obciążenie dachu
[kg] |
|
1.0 l EcoBoost przekł. 5-b. man. 100 KM | 1313 | 1900 | 2900 | 1000 | 655 | 75 |
1.0 l EcoBoost przekł. 6-b. man. 125 KM | 1316 | 1900 | 3100 | 1200 | 670 | 75 |
1.0 l EcoBoost przekł. 6-b. autom. 125 KM | 1345 | 1900 | 3100 | 1200 | 655 | 75 |
1.5 l EcoBoost przekł. 6-b. man. 150 KM | 1350 | 1900 | 3400 | 1500 | 675 | 75 |
1.5 l EcoBoost przekł. 6-b. autom. 150 KM | 1388 | 1900 | 3400 | 1500 | 690 | 75 |
1.5 l EcoBoost przekł. 6-b. man. 182 KM | 1350 | 1900 | 3400 | 1500 | 675 | 75 |
1.5 l EcoBoost przekł. 6-b. autom. 182 KM | 1388 | 1900 | 3400 | 1500 | 690 | 75 |
1.6 l TI-VCT benzynowy przekł. 5-b. man. 85 KM |
1300 | 1825 | 2525 | 700 | 650 | 75 |
1.6 l TI-VCT benzynowy przekł. 5-b. man. 105 KM | 1300 | 1825 | 2525 | 700 | 650 | 75 |
1.6 l TI-VCT benzynowy przekł. 5-b. man. 125 KM | 1312 | 1825 | 2635 | 800 | 655 | 75 |
1.6 l TI-VCT benzynowy przekł. 6-b. PowerShift | 1334 | 1825 | 2525 | 700 | 650 | 75 |
1.5 l TDCi wysokoprężny przekł. 6-b. man. 95 KM | 1362 | 1900 | 3100 | 1200 | 680 | 75 |
1.5 l TDCi wysokoprężny przekł. 6-b. man. 120 KM | 1368 | 1900 | 3100 | 1200 | 690 | 75 |
1.5 l ECOnetic wysokoprężny przekł. 6-b. man. 105 KM | 1374 | 1900 | 2300 | 400 | 400 | 75 |
1.5 l TDCi wysokoprężny przekł. 6-b. PowerShift 120 KM | 1388 | 1900 | 3100 | 1200 | 690 | 75 |
1.6 l TDCi wysokoprężny przekł. 6-b. man. 95 KM | 1355 | 1900 | 3100 | 1200 | 675 | 75 |
1.6 l TDCi wysokoprężny przekł. 6-b. man. 115 KM | 1361 | 1900 | 3100 | 1200 | 680 | 75 |
2.0 l TDCi wysokoprężny przekł. 6-b. man. 150 KM | 1460 | 2050 | 3850 | 1800 | 730 | 75 |
2.0 l TDCi wysokoprężny przekł. 6-b. PowerShift 150 KM | 1471 | 2050 | 3850 | 1800 | 735 | 75 |
# Dotyczy najmniejszej masy własnej z kierowcą o masie 75 kg, przy założeniu pełnego poziomu płynów i 90% poziomu paliwa, z zastrzeżeniem tolerancji produkcyjnych, zainstalowanych opcji wyposażenia itp.
Podane masy holowanej przyczepy dotyczą samochodu o całkowitej masie dopuszczalnej i umożliwiają samochodowi ruszenie z miejsca na wzniesieniu o nachyleniu 12 % na wysokości poziomu morza. Holowanie przyczepy wiąże się z pogorszeniem osiągów i zwiększeniem zużycia paliwa. Maksymalny nacisk na hak wynosi 75 kg dla wszystkich wersji 4- i 5-drzwiowych oraz 90 kg dla wszystkich wersji kombi. Maksymalna masa zespołu pojazdów dotyczy samochodu o całkowitej masie dopuszczalnej holującego przyczepę.
WYMIARY
Nadwozie (mm) | 5-drzwiowy | 4-drzwiowy | Kombi |
Długość całkowita | 4358 | 4534 | 4556 |
Szerokość z lusterkami/bez lusterek | 2010/1823 | 2010/1823 | 2010/1823 |
Szerokość ze złożonymi lusterkami | 1858 | 1858 | 1858 |
Wysokość (bez obciążenia) | 1484 | 1484 | 1505 |
Rozstaw osi | 2648 | 2648 | 2648 |
Rozstaw kół z przodu (mim. maks. w zależności od odsadzenia obręczy) | 1544/1559 | 1544/1559 | 1544/1559 |
Rozstaw kół z tyłu (mim. maks. w zależności od odsadzenia obręczy) | 1534/1549 | 1534/1549 | 1534/1549 |
Wnętrze | |||
Odległość od siedziska fotela do dachu z przodu (z oknem dachowy/bez okna dachowego) | 993/977 | 993/977 | 993 |
Miejsce na nogi z przodu (fotel maksymalnie cofnięty, średnia wysokość fotela) | 1094 | 1094 | 1094 |
Szerokość na poziomie ramion z przodu | 1411 | 1411 | 1411 |
Odległość od siedziska tylnej kanapy do dachu (z oknem dachowy/bez okna dachowego) | 962/962 | 962/961 | 999 |
Miejsce na nogi z tyłu | 849 | 849 | 849 |
Szerokość na poziomie ramion z tyłu | 1336 | 1336 | 1336 |
Pojemność bagażnika (w litrach)‡ | |||
Z 5 fotelami, załadunek do poziomu rolety (pełnowymiarowe koło zapasowe) | 277 | 372 | Brak pełnowymiarowego koła zapasowego |
Z 5 fotelami, załadunek do poziomu rolety (dojazdowe koło zapasowe) | 316 | 421 | 476 |
Z 5 fotelami, załadunek do poziomu rolety (zestaw do naprawy przebitej opony) | 363 | 475 | 490 |
Z 2 fotelami, załadunek do poziomu dachu (pełnowymiarowe koło zapasowe) | 1062 | b.d. | Brak pełnowymiarowego koła zapasowego |
Z 2 fotelami, załadunek do poziomu dachu (dojazdowe koło zapasowe) | 1101 | b.d. | 1502 |
Z 2 fotelami, załadunek do poziomu dachu (zestaw do naprawy przebitej opony) | 1148 | b.d. | 1516 |
Pojemność zbiornika paliwa (w litrach) | 5-drzwiowy | 4-drzwiowy | Kombi |
Benzyna | 55 | 55 | 55 |
Olej napędowy | 53 (60*) | 53 (60*) | 53 (60*) |
‡ Pomiary zgodne z ISO 3832. Wymiary mogą się zmieniać w zależności od wersji modelowej i wyposażenia.
*Tylko silnik 2,0 l TDCi
UKŁAD KIEROWNICZY I ZAWIESZENIE
System | Przekładnia zębatkowa z elektrycznym wspomaganiem (EPAS) |
Średnica zawracania (m) | 11,0 |
Maks. liczba obrotów kierownicy | 2,6 |
PODWOZIE
Przód | Zawieszenie niezależne z kolumnami MacPhersona; amortyzatory gazowe i sprężyny zawieszenia o osi działania przesuniętej względem osi amortyzatorów; dolne wahacze o profilu „L” mocowane z przodu za pomocą pionowych tulei gumowych o zoptymalizowanej charakterystyce i z tyłu – za pomocą tulei z elementem hydraulicznym; całość osadzona na oddzielnej, wzmocnionej ramie pomocniczej; stabilizator przechyłów. |
Tył | Całkowicie niezależne zawieszenie wielowahaczowe z płaskim wahaczem ustalającym Control Blade i amortyzatorami o dużej średnicy. Tylne amortyzatory o dwutorowych mocowaniach do spodu nadwozia. Stabilizator przechyłów połączony z przegubami zawieszenia |
UKŁAD HAMULCOWY
Przód | Tył | |
Hamowanie | Układ dwuobwodowy, z podziałem przekątnym, sterowany hydraulicznie. Hamulce tarczowe z przodu i z tyłu (lub hamulce tarczowe z przodu i bębnowe z tyłu). Podciśnieniowy układ wspomagania; 4-kanałowy układ przeciwdziałający blokowaniu kół podczas hamowania (ABS) współdziałający z elektronicznym układem podziału siły hamowania (EBD) | |
Wymiary tarcz / bębnów (mm) | 278 x 25
300 x 25 (1,6 l EcoBoost i 2,0 l TDCi) |
228 x 40 (dla modeli o niskiej mocy, w zależności od rynku) |
Wymiary bębnów (mm) | b.d. | 228 x 40 (dla modeli o niskiej mocy, w zależności od rynku) |
KOŁA I OPONY
Koła | Opony | |
Standard | 16 X 6,5 | 205/55-R16 |
Opcja | 17 X 7 | 215/50-R17 |
SILNIKI BENZYNOWE
1,0 l EcoBoost benzynowy
(100, 125 KM) |
1,5 l EcoBoost benzynowy
(150, 182 KM) |
1,6 l Ti-VCT benzynowy
(85, 105, 125 KM) |
|||||||||||
Typ | Montowany poprzecznie 3-cylindrowy rzędowy turbodoładowany, bezpośredni wtrysk benzyny, system zmiennych faz rozrządu Ti-VCT |
Montowany poprzecznie 4-cylindrowy rzędowy turbodoładowany |
Montowany poprzecznie 4-cylindrowy rzędowy, sys-tem zmiennych faz rozrządu regulowanych niezależnie dla obu wałków (Ti-VCT) |
||||||||||
Poj. skokowa | cm3 | 998 | 1499 | 1596 | |||||||||
Średnica cylindra | mm | 71,9 | 79,02 | 79,0 | |||||||||
Skok tłoka | mm | 82,0 | 76,4 | 81,4 | |||||||||
Stopień sprężania | 10,0:1 | 10,0:1 | 11,0:1 | ||||||||||
Moc maksymalna | KM (kW) | 100 (74) | 125 (92) | 150 (110) | 182 (134) | 85 (63) | 105 (77) | 125 (92) | |||||
przy | obr/min | 6000 | 6000 | 6000 | 6000 | 6000 | 6000 | 6000 | |||||
Maksymalny moment obr. | Nm | 170 | 170 | 240 | 240 | 141 | 150 | 159 | |||||
przy | obr/min | 1400-4000 | 1400-4500 | 1600–4000 | 1600-5000 | 2500 | 4000-4500 | 4000 | |||||
Rozrząd | DOHC z 4 zaworami na cylinder, układ zmiennych faz rozrządu regulowanych niezależnie dla obu wałków | DOHC z 4 zaworami na cylinder, układ zmiennych faz rozrządu regulowanych niezależnie dla obu wałków | DOHC z 4 zaworami na cylinder, układ zmiennych faz rozrządu regulowanych niezależnie dla obu wałków | ||||||||||
Układ cylindrów | 3 w rzędzie | 4 w rzędzie | 4 w rzędzie | ||||||||||
Głowica | Odlew aluminiowy | Odlew aluminiowy | Odlew aluminiowy | ||||||||||
Blok silnika | Odlew żeliwny | Odlew aluminiowy | Odlew aluminiowy | ||||||||||
Napęd rozrządu | Niskotarciowy pasek pracujący w oleju, napinacz dynamiczny | Niskotarciowy pasek pracujący w oleju, napinacz dynamiczny | Pasek z dynamicznym napinaczem | ||||||||||
Wał korbowy | Odlewany, żeliwny, z 6 przeciwciężarami i 4 łożyskami głównymi | Odlewany, żeliwny, z 4 przeciwciężarami i 5 łożyskami głównymi | Odlewany, żeliwny, z 4 przeciwciężarami i 5 łożyskami głównymi | ||||||||||
Sterowanie pracą silnika | Bosch MED17 z magistralą CAN-Bus i osobną kontrolą spalania stukowego każdego cylindra, Oprogramowanie FGEC | Bosch MED17 z magistralą CAN-Bus i osobną kontrolą spalania stukowego każdego cylindra, Oprogramowanie FGEC | Siemens ECM EMS2101
16 Bit |
||||||||||
Wtrysk paliwa | Wysokociśnieniowy, bezpośredni z wtryskiwaczami 6-otworkowymi | Wysokociśnieniowy, bezpośredni z wtryskiwaczami 6-otworkowymi | Układ wtrysku benzyny, sterowany elektronicznie | ||||||||||
Norma czystości spalin | Euro 6 | Euro 6 | Euro 6 | Euro 6 | Euro 6 | ||||||||
Turbosprężarka | Continental o obniżonym momencie bezwładności | Continental o obniżonym momencie bezwładności | b.d. | ||||||||||
Smarowanie silnika | Elektronicznie sterowana pompa o zmiennym wydatku, obniżająca zużycie paliwa | Elektronicznie sterowana pompa o zmiennym wydatku, obniżająca zużycie paliwa | Ciśnieniowe z przepływowym filtrem oleju | ||||||||||
Pojemność z filtrem oleju | w litrach | 4,1 | 4,1 | 4,1 | |||||||||
Układ chłodzenia | Dzielony obieg chłodzenia z 2 termostatami | Dzielony obieg chłodzenia z 2 termostatami | Pompa wodna z termostatem i zaworami | ||||||||||
Pojemność z nagrzewnicą | w litrach | 5,8 | 5,5 | 5,5 | |||||||||
1.0 l EcoBoost benzynowy
(100, 125 KM) |
1.5 l EcoBoost benzynowy
(150, 182 KM) |
1.6 l Ti-VCT benzynowy
(85, 105, 125 KM) |
|||||||||||
Durashift przekł. 5-b. (iB5) man. | Durashift przekł. 6-b. (B6G5d) man. | Durashift przekł. 6-b.
(6F15) autom. |
Durashift przekł. 6-b. (B6G5d) man. | Durashift przekł. 6-b. (6F35) autom. | Durashift przekł. 5-b. (iB5) man. | Durashift przekł. 6-b. (DPS6)
autom. |
|||||||
Przełożenia | 5 – 0,756
4 – 0,951 3 – 1,281 2 – 1,926 1 – 3,583 Wsteczny 3,620 Przełożenie główne 4,250 |
6 – 0,690
5 – 0,821 4 – 1,032 3 – 1,357 2 – 2,048 1 – 3,727 Wsteczny 3,820 Przełożenie główne 4,070 |
6 – 0,746
5 – 1,000 4 – 1,446 3 – 1,912 2 – 2,964 1 – 4,584 Wsteczny 2,943 Przełożenie główne – 3,44 |
6 – 0,690
5 – 0,821 4 – 1,032 3 – 1,357 2 – 2,048 1 – 3,727 Wsteczny 3,820 Przełożenie główne |
6 – 0,746
5- 1,000 4- 1,446 3- 1,912 2- 2,048 1- 3,727 Wsteczny 3,820 Przełożenie główne 4,070 |
5- 0,756
4- 0,951 3 – 1,281 2 – 1,926 1 – 3,583 Wsteczny 3,620 Przełożenie główne 4,250
|
6 – 0,702
5 – 0,867 4 – 1,021 3- 1,436 2- 2,429 1 – 3,917 Wsteczny 3,508 Przełożenie główne 4,070 |
||||||
SILNIKI WYSOKOPRĘŻNE
1,5 l TDCi wysokoprężny
(95, 105, 120 KM) |
1,6 l TDCi wysokoprężny
(95, 115 KM) |
2,0 l TDCi wysokoprężny
(150 KM) |
||||||||
Typ | Poprzeczny, rzędowy, 4-cylindrowy z turbodoładowaniem |
Poprzeczny, rzędowy, 4-cylindrowy z turbodoładowaniem |
Poprzeczny, rzędowy, 4-cylindrowy z turbodoładowaniem |
|||||||
Poj. skokowa | cm3 | 1499 | 1560 | 1997 | ||||||
Średnica cylindra | mm | 73,5 | 75,0 | 85,0 | ||||||
Skok tłoka | mm | 88,3 | 88,3 | 88,0 | ||||||
Stopień sprężania | 16 : 1 | 16,0:1 | 16,0:1 | |||||||
Moc maksymalna | KM (kW) | 95 (70) | 105 (77) | 120 (88) | 95 (70) | 115 (84) | 150 (110) | |||
przy | obr./min. | 3600 | 3600 | 3600 | 3800 | 3600 | 3750 | |||
Maksymalny moment obrotowy | Nm | 270 | 270 | 270 | 215 | 270 (z możliwością chwilowego wzrostu do 285) | 370 | |||
przy | obr./min. | 1500-2000 | 1750-2500 | 1750-2500 | 1750 | 1750-2500 | 2000-3250 | |||
Rozrząd | SOHC z 2 zaworami na cylinder | SOHC z 2 zaworami na cylinder | DOHC z 4 zaworami na cylinder | |||||||
Układ cylindrów | 4 w rzędzie | 4 w rzędzie | 4 w rzędzie | |||||||
Głowica | Odlew aluminiowy | Odlew aluminiowy | Odlew aluminiowy | |||||||
Blok silnika | Odlew aluminiowy | Odlew aluminiowy | Odlew aluminiowy | |||||||
Napęd rozrządu | Pasek z dynamicznym napinaczem (łączy wał korbowy i wałek po stronie dolotu); Łańcuch z napinaczem hydraulicznym (łączy wałki po stronie dolotu i wylotu) | Pasek z dynamicznym napinaczem (łączy wał korbowy i wałek po stronie dolotu); Łańcuch z napinaczem hydraulicznym (łączy wałki po stronie dolotu i wylotu) | Pasek z napinaczem | |||||||
Wał korbowy | Stalowy, 8 przeciwciężarów, 5 łożysk głównych | Stalowy, 8 przeciwciężarów, 5 łożysk głównych | Stalowy, 8 przeciwciężarów, 5 łożysk głównych | |||||||
Sterowanie pracą silnika | System sterowania Ford Common Rail Diesel | System sterowania Ford Common Rail Diesel | System sterowania Ford Common Rail Diesel | |||||||
Wtrysk paliwa | Wysokociśnieniowy system wtrysku bezpośredniego; wtryskiwacze 8 otworkowe | System wtrysku bezpośredniego Common Rail; ciśnienie wtrysku 1600 barów; wtryskiwacze piezoelektryczne 7 otworkowe | Wysokociśnieniowy system wtrysku bezpośredniego; wtryskiwacze 8 otworkowe | |||||||
Układ kontroli czystości spalin | Katalizator utleniający, chłodzony cieczą zawór EGR i w standardzie suchy filtr cząstek stałych z powłoką katalityczną (cDPF) | Katalizator utleniający, chłodzony cieczą zawór EGR i w standardzie suchy filtr cząstek stałych z powłoką katalityczną (cDPF) | Katalizator utleniający, chłodzony cieczą zawór EGR i w standardzie suchy filtr cząstek stałych z powłoką katalityczną (cDPF) | |||||||
Norma czystości spalin | Euro 6 | Euro 6 | Euro 6 | |||||||
Turbosprężarka | Honeywell VGT | Garrett o stałej geometrii | Honeywell VGT | |||||||
Smarowanie silnika | Pompa oleju napędzana wałem korbowym | Ciśnieniowe z przepływowym filtrem oleju | Pompa oleju napędzana wałem korbowym | |||||||
Pojemność z filtrem oleju | w litrach | 3,8 | 3,8 | 5,7 | ||||||
Układ chłodzenia | Mechaniczna, odśrodkowa pompa wody zamontowana przy bloku z mechanicznym termostatem, króciec wylotu wody z czujnikiem ECT zamontowany przy głowicy | Pompa wodna z termostatem i zaworami oraz układem sterowania zależnym od temperatury | Mechaniczna, odśrodkowa pompa wody zamontowana przy bloku z mechanicznym termostatem, króciec wylotu wody z czujnikiem ECT zamontowany przy głowicy | |||||||
Pojemność z nagrzewnicą | w litrach | 5,8 | 5,8 | 6,3 | ||||||
Przekładnia | Durashift
6-biegowa (B6G5d) manualna |
Automatyczna
6-biegowa (MPS6) PowerShift |
Durashift 6 biegów (B6D2), manualna | Automatyczna
6-biegowa (MPS6) PowerShift |
Manualna
6-biegowa (MMT6) |
|||||
Przełożenia | 6 – 0,690
5 – 0,821 4 – 1,032 3 – 1.357 2 – 2.048 1 – 3,727 Wsteczny 3.820 Przełożenie główne 4.070 |
6 – 0,756
5 – 0,943 4 – 0,829 3 – 1,194 2 – 1,952 1 – 3,583 Wsteczny 4,843 Przełożenie główne 3,933 |
6 – 0,622
5 – 0,738 4 – 0,919 3 – 1,258 2 – 2,048 1 – 3,727 Wsteczny 3,818 Przełożenie główne 3,611 |
6 – 0,756
5 – 0,943 4 – 0,829 3 – 1,194 2 – 1,952 1 – 3,583 Wsteczny 4,843 Przełożenie główne 3,933 |
6 – 0,79
5 – 0,97 4 – 0,87 3 – 1,24 2 – 1,95 1 – 3,58 Wsteczny 1,42 Przełożenie główne 3,933 |