Do oferty modelu Micra dodano trzy nowe elementy: zupełnie nowy, bardziej wydajny, turbodoładowany silnik benzynowy, oferowaną po raz pierwszy automatyczną przekładnię Xtronic (zestawioną z tym samym silnikiem), a także mocniejszą, flagową odmianę typu „warm hatch”, ze zmodyfikowanym i obniżonym zawieszeniem oraz bardziej bezpośrednio zestrojonym układem kierowniczym.
Dodatkowo Nissan wprowadził nową wersję specjalną – N-Sport – z atrakcyjnymi modyfikacjami stylistycznymi zarówno nadwozia, jak i wnętrza.
Z gamy silnikowej znika silnik IG-T 90 KM znany z Clio TCE 90 w zamian pojawia się silnik 1.0 IG-T 100 KM z skrzynią manualną 5 biegową oraz skrzynią automatyczną typu CVT.
Gamę silnikową uzupełnia nowa jednostka 1.0 DIG-T o mocy 115 KM (117 HP Koni Parowych)połączona z 6 biegową manualną skrzynią biegów.
Nowe silniki trafią już niedługo do nowych modeli Clio V, Captura II, Juka II, oraz nowej generacji Sandero oraz Logana.
Cennik
silnik/wersja | Visia+ | Acenta | N-Connecta | Tekna | N-Sport |
1.0 (71 KM) M5 | 52 290 zł | 54 460 zł | – | – | – |
1.0 IG-T (100 KM) M5 | 55 040 zł | 57 210 zł | 61 750 zł | 66 700 zł | 63 990 zł |
1.0 IG-T (100 KM) Xtronic | 60 240 zł | 62 410 zł | 66 950 zł | 71 900 zł | 69 190 zł |
1.0 DIG-T (117 KM) M6 | – | 61 110 zł | 65 650 zł | 70 600 zł | 67 890 zł |
Dane techniczne
„ | ` | 1.0-litre IG-T 100 PS | 1.0-litre IG-T 100 PS | 1.0-litre DIG-T 117 PS |
` | ` | 5MT | Xtronic | 6MT |
Długość | mm | 3999 | 3999 | 3999 |
Szerokość bez lusterek | mm | 1743 | 1743 | 1743 |
Szerokość z lusterkami | mm | 1935 | 1935 | 1935 |
Wysokość | mm | 1455 | 1455 | 1439 |
Rozstaw osi | mm | 2525 | 2525 | 2525 |
Średnica zawracania | m | 10 | 10 | 10 |
Wnętrze (Długość szerokość wysokość) | mm | 2825 / 1320 / 1175 | 2825 / 1320 / 1175 | 2825 / 1320 / 1175 |
Zbiornik paliwa | approx ltr | 41 | 41 | 41 |
Masa własna, bez ładunku, 100% paliwa | kg | 1060 — 1105 | 1080 — 1124 | 1095 —1124 |
Model | ` | HR10DET | HR10DET | HR10DDT |
Pojemność | cc | 999 | 999 | 999 |
Skok tłoka / średnica cylindra | mm | 81,3 / 72,2 | 81,3 / 72,2 | 81,3 / 72,2 |
Stopień sprężania | : 1 | 9,5 | 9,5 | 11 |
Liczba cylindrów | ` | 3 | 3 | 3 |
Układ dolotowy | ` | Turbocharged | Turbocharged | Turbocharged |
System wtrysku paliwa | ` | MPI, controlled by ECU | MPI, controlled by ECU | Direct Injection |
System zasilania paliwem | ` | Intake manifold (Multi-point injection) | Intake manifold (Multi-point injection) | HP fuel pump |
Rodzaj paliwa | ` | Unleaded Gasoline (95 min) | Unleaded Gasoline (95 min) | Unleaded Gasoline (91 min) |
Moc maksymalna (Overboost) | kW | 74 | 74 | 86 |
` | HP | 99 | 99 | 115 |
` | PS | 100 | 100 | 117 |
przy | rpm | 5000 | 5000 | 5250 |
Moment obrotowy (overboost) | Nm | 160 | 144 | 180 (200) |
przy | rpm | 2750 | 2000 | 1750-4000 (1750-3750) |
Przełożenia skrzyni biegów | ` | Five speed manual | CVT | Six speed manual |
Gear ratios I | : 1 | 3,727 | 4,006 | 3,727 |
II | : 1 | 2,048 | – | 1,947 |
III | : 1 | 1,321 | – | 1,323 |
IV | : 1 | 0,935 | – | 0,975 |
V | : 1 | 0,689 | – | 0,763 |
VI | : 1 | N/A | 0,550 | 0,560 |
VII | : 1 | N/A | – | N/A |
R | : 1 | 3,545 | 3,771 | 3,687 |
Final drive ratio | : 1 | 3,867 | 3,754 | 4,125 |
Przyśpieszenie
0–62mph (0-100km) | sec | 10,9 | 13 | 9,9 |
Prędkość maksymalna | km/h | 184 | 177 | 195 |
Ground clearance, unladen | mm | 150 (front), 157 (between axles), 170 (rear) | 150 (front), 157 (between axles), 170 (rear) | 139 (front), 142 (between axles), 170 (rear) |
Współczynnik oporu aerodynamicznego | Cd | Visia : 0,32 / Rest : 0,33 | Visia : 0,31 / Rest : 0,32 | 0,32 |
Spalanie | ||||
Miska prędkosć | ltr/100km | 7,5 to 7,9 – depending on equipment | 8,3 to 8,5 – depending on equipment | 7,5 |
Średnia prędkosć | ltr/100km | 5,2 to 5,5 – depending on equipment | 5,9 to 6,1 – depending on equipment | 5,6 |
Wysoka prędkosć | ltr/100km | 4,5 to 4,9 – depending on equipment | 5,2 to 5,6 – depending on equipment | 5 |
Bardzo wysoka prędkość | 5,8 to 6,3 – depending on equipment | 6,7 to 7,4 – depending on equipment | 6,3 | |
Cykl mieszany | ltr/100km | 5,5 to 5,9 – depending on equipment | 6,3 to 6,7 – depending on equipment | 5,9 |
CO2 * | g/km | 123 to 133 – depending on equipment | 142 to 149 – depending on equipment | 133 |
NOx | mg/km | 46,9 | 35 | 27,8 |
Emission standard | ` | EURO6dTemp + WLTP | EURO6dTemp + WLTP | EURO6dTemp + WLTP |
Tire size & type | ` | 185/65
R15 195/55 R16 205/45 R17 | 185/65 R15 195/55 R16 205/45 R17 | 2+A1:E5105/45 R17 |
Nowy Nissan Micra N-Sport
Nissan Micra N-Sport to nowa wersja specjalna na 2019 rok, wykorzystująca dwa ważne atuty modelu: stylistykę podkreślającą dynamiczne osiągi oraz charakter pojazdu zapewniający niezrównaną przyjemność z jazdy. Model jest pozycjonowany w samym sercu kategorii „warm hatch” w segmencie B, do którego należą takie samochody jak Ford Fiesta ST Line, VW Polo R‑Line, Peugeot 208 GT Line i SEAT Ibiza FR.
W wyróżnianiu się na drodze pomagają atrakcyjne elementy stylistyczne:
MODYFIKACJE NADWOZIA
- Wykończenie obręczy kół wykonanych ze stopów metali lekkich oraz nakładki lusterek bocznych stylizowane na włókno węglowe
- Błyszczące czarne listwy boczne oraz listwy na przednim i tylnym zderzaku
- Emblemat N-Sport z tyłu pojazdu
- Przyciemniane tylne szyby
- Halogenowe przednie światła przeciwmgłowe
- 17” felgi ze stopów metali lekkich
MODYFIKACJE WNĘTRZA
- Tapicerka z połączenia skóry i alcantary
- Białe oprawy nawiewów
- Podłokietnik z przodu
- Czarna podsufitka
- Dywaniki ze specjalnym „sportowym” wzorem
- Kamera cofania i tylne czujniki parkowania
- I-Key (zdalne odblokowanie drzwi i przycisk uruchamiania silnika)
Wyposażenie opcjonalne obejmuje pakiet zimowy (podgrzewane przednie fotele i lusterka boczne) oraz reflektory i światła przeciwmgłowe w technologii LED.
Nowy Nissan Micra N-Sport jest dostępny z wszystkimi trzema nowymi silnikami – 1,0 l IG-T 100 KM z przekładnią manualną lub automatyczną Xtronic oraz DIG-T 117 KM z przekładnią manualną. Model jest oferowany w czterech wyrazistych kolorach nadwozia: czerwonym Passion, białym Solid, grafitowym Gunmetal i czarnym Enigma.