Modele PEUGEOT 208 i 2008, zajmujące w 2021 roku na rynku europejskim odpowiednio pierwsze miejsce w rankingu wszystkich segmentów (samochody osobowe i dostawcze łącznie) i pierwsze miejsce w rankingu SUV-ów segmentu B, są teraz wyposażone w nowy przełącznik sterowania automatyczną skrzynią biegów, prosty w obsłudze, elegancki i znacznie bardziej ergonomiczny. Wreszcie koniec z dźwignią, o którą wciąż zahaczamy – nowy element sterowania, to elegancki przełącznik impulsowy, doskonale wkomponowany w środkową konsolę.

Powyższa zmiana dotyczy nie tylko wersji spalinowych z automatyczną skrzynią biegów EAT8, ale także wersji z napędem elektrycznym e-208 i e-2008. Nowy przełącznik, o praktycznym i nowoczesnym designie, zwalnia sporo miejsca na środkowej konsoli. To subtelne połączenie zawansowanej technologii i ergonomii doskonale współgra z designem PEUGEOT i-Cockpit® 3D modeli 208 i 2008.

Materiały użyte do wykonania przełącznika są najwyższej jakości i tworzą udane połączenie matowego chromu, „fortepianowej” czerni i karbonowego wyglądu podpórki pod dłoń. Jakość wykończenia jest zgodna z najwyższymi rynkowymi standardami.

We wszystkich wersjach napędowych, spalinowych i elektrycznych z automatyczną skrzynią biegów, nowy przełącznik umożliwia impulsowy wybór następujących trybów jazdy:

Reverse (R) – jazda na biegu wstecznym
Neutral (N) –przejście do położenia neutralnego
Drive (D) – automatyczny wybór jednego z 8 przełożeń w zależności od stylu jazdy, rodzaju drogi i stopnia obciążenia pojazdu.

Dwa inne przyciski umożliwiają aktywację następujących trybów:

Parking (P) – przełączenie skrzyni biegów do położenia parkingowego
Manual (M) – tryb ręczny, umożliwiający, w wersjach spalinowych, ręczne przełączanie biegów za pomocą umieszczonych za kierownicą łopatek. Występujący w wersjach elektrycznych przycisk Brake (B) pozwala na aktywację funkcji hamowania z odzyskiwaniem energii.

Włączenie poszczególnych trybów (R, N, D, P, M lub B) jest sygnalizowane zapaleniem się odpowiedniej świetlnej kontrolki. Włączony tryb pracy jest także sygnalizowany na panelu zegarów i wskaźników.

Zobacz również:   Volkswagen Tiguan z nowymi silnikami i systemami multimedialnymi

Wszystkie wersje 208 i 2008 wyposażone w nowy przełącznik sterowania skrzynią biegów są także wyposażone w elektryczny hamulec postojowy, zapewniający oszczędność miejsca i komfort oraz spokój ducha kierowcy podczas codziennych przejazdów.

Przycisk aktywacji trybu hamowania z odzyskiwaniem energii w wersjach z napędem elektrycznym PEUGEOT e-208 i e-2008. W modelach e-208 i e-2008, które są w 100% elektryczne, przycisk M (ręczny) zastąpiono przyciskiem B (hamulec), co zwiększa odzyskiwanie energii podczas zwalniania:

Jeśli tryb B nie jest włączony, po zdjęciu stopy z pedału przyspieszenia, intensywność zwalniania jest umiarkowana. Wrażenie zwalniania jest podobne jak w przypadku samochodów spalinowych z automatyczną skrzynią biegów. Po wciśnięciu przycisku B intensywność zwalniania po zdjęciu stopy z pedału przyspieszenia zwiększa się. W tym przypadku intensywniejsze jest też odzyskiwanie energii.

W ramach wprowadzanych udoskonaleń tryb Brake (B) jest teraz utrzymywany po jednokrotnym pchnięciu dźwigni (bez wyłączania silnika) podczas wykonywania manewru. Nie ma już potrzeby jego aktywacji przy ponownym rozruchu, pozostaje aktywny i zachowuje w pamięci parametry stylu jazdy kierowcy.

Leave a Reply