NOWY FORD FIESTA ST – SPECYFIKACJA TECHNICZNA
Osiągi i zużycie paliwa
| Fiesta 3-drzwiowa i 5 drzwiowa |
||||||||
| Zużycia paliwa l/100 km |
Osiągi | |||||||
| Silnik | Moc KM |
CO2 g/km |
Cykl miejski | Cykl pozamiejski | Zużycie średnie | Prędkość maksymalna km/h | 0-100 km/h
|
50-100 km/h*
|
| 1.5 EcoBoost | 200 | 136 | 7.6 | 5.1 | 6.0 | 232 | 6,5 | 6,1 |
- Na 4. biegu
MASY I WYMIARY
Masy
| Fiesta ST | ||
| Masa własna (kg)# | Masa całkowita (kg) |
|
| Fiesta ST 3-drzwiowa | 1262 | 1635 |
| Fiesta ST 5-drzwiowa | 1283 | 1655 |
# Dotyczy najmniejszej masy własnej z kierowcą o wadze 75 kg, przy założeniu pełnego poziomu płynów i 90% poziomu paliwa, z zastrzeżeniem tolerancji produkcyjnych, zainstalowanych opcji wyposażenia itp.
Wymiary
| Fiesta ST | 3-drzwiowa | 5-drzwiowa |
| Wymiary (mm) | ||
| Nadwozie | ||
| Długość całkowita | 4068 | 4068 |
| Szerokość bez lusterek | 1941/1735/1783 | 1941/1735/1783 |
| Wysokość całkowita | 1469 | 1469 |
| Rozstaw osi | 2493 | 2493 |
| Wnętrze | ||
| Odległość od siedziska do dachu z przodu | 992 | 992 |
| Maksymalna przestrzeń na nogi z przodu | 1125 | 1125 |
| Szerokość na wysokości ramion z przodu | 1350 | 1347 |
| Odległość od siedziska do dachu z tyłu | 955 | 955 |
| Przestrzeń na nogi z tyłu | 835 | 835 |
| Szerokość na wysokości ramion z tyłu | 1300 | 1301 |
| Pojemność bagażnika (l) | ||
| Wariant z rozłożonymi 5 siedzeniami | 311 | 311 |
| Pojemność bagażnika w dwumiejscowym wariancie do poziomu dachu (z zestawem naprawczym) ‡ | 1093 | 1093 |
| Pojemność zbiornika paliwa (l) | ||
| Benzyna | 42 | 42 |
‡Pomiar zgodnie z ISO 3832. Wymiary mogą się różnić w zależności od modelu i wyposażenia.
Technologie wspierające kierowcę
| Regulowany ogranicznik prędkości |
| Inteligentny system oświetlenia |
| System monitorowania martwego pola widzenia w lusterku |
| System monitorowania koncentracji kierowcy |
| Wspomaganie ruszania pod górę |
| System utrzymania auta na pasie ruchu |
| Ostrzeganie o opuszczaniu pasa ruchu |
| Kamera wsteczna i czujniki parkowania |
| Możliwości wyboru trybu jazdy |
| System rozpoznawania znaków drogowych |
BEZPIECZEŃSTWO
| Poduszki powietrzne: czołowa kierowcy, boczna kierowcy, czołowa pasażera, boczna pasażera, 2 x kurtyny boczne |
| Elektroniczne wspomaganie awaryjnego hamowania |
| Elektroniczny system kontroli stabilności |
| Napinacze pasów bezpieczeństwa z ogranicznikami napięcia na miejscach przednich i tylnych zewnętrznych |
| Pasy bezpieczeństwa kierowcy z języczkiem blokady |
| Mocowania fotelików ISOFIX |
| Dezaktywacja poduszki pasażera z lampką kontrolną |
| Przypominanie o zapięciu pasów na tylnym siedzeniu |
UKŁAD KIEROWNICZY
| System | Przekładnia zębatkowa z elektrycznym wspomaganiem (EPAS) |
| Przełożenie | 12,1 |
| Średnica zawracania (m) | 11,0 m między krawężnikami |
PODWOZIE
| Zawieszenie przednie | Przód – niezależne na kolumnach MacPherson, amortyzatory dwururowe Tenneco z techniką zaworków RC1 i stabilizator przechyłów o średnicy 22,5 mm |
| Zawieszenie tylne | Belka skrętna z korekcją zbieżności 1 400 Nm/stopień. Sprężyny zawieszenia ze zmiennym kierunkiem działania. Amortyzatory jednorurowe Tenneco z techniką zaworków RC1 |
HAMULCE
| Przednie | Tylne | |
| Układ hamulcowy | Układ dwuobwodowy, krzyżowy, sterowany hydraulicznie. Hamulce tarczowe z wentylowanymi tarczami z przodu. Pełne tarcze z tyłu. Czterokanałowy, elektronicznie sterowany układ przeciwdziałający blokowaniu kół podczas hamowania (ABS) z elektronicznym układem podziału siły hamowania (EBS), elektroniczny system kontroli stabilności (ESP) i wspomaganie hamowania awaryjnego (EBA) | |
| Wymiary tarcz (mm) | 278 x 23 | 253 x 12 |
| Średnice tłoczków (mm) | Ø54 | Ø36 |
KOŁA I OPONY
| Obręcze aluminiowe (wymiary w calach) | |
| 17 x 7,5 | Michelin Pilot Super Sport 205/45 R17 |
| 18 x 7,5 | Michelin Pilot Super Sport 205/40 R18 |
AERODYNAMIKA
| Model (3-drzw. i 5-drzw.) | Współczynnik oporu Cd |
Powierzchnia czołowa A (m2) |
| ST | 0,341 | 2,15 |
SILNIK
| 1.5-litra EcoBoost | ||
| Typ | Rzędowy, trzycylindrowy, benzynowy, montowany poprzecznie Ti-VCT | |
| Pojemność skokowa | cm3 | 1497 |
| Średnica cylindra | mm | 84,0 |
| Skok tłoka | mm | 90,0 |
| Stopień sprężenia | 9,7:1 | |
| Maks moc | KM (kW) | 200 (147) |
| przy obr./min. | 6000 | |
| Maks. moment obrotowy | Nm | 290 |
| przy obr./min. | 1600-4000 | |
| Układ rozrządu | DOHC, 4 zawory na cylinder, 2 wałki z niezależną regulacją faz rozrządu |
|
| Cylindry | 3 w rzędzie, z systemem odłączania cylindra | |
| Głowica cylindra | Aluminiowa, odlewana | |
| Blok | Aluminiowy, odlewany | |
| Układ rozrządu | Niskotarciowy pasek w kąpieli olejowej, dynamiczny napinacz | |
| Wał korbowy | Żeliwny, odlewany, 6 przeciwciężarów, 4 łożyska główne | |
| Sterowanie pracą silnika | Bosch MG1CS016 z magistralą CAN i indywidualną kontrolą spalania stukowego każdego cylindra. Oprogramowanie FGEC | |
| Wtrysk paliwa | Bezpośredni wtrysk paliwa z 6-dyszowymi wtryskiwaczami (DI) plus 3 niskociśnieniowe wtryskiwacze pojedyncze do kolektora dolotowego (PFI) | |
| Czystość spalin | Euro 6 | |
| Turbosprężarka | Turbosprężarka Continental RAAX o niskim momencie bezwładności wirnika | |
| Smarowanie | Dwustopniowa pompa olejowa o zmiennym wydatku | |
| Poj. układu smarowania z filtrem | litrów | 5,25 |
| System chłodzenia | Jednoobwodowy, termostat | |
| Poj. systemu chłodzenia z nagrzewnicą | litrów | 6,15 |
| Przekładnia | 6-biegowa, manualna, z opcjonalnym mechanizmem różnicowy o ograniczonym poślizgu (LSD) | |
| Przełożenia | 6: 0,651
5: 0,775 4: 0,971 3: 1,290 2: 1,952 1: 3,583 Wsteczny: 3,333 Przeł. główne: 4,313 |


![[Dane techniczne] Ford Focus mk4 test Ford Focus 1.0 Ecoboost](https://i0.wp.com/www.testauto.pl/wp-content/uploads/2016/01/Ford-Focus-1.0-Ecoboost-125-KM-fot.-Piotr-Majka-6.jpg?resize=218%2C150&ssl=1)
![[Dane techniczne] Ford Fiesta mk7](https://i0.wp.com/www.testauto.pl/wp-content/uploads/2014/05/Ford-Fiesta-Ecoboost-VS-Duratec-4.jpg?resize=218%2C150&ssl=1)
![[Dane Techniczne] Ford MUSTANG – WERSJA EUROPEJSKA (2015- )](https://i0.wp.com/www.testauto.pl/wp-content/uploads/2016/05/Ford-Mustang-GT-5.0-Ti-VCT-V8-421-KM-fot.-Maciej-Kukie%C5%82ka-8.jpg?resize=218%2C150&ssl=1)







