Nowy Citroen C4 Cactus (2018-)

Poprzedni
Następny

Progressive Hydraulic Cushions

Po raz pierwszy w Europie, w ślad za modelem C5 Aircross w Chinach, Nowy C4 Cactus oferuje zawieszenie z progresywnymi ogranicznikami hydraulicznymi™ (Progressive Hydraulic Cushions™ – PHC), które jest innowacją Citroëna i będzie wdrażane w przyszłych modelach marki.  Doświadczenie Citroëna w dziedzinie układów jezdnych nie wymaga udowadniania: od 98 lat komfort pracy zawieszenia samochodu jest wpisany w geny marki. Na przestrzeni lat klienci przywiązali się do komfortu samochodów Citroëna, odmiennego od innych dostępnych na rynku. Wykorzystując doświadczenie i know-how, inżynierowie Citroëna skonstruowali nowy typ zawieszenia, którego głównym zadaniem jest typowa dla Citroëna poprawa jakości tłumienia nierówności drogi, tak ważna dla klientów marki.

W trakcie prac nad zawieszeniem złożonych zostało 20 patentów. Zasada działania zawieszenia jest prosta. Klasyczne zawieszenie składa się z amortyzatora, sprężyny i ogranicznika mechanicznego, tymczasem zawieszenie z progresywnymi ogranicznikami hydraulicznymi™ (Progressive Hydraulic Cushions™ – PHC) ma rodzaj hydraulicznych dwóch odbojów z obu stron: jeden pracuje w fazie rozprężania amortyzatora, drugi w fazie sprężania. Dzięki temu, zawieszenie pracuje dwutorowo w zależności od stopnia obciążenia i stanu nawierzchni drogi:

  • W trakcie lekkiego sprężania i rozprężania zawieszenia, sprężynami amortyzator kontroluje ruchy w płaszczyźnie pionowej bez potrzeby obciążania ograniczników hydraulicznych. Jednakże zastosowanie odbojów pozwoliło inżynierom uzyskać większą swobodę w zakresie ruchu całego nadwozia, co stwarza wrażenie podróżowania jak na latającym dywanie, tak jak gdyby samochód przelatywał ponad nierównościami drogi.
  • W przypadku silnego sprężania i rozprężania zawieszenia, sprężyna i amortyzator współpracują z hydraulicznymi ogranicznikami odpowiedzialnymi za fazę sprężania lub rozprężania, które stopniowo spowalniają ruch zawieszenia, unikając w ten sposób gwałtownego zatrzymania skoku zawieszenia na końcu jego zakresu. W przeciwieństwie do klasycznego odboju mechanicznego, który pochłania energię, lecz też oddaje jej część, ogranicznik hydrauliczny pochłania i jednocześnie rozprasza tę energię. Dlatego nie ma odbicia zawieszenia i skoku nadwozia w górę.

Dzięki temu nowatorskiemu rozwiązaniu technicznemu, Nowy C4 Cactus zapewnia najwyższy komfort jazdy i efekt latającego dywanu, bez negatywnego wpływu na zachowanie samochodu w czasie jazdy i wygodę prowadzenia.

Poprzedni
Następny

1 KOMENTARZ

Leave a Reply