Dane Techniczne Ford MUSTANG – WERSJA EUROPEJSKA (2015- )
[TEST] Ford Mustang GT 5.0 V8 421 KM
Specyfikacja Ford MUSTANG – WERSJA EUROPEJSKA
OSIĄGI
| Model | 0-100km/h [s] * |
| Ford Mustang Fastback 5,0 l V8 przekł. manualna | 4,8 |
| Ford Mustang Fastback 2,3 l EcoBoost przekł. manualna | 5.8 |
ZUŻYCIE PALIWA I EMISJA**
| Model | Zużycie paliwa l/100km średnie | CO2 g/km średnie |
| Ford Mustang Fastback 5.0 l V8 man. | 13,5 | 299 |
| Ford Mustang Fastback 5.0 l V8 autom. | 12,0 | 281 |
| Ford Mustang Convertible 5.0 l V8 man. | 13,6 | 306 |
| Ford Mustang Convertible 5.0 l V8 autom. | 12,8 | 289 |
| Ford Mustang Fastback 2.3 l EcoBoost man. | 8,0 | 179 |
| Ford Mustang Fastback 2.3 l EcoBoost autom. | 9,8 | 225 |
| Ford Mustang Convertible 2.3 l EcoBoost man. | 8,2 | 184 |
| Ford Mustang Convertible 2.3 l EcoBoost autom. | 9,8 | 225 |
NADWOZIE
| Konstrukcja | Nadwozie samonośne, stalowe, spawane, pokrywa silnika i przednie błotniki z blachy aluminiowej |
| Wersje nadwoziowe | Fastback i Convertible; kierownica po lewej lub po prawej stronie |
| Montaż końcowy | Flat Rock, Michigan, USA |
SILNIK
| 2.3 l EcoBoost | 5.0 l Ti-VCT V8 | |
| Materiały | Aluminiowy blok i głowica | Aluminiowy blok i głowice |
| Kolektor dolotowy | Kompozytowy, spawany z indywidualnymi kanałami dolotowymi | Kompozytowy, spawany z indywidualnymi kanałami dolotowymi i przepustnicami regulacji strumienia powietrza dolotowego |
| Kolektor wydechowy | Trzykanałowy, zintegrowany z aluminiową głowicą | Rurowy, ze stali nierdzewnej |
| Układ rozrządu | DOHC, 4 zawory na cylinder, 2 wałki z niezależną regulacją faz rozrządu | DOHC, 4 zawory na cylinder, 2 wałki z niezależną regulacją faz rozrządu |
| Średnica/skok zaworu | Ssanie 31 mm/8,31 mm
Wydech 30 mm/7,42 mm |
Ssanie 37,3 mm/13 mm
Wydech 31,8 mm/13 mm |
| Tłoki | Aluminiowe, odlewane | Aluminiowe, odlewane |
| Korbowody | Stalowe, kute | Stalowe, kute |
| Zapłon | Bezrozdzielaczowy, z cewkami na świecach | Bezrozdzielaczowy, z cewkami na świecach |
| Średnica cylindra x skok tłoka | 87,55 mm x 94 mm | 92,2 mm x 92,7 mm |
| Pojemność skokowa | 2300 cm3 | 4951 cc |
| Stopień sprężania | 9,5:1 | 11,0:1 |
| Sterowanie pracą silnika | PCM | PCM |
| Moc maksymalna | 317 KM (233 kW) przy 5500 obr/min |
421 KM (310 kW) przy 6500 obr/min |
| Maksymalny moment obrotowy | 432 Nm przy 3000 obr/min | 530 Nm przy 4250 obr/min |
| Pojemność zbiornika paliwa | 59 l | 61 l |
| Układ paliwowy | Wtrysk bezpośredni | Wtrysk sekwencyjny, wielopunktowy, sterowany elektronicznie |
| Pojemność układu smarowania, olej silnikowy (wymiana oleju) | 5,7 l z filtrem, 5W-30 (wymiana co 15.000 km) | 7,6 l z filtrem, 5W-20 (wymiana co 15.000 km) |
| Układ chłodzenia | Chłodnica oleju, chłodnica płynu o dużej pojemności | Chłodnica oleju, chłodnica płynu o dużej pojemności |
PRZENIESIENIE NAPĘDU
| Układ | Napęd kół tylnych, mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu |
PRZEKŁADNIA
| 2.3 l EcoBoost | 5.0 l Ti-VCT V8 | |
| Wyposażenie standardowe | Sześciobiegowa manualna, z asystentem ruszania na wzniesieniu | |
| Przełożenia | ||
| 1 | 4,236 | 3,657 |
| 2 | 2,538 | 2,430 |
| 3 | 1,665 | 1,686 |
| 4 | 1,238 | 1,315 |
| 5 | 1,00 | 1,00 |
| 6 | 0,834 | 0,651 |
| Przekładnia główna | 3,31:1 | 3,55:1 |
| Wyposażenie opcjonalne | Sześciobiegowa automatyczna, z łopatkami przy kierownicy | |
| Przełożenia | ||
| 1 | 4,17 | |
| 2 | 2,34 | |
| 3 | 1,52 | |
| 4 | 1,14 | |
| 5 | 0,87 | |
| 6 | 0,69 | |
| Przekładnia główna | 3,55:1 | |
ZAWIESZENIE KÓŁ
| Przód | Niezależne, kolumny McPherson, dwuprzegubowe wahacze i rurowy drążek stabilizatora |
| Tył | Niezależne, zintegrowane wielodrążkowe ze sprężynami śrubowymi, stabilizatorem pełnym, amortyzatorami dwururowymi (2,3 l EcoBoost) lub amortyzatorami jednorurowymi (V8) |
UKŁAD KIEROWNICZY
| Typ | Elektrycznie wspomagany, zębatkowy, z regulacją siły wspomagania |
| Przełożenie | 16:1 |
| Średnica zawracania (między krawężnikami) | 12,2 m |
KOŁA I OPONY
| Standard | Opony 255/40 R19, obręcze aluminiowe 19 x 9 | Przód: opony 255/40 R19, obręcze aluminiowe 19 x 9 Tył: opony 275/40 R19, obręcze aluminiowe 19 x 9,5 |
HAMULCE
| 2.3 l EcoBoost | 5.0 l Ti-VCT V8 | |
| Typ | Tarczowe, wspomagane, cztery czujniki, czterokanałowy ABS, elektroniczny system kontroli stabilności AdvanceTrac | Tarczowe, wspomagane, cztery czujniki, czterokanałowy ABS, elektroniczny system kontroli stabilności AdvanceTrac. Elektroniczny Line-Lock |
| Przód | Tarcze wentylowane 352 mm x 32 mm, czterotłoczkowe aluminiowe zaciski stałe 46 mm | Tarcze wentylowane 380 mm x 34 mm, sześciotłoczkowe aluminiowe zaciski stałe Brembo 36 mm |
| Tył | Tarcze wentylowane 330 mm x 25 mm, jednotłoczkowe pływające zaciski żeliwne 45 mm, zintegrowany hamulec ręczny | Tarcze wentylowane 330 mm x 25 mm, jednotłoczkowe pływające zaciski żeliwne 45 mm, zintegrowany hamulec ręczny |
WYMIARY
| Fastback | Convertible | |
| WYMIARY ZEWNĘTRZNE | ||
| Rozstaw osi | 2720 | 2720 |
| Długość | 4784 | 4784 |
| Szerokość bez lusterek | 1916 | 1916 |
| Szerokość z lusterkami | 2080 | 2080 |
| Szerokość ze złożonymi lusterkami | 1956 | 1956 |
| Wysokość | 1381 | 1394 |
| Rozstaw kół przód/tył | 1582/1655 | 1582/1655 |
| WYMIARY WEWNĘTRZNE | ||
| Ilość miejsc | 4 | 4 |
| Odległość od siedziska do dachu z przodu | 955 | 956 |
| Maksymalna ilość miejsca na nogi z przodu | 1131 | 1131 |
| Szerokość na wysokości ramion z przodu | 1430 | 1430 |
| Szerokość na wysokości bioder z przodu | 1395 | 1395 |
| Odległość od siedziska do dachu z tyłu | 884 | 907 |
| Miejsce na nogi z tyłu | 777 | 783 |
| Szerokość na wysokości ramion z tyłu | 1327 | 1135 |
| Szerokość na wysokości bioder z tyłu | 1203 | 1111 |
MASY
| 2.3l EcoBoost | 5.0l Ti-VCT V8 | |||
| Fastback | Convertible | Fastback | Convertible | |
| Przekładnia manualna | 1655 kg | 1715 kg | 1720 kg | 1786 kg |
| Przekładnia automatyczna | 1653 kg | 1718 kg | 1732 kg | 1792 kg |
OBJĘTOŚCI
| Fastback | Convertible | |
| Objętość przestrzeni pasażerskiej | 2392 l | 2287 l |
| Pojemność bagażnika | 408 l | 332 l |
STANDARDOWE WYPOSAŻENIE ZEWNĘTRZNE
| 2.3 l EcoBoost | 5.0 l Ti-VCT V8 |
| Automatyczne reflektory ksenonowe HID | |
| Podgrzewane lusterka w kolorze nadwozia ze zintegrowanymi kierunkowskazami | |
| Układ wydechowy Dual Bright | Układ wydechowy Dual Bright z walcowanymi polerowanymi końcówkami |
| Lampy tylne w technice LED | |
| Wycieraczki sterowane czujnikiem deszczu | |
| Tylny dyfuzor | |
STANDARDOWE WYPOSAŻENIE WNĘTRZA
| 2.3 l EcoBoost | 5.0 l Ti-VCT V8 |
| Aluminiowe akcenty deski rozdzielczej, aluminiowe pedały | |
| Oświetlenie otoczenia | |
| Automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne | |
| Wyróżnione graficznie głośniki drzwiowe, uchwyty na napoje, wyloty powietrza i zarysy deski rozdzielczej | |
| Dwustrefowa klimatyzacja | |
| Podświetlane listwy progowe | |
| Skórzany uchwyt hamulca ręcznego | |
| Skórzana tapicerka foteli | |
| System audio z 9 głośnikami i wzmacniaczem | |
| Panele drzwiowe w wykonaniu Premium | |
| Sterowany głosowo system łączności SYNC 2 z 8-calowym kolorowym ekranem dotykowym | |
| Aplikacje wyścigowe (Track Apps), w tym kontrola startu (tylko V8 man.), Line Lock (tylko V8) akcelerometr, timer przyspieszeń i miernik hamowania | |
STANDARDOWE WYPOSAŻENIE BEZPIECZEŃSTWA I OCHRONY
| 2.3 l EcoBoost | 5.0 l Ti-VCT V8 |
| System przeciwkradzieżowy z alarmem | |
| Aktywna poduszka kolanowa przedniego pasażera | |
| Systemy osobistego bezpieczeństwa kierowcy i przedniego pasażera | |
| Poduszka kolanowa kierowcy | |
| Poduszki boczne kierowcy i przedniego pasażera | |
| Dwie poduszki czołowe | |
| Elektronicznie blokowana konsola centralna | |
| Assistance w razie zagrożenia | |
| Oświetlenie wejścia | |
| Mocowania fotelików ISOFIX | |
WYPOSAŻENIE OPCJONALNE
| 2.3 l EcoBoost | 5.0 l Ti-VCT V8 | |
| Pakiet europejski | 19-calowe aluminiowe malowane obręcze kół premium z wykończeniem Luster Nickel | |
| Akcenty graficzne paneli drzwiowych (tylko Fastback) | ||
| Wnętrze w kolorze czarnym (Ebony Black) | ||
| Kolorowe akcenty tapicerki foteli | ||
| Nawigacja | ||
| Czujniki cofania | ||
| System audio Shaker Pro (12 głośników) | ||
| Tapicerka paneli drzwiowych w wykończeniu Unique | ||
| Deska rozdzielcza w wykończeniu Unique | ||
| Opcje niezależne | 19-calowe aluminiowe malowane obręcze kół premium z wykończeniem Luster Nickel | |
| Klimatyzowane fotele | ||
| Sportowe fotele skórzane Recaro (tylko Fastback) | ||
| System audio Shaker Pro (12 głośników) z nawigacją | ||
| Alarm Thatcham | ||
KOLORY WNĘTRZA I TAPICERKA
| 2.3 l EcoBoost | 5.0 l Ti-VCT V8 |
| Skóra Ceramic | |
| Skóra Dark Saddle | |
| Skóra Ebony | |
| Skóra Premium Ebony (tylko w pakiecie ) | |
| Fotele Recaro, skóra Ebony | |
KOLORY NADWOZIA
| 2.3 l EcoBoost | 5.0 l Ti-VCT V8 | |
| Kolory jednolite | Czarny / Black | |
| Biały / Oxford White | ||
| Czerwony / Race Red | ||
| Pomarańczowy / Competition Orange | ||
| Kolory metalizowane | Niebieski / Deep Impact Blue | |
| Szary / Guard | ||
| Srebrny / Ingot Silver | ||
| Grafitowy / Magnetic | ||
| Czerwony / Ruby Red | ||
| Kolory Tri-coat | Żółty / Triple Yellow | |



![[Dane techniczne] Ford Focus mk4 test Ford Focus 1.0 Ecoboost](https://i0.wp.com/www.testauto.pl/wp-content/uploads/2016/01/Ford-Focus-1.0-Ecoboost-125-KM-fot.-Piotr-Majka-6.jpg?resize=218%2C150&ssl=1)
![[Dane techniczne] Ford Fiesta mk7](https://i0.wp.com/www.testauto.pl/wp-content/uploads/2014/05/Ford-Fiesta-Ecoboost-VS-Duratec-4.jpg?resize=218%2C150&ssl=1)







