[TEST] SsangYong Tivoli QUARTZ 1,6 diesel

Poprzedni
Następny

Dane techniczne SsangYong Tivoli QUARTZ 1,6 diesel:

      Dane fabryczne Pomiary własne
Wymiary Długość całkowita

 

mm

 

4202

 

 
  Szerokość całkowita

 

mm

 

1798

 

 
  Wysokość całkowita mm 1590  
  Pojemność bagażnika l 423  
  Rozstaw kół Przód mm 1555  
Tył mm 1555  
  Zwis Przód mm 865  
Tył mm 737  
  Rozstaw osi mm 2600  
  Kąt natarcia st. 20,5  
  Kąt zejścia st. 28,0  
  Kąt rampowy st. 17,0  
  Prześwit minimalny mm 167  
  Minimalny promień skrętu m 5,3  
Masa Masa całkowita kg 1920  
  Masa własna kg 1355  
Silnik Silnik   D16DTF  
  Liczba cylindrów / Stopień sprężania   4 / 15.5:1  
  Pojemność skokowa cm3 1597  
  Układ wałków rozrządu   DOHC  
  Moc maksymalna   115 KM / 3400 do 4000 obr/min  
  Maksymalny moment obrotowy   300 Nm / 1500 do 2500 obr/min  
  Zbiornik paliwa   47 l  
Manualna

skrzynia

biegów

ze zintegrowanym

mechanizmem

różnicowym

Sposób sterowania   Dźwignia w podłodze  
  1 bieg   3.358  
  2 bieg   1.913  
  3 bieg   1.152  
  4 bieg   0.829  
  5 bieg   0.689  
  6 bieg   0.587  
  Bieg wsteczny   3.000  
         
Osiągi Prędkość maksymalna km/h 175 183
  Przyśpieszenie do 100km/h s 11,3
  Elastyczność 60-120 km/h na 4 biegu s 13,1
  Elastyczność 60-120 km/h na 5 biegu s 16,37
Zużycie paliwa CO2 (cykl mieszany) g/km 113  
  Cykl mieszany l/100km 4,3  
  W mieście l/100km 5,1 Normalnie 6,5

Dynamicznie 8

  Poza miastem l/100km 3,9 4,3
  Przy 120 km/h l/100km 4,7
  Przy 140 km/h l/100km 8,4
Poprzedni
Następny

3 KOMENTARZE

  1. Prezentuje się całkiem OK, ciekawe tylko jak z jego niezawodnością / wytrzymałością w porównaniu do bardziej popularnych samochodów. Swoją drogą SsangYong chyba robi się coraz mniej egzotyczną marką w naszym kraju.

  2. Mam TIVOLI 1,6 D już od 2 lat – i nie uwierzycie….SZOK!-jeszcze NIGDY NIC w nim nie musiałem robić! Leję diesla i wio! Tak niezawodnego samochodu jeszcze w życiu nie mieliśmy – a często je zmieniamy…POLECAMY wszystkim – szczególnie ze skrzynią w AUTOMACIE – rewelacja! Wygoda,komfort i oszczędność! IDEALNE auto dla 5 osobowej rodziny – nie ma drugiego auta z tak pięknie rozplanowanym wnętrzu – dzięki czemu miejsca w tym aucie jest więcej od kilku większych samochodów tej i większej wielkości! POLECAMY z całego serca!

  3. Potwierdzam, poprzedni wpis i zachwyt nad tym autem. Dziś mija 4 lata użytkowania auta i NIC – powtarzam NIC poza klockami, filtrami i oponami w nim nie wymienialiśmy! = NIGDY NIC NAM JESZCZE NIE NAWALIŁO! Autko jest b. oszczędne, sprawne, wygodne, szybkie i żwawe tak w mieście jak i na trasie – wyposażenie eleganckie i szokująco wygodne/komfortowe i przyjazne dla kierowcy jak i pasażera. Jedynym minusem mnie nieco wkurzającym jest nieco zbyt głośne działanie wentylatora i prawdopodobnie (nie jestem mechanikiem, ale to wyczytałem w necie) elektroniczne/komputerowe blokowanie wysokich obrotów zimnego silnika (1.6 Turbo diesel) – co go co prawda oszczędza, ale wkurza gdy chcesz szybko włączyć się do ruchu. Oczywiście już po kilku km wszystko wraca do normy, silnik nabiera mocy ale długo nie mogłem się do tego przyzwyczaić i szukaliśmy przyczyn – co okazało się jedynie troską producenta o żywotność silnika ( elektronika-komputer chroni go przed uszkodzeniem i nadmiernym zużyciem)… Nie szukajcie więc przyczyn w podobnej sytuacji, bo nic innego prawdopodobnie nie znajdziecie – a podłączanie komputera i szukanie innej przyczyny do niczego innego was nie doprowadzi -a grzanie na postoju tak nowoczesnego, ale zimnego silnika jest jego katowaniem i zbrodnią. Odpalaj auto i ruszaj! = jedź jakiś czas powoli i delikatnie manewrując pedałem gazu, po 3-5 km wszystko wraca do normy a silnik jedzie sprawnie, szybko i cichnie.

Leave a Reply