Honda Civic XI – nowa generacja i odważna koncepcja
Honda lubi eksperymentować ze swoimi modelami, a Civic jest tego idealnym przykładem. To już XI generacja, a każda poprzednia różniła się od siebie diametralnie, głównie pod względem nadwozia. XI generację charakteryzuje przede wszystkim silnik, który jest dostępny wyłącznie w odmianie hybrydowej, gdzie silnik spalinowy działa jako generator prądu dla silników elektrycznych.

Design nadwozia – niska linia i dynamiczny charakter
Niska linia nadwozia z pewnością wyróżnia się w dzisiejszych czasach pomiędzy gąszczem SUVów i Crossoverów. Dzięki takiemu projektowi auto wygląda bardzo dynamicznie, a łagodne zaoblenia nadają Civicowi subtelności. To również coś zupełnie innego pośród surowych kanciaków, które serwują nam inni producenci. Honda z modelem Civic idzie na przekór panującym trendom i robi to z dobrym gustem.

Wnętrze Hondy Civic – minimalizm i funkcjonalność
Wnętrze Hondy to klasyczny projekt bez większych kontrowersji. Prosty i spójny design znajdzie z pewnością rzeszę fanów. Listwa ozdobna na desce rozdzielczej w kształcie plastra miodu przykuwa uwagę i ożywia wnętrze. Materiały we wnętrzu pomimo, że są twarde są niezłej jakości i solidnie spasowane. Nie ma się do czego przyczepić.

Ekran systemu multimedialnego ma 9 cali. Chociaż umiejscowiony wysoko, by nie odrywać wzroku kierowcy to nie jest to system, który mocno absorbuje. Prosty interfejs zapewnia intuicyjną obsługę i stara się nie angażować na zbyt długo. Jest też częściowo cyfrowy zestaw zegarów, czyli klasyczny prędkościomierz po prawej stronie z 7 calowym cyfrowym ekranem po lewej stronie. Tu również nie ma fajerwerków. Możemy ustawić wyświetlanie wirtualnego obrotomierza, lub mieć sporych rozmiarów, czytelny komputer pokładowy. Cieszy klasyczny panel klimatyzacji, a pod nim znalazły się dwa porty USB typu A oraz wyjście 12V.

Civic XI generacji jest modelem, w którym siedzi się bardzo nisko. Można poczuć się jak w sportowym aucie co jest kolejnym kontrastem w dzisiejszej motoryzacji. We wnętrzu jest natomiast wygodnie, a ilość miejsca na nogi jest przyzwoita nawet dla drugiego rzędu siedzeń. Sportowa sylwetka auta odbija się jednak na przestrzeni na głowę dla pasażerów tylnej kanapy. 415 litrów pojemności bagażnika to mniej niż w poprzedniku, natomiast nadal jest ustawny. Brakuje tu systemu Magic Seats, którym szczyciła się do tej pory Honda.

Silnik hybrydowy e:HEV – tylko jedna wersja napędowa
Producent nie daje nam wyboru jeśli chodzi o gamę silnikową. Hondę otrzymujemy wyłącznie z układem hybrydowym opartym na silniku benzynowym o pojemności 2 litrów oraz dwóch silników elektrycznych. Silnik spalinowy jest tu wykorzystywany jedynie jako generator prądu dla silników elektrycznych. Moc układu napędowego to 184 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 315 Nm. Zapewnia to przyzwoite osiągi, ponieważ przyspieszenie 0-100 km/h wynosi 7,9 sekundy. Skrzynia biegów jest bezstopniowa z wirtualnymi biegami. Za pomocą łopatek za kierownicą możemy regulować siłę rekuperacji by odzyskać jak najwięcej energii. Civic jest dość oszczędny. Średnie zużycie paliwa plasuje się w okolicach 6 litrów. W mieście natomiast można zejść nawet poniżej 5 litrów.

Wrażenia z jazdy – niska pozycja i świetne prowadzenie
Najlepszym elementem Hondy Civic pozostaje przyjemność z jazdy. Samochód jest dość lekki, ponieważ waży poniżej 1,5 tony, a do tego ma sztywne zawieszenie. Dodajmy do tego nisko położony środek ciężkości i mamy bardzo dobrze prowadzącego się liftbacka. Układ kierowniczy dobrze reaguje na nasze polecenia i precyzyjnie przekazuje informacje z drogi.

Podsumowanie – czy Honda Civic XI to dobra alternatywa dla SUV-ów?
Honda Civic XI generacji to auto idące pod wiatr z obecnymi trendami. Nie każdy potrzebuje i chce jeździć wielkim SUVem, a coraz trudniej o ciekawą alternatywę. Tą jednak jest Civic, który dzięki kompaktowym rozmiarom i niewielkiej masie jest w stanie zapewnić niskie zużycie paliwa, a także dać sporą frajdę z jazdy. Pozostaje jeszcze cena, która zaczyna się od 160 tysięcy złotych za wersję podstawową, a testowana odmiana Sport to wydatek 167 tysięcy złotych. Cennik Hondy ogranicza się do niewielkich możliwości wyboru opcji więc już w standardzie otrzymujemy bogate wyposażenie.


![[TEST] Volvo XC90 B5 FL Ultra](https://i0.wp.com/www.testauto.pl/wp-content/uploads/2025/08/Volvo-XC90-B5-2025-fot.-Piotr-Majka-17.jpg?resize=218%2C150&ssl=1)
![[TEST] Renault Kangoo Van 1.5 dCi 95 KM](https://i0.wp.com/www.testauto.pl/wp-content/uploads/2025/08/Renault-Kangoo-VAN-fot.-Piotr-Majka-21.jpg?resize=218%2C150&ssl=1)
![[TEST] Nissan Ariya e-4ORCE 87 kWh 394 KM](https://i0.wp.com/www.testauto.pl/wp-content/uploads/2025/07/Nissan-Ariya-4core-fot.-Piotr-Majka-7.jpg?resize=218%2C150&ssl=1)
![[TEST] Dacia Bigster mHEV 130 KM 4×4 Extreme](https://i0.wp.com/www.testauto.pl/wp-content/uploads/2025/07/Dacia-Bigster-mHEV-130-KM-Extreme-4x4-fot.-Piotr-Majka-7.jpg?resize=218%2C150&ssl=1)
![[TEST] Abarth 695 Tributo 131 Rally](https://i0.wp.com/www.testauto.pl/wp-content/uploads/2025/07/Abarth-695-Tributo-131-Rally-fot.-Piotr-Majka-17.jpg?resize=218%2C150&ssl=1)
![[TEST] Renault Trafic WaveCamper – jak sprawdził się w trasie przez Europę](https://i0.wp.com/www.testauto.pl/wp-content/uploads/2025/08/IMG_7207-kopia.jpg?resize=218%2C150&ssl=1)
![[TEST] Skoda Superb iV 1.5 TSI PHEV Selection](https://i0.wp.com/www.testauto.pl/wp-content/uploads/2025/04/Skoda-Superb-iV-2025-fot.-Piotr-Majka-14.jpg?resize=218%2C150&ssl=1)
![[TEST] Skoda Kodiaq 1.5 TSI iV Selection](https://i0.wp.com/www.testauto.pl/wp-content/uploads/2025/04/Skoda-Kodiaq-iV-fot.-Piotr-Majka-14.jpg?resize=218%2C150&ssl=1)
![[TEST] Renault Rafale E-Tech 4×4 300 KM](https://i0.wp.com/www.testauto.pl/wp-content/uploads/2025/03/Renault-Rafale-4x4-fot.-Piotr-Majka-30.jpg?resize=218%2C150&ssl=1)
![[TEST] Toyota Auris Hybrid 135 Prestige](https://i0.wp.com/www.testauto.pl/wp-content/uploads/2014/07/Auris-HSD-Test-00011.jpg?resize=324%2C160&ssl=1)