Nowy Ford Focus ST Diesel z automatyczną przekładnią PowerShift

Wprowadzony na początku br. nowy Ford Focus ST zadomowił się na dobre. Dzięki  rozszerzonej ofercie silnikowej modelu ST o wersję wysokoprężną, jego sprzedaż wzrosła dwukrotnie. Znakomity wynik sprzedaży obu wersji silnikowych, (wariant benzynowy EcoBoost 54%, wariant z silnikiem Diesla 46% sprzedaży) pozwolił na osiągnięcie 10 tysięcy sprzedanych egzemplarzy wersji ST w Europie w ciągu zaledwie 10 miesięcy.

FocusST_25

Spora sprzedaż wersji ST z silnikiem Diesla sprawiła, że Ford postanowił powiększyć gamę o model wysokoprężny z automatyczną, 6-biegową, dwusprzęgłową przekładnią PowerShift umożliwiającą zmianę biegów w trybie manualnym. Nowy Ford Focus Diesel PowerShift ma parametry identyczne do wersji z manualną skrzynią biegów i może rozpędzić się do 217 km/h. Jedyne co go wyróżnia to przekładnia PowerShift, która pozwala na przyspieszenie auta do „setki” w zaledwie 7,7 sekundy (0,4 sekundy szybciej niż w przypadku skrzyni manualnej) co daje Nowemu Focusowi ST miano najszybszego Diesla w historii marki. Połączenie tak dobrych osiągów ze średnim spalaniem na poziomie 4,6 litra/100km daje niezwykle ciekawą ofertę wśród obecnych Hot-Hatchy.

Zobacz również:   Volvo S90 i V90 otrzymują maksymalną ocenę w kategorii automatycznego hamowania przed pieszymi Euro NCAP

Leave a Reply