FORD C-MAX, FORD GRAND C-MAX – dane techniczne
Osiągi, EMISJA SPALIN I ZUŻYCIE PALIWA
C-MAX | Zużycie paliwa l/100 km ØØ |
Osiągi Ø | ||||||
Silnik | Moc (KM) |
CO2 (g/km) |
Cykl miejski | Cykl poza-miejski | Średnie | Prędkość maks. km/h | 0-100 km/h | |
1.0 l EcoBoost benz.6 biegów man. Auto-Start-Stop |
100 | 117 | 6,2 | 4,5 | 5,1 | 174 | 12,6 | |
1.0 l EcoBoost benz.6 biegów man. Auto-Start-Stop |
125 | 117 | 6,2 | 4,5 | 5,1 | 187 | 11,4 | |
1.5 l EcoBoost benz.6 biegów man. Auto-Start-Stop |
150 | 139 | 7,8 | 5,1 | 6,1 | 204 | 9,4 | |
1.5 l EcoBoost benz.6 biegów autom. Auto-Start-Stop |
150 | 149 | 8,9 | 5,1 | 6,5 | 200 | 10,2 | |
1.5 l EcoBoost benz.6 biegów autom. Auto-Start-Stop |
182 | 149 | 8,9 | 5,1 | 6,5 | 213 | 9,2 | |
1.6 l TI-VCT benz.5 biegów man. | 85 | 149 | 8,4 | 5,2 | 6,4 | 165 | 15,9 | |
1.6 l TI-VCT benz.5 biegów man. | 125 | 149 | 8,4 | 5,2 | 6,4 | 188 | 11,5 | |
1.5 l TDCi olej nap.6 biegów man.Auto-Start-Stop | 95 | 105 | 4,7 | 3,7 | 4,1 | 170 | 13,3 | |
1.5 l TDCi olej nap.6 biegów man. ECOnetic Auto-Start-Stop |
105 | 99 | 4,3 | 3,5 | 3,8 | 184 | 12,1 | |
1.5 l TDCi olej nap.6 biegów man. Auto-Start-Stop |
120 | 114 | 4,7 | 3,7 | 4,1 | 184 | 11,3 |
C-MAX | Zużycie paliwa l/100 km ØØ |
Osiągi Ø | ||||||
Silnik | Moc (KM) |
CO2 (g/km) |
Cykl miejski | Cykl poza-miejski | Średnie | Prędkość maks. km/h | 0-100 km/h | |
2.0 l TDCi olej nap.6 biegów man. Auto-Start-Stop |
150 | 114 | 5,0 | 4,0 | 4,4 | 204 | 9,5 | |
2.0 l TDCi olej nap.6 biegów PowerShift Auto-Start-Stop |
150 | 124 | 5,5 | 4,4 | 4,8 | 202 | 10,3 | |
2.0 l TDCi olej nap.6 biegów PowerShift Auto-Start-Stop |
170 | 124 | 5,5 | 4,4 | 4,8 | 212 | 8,5 |
GRAND C-MAX | Zużycie paliwa l/100 km ØØ |
Osiągi Ø | ||||||
Silnik | Moc (KM) |
CO2 (g/km) |
Cykl miejski | Cykl poza-miejski | Średnie | Prędkość maks. km/h | 0-100 km/h | |
1.0 l EcoBoost benz.6 biegów man. Auto-Start-Stop |
100 | 119 | 6,4 | 4,6 | 5,2 | 172 | 13,6 | |
1.0 l EcoBoost benz.6 biegów man. Auto-Start-Stop |
125 | 119 | 6,4 | 4,6 | 5,2 | 185 | 12,2 | |
1.5 l EcoBoost benz.6 biegów man. Auto-Start-Stop |
150 | 144 | 8,1 | 5,2 | 6,3 | 202 | 9,7 | |
1.5 l EcoBoost benz.6 biegów autom. Auto-Start-Stop |
150 | 154 | 9,2 | 5,4 | 6,8 | 199 | 10,5 | |
1.5 l EcoBoost benz.6 biegów autom. Auto-Start-Stop |
182 | 154 | 9,2 | 5,4 | 6,8 | 211 | 9,5 | |
1.6 l TI-VCT benz.5 biegów man. | 125 | 154 | 8,6 | 5,5 | 6,7 | 182 | 12,3 | |
1.5 l TDCi olej nap.6 biegów man. Auto-Start-Stop |
95 | 113 | 4,9 | 4,1 | 4,4 | 166 | 14,3 | |
1.5 l TDCi olej nap.6 biegów man. | 120 | 113 | 4,9 | 4,1 | 4,4 | 180 | 12,3 |
GRAND C-MAX | Zużycie paliwa l/100 km ØØ |
Osiągi Ø | ||||||
Silnik | Moc (KM) |
CO2 (g/km) |
Cykl miejski | Cykl poza-miejski | Średnie | Prędkość maks. km/h | 0-100 km/h | |
2.0 l TDCi olej nap.6 biegów man. Auto-Start-Stop |
150 | 119 | 5,2 | 4,2 | 4,6 | 202 | 9,8 | |
2.0 l TDCi olej nap.6 biegów PowerShift Auto-Start-Stop |
150 | 129 | 5,6 | 4,6 | 5,0 | 200 | 10,7 | |
2.0 l TDCi olej nap.6 biegów PowerShift Auto-Start-Stop |
170 | 129 | 5,6 | 4,6 | 5,0 | 209 | 8,8 |
*na 4. biegu. ØDane testowe firmy Ford. øøDeklarowane zużycie paliwa / zużycie energii, emisja CO2 i zasięg napędu elektrycznego mierzone są zgodnie z wymaganiami i specyfikacjami technicznymi regulaminów europejskich (WE) 715/2007 i (WE) 692/2008, w aktualnym brzmieniu. Zużycie paliwa i emisja CO2 są określone są dla wariantu pojazdu, a nie dla pojedynczego samochodu. Zastosowano standardową procedurę testową umożliwiającą porównanie różnych typów pojazdów i pojazdów różnych producentów. Oprócz parametrów samego pojazdu, na zużycie paliwa / energii przez samochód, poziom emisji CO2 i zasięg napędu elektrycznego, wpływ ma również zachowanie kierowcy, jak i inne czynniki pozatechniczne. CO2 jest głównym gazem cieplarnianym odpowiedzialnym za globalne ocieplenie.
MASY C-MAX
Masa własna (kg)# | Masa całkowita pojazdu (kg) |
Maks. masa zespołu pojazdów (kg) |
Maks. masa przyczepy (hamowanej) (kg) | Maks. masa przyczepy (niehamowa-nej) (kg) | Maks. ład. bagażnika dachowego(kg) | |
1.0 l EcoBoost benz. 6 biegów man. 100 KM | 1391 | 1900 | 3100 | 1200 | 695 | 75 |
1.0 l EcoBoost benz. 6 biegów man. 125 KM | 1391 | 1900 | 3100 | 1200 | 695 | 75 |
1.5 l EcoBoost benz. 6 biegów man. 150 KM | 1394 | 1915 | 3415 | 1500 | 695 | 75 |
1.5 l EcoBoost benz. 6 biegów autom. 150 KM | 1413 | 2000 | 3500 | 1500 | 705 | 75 |
1.5 l EcoBoost benz. 6 biegów autom. 182 KM | 1413 | 2000 | 3500 | 1500 | 705 | 75 |
1.5 l EcoBoost benz. 6 biegów man. 182 KM | 1394 | 1915 | 3415 | 1500 | 695 | 75 |
MASY C-MAX | Masa własna (kg)# | Masa całkowita pojazdu (kg) |
Maks. masa zespołu pojazdów (kg) |
Maks. masa przyczepy (hamowanej) (kg) | Maks. masa przyczepy (niehamowa-nej) (kg) | Maks. ład. bagażnika dachowego(kg) |
1.6 l Ti-VCT benz. 5 biegów man. 85 KM | 1374 | 1860 | 2660 | 800 | 685 | 75 |
1.6 l Ti-VCT benz. 5 biegów man. 125 KM | 1374 | 1860 | 2860 | 1000 | 685 | 75 |
1.5 l TDCi olej nap. 6 biegów man. 95 KM | 1403 | 1915 | 3115 | 1200 | 700 | 75 |
1.5 l TDCi olej nap. 6 biegów man. 120 KM | 1403 | 1915 | 3115 | 1200 | 700 | 75 |
1.5 l TDCi olej nap. 6 biegów PowerShift 120 KM | 1472 | 2000 | 3200 | 1200 | 735 | 75 |
1.5 l olej nap. ECOnetic 6 biegów man. 105 KM | 1405 | 1915 | 2315 | 400 | 400 | 75 |
1.6 l TDCi olej nap. 6 biegów man. 115 KM | 1390 | 1915 | 3115 | 1200 | 695 | 75 |
2.0 l TDCi olej nap. 6 biegów man. 150 KM | 1491 | 2050 | 3550 | 1500 | 745 | 75 |
2.0 l TDCi olej nap. 6 biegów PowerShift 150 KM | 1519 | 2050 | 3550 | 1500 | 750 | 75 |
2.0 l TDCi olej nap. 6 biegów PowerShift 170 KM | 1519 | 2050 | 3550 | 1500 | 750 | 75 |
MASY GRAND C-MAX
Masa własna (kg)# | Masa całkowita pojazdu (kg) |
Maks. masa zespołu pojazdów (kg) |
Maks. masa przyczepy (hamowanej) (kg) | Maks. masa przyczepy (niehamowa-nej) (kg) | Maks. ład. bagażnika dachowego(kg) | |
1.0 l EcoBoost benz. 6 biegów man. 100 KM | 1493 | 2150 | 3050 | 900 | 745 | 75 |
1.0 l EcoBoost benz. 6 biegów man. 125 KM | 1493 | 2150 | 3050 | 900 | 745 | 75 |
1.5 l EcoBoost benz. 6 biegów man. 150 KM | 1473 | 2195 | 3495 | 1300 | 735 | 75 |
1.5 l EcoBoost benz. 6 biegów autom. 150 KM | 1507 | 2200 | 3500 | 1300 | 750 | 75 |
1.5 l EcoBoost benz. 6 biegów autom. 182 KM | 1507 | 2200 | 3500 | 1300 | 750 | 75 |
1.5 l EcoBoost benz. 6 biegów man. 182 KM | 1473 | 2195 | 3495 | 1300 | 735 | 75 |
1.6 l TI-VCT benz. 5 biegów man. 125 KM | 1477 | 2135 | 2885 | 750 | 735 | 75 |
1.5 l TDCi olej nap. 6 biegów man. 95 KM | 1501 | 2225 | 3425 | 1200 | 750 | 75 |
1.5 l TDCi olej nap. 6 biegów man. 120 KM | 1501 | 2225 | 3425 | 1200 | 750 | 75 |
1.5 l TDCi olej nap. 6 biegów PowerShift 120 KM | 1532 | 2250 | 3450 | 1200 | 750 | 75 |
1.6 l TDCi olej nap. 6 biegów man. 115 KM | 1504 | 2200 | 3400 | 1200 | 750 | 75 |
2.0 l TDCi olej nap. 6 biegów man. 150 KM | 1577 | 2300 | 4100 | 1800 | 750 | 75 |
2.0 l TDCi olej nap. 6 biegów PowerShift 150 KM | 1605 | 2300 | 4100 | 1800 | 750 | 75 |
2.0 l TDCi olej nap. 6 biegów PowerShift 170 KM | 1605 | 2300 | 4100 | 1800 | 750 | 75 |
# Dotyczy najmniejszej masy własnej przy założeniu masy kierowcy 75 kg, pełnego poziomu płynów i 90% poziomu paliwa, z zastrzeżeniem tolerancji produkcyjnych, zainstalowanych opcji wyposażenia itp.
Podane masy holowanej przyczepy dotyczą samochodu o całkowitej masie dopuszczalnej i umożliwiają samochodowi ruszenie z miejsca na wzniesieniu o nachyleniu 12 % na wysokości poziomu morza. Holowanie przyczepy wiąże się z pogorszeniem osiągów i zwiększeniem zużycia paliwa. Maksymalny nacisk na hak wynosi 75 kg dla wszystkich modeli, za wyjątkiem wersji z silnikami 2.0 TDCi, dla których maksymalny nacisk na hak wynosi 90 kg. Maksymalna masa zespołu pojazdów obejmuje masę przyczepy.
WYMIARY
Wymiary zewnętrzne (mm) | C-MAX | GRAND C-MAX |
Długość całkowita | 4379 | 4519 |
Szerokość całkowita z lusterkami / bez lusterek | 2067 / 1858 / 1828 | 2067 / 1858 / 1828 |
Wysokość całkowita | 1610 | 1642 (1694 z relingami) |
Rozstaw kół przednich min./maks. zależnie od rozmiarów opon i obręczy | 1543 / 1557 | 1543 / 1557 |
Rozstaw kół tylnych min./maks. | 1554 / 1569 | 1554 / 1569 |
Wymiary wnętrza (mm) | ||
Od siedziska fotela do dachu | 1041 | 1038 |
Miejsce na nogi (fotel maksymalnie cofnięty, średnia wysokość fotela) | 1083 | 1083 |
Szerokość wnętrza z przodu na wysokości ramion | 1422 | 1422 |
Od siedziska fotela do dachu – 2 rząd siedzeń | 981 | 988 |
Miejsce na nogi – 2 rząd siedzeń (nominalnie, przednie fotele w pozycji 95% wg. SAE) | 916 | 864 (864-966) |
Szerokość wnętrza na wysokości ramion – 2 rząd siedzeń | 1402 | 1427 |
Od siedziska fotela do dachu – 3 rząd siedzeń | — | 937 |
Miejsce na nogi – 3 rząd siedzeń (nominalnie, przednie fotele w pozycji 95% wg. SAE) | — | 784 |
Szerokość wnętrza na wysokości ramion – 3 rząd siedzeń | — | 1190 |
Objętości przestrzeni bagażowej (l)‡ | C-MAX | 7 miejsc / 5 miejsc |
7 foteli (załadunek do poziomu rolety, dojazdowe koło zapasowe) | — | 65 / — |
7 foteli (załadunek do poziomu rolety, zestaw naprawczy do opon) | — | 92 / — |
7 foteli (załadunek do poziomu dachu, dojazdowe koło zapasowe) | — | 88 / — |
7 foteli (załadunek do poziomu dachu, zestaw naprawczy do opon) | — | 115 / — |
5 foteli (załadunek do poziomu rolety, dojazdowe koło zapasowe, 2 rząd foteli maksymalnie cofnięty) | 432 | 448 / 520 |
5 foteli (załadunek do poziomu rolety, zestaw naprawczy do opon, 2 rząd foteli maksymalnie cofnięty) | 471 | 475 / 600 |
5 foteli (załadunek do poziomu dachu, dojazdowe koło zapasowe, 2 rząd foteli maksymalnie cofnięty) | 627 | 728 / 800 |
5 foteli (załadunek do poziomu dachu, zestaw naprawczy do opon, 2 rząd foteli maksymalnie cofnięty) | 666 | 755 / 880 |
2 fotele (załadunek do poziomu dachu, dojazdowe koło zapasowe, 1 rząd foteli w pozycji 95%, pochylenie oparć 24°) | 1684 (2 rząd złożony) | 1715 / 1787 |
2 fotele (załadunek do poziomu dachu, zestaw naprawczy do opon, 1 rząd foteli w pozycji 95%, pochylenie oparć 24°) | 1723 (2 rząd złożony) | 1742 (2 rząd złożony) / 1867 |
Wymiary przestrzeni bagażowej (mm) | ||
Wysokość drzwi bagażnika maks. | 816 | 853 / 920 |
Szerokość drzwi bagażnika maks. | 1030 | 1030 / 1030 |
Wysokość przestrzeni ładunkowej maks. | 986 | 843 / 1053 |
Szerokość przestrzeni bagażowej między nadkolami | 1030 | 1030 / 1030 |
Długość przestrzeni ładunkowej do 3 rzędu foteli, na wysokości podłogi | — | 294 |
Długość przestrzeni ładunkowej do 2 rzędu foteli, na wysokości podłogi (min./maks.) | 870 | 976 – 1126 / 1013 – 1163 |
Długość przestrzeni ładunkowej do 1 rzędu foteli | 1706 | 1758 / 1780 |
Wysokość krawędzi załadunku (bez obciążenia) | 601 | 675 |
Pojemność zbiornika paliwa (l) | C-MAX | GRAND-C-MAX |
Benzyna | 55 | 60 |
Olej napędowy | 53 / 60** | 60 |
‡ Pomiar zgodnie z ISO 3832. Objętości mogą różnić się zależnie od wersji modelowej i wyposażenia.
**Tylko z silnikiem 2.0 Duratorq TDCi
UKŁAD KIEROWNICZY
C-MAX | GRAND C-MAX | |
Konstrukcja | Przekładnia zębatkowa z elektrycznym wspomaganiem (EPAS) | |
Średnica zawracania między krawężnikami (m) | 10,7 | 11.2 |
Średnica zawracania między ścianami (m) | 11,1 | 11.6 |
PODWOZIE
Zawieszenie przednie | Niezależne, na kolumnach MacPherson z przesunięciem osi amortyzatora gazowego względem osi sprężyny i z dolnym wahaczem L ze zoptymalizowanym mocowaniem przednich elementów gumowo-stalowych oraz tylnych mocowań z tłumieniem hydraulicznym do wzmocnionych poprzeczek ramy pomocniczej, stabilizator przechyłów |
Zawieszenie tylne | Całkowicie niezależne zawieszenie wielowahaczowe Control Blade z powiększonymi amortyzatorami podwójnie mocowanymi do nadwozia. Stabilizator przechyłów mocowany do łączników przy sprężynach. |
HAMULCE
Przód | Tył | |
Konstrukcja | Układ dwuobwodowy, krzyżowy, hydraulicznie sterowane hamulce tarczowe z przodu, bębnowe z tyłu. Wspomaganie poprzez serwomechanizm podciśnieniowy. Czterokanałowy system ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania EBD | |
Wymiary tarcz / bębnów (mm) | 278 x 25300 x 25* | 280 x 11 |
*Z silnikami 1.5 l EcoBoost, 2.0 l TDCi oraz Grand C-MAX
KOŁA I OPONY
Obręcze kół | Opony | |
Standardowo | Stalowe: 16 X 6,5 calaLekkostopowe: 16 X 7 cala | 205/55-R16215/55-R16 |
Opcjonalnie | Lekkostopowe: 17 X 7 calaLekkostopowe: 18 X 8 cala | 215/50-R17235/40-R18 |
SILNIKI BENZYNOWE
1,0 l EcoBoost benzynowy(100, 125 KM) | 1,5 l EcoBoost benzynowy(150, 182 KM) | 1,6 l Ti-VCT benzynowy(85, 125 KM) | ||||||
Typ | Montowany poprzecznie 3-cylindrowy rzędowy z turbodoładowaniem, bezpośredni wtrysk benzyny i system zmiennych faz rozrządu Ti-VCT | 4-cylindrowy rzędowy z turbodoładowaniem | Montowany poprzecznie 4-cylindrowy rzędowy, benzynowy, system zmiennych faz rozrządu Ti-VCT | |||||
Poj. skokowa | cm3 | 998 | 1499 | 1596 | ||||
Średnica cyl. | mm | 71,9 | 79,2 | 79,0 | ||||
Skok tłoka | mm | 82,0 | 76,4 | 81,4 | ||||
Stopień sprężania | 10,0:1 | 10,0:1 | 11,0:1 | |||||
Moc maksymalna | KM | 100 | 125 | 150 | 182 | 85 | 125 | |
przy | obr/min | 6000 | 6000 | 6000 | 6000 | 6000 | 6000 | |
Moment maksymalny | Nm | 170 | 170 | 240 | 240 | 141 | 159 | |
przy | obr/min | 1400-4000 | 1400-4500 | 1600–4000 | 1600-5000 | 2500 | 4000 | |
Rozrząd | DOHC z 4 zaworami na cylinder, niezależna regulacja faz rozrządu zaworów ssących i wydechowych | DOHC z 4 zaworami na cylinder, niezależna regulacja faz rozrządu zaworów ssących i wydechowych | DOHC z 4 zaworami na cylinder, niezależna regulacja faz rozrządu zaworów ssących i wydechowych | |||||
Układ cylindrów | 3 w rzędzie | 4 w rzędzie | 4 w rzędzie | |||||
Głowica | Odlew aluminiowy | Odlew aluminiowy | Odlew aluminiowy | |||||
Blok silnika | Odlew żeliwny | Odlew aluminiowy | Odlew aluminiowy | |||||
Napęd rozrządu | Niskotarciowy pasek pracujący w oleju, napinacz dynamiczny | Niskotarciowy pasek pracujący w oleju, napinacz dynamiczny | Pasek zębaty pracujący w oleju, napinacz dynamiczny | |||||
Wał korbowy | Odlewany, żeliwny, z 6 przeciwciężarami i 4 łożyskami głównymi | Odlewany, żeliwny, z 4 przeciwciężarami i 5 łożyskami głównymi | Odlewany, żeliwny, z 4 przeciwciężarami i 5 łożyskami głównymi | |||||
Sterowanie pracą silnika | Bosch MED17 z CAN-Bus oraz indywidualną kontrolą spalania stukowego. Oprogramowanie FGEC | Bosch MED17 z CAN-Bus oraz indywidualną kontrolą spalania stukowego. Oprogramowanie FGEC | Siemens ECM EMS2101,16-bitowy | |||||
Wtrysk paliwa | Wysokociśnieniowy, bezpośredni z wtryskiwaczami 6-otworkowymi |
Wysokociśnieniowy, bezpośredni z wtryskiwaczami 6-otworkowymi | Elektronicznie sterowany wtrysk paliwa | |||||
Czystość spalin | Euro 6 | Euro 6 | Euro 6 | Euro 6 | Euro 6 | |||
Turbosprężarka | Continental o małej bezwładności | Continental o małej bezwładności | — | |||||
Smarowanie silnika | Elektronicznie sterowana pompa o zmiennym wydatku obniżająca zużycie paliwa | Elektronicznie sterowana pompa o zmiennym wydatku obniżająca zużycie paliwa | Smarowanie ciśnieniowe z przepływowym filtrem oleju | |||||
Pojemność układu (z filtrem oleju) | l | 4,1 | 4,1 | 4,1 | ||||
DANE SILNIKÓW | 1,0 l EcoBoost benzynowy(100, 125 KM) | 1,5 l EcoBoost benzynowy(150, 182 KM) | 1,6 l Ti-VCT benzynowy(85, 125 KM) | |||||
Układ chłodzenia | Dzielony, z dwoma termostatami | Dzielony, z dwoma termostatami | Pompa wodna z termostatem i zaworami | |||||
Pojemność układu (z nagrzewnicą) | l | 5,8 | 5,5 | 5,5 | ||||
Przekładnia | Durashift 6 biegów (B6) manualna | Durashift 6 biegów Man. (M6) |
6 biegów (6F35) automatyczna | Durashift 5 biegów (iB5) manualna | ||||
Przełożenia | 6 – 0,6225 – 0,7384 – 0,9193 – 1,258
2 – 2,048 1 – 3,727 Wst. 3,818 Final Drive 4,25 |
6 – 0,6225 – 0,7384 – 0,9193 – 1,258 2 – 2,048 1 – 3,727 Wst. 3,818 Przeł. gł. 4.067 |
6 – 0,7465 – 1,0004 – 1,4663 – 1,912
2 – 2,964 1 – 4,584 Wst. 2,943 Przeł. gł. 3,066 |
5 – 0, 7884 – 1,1083 – 1,4142 – 2,045
1 – 3,583 Wst. – 3.818 Przeł. gł. C-MAX – 4,049 Grand C-MAX – 4,067 |
||||
SILNIKI DIESLa
1.5 l TDCi Diesel (95, 120 KM) | 2.0 l TDCi Diesel (150, 170 KM) | ||||||||||
Typ | poprzeczny, rzędowy, czterocylindrowy Diesel z turbodoładowaniem | poprzeczny, rzędowy, czterocylindrowy Diesel z turbodoładowaniem | |||||||||
Poj. skokowa | cm3 | 1499 | 1997 | ||||||||
Średnica cyl. | mm | 73,5 | 85,0 | ||||||||
Skok tłoka | mm | 88,3 | 88,0 | ||||||||
Stopień spręż. | 16:1 | 16:1 | |||||||||
Moc maks. | KM (kW) | 95 (70) | 150 (110) | 170 (125) | |||||||
przy | obr/min | 3600 | 3500 | 3500 | |||||||
Moment maks. | Nm | 270 | 370 | 400 | |||||||
przy | obr/min | 1500-2000 | 2000-2500 | 2000-2500 | |||||||
Rozrząd | SOHC z 2 zaworami na cylinder | DOHC z 4 zaworami na cylinder | |||||||||
Układ cylindrów | 4 w rzędzie | 4 w rzędzie | |||||||||
Głowica | Odlew aluminiowy | Odlew aluminiowy | |||||||||
Blok silnika | Odlew aluminiowy | Odlew aluminiowy | |||||||||
Napęd rozrządu | Pasek zębaty z dynamicznym napinaczem napędzający wałek zaworów ssących, łańcuch z hydraulicznym napinaczem między wałkiem zaworów ssących i zaworów wydechowych | Wałki napędzane paskami z napinaczem na pasku głównym | |||||||||
Wał korbowy | Stalowy, z 8 przeciwciężarami i 5 łożyskami głównymi | Stalowy, z 8 przeciwciężarami i 5 łożyskami głównymi | |||||||||
Sterowanie pracą silnika | Ford Common Rail Diesel Engine Management System | Ford Common Rail Diesel Engine Management System | |||||||||
Wtrysk paliwa | Wysokociśnieniowy wtrysk bezpośredni, wtryskiwacze 8-otworkowe | Wysokociśnieniowy wtrysk bezpośredni, wtryskiwacze 8-otworkowe | |||||||||
Oczyszczanie spalin | Katalizator utleniający, chłodzony cieczą zawór EGR, fitr cDPF | Katalizator utleniający, chłodzony cieczą zawór EGR, fitr cDPF | |||||||||
Czystość spalin | Euro 6 | Euro 6 | |||||||||
Turbosprężarka | Honeywell VGT (o zmiennej geometrii) | Honeywell VGT (o zmiennej geometrii) | |||||||||
Smarowanie silnika | Pompa oleju napędzana z wału korbowego | Pompa oleju napędzana z wału korbowego | |||||||||
Pojemność układu (z filtrem oleju) | l | 3,8 | 5,7 | ||||||||
Układ chłodzenia | Odśrodkowa mechaniczna pompa wody montowana w bloku i mechaniczny termostat. W głowicy na wyjściu wodnym złącze z czujnikiem ECT | Odśrodkowa mechaniczna pompa wody montowana w bloku i mechaniczny termostat. W głowicy na wyjściu wodnym złącze z czujnikiem ECT | |||||||||
Pojemność układu (z nagrzewnicą) | l | 5,8 | 6,3 | ||||||||
Przekładnia | Durashift 6 biegów (B6). manualna | 6 biegów (MPS6) automat. PowerShift | 6 biegów (MPS6) automat. PowerShift | 6 biegów (MMT6) manualna | |||||||
Przełożenia | 6 -0,6225 – 0,7384 -0,9193 -1,258
2 – 2,048 1 – 3,727 Wst. 3,818 Przeł. gł. 3,61 |
6 -0,7565 – 0,9434 -0,8293 -1,194
2 – 1,952 1 – 3,583 Wst.4,843 Przeł. gł. 4,067 |
6 -0,7565 – 0,9434 -0,8293 -1,194
2 – 1,864 1 – 3,583 Wst. 4,843 Przeł. gł. 3,933 |
6 -0,7375 – 0,8864 -0,8163 -1,156
2 – 1,864 1 – 3,583 Wst. 4,423 Przeł. gł. 3,668 |
|||||||
CHARAKTERYSTYKI MOCY I MOMENTU OBROTOWEGO SILNIKÓW
1.0 l EcoBoost 100 KM
1.0 l EcoBoost 125 KM
1.5 l EcoBoost 150 KM
1.5 l EcoBoost 182 KM
1.6 l Ti-VCT 85 KM
1.6 l Ti-VCT 125 KM
1.5 l TDCi Diesel 95 KM
1.5 l TDCi Diesel 120 KM
2.0 l TDCi Diesel 150 KM
2.0 l TDCi Diesel 170 KM