Nowa Generacja Hyundaia i20

Hyundai i20 Nowej Generacji otrzymał zupełnie nowy design, inspirowany językiem projektowania Sensuous Sportiness marki Hyundai. Dzięki wiodącym w klasie rozwiązaniom z zakresu łączności oraz bogatemu pakietowi systemów bezpieczeństwa, i20 Nowej Generacji wyznacza nowe standardy w segmencie B.

To już trzecia generacja Hyundaia i20, który po raz pierwszy został pokazany w roku 2008. Miejski Hyundai wyróżnia się jakością, niezawodnością oraz praktycznością. Dynamiczny i20 Nowej Generacji będzie produkowany w Europie, w fabryce Hyundaia zlokalizowanej w Izmir w Turcji i zostanie pokazany po raz pierwszy podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie, w marcu 2020 roku.

Hyundai i20 Nowej Generacji, poza nowym wyglądem zewnętrznym, został wyposażony także w szereg innowacyjnych technologii. We wnętrzu znajdziemy dwa kolorowe ekrany o przekątnej10,25-cala. Pierwszy z nich zastępuje tradycyjne zegary, natomiast drugi obsługuje nawigację oraz system multimedialny. Oba ekrany zostały wizualnie połączone i tworzą całość wkomponowaną w deskę rozdzielczą. Wiodący w segmencie pakiet systemów bezpieczeństwa obejmuje teraz także nowej generacji asystenta unikania kolizji czołowych (FCA) z wykrywaniem pieszych oraz rowerzystów, a także oparty na nawigacji inteligentny tempomat (NSCC).

„Dzięki doskonałej jakości, niezawodności i praktyczności i20 jest niezmiennie jednym z najlepiej sprzedających się modeli marki Hyundai w Europie. i20 Nowej Generacji pokazuje nasze ambicje, przyciągając wzrok designem oraz oferując kompleksową łączność i bezpieczeństwo, dotychczas niespotykane w segmencie B.” – powiedział Andreas-Christoph Hofmann, Wiceprezes ds. Marketingu i Produktu Hyundai Motor Europe.

W porównaniu do swojego poprzednika proporcje i20 Nowej Generacji stały się bardziej dynamiczne, a jednocześnie samochód z łatwością będzie poruszać się po obszarach miejskich. Wygląd poprawia obniżony dach (-24 mm), szersze (+30 mm) i dłuższe nadwozie (+5 mm), a także zwiększony rozstaw osi (+10 mm). Dodatkowo efekt wizualny wzmacniają nowo zaprojektowane 17-calowe felgi aluminiowe.

Stylowy charakter i20 Nowej Generacji podkreślają sportowo wyglądające przednie i tylne zderzaki, a także nowa osłona chłodnicy. Widok z boku oddaje energetyczne proporcje auta, podkreślone odważnymi przetłoczeniami i unikalną konstrukcją słupka C. Nowa sygnatura świetlna płynnie łączy się z tyłem, podkreślając szerokość i sylwetkę samochodu. Wszystkie elementy zewnętrzne prezentują się nowocześnie i zapewniają wspaniałe wrażenia estetyczne.

Klienci i20 Nowej Generacji mogą wybierać spośród 10 kolorów nadwozia, w tym czterech nowych: Intense Blue, Aurora Gray, Aqua Turquoise i Brass. Dach w kolorze Phantom Black oferuje Klientom jeszcze więcej możliwości personalizacji dzięki opcji dwukolorowego nadwozia.

Dzięki licznym zmianom we wnętrzu, użytkownicy i20 Nowej Generacji przyjemnie spędzą czas w samochodzie. Projektanci marki Hyundai poszukiwali nowatorskich rozwiązań estetycznych i technicznych, aby zachować stylowe proporcje i jednocześnie uzyskać świeży i atrakcyjny wygląd. Kokpit jest przestronny. Jednym z głównych detali projektu są poziome listwy, które zakrywają nawiewy powietrza, dzięki czemu przednia konsola wydaje się szersza. Drzwi w i20 otaczają deskę rozdzielczą w elegancki, zmysłowy sposób, inspirowany kształtami natury, tworząc idealną kompozycję. Wyrafinowana kierownica jest wyposażona w nowoczesne przełączniki, a zastosowane dodatki kolorystyczne są dopasowane do wnętrza. Pasażerowie mogą też cieszyć się przyjemnym nastrojem w nocy, dzięki zastosowaniu nowej technologii ambientowego oświetlenia LED. Wnętrze dostępne będzie w trzech wariantach kolorystycznych: czarnym, czarno-szarym oraz czarnym z zielono-żółtymi akcentami.

Dynamiczne proporcje i20 Nowej Generacji uzyskano zwiększając szerokość nadwozia i zwiększając rozstaw osi. Ponadto uzyskano jeszcze większą przestrzeń do siedzenia dla pasażerów z tyłu. Przestrzeń bagażnika została zwiększona o 25 litrów, oferując łącznie 351 litrów na bagaż. Natomiast niżej poprowadzona linia okien oraz okienko za tylnymi bocznymi drzwiami poprawiają widoczność.

Apple CarPlay i Android Auto teraz dostępne są bezprzewodowo, co umożliwi Klientom jeszcze łatwiejsze korzystanie z funkcji smartfonów z systemem iOS lub Android. Elegancję i komfort wnętrza zwiększają nowy cyfrowy zestaw wskaźników o przekątnej 10,25 cala oraz środkowy 10,25 calowy ekran dotykowy. Oba ekrany zostały ze sobą wizualnie połączone. Ekran dotykowy oferuje również funkcję dzielenia ekranu co pozwala na używanie kilku aplikacji jednocześnie.

Zobacz również:   Tak prezentują się ceny odświeżonego Fiata Tipo

Dzięki ładowarce indukcyjnej w konsoli środkowej, Klienci i20 nie muszą już używać kabli do ładowania smartfonów. Dodatkowo dostępny jest port ładowania USB dla pasażerów z tyłu. Aby zapewnić jeszcze więcej rozrywki w samochodzie, w i20 Nowej Generacji zastosowano system premium audio firmy Bose. Osiem głośników, w tym subwoofer, rozmieszczonych jest w całym pojeździe, co gwarantuje dźwięk wysokiej jakości. Model i20 Nowej Generacji to pierwszy europejski model Hyundai, wyposażony w system Bose.

Hyundai i20 Nowej Generacji oferuje technologię Bluelink firmy Hyundai, która zapewnia szeroki zakres usług łączności, takich jak Hyundai LIVE, a także funkcje zdalne, obsługiwane za pośrednictwem aplikacji na smartfony Bluelink.

Hyundai i20 Nowej Generacji został wyposażony w liczne systemy m. in. w inteligentny tempomat (NSCC), który wykorzystuje zupełnie nowy system nawigacji do przewidywania zbliżających się zakrętów lub prostych na autostradach i dostosowuje prędkość pojazdu w celu bezpieczniejszej jazdy. Kolejna funkcja, inteligentny asystent ostrzegania o ograniczeniach prędkości (ISLA), ostrzega kierowcę za pomocą dźwięku oraz wizualnie, gdy jedzie on zbyt szybko i przekracza limit prędkości. W połączeniu z ręcznym ogranicznikiem prędkości ISLA może nawet samodzielnie dostosować prędkość. Asystent podążania na pasie ruchu (LFA) automatycznie steruje kierownicą, aby utrzymać samochód na środku pasa ruchu. Aktywny system monitorowania martwego pola (BCA) wykorzystuje radar do monitorowania tylnych narożników, a jeśli zostanie wykryty inny pojazd, na lusterkach zewnętrznych pojawi się ostrzeżenie wizualne. W razie potrzeby BCA hamuje, aby uniknąć kolizji lub zmniejszyć obrażenia od uderzenia. Natomiast ulepszony asystent unikania kolizji czołowych (FCA) może teraz wykrywać nie tylko samochody, ale także pieszych i rowerzystów.

Zupełnie nowy pakiet bezpieczeństwa dostępny w Hyundaiu i20 Nowej Generacji chroni kierowców również przy niskich prędkościach, a także zapewnia większą wygodę podczas parkowania. Ostrzeganie o odjechaniu poprzedzającego pojazdu (LDVA) powiadomi kierowcę, że poprzedzający go pojazd oddala się, a kierowca nie reaguje, na przykład na światłach. Asystent ostrzegania o ruchu poprzecznym (RCCA) emituje ostrzeżenie w przypadku ryzyka kolizji z pojazdami jadącymi w poprzek podczas cofania. Asystent zapobiegający kolizjom podczas jazdy do tyłu w trakcie parkowania (PCA-R) automatycznie hamuje w przypadku ryzyka kolizji. Ponadto kierowcy mają również do dyspozycji asystenta parkowania (PA). Asystent parkowania pozwala na półautonomiczne parkowanie, z wykorzystaniem szeregu czujników i oprogramowania, które współpracują ze sobą, aby pomóc kierowcom zmieścić się w ciasne miejsca.

Inne funkcje bezpieczeństwa dostępne w nowym i20 to asystent utrzymania pasa ruchu (LKA), system monitorujący poziom koncentracji uwagi kierowcy (DAW) i asystent świateł drogowych (HBA).

Hyundai i20 Nowej Generacji będzie również wyposażony w system eCall, który umożliwia pasażerom samochodu skontaktowanie się ze służbami ratunkowymi po naciśnięciu jednego przycisku. Ponadto system aktywuje się automatycznie, jeśli zostaną uruchomione poduszki bezpieczeństwa.

Oferując dwa silniki z trzema skrzyniami biegów, i20 Nowej Generacji odpowiada na potrzeby różnych kierowców i oferuje jeszcze wydajniejszą jazdę.

Jednostka 1.0 T-GDi dostępna jest w dwóch wersjach o mocy 100 KM lub 120 KM. Po raz pierwszy dostępny jest 48-woltowy, hybrydowy układ napędowy, opcjonalnie w wersji 100 KM lub standardowo w wersji 120 KM. 48-woltowy napędowy układ hybrydowy przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa i emisji CO2 o 3-4%. Do wyboru z 48-woltowym układem hybrydowym jest siedmiobiegowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów (7DCT) lub nowo opracowana sześciobiegowa inteligentna manualna skrzynia biegów (iMT). iMT oddziela silnik od skrzyni biegów po zwolnieniu przez kierowcę pedału przyspieszenia, umożliwiając przejście samochodu w tryb wybiegu i oszczędzanie paliwa.

Silnik 1.0 T-GDi 100 KM bez 48-woltowego układu hybrydowego dostępny jest z 7DCT lub manualną 6-biegową skrzynią biegów. Bazowy silnik 4-cylindrowy 1.2 MPi oferuje moc 84 KM i łączony jest pięciobiegową manualną skrzynią biegów.

Leave a Reply