Renault przedstawia całkowicie Nowe Clio. To już piąta odsłona tej prawdziwej ikony motoryzacji, która sprzedała się dotychczas w około 15 milionach egzemplarzy. Clio, które zostało wprowadzone na rynek w 1990 roku, jest najlepiej sprzedającym się modelem marki Renault na całym świecie, a w Europie znajduje się
od 2013 r. w ścisłej czołówce segmentu B. W latach 2012 – 2018 jego sprzedaż rosła z roku na rok, co jest wyjątkowym osiągnięciem.
Bardziej nowoczesna i atletyczna sylwetka Nowego Clio odwołuje się do DNA marki, które decyduje o jego sukcesie od niemal 30 lat i czerpie z mocnych stron poprzednich czterech generacji, otwierając nowy, niecierpliwie wyczekiwany rozdział niezwykłej historii.
- Tak jak Clio I
„posiada wszystkie cechy wielkiego samochodu” i podobnie jak model wprowadzony
na rynek
w 1990 r. Nowe Clio korzysta z technologii stosowanych w modelach wyższej klasy jak Mégane czy Espace. - Niezwykle wysokie standardy w zakresie przestronności i komfortu wnętrza pochodzą z Clio II.
- Podobnie jak Clio III zapoczątkowuje nową erę w zakresie jakości postrzeganej.
- Od Clio IV przejmuje wyrazistą
stylistykę, która stała się inspiracją dla całej gamy samochodów Renault
i wizytówką marki.
Zaprojektowane zgodnie z zasadą „Evolution and Revolution” Nowe Clio wyznacza nowe standardy poprzez bardziej dojrzałą stylistykę nadwozia i zupełnie nowe wnętrze. Wyraźniejsza linia i bardziej muskularny przód sprawiają, że Nowe Clio jest bardziej nowoczesne i natychmiast rozpoznawalne, mimo że zostało stworzone
w 100% z nowych elementów. Wewnątrz nastąpiła prawdziwa rewolucja. Zaprojektowane całkowicie na nowo wnętrze odwołuje się do segmentów wyższej klasy pod względem jakości postrzeganej i dostępnych technologii. Większa funkcjonalność i łatwość w obsłudze postrzegane są jako mocne strony modelu.
Clio piątej generacji to dla nas bardzo ważny model, który jest
bestsellerem w swoim segmencie i drugim najlepiej sprzedającym się samochodem w
Europie we wszystkich kategoriach. Clio jest ikoną, a najnowsza generacja łączy
najlepsze cechy swoich poprzedników. Zewnętrzna stylistyka Clio IV zjednała
sobie naszych klientów i nadal zdobywa kolejnych. Dlatego postanowiliśmy
pozostać przy DNA marki, dodając nowemu modelowi elegancji
i nowoczesnego stylu. Wnętrze zostało dosłownie zrewolucjonizowane.
Osiągnęliśmy znaczną poprawę jakości postrzeganej i wyrafinowania zastosowanych
technologii. To zdecydowanie najlepsze Clio.
Laurens van den Acker, dyrektor ds. designu przemysłowego Grupy Renault
Nowe Clio jest filarem planu strategicznego Grupy Renault „Drive the Future (2017-2022)”. Plan, który został ogłoszony jesienią 2017 roku, opiera się na trzech głównych założeniach:
- Samochody elektryczne – do końca okresu
realizacji planu Grupa Renault będzie posiadać w swojej ofercie
12 zelektryfikowanych modeli samochodów. Nowe Clio będzie pierwszym modelem z silnikiem hybrydowym E-TECH zrealizowanym w oparciu o technologię opracowaną przez Renault. - Samochody inteligentne – również do końca okresu realizacji planu celem firmy będzie oferowanie na kluczowych rynkach samochodów w 100% inteligentnych. Nowe Clio idealnie wpisuje się w ten kierunek zmian, oferując zupełnie nowy system multimedialny zapewniający stały dostęp do usług online, opracowany przez Alians Renault-Nissan-Mitsubishi.
- Samochody autonomiczne – do końca
okresu realizacji planu Grupa Renault planuje wprowadzić na rynek
15 modeli wyposażonych w technologie jazdy autonomicznej. Pod tym względem Nowe Clio będzie pionierem i sprawi, że systemy wspomagania kierowcy w jeździe autonomicznej staną się szeroko dostępne
w samochodach miejskich.
Nowe Clio odgrywa kluczową rolę w strategii, której celem jest wzmocnienie
synergii w ramach Aliansu. Podstawą strategii jest rozwój współdzielonych
technologii i wykorzystanie nowych płyt podłogowych, takich jak debiutująca w
Clio platforma CMF-B oraz nowej architektury elektrycznej i elektronicznej.
Wykorzystane
w platformie najnowsze technologie odpowiadają nowym wymaganiom rynku.
Nowe Clio, które jest pionierem nowej generacji modeli Renault, będzie
również dostępne w wersji R.S. Line
o sportowym designie, która czerpie bezpośrednie inspiracje z Renault Sport, a
także w najbogatszej wersji INITIALE PARIS, która wyznacza nowe kierunki
stylistyczne.
Rewolucyjne wnętrze Nowego Renault Clio
Różnice są widoczne już na pierwszy rzut oka. Jakość postrzegana i ergonomia zostały uznane przez projektantów wnętrza Nowego Clio za priorytety. Wnętrze samochodu wprowadza nas w nowy wymiar jakości postrzeganej dzięki zastosowaniu wysokiej klasy materiałów, miękkiemu obiciu deski rozdzielczej, paneli drzwiowych
i obramowania konsoli środkowej, a także dbałości o każdy szczegół wykończenia. Bardziej kompaktowa stylistyka zapewnia więcej przestrzeni i pozwala zintegrować większą liczbę systemów pokładowych. Innowacyjny „Smart Cockpit” Nowego Clio powstał z myślą o wygodzie kierowcy. Jego kształt przypominający falę dodatkowo potęguje wrażenie szerokości. Wyposażone w ekrany o największej przekątnej w całym segmencie zapewnia zdecydowanie najnowocześniejszą ergonomię i tym samym jeszcze bardziej intensywne doznania z jazdy. Nowe Clio szeroko wykorzystuje rzadko spotykane w tym segmencie innowacje, takie jak na przykład elektryczny hamulec postojowy, który jest szczególnie przydatny w jeździe po mieście.
Ekran multimedialny
Najważniejszym elementem rewolucyjnego „Smart Cockpitu”
jest 9,3-calowy ekran multimedialny
(o powierzchni dwa razy większej niż wersja 7-calowa), największy jaki
dotychczas pojawił się w samochodzie marki Renault. Pionowy i lekko wklęsły
tablet, inspirowany rozwiązaniem wykorzystanym w modelu Espace, optycznie
powiększa deskę rozdzielczą i nadaje wnętrzu bardziej nowoczesny wygląd oraz
poprawia czytelność ekranu. Ekran z nowym systemem EASY LINK, zwrócony w stronę
kierowcy, integruje wszystkie multimedia, nawigację i serwisy
informacyjno-rozrywkowe, a także system MULTI-SENSE, które charakteryzuje
niezwykła łatwość obsługi.
Cyfrowy panel wirtualnych zegarów
Nowe Clio zostało po raz pierwszy wyposażone w cyfrowy
ekran, który zastępuje tradycyjne zegary analogowe. Technologia ta pochodzi z
segmentów klasy wyższej. Ekran TFT o przekątnej od 7’’ do 10’’ pozwala
niezwykle intuicyjnie personalizować ustawienia i zwiększa doznania z jazdy.
Wersja 10-calowa będzie miała wbudowaną nawigację GPS. Nowe Clio może
poszczycić się największymi ekranami w swojej kategorii
o przekątnych 9,3’’ i 10’’.
Deska rozdzielcza
W Nowym Clio szczególną uwagę poświęcono jakości deski rozdzielczej, która została zaprojektowana całkowicie od nowa. Deska jest podzielona na trzy części: górny panel z powłoką z pianki, pokryty specjalnym materiałem, personalizowany panel centralny oraz część dolną z funkcjonalnymi elementami, takimi jak na przykład schowek. Falisty kształt deski rozdzielczej optycznie poszerza kokpit. Wrażenie to dodatkowo potęgują poziome linie środkowych i bocznych wlotów powietrza. Szczególną uwagę poświęcono ergonomii centralnej części kokpitu, znajdującej się pod środkowym ekranem, w której umieszczono przyciski typu „toggle switch” oraz panel zapewniający bezpośredni dostęp do sterowania klimatyzacją, dla jeszcze większej wygody kierowcy.
Kierownica
Nowa, elegancka kierownica odznacza się bardziej kompaktową stylistyką dzięki wykorzystaniu poduszki powietrznej o bardziej kompaktowych rozmiarach w porównaniu z modelem poprzedniej generacji. Kierowca lepiej teraz widzi deskę rozdzielczą. Nowa kierownica posiada podpórkę na kciuk i szerszy przycisk klaksonu, jest również wygodniejsza do trzymania. Została wyposażona w nowe, podświetlone elementy sterowania, a jej eleganckie satynowo chromowane wykończenie zwiększa jakość postrzeganą.
Konsola środkowa
Konsola środkowa jest kluczowym elementem „Smart Cockpitu” Nowego Clio. Dla lepszej ergonomii usytuowano ją nieco wyżej i wyposażono w krótszą dźwignię zmiany biegów, optymalnie położoną, idealnie w zasięgu ręki kierowcy. Pokryta specjalnym materiałem konsola środkowa może być personalizowana w zależności od wersji wyposażenia oraz ma specjalne podświetlenie krawędzi. Pasażerom ułatwią podróż wyjątkowo praktyczne schowki wbudowane w dolną część konsoli oraz zintegrowana ładowarka indukcyjna do smartfona.
Fotele
Fotele, w które zostało wyposażone Nowe Clio, pochodzą z modeli wyższej klasy. Dłuższe siedzisko i bardziej obejmujący kształt zapewniają stabilniejsze podparcie, a wklęsły kształt półmiękkiej obudowy oparć foteli zdecydowanie zwiększa przestrzeń na nogi dla pasażerów siedzących z tyłu. Nowe, cieńsze i odpowiednio wyprofilowane zagłówki poprawiają widoczność do tyłu i dają poczucie większej przestronności. Materiały, podobnie jak w przypadku deski rozdzielczej, zostały wybrane ze szczególną starannością i zapewniają wysoką jakość postrzeganą. Fotele są także bardziej ergonomiczne i łatwiejsze w obsłudze dzięki lepszemu dostępowi do elementów sterowania.
Panele drzwiowe
Wykończenie z miękkich materiałów znajdziemy również na
drzwiach, co stanowi unikatowe rozwiązanie w tym segmencie. Panele posiadają
wbudowane płaty, które podobnie jak podłokietniki drzwi zmieniają się
w zależności od wybranej personalizacji wnętrza. W panele wbudowano system
oświetlenia ambientowego emitujący łagodne i rozproszone światło.
Personalizacja
Każdy właściciel Nowego Clio może stworzyć samochód
odpowiadający jego własnym potrzebom dzięki licznym możliwościom
personalizacji. Pozwalają one na wybór wyglądu konsoli środkowej, deski
rozdzielczej, paneli drzwiowych, kierownicy i podłokietników drzwi. Klient może
wybierać spośród co najmniej ośmiu wersji wystroju wnętrza, a także skorzystać
z innowacyjnej możliwości personalizacji koloru listwy na linii nawiewów powietrza,
rozciągającej się na całej szerokości deski rozdzielczej. Nowe Clio jest
dostępne z oświetleniem ambientowym
w ośmiu różnych kolorach.
Bardziej nowoczesna sylwetka i wyrazista linia nadwozia
Sylwetka Nowego Clio ma zmysłowe linie typowe dla poprzedniej generacji, ale jest jednocześnie bardziej elegancka i dynamiczna. Zachowując charakterystyczną smukłą linię nadwozia, najnowszy model jest bardziej wyrazisty i rasowy. Opływowy kształt podkreślają przetłoczenia na masce. Poniżej znajduje się większy grill oraz na nowo zaprojektowany zderzak, w którym centralnie umieszczono obszerny wlot powietrza, gwarantujący optymalne chłodzenie silnika. Pomimo że Nowe Clio jest o 12 mm krótsze niż jego poprzednik (długość 4050 mm, szerokość 1798 mm), ma bardziej przestronne wnętrze. Nadwozie obniżono o 8 mm (wysokość 1440 mm), a tylny spojler nawet o 48 mm, aby uzyskać lepsze właściwości aerodynamiczne i podkreślić atletyczną sylwetkę. Dynamiczny charakter nowego modelu podkreślają także 17-calowe obręcze kół (w zależności od wersji). Antena w kształcie płetwy rekina, reflektory w technologii Full LED, idealnie spasowana klapa bagażnika i chromowane obramowania szyb bocznych to detale, które sprawiają, że nadwozie wygląda bardziej nowocześnie i zwiększają jakość postrzeganą.
Kolorystyka nadwozia
Nowe Clio będzie dostępne w kilku nowych kolorach, w tym m.in. Orange Valencia, brązowym Vison i niebieskim Celadon. Pomarańczowy odcień doskonale podkreśla dynamiczny charakter Nowego Clio. Głębia i połysk koloru to efekt zastosowania specjalnej, zabarwionej pomarańczowym pigmentem powłoki zewnętrznej, która została po raz pierwszy wykorzystana w branży motoryzacyjnej. Nowe Clio będzie dostępne w 11 kolorach i z trzema pakietami stylizacji nadwozia (czerwonym, pomarańczowym i czarnym).
Aerodynamiczne nadkola
Nowe Clio jest pierwszym modelem z gamy wyposażonym w deflektory powietrza w przednich nadkolach. Mają one za zadanie ograniczyć opór powietrza, poprawić właściwości aerodynamiczne i zmniejszyć zużycie paliwa. Ponadto ich dynamiczny i sportowy charakter podkreśla rasową stylistykę Nowego Clio.
Przednie reflektory
Przednie reflektory Nowego Clio zostały wykonane w technologii Full LED i są dostępne już w podstawowej wersji wyposażenia. Charakterystyczny dla całej gamy Renault układ świateł w kształcie litery C nadaje Nowemu Clio bardziej wyrazisty charakter, podkreślony motywem przypominającym logo, który dodaje elegancji.
Bagażnik
Bagażnik
został zoptymalizowany, by nadać mu kształt możliwie jak najbardziej zbliżony
do sześcianu. System nagłośnienia BOSE klasy premium został
w pełni zabudowany i nie zajmuje miejsca w bagażniku, którego pojemność
zwiększyła się do 391 litrów (plus dodatkowe 26 litrów, które zapewniają
schowki rozmieszczone we wnętrzu pojazdu), co daje mu pierwsze miejsce w tym
segmencie. Podwójna podłoga ułatwia załadunek,
a przestrzeń bagażową można szybko zwiększyć, składając tylne fotele.
Tylne światła
Tylne światła, podobnie jak przednie reflektory, mają charakterystyczny układ w kształcie litery C, który tworzy efekt głębi. Trzecie światło stopu, umieszczone w górnej części tylnej szyby, jest dłuższe i smuklejsze.
Wygląd z boku
Smukły kształt nadwozia, charakterystyczny dla poprzedniej generacji i dodatkowo zaakcentowany przez ukryte w słupku klamki tylnych drzwi, podkreślają takie elementy stylistyczne jak chromowane obramowania szyb, słupki boczne i klamki drzwi tylnych w kolorze lśniącej czerni, wyprofilowane chromowane listwy boczne z nazwą modelu. Dbałość o każdy szczegół podnosi jakość postrzeganą nadwozia.
Tył
Chromowane listwy pojawiające się po bokach to motyw stylistyczny, który znajdziemy także z tyłu samochodu. Dopracowany kształt bagażnika oraz idealne spasowanie klapy bagażnika i tylnego zderzaka dodatkowo zwiększają jakość postrzeganą. Zachodzące na klapę bagażnika światła poszerzają wizualnie tył Nowego Clio.
Nowe Renault CLIO R.S. Line i INITIALE PARIS
Nowa sportowa wersja inspirowana Renault Sport
Renault Sport wprowadza w Nowym Clio wersję R.S. Line, która zastąpi dzisiejsze pakiety GT Line. GT Line były pionierską na rynku ofertą pakietów pozwalających na sportową stylizację i przyczyniły się do realizacji strategii Renault Sport na wszystkich rynkach od 2010 roku. R.S. Line to nie tylko zwykła zmiana nazwy, to zdecydowanie bogatsza i lepsza oferta.
Clio w wersji R.S. Line zyskuje bardziej sportową stylistykę nadwozia oraz wnętrza, by spełnić oczekiwania coraz liczniejszych klientów, którzy chcą, by ich samochód wyróżniał się dynamicznym designem.
Widać również wyraźne pokrewieństwo R.S. Line z wyczynowymi modelami R.S. Te dwie litery są synonimami autentycznie sportowych aut. W nowej wersji pojawiają się wszystkie elementy charakterystyczne dla stylu Renault Sport – zarówno we wnętrzu, jak i na nadwoziu Clio.
Na zewnątrz zauważymy listwę F1, która stanowi znak rozpoznawczy modeli R.S.
Wyróżnia się również grillem
o konstrukcji plastra miodu, specjalnymi 17” obręczami kół ze stopu metali
lekkich i atletycznym tyłem.
We wnętrzu znajdziemy również wiele elementów charakterystycznych dla R.S. – sportowe fotele, wstawki przypominające karbon, sportową kierownicę pokrytą perforowaną skórą z logo R.S, aluminiowe pedały czy czarną tapicerkę z czerwonymi przeszyciami i lamówkami.
Wersja R.S. Line wnosi do Nowego Clio sportowe atrybuty i pozwala klientom na kontakt ze sportowymi tradycjami marki.
Wersja INITIALE PARIS w nowej odsłonie
Wersja INITIALE PARIS dostępna w licznych modelach gamy Renault – Captur, Talisman,
Koleos i Espace
– powraca w Nowym Renault Clio
w zupełnie nowym wydaniu i stylistyce, by zaoferować to, co najlepsze
w know-how Renault.
Z zewnątrz Nowe Renault Clio INITIALE PARIS wyróżnia się czystą i elegancką linią nadwozia. Chromowane listwy wyznaczają kontur szyb, pojawiają się również na osłonach w dolnej części drzwi i na grillu. Na przednich błotnikach i grillu zobaczymy oznakowanie INITIALE PARIS. Antena w kształcie płetwy rekina i specjalne obręcze kół INITIALE PARIS 17” to kolejne elementy, które współtworzą przykuwającą wzrok stylistykę tej wersji.
We wnętrzu Nowego Renault Clio INITIALE PARIS są dostępne do wyboru dwa wystroje: czarny i szary Sable. Dostępne tylko w tej wersji skórzane siedzenia wyróżniają się designem i starannym wykonaniem. Uwagę zwraca połączenie pikowanej skóry ze szwami w kształcie logo marki w górnej części oparcia z perforowaną skórą z boku siedzeń i przeszyciami oraz lamówkami w kolorze koniaku. Wersja INITIALE PARIS ma również specjalną kierownicę pokrytą skórą.
Nowe Renault Clio kontynuuje sagę eleganckich i wyróżniających się Clio,
którą zapoczątkowała w 1991 roku wersja Clio Baccara. Proponuje jeszcze
bardziej elegancką i wysmakowaną wersję INITIALE PARIS
z niepowtarzalnym klimatem.
Wersja INITIALE PARIS nie będzie oferowana na rynku polskim.
Nowa gama napędów, w tym pierwszy napęd hybrydowy E-TECH marki Renault
Nowe Renault Clio dysponuje pełną ofertą całkowicie
nowych w tym modelu silników benzynowych
i wysokoprężnych o mocy od 65 do 130
KM. W silnikach zastosowano zaawansowane technologie,
które zapewniają zgodność z obowiązującymi normami oraz jeden z najniższych w
tym segmencie poziom zużycia paliwa i emisji CO2.
W uzupełnieniu pojawi się całkowicie nowy napęd hybrydowy E-TECH, który będzie dostępny w ofercie Grupy Renault od 2020 roku. Łącznie możliwych jest 9 kombinacji napędu i skrzyń biegów, aby każdy nabywca mógł wybrać konfigurację, która najlepiej pasuje do jego sposobu użytkowania samochodu.
Silniki 1.0 TCe i 1.3 TCe powstały w ramach Aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi, a napęd E-TECH zaprojektowało Renault. Nowe Renault Clio ucieleśnia synergię partnerów, która jest kluczowym elementem strategii całego Aliansu.
NAPĘD HYBRYDOWY
E-TECH – napęd hybrydowy opracowany przez Renault świetnie łączy wysoką sprawność energetyczną z dużą przyjemnością prowadzenia
Od niemal 30 lat Renault Clio stanowi ucieleśnienie idei samochodu na co dzień, który zawsze jest dopasowany do swoich czasów i upowszechnia zaawansowane technologie stosowane w motoryzacji. Nowe Renault Clio pozostaje wierne tej tradycji i od 2020 roku będzie dostępne z napędem „full hybride” E-TECH. To wyjątkowa premiera Grupy Renault, która wykorzystała swoje bogate know-how europejskiego lidera w dziedzinie elektromobilności, aby zaoferować klientom unikatowe doświadczenie jazdy Nowym Clio z napędem hybrydowym.
Napęd E-TECH został stworzony i opatentowany przez dział
inżynierii Renault. Wykorzystano elementy zaprojektowane w ramach Aliansu, jak
na przykład specjalnie zmodyfikowany do tego celu silnik benzynowy
1,6 l nowej generacji. Pozostałymi elementami napędu są
dwa silniki elektryczne, innowacyjna wielotrybowa skrzynia biegów i akumulator
trakcyjny o pojemności 1,2 kWh.
Napęd hybrydowy Renault E-TECH zapewnia maksymalną
wydajność w użytkowaniu. Jest to możliwe dzięki plasującym go w czołówce
rynkowej dynamicznym i natychmiastowym reakcjom, ograniczeniu straty energii
i szybkiemu doładowywaniu akumulatora trakcyjnego w fazach zwalniania. Jego
doskonała sprawność energetyczna pozwala odzyskiwać i ponownie wykorzystywać
maksymalne ilości energii. Ruszanie z miejsca odbywa się automatycznie w trybie
elektrycznym. Przy hamowaniu kierowca dysponuje potężną mocą silnika. Wystarczy
jedynie zdjąć nogę z gazu, aby samochód zaczął zwalniać bez wciskania hamulca. W
połączeniu z dużą szybkością doładowywania akumulatora trakcyjnego pozwala to
poruszać się po mieście w trybie elektrycznym nawet przez 80% czasu. W cyklu
miejskim daje to oszczędność zużycia energii sięgającą nawet 40%
w porównaniu ze standardowym benzynowym silnikiem spalinowym. Jednocześnie
dzięki natychmiastowym reakcjom przy ruszaniu z miejsca i przyspieszaniu
możliwa jest wyjątkowa wśród miejskich samochodów hybrydowych przyjemność
prowadzenia.
SILNIKI BENZYNOWE
Sce 65 i 75 – ekonomiczny w zakupie i w eksploatacji
Dla kierowców, którzy poszukują ekonomicznego samochodu
do jazdy po mieście, silnik 1.0 SCe (3-cylindrowy, wolnossący) jest optymalnym
rozwiązaniem. Dzięki manualnej, 5-stopniowej skrzyni biegów i mocy 65 bądź
75 KM (oraz 95 Nm momentu obrotowego) zapewnia płynną
jazdę po mieście.
TCe 100 – wszechstronność na najwyższym poziomie
Debiutujący w gamie Renault silnik 1.0 TCe (3-cylindrowy,
turbodoładowany) to najnowszy silnik powstały
w efekcie synergii Aliansu. Zastosowano w nim wszystkie najnowsze technologie,
takie jak turbosprężarka
z zaworem podciśnienia sterowanym elektrycznie, częściowo wbudowany w głowicę
kolektor wydechowy, podwójny hydraulicznie sterowany układ zmiennych faz
rozrządu po stronie zaworów ssących czy też specjalnie utwardzane powłoki
cylindrów (technologia Bore Spray Coating). Silnik nowej generacji o mocy 100
KM
i momencie obrotowym sięgającym 160 Nm zyskuje 10 KM i 20 Nm momentu
obrotowego w porównaniu do swojego poprzednika – silnika TCe 90, przy równoczesnym obniżeniu
zużycia paliwa i emisji CO2. Dzięki emisji
CO2, która rozpoczyna się od 100 g/km*, Nowe Renault Clio TCe 100
należy do ścisłej czołówki w swojej kategorii samochodów z silnikiem
benzynowym. Ponadto zapewnia optymalną przyjemność prowadzenia i ma bardziej
dynamiczne przyspieszenie dzięki zwiększonemu momentowi obrotowemu dostępnemu
już w najniższym zakresie obrotów.
*skorygowana wartość NEDC przeliczona zgodnie z protokołem WLTP. Wartości zgodne z protokołem WLTP są w wielu przypadkach wyższe od uzyskiwanych w procedurze NEDC dla tego samego samochodu.
W pierwszym etapie TCe 100 będzie oferowany w Nowym Clio w połączeniu z manualną, 5-stopniową skrzynią biegów. Później oferta zostanie poszerzona o automatyczną skrzynię biegów X-TRONIC najnowszej generacji, dostosowaną do dróg europejskich i zapewniającą maksymalną elastyczność podczas jazdy po mieście. Ponadto skrzynia została wyposażona w funkcję D-STEP, która odtwarza działanie skrzyni wielostopniowej na zróżnicowanych trasach i przy bardziej dynamicznych przyspieszeniach. Z myślą o obniżaniu kosztów użytkowania i emisji spalin, silnik TCe 100 będzie również oferowany w wersji dwupaliwowej LPG.
TCe 130 FAP – maksymalna przyjemność prowadzenia
Silnik 1.3 TCe FAP debiutuje pod maską Nowego Clio.
Swoich zalet dowiódł wcześniej w modelach Captur, Megane, Scenic i Kadjar. W
wersji o mocy 130 KM
i momencie obrotowym 240 Nm występuje z automatyczną, 7-stopniową skrzynią biegów
EDC i zastępuje wcześniejszą jednostkę TCe 120, wieńcząc gamę silników Nowego
Clio. Jest to silnik najnowszej generacji, który pozwala w pełni wykorzystać
właściwości jezdne Nowego Clio
i zapewnić użytkownikom więcej ekscytujących doznań z jazdy. Skrzynia biegów
EDC z podwójnym sprzęgłem zapewnia bardziej płynną i przyjemną jazdę,
przyczyniając się zarazem do obniżenia zużycia paliwa i emisji CO2.
Dla zapewnienia kierowcom jeszcze większej przyjemności z jazdy Nowe Clio TCe
130 EDC FAP będzie także wyposażone w łopatki zmiany biegów pod kierownicą.
SILNIKI WYSOKOPRĘŻNE
Blue dCi 85 i 115 – jeszcze bardziej oszczędne silniki wysokoprężne najnowszej generacji
Nowe Clio jest także oferowane z silnikiem wysokoprężnym
1.5 Blue dCi, dostosowanym do intensywnego użytkowania, np. w firmowych
flotach. Silnik został udoskonalony w szczególności poprzez zastosowanie
systemu selektywnej redukcji katalitycznej (SCR), który jest uznawany za
najbardziej skuteczny system neutralizacji tlenków azotu (NOx), aby spełnić
wymagania najnowszych norm czystości spalin.
Jest oferowany w dwóch wersjach: 85 KM/220 Nm do oszczędnej jazdy i 115 KM/260
Nm do jazdy bardziej dynamicznej. Dzięki manualnej, 6-stopniowej skrzyni
biegów, która pozwala obniżyć obroty silnika przy prędkościach powyżej 110 km/h, oraz dzięki
jednej z najlepszych w tym segmencie aerodynamice Nowe Renault Clio Blue dCi
wykazuje się wyjątkowo wysoką efektywnością energetyczną w szczególności w
jeździe pozamiejskiej i na autostradach.
CMF-B: zupełnie nowa modułowa platforma dla Nowego Clio
Nowe Renault Clio zapoczątkowuje nową generację modułowej platformy konstrukcyjnej CMF-B. To pierwsza tego typu platforma produkowana w ramach Aliansu. Platforma była opracowywana od 2014 roku w Centrum Technologicznym Renault w Guyancourt. Wyposażona jest w 85% w nowe części w porównaniu do platformy Renault Clio poprzedniej generacji.
Platforma zapewnia Nowemu Clio wiele
korzyści. Jej konstrukcja w porównaniu do poprzedniej generacji została
odciążona o prawie 50
kilogramów, w szczególności w obrębie nadwozia, osi i
maski. Dzięki lepszemu wyprofilowaniu podłogi pod względem aerodynamiki współczynnik
Cx poprawiono o około 20 tysięcznych.
To dwa istotne elementy dla obniżenia zużycia paliwa i emisji CO2. W
Nowym Clio poprawiony został też komfort akustyczny, w szczególności dzięki
lepszej izolacji dźwiękowej komory silnika. Poziom hałasu w przedziale
od 0 do 130 km/h został obniżony od 1,5 do 2 dB.
Dla maksymalnego bezpieczeństwa platforma
CMF-B Nowego Clio została dogłębnie przeprojektowana. Zmiany dotyczyły budowy
nadwozia, podłużnic i przegrody czołowej, poprzez zastosowanie w szczególności
stali
o bardzo wysokiej granicy sprężystości i klejów strukturalnych, które
zwiększają wytrzymałość połączeń stalowych elementów. Te zabiegi pozwoliły znacząco
zwiększyć poziom ochrony pasażerów. Bezpieczeństwo podnoszą dodatkowo
innowacyjne elementy wyposażenia wprowadzone w nowym Clio dzięki udoskonalonej
architekturze platformy CMF-B: poduszka powietrzna kierowcy, która samoczynnie
dostosowuje się do siły zderzenia, wielkowymiarowe kurtynowe poduszki
powietrzne, napinacze pasów bezpieczeństwa
z ogranicznikami napięcia, mocowania ISOFIX zgodne z nową normą iSize.
Udoskonalona architektura instalacji
elektrycznej i elektronicznej platformy CMF-B umożliwiła wprowadzenie
w Nowym Clio najbardziej rozbudowanej w tym segmencie oferty elementów
wyposażenia i zaawansowanych systemów wspomagania prowadzenia. Obejmuje ona
liczne systemy od przedniej kamery i czujników po Asystenta Jazdy w Ruchu Drogowym i Autostradowym(Highway & Traffic Jam Companion, poziom 2 jazdy autonomicznej). Nowa platforma
jest też przystosowana do elektryfikacji samochodów, a więc do rozszerzenia
gamy Nowego Clio o wersję z napędem hybrydowym E-TECH.
Wprowadzenie nowej platformy do gamy Renault
jest integralną częścią planów strategicznych „Drive The Future” i „Alians 2022”.
Do 2022 roku 70% samochodów Aliansu i 80% samochodów Grupy Renault będzie
produkowanych na bazie wspólnych platform CMF (Common Module Family).
Renault EASY DRIVE – najbardziej rozbudowana na rynku oferta systemów wspomagania prowadzenia
Nowe Renault Clio dysponuje najbardziej rozbudowaną w tym segmencie ofertą systemów wspomagania. Ułatwiają prowadzenie, zwiększają bezpieczeństwo i zapewniają pasażerom bezstresowe warunki podróży. Dzielą się na trzy kategorie: Prowadzenie, Parkowanie i Bezpieczeństwo (zgrupowane pod nazwą Renault EASY DRIVE).
Do istotnych nowości, które podnoszą parametry użytkowe Nowego Clio, należą dwa premierowe w gamie Renault rozwiązania: kamera 360° i aktywny system wspomagania nagłego hamowania z funkcją wykrywania rowerzystów i pieszych. Najważniejszą nowością jest unikatowy w segmencie uniwersalnych samochodów miejskich Asystent Jazdy w Ruchu Drogowym i Autostradowym (Highway & Traffic Jam Companion). Ten zaawansowany system wspomagania prowadzenia jest pierwszym etapem na drodze do samochodu autonomicznego.
W ramach polityki upowszechniania technologii, które umożliwiają jazdę autonomiczną, Grupa Renault wprowadzi na rynek 15 modeli z tą technologią do zakończenia planu strategicznego „Drive The Future”. Nowe Renault Clio jest pierwszym spośród nich.
PROWADZENIE SAMOCHODU
ASYSTENT JAZDY W RUCHU DROGOWYM I AUTOSTRADOWYM
Asystent Jazdy w Ruchu Drogowym i Autostradowym (Highway
& Traffic Jam Companion) jest w istocie połączeniem aktywnego regulatora
prędkości (z funkcją Stop&Go) z systemem utrzymywania pasa ruchu. System
ten, aktywny od 0 do 160
km/h, może być stosowany w samochodach z automatyczną
skrzynią biegów EDC. Reguluje prędkość i utrzymuje bezpieczną odległość od
samochodu jadącego z przodu, czuwa jednocześnie nad utrzymaniem samochodu w osi
pasa ruchu. Asystent jest szczególne przydatny w warunkach dużego natężenia
ruchu. Umożliwia w Nowym Clio automatyczne zatrzymywanie się i ponowne ruszanie
z miejsca
w ciągu 3 sekund, bez interwencji kierowcy.
System działa dzięki przedniej kamerze i przedniemu radarowi, na drogach z wyraźnie widocznym poziomym oznakowaniem (linii ciągłych i przerywanych) i samochodami w polu widzenia kamery. W razie braku oznakowania poziomego włącza się jedynie aktywny regulator prędkości. Jeżeli nie ma samochodu z przodu, system utrzymywania pasa ruchu pozostaje aktywny (powyżej prędkości 60 km/h), podobnie jak regulator prędkości.
Asystent Jazdy w Ruchu Drogowym i Autostradowym (Highway & Traffic Jam Companion) jest systemem jazdy autonomicznej poziomu 2. Znacząco zwiększa komfort prowadzenia samochodu. Wymaga jednak nadal stałego trzymania rąk na kierownicy i obserwowania sytuacji na drodze. System wysyła sygnał ostrzegawczy, jeśli nie wykryje dłoni na kierownicy przez dłużej niż 13 sekund. Po dwóch kolejnych sygnałach ostrzegawczych system automatycznie się dezaktywuje w ciągu 48 sekund.
Asystent Jazdy w Ruchu Drogowym i Autostradowym (Highway
& Traffic Jam Companion) będzie dostępny
w Nowym Clio pod koniec 2019 roku w wersji z silnikiem TCe 130 EDC FAP.
AKTYWNY REGULATOR PRĘDKOŚCI (z funkcją Stop&Go)
Aktywny regulator prędkości (ACC) wkracza do gamy Clio w wersjach z automatyczną skrzynią biegów EDC. Działa od 0 do 170 km/h i umożliwia automatyczne utrzymywanie minimalnej, bezpiecznej odległości od samochodu jadącego z przodu. Ta odległość, a właściwie czas dzielący obydwa samochody, można zwiększać lub zmniejszać w granicach od 2,4 do 1,2 sekundy w zależności od decyzji kierowcy (domyślnie wynosi 2 sekundy). Jeżeli nie ma samochodu z przodu, system działa jak standardowy regulator prędkości, który utrzymuje zadaną przez kierowcę prędkość (również przy jeździe w dół).
Aktywny regulator prędkości Nowego Clio z funkcją Stop&Go jest dostępny w połączeniu z silnikiem TCe 130 EDC FAP. W korkach bądź w razie konieczności całkowitego zatrzymania samochodu system może bezpiecznie zatrzymać samochód, a następnie uruchomić go w ciągu 3 sekund, gdy poprzedzające samochody ponownie ruszą. Po przekroczeniu 3 sekund postoju, system wymaga interwencji kierowcy, aby samochód ponownie ruszył z miejsca. Po 30 sekundach bezczynności system automatycznie się dezaktywuje.
REGULATOR I OGRANICZNIK PRĘDKOŚCI
Regulator-ogranicznik prędkości jest dostępny seryjnie we wszystkich wersjach gamy Nowego Clio.
FUNKCJA AUTOMATYCZNEJ ZMIANY ŚWIATEŁ DROGOWYCH NA MIJANIA
System wykorzystuje przednią kamerę i automatycznie przełącza światła drogowe na światła mijania (lub odwrotnie) w zależności od jasności oświetlenia zewnętrznego i natężenia ruchu drogowego. W ten sposób ułatwia jazdę nocą, również przy bardzo słabym oświetleniu.
BEZPIECZEŃSTWO
AKTYWNY SYSTEM WSPOMAGANIA NAGŁEGO HAMOWANIA
Aktywny system wspomagania nagłego hamowania z funkcją
wykrywania rowerzystów i pieszych jest po raz pierwszy dostępny w gamie
Renault. Radykalnie zwiększa bezpieczeństwo i ostrzega kierowcę o
niebezpiecznych sytuacjach, a w razie braku reakcji z jego strony sam
wyhamowuje samochód. System jest montowany
w standardzie w Nowym Clio i działa zarówno w dzień jak i w nocy.
SYSTEM KONTROLI MARTWEGO POLA
System kontroli martwego pola jest dostępny w wielu
modelach z gamy Renault, ale wersja montowana
w Nowym Clio została udoskonalona i jest bardziej skuteczna niż dotychczas.
Dzięki wykorzystaniu radarów zamiast pojedynczych czujników potrafi lepiej
ocenić odległości i prędkości samochodów, które znajdują się poza polem
widzenia kierowcy.
SYSTEM OSTRZEGANIA O NADMIERNEJ PRĘDKOŚCI Z FUNKCJĄ ROZPOZNAWANIA ZNAKÓW DROGOWYCH
System wykorzystuje przednią kamerę do automatycznego ostrzegania kierowcy o ograniczeniach prędkości na danym odcinku drogi i proponuje odpowiednie dostosowanie prędkości.
W wersjach Nowego Clio wyposażonych w nawigację łączy
informacje z odczytu znaków drogowych z danymi
z systemu GPS, co gwarantuje bardziej precyzyjne informacje.
SYSTEM KONTROLI PASA RUCHU I SYSTEM UTRZYMYWANIA PASA RUCHU
System działa na trasach pozamiejskich przy prędkościach
powyżej 60 km/h.
Powiadamia kierowcę i koryguje tor jazdy, jeśli samochód zaczyna przekraczać
linię pasa ruchu bez wcześniejszego użycia kierunkowskazu. Technologia ta,
wykorzystywana w samochodach z wyższych segmentów, jest dostępna w Nowym Clio
w standardzie. Zmniejsza ryzyko wypadku, w szczególności na długich trasach
autostradowych, gdzie przypadki zjechania z pasa ruchu są jedną z najczęstszych
przyczyn wypadków.
PARKOWANIE
KAMERA 360°
Nowe Clio jest pierwszym modelem Renault wyposażonym w
kamerę 360°, dobrze znaną już z innych modeli Aliansu. Na system składają się
cztery kamery, które zapewniają widok z góry łączący w jeden obraz wszystkie
przeszkody wokół samochodu. To idealne rozwiązanie przy wykonywaniu manewrów
parkowania lub przeciskaniu się przez wąskie przejazdy, bez ryzyka uszkodzenia
samochodu. Kamera 360° jest bardzo prosta
w użyciu – włącza się
automatycznie z chwilą wrzucenia wstecznego biegu i może być bezpośrednio
obsługiwana za pomocą przycisków typu „toggle switch” umieszczonych pod ekranem
multimedialnym. System wyświetla na ekranie dwa obrazy: widok z przodu lub z
tyłu samochodu, w zależności od wybranego biegu. Umożliwia dodatkowo wybór
między widokiem 360° lub zbliżeniem na kamerze po stronie pasażera.
PRZEDNIE, TYLNE I BOCZNE CZUJNIKI WSPOMAGANIA PARKOWANIA
Manewry parkowania ułatwia 12 czujników, które informują kierowcę o ewentualnych przeszkodach wokół samochodu.
KAMERA COFANIA
Kamera cofania montowana w Nowym Clio, znana już z poprzedniej
generacji tego modelu, ułatwia manewry
i wyjeżdżanie z miejsc postojowych na wstecznym biegu.
EASY PARK ASSIST
System Easy Park Assist, wspomagający parkowanie równoległe, prostopadłe i skośne, został udoskonalony, tak aby ułatwić wszystkie manewry – zarówno parkowanie, jak i wyjazd z miejsc parkingowych. Podczas manewrów parkowania czujniki sterują układem kierowniczym, a kierowca jedynie operuje pedałami i skrzynią biegów.
Renault EASY CONNECT – poszerzona oferta
i nowy system multimedialny z dostępem do usług online
Grupa Renault kontynuuje strategię wdrażania inteligentnych rozwiązań i mobilnych usług we wszystkich swoich samochodach. W Nowym Clio dostępna będzie wzbogacona oferta Renault EASY CONNECT. Obejmuje ona zupełnie nowy system multimedialny Renault EASY LINK, którego uzupełnieniem jest aplikacja MY Renault. Celem tej oferty, która łączy aplikacje, platformy usług i usługi mobilne, jest ułatwienie nowego sposobu korzystania z inteligentnej mobilności, zarówno w samochodzie jak i poza nim. Chodzi o możliwość zdalnego zarządzania samochodem, bardziej precyzyjne i łatwiejsze programowanie tras, a także integrację samochodu ze światem inteligentnych urządzeń kierowcy i pasażerów.
Dzięki nowemu ekosystemowi oferta Renault EASY CONNECT będzie dostosowana do potrzeb każdego użytkownika. Stopniowo będzie również wzbogacana o nowe usługi dla wszystkich urządzeń multimedialnych, na których będzie wdrażana.
Renault EASY LINK – innowacyjna platforma multimedialna
Platforma multimedialna Renault EASY LINK będzie dostępna w Nowym Clio w 3
wersjach kompatybilnych
z Android AutoTM i Apple CarPlay:
– wersji z ekranem 7”,
– wersji z ekranem 7” z wbudowaną nawigacją,
– wersji z ekranem 9,3” z wbudowaną nawigacją.
Platforma będzie wyposażona w nowy, bardziej ergonomiczny i funkcjonalny interfejs, obsługiwany na podobnej zasadzie co smartfon. Użytkownik będzie miał możliwość personalizacji niektórych ekranów dzięki widgetom aplikacji, by zapewnić sobie bezpośredni dostęp do ulubionych funkcjonalności.
Renault EASY LINK opiera się na czterech filarach:
– Platformie z łącznością 4G, która zapewnia bezpośredni dostęp do usług online, m.in. automatycznego wezwania pomocy w razie wypadku (funkcja ta będzie dostępna we wszystkich wersjach Nowego Clio).
– Stale aktualnej bazie danych platformy dzięki automatycznym aktualizacjom, nawigacji pozyskującej w czasie rzeczywistym dane o ruchu drogowym i niebezpiecznych strefach od firmy TomTom oraz pojawieniu się nowych funkcji, jak np. wyszukiwarka adresów Google.
– Uproszczonej obsłudze dzięki intuicyjnemu i spersonalizowanemu interfejsowi
(wyszukiwanie adresów
w jednej linijce jak w smartfonie, stale widoczne bezpośrednie linki umożliwiające
nawigację między najważniejszym funkcjami, skróty pod ekranem itd.), integracji
nawigacji 3D i największemu ekranowi
w samochodach tej klasy (9,3”, czyli o dwukrotnie większej powierzchni niż
ekran 7”).
– Ekosystemowi popularnych usług stale aktualizowanych i wzbogacanych przez naszych partnerów (Google, TomTom i Coyote).
MY Renault – świat w zasięgu ręki
Aplikacja MY Renault w nowej odsłonie zapewnia znacznie większą liczbę
usług. Dzięki niej samochód będzie zawsze w zasięgu ręki. Aplikacja pozwala
m.in. na lepsze opracowanie trasy, kontynuację nawigacji na ostatnim odcinku
trasy pokonywanym pieszo, a w drodze powrotnej doprowadzi kierowcę do
samochodu. Umożliwia również zdalne odblokowanie lub zablokowanie zamków samochodu
oraz włączenie klaksonu
i świateł. Zapewnia także optymalne planowanie przeglądów samochodu pozwalając
na śledzenie historii umów serwisowych oraz ogólnego stanu technicznego
samochodu z systemem przypomnień, a w niektórych krajach również na umówienie
wizyty w serwisie Renault.
Wszystkie informacje są dostępne na stronie easyconnect.renault.com wraz z funkcją pomocy oraz licznymi poradnikami.
Komfortowe wnętrze – nowa jakość dzięki systemowi MULTI-SENSE i nagłośnieniu BOSE premium
Nowe Clio było dla projektantów poważnym wyzwaniem. Pomimo że jest o 12 mm krótsze od modelu poprzedniej generacji, oferuje pasażerom więcej miejsca w środku i bije rekordy objętości bagażnika (391 litrów) i schowków (26 litrów).
Nowe Clio dba o komfort i doznania z jazdy. Uwagę zwraca „Smart Cockpit”, który zapewnia niesamowite wrażenia z jazdy, niezrównany komfort oraz wspaniałe samopoczucie użytkowników. Po raz pierwszy w Clio będzie również dostępny system MULTI-SENSE, oferowany dotychczas w samochodach z wyższych segmentów (Megane, Talisman, Espace itd.). Pojawi się także system nagłośnienia BOSE premium, znany już w poprzedniej generacji, ale w zupełnie nowej wersji. To gwarancja bogatych doznań dźwiękowych.
MULTI-SENSE – możliwość personalizacji doznań z jazdy Clio
W Clio pojawia się również technologia Renault MULTI-SENSE, aby dać kierowcy możliwość personalizacji doznań z jazdy swoim samochodem. System pozwala na zmianę ustawień silnika, układu kierowniczego, oświetlenia ambientowego i konfiguracji cyfrowego panelu, który zastąpił tradycyjne zegary. MULTI-SENSE umożliwia dostosowanie samochodu do nastroju kierowcy. Dzięki niemu możesz mieć kilka samochodów w jednym.
Dostępne są trzy tryby:
– Eco, by obniżyć zużycie paliwa i emisję CO2,
– Sport, zapewniający większą przyjemność jazdy dzięki szybkim reakcjom samochodu i dynamice,
– MySense (tryb domyślny), umożliwiający personalizację ustawień.
Można również spersonalizować oświetlenie wnętrza, wybierając jeden z ośmiu kolorów (biały, niebieski, jaskrawo niebieski, żółty, pomarańczowy, czerwony, zielony i fioletowy). Można również do każdego z trybów przypisać wybrany kolor oświetlenia.
Dostęp do systemu MULTI-SENSE jest bardzo łatwy: odbywa się albo poprzez interfejs nowego systemu mutlimedialnego Renault EASY LINK, lub za pomocą przycisku typu „toggle touch” pod centralnym ekranem. Wystarczy nacisnąć, by otworzyć okienko MULTI-SENSE i zmienić ustawienia.
W zależności od wybranego trybu na ekranie 7” lub 10” na tablicy rozdzielczej Nowego Clio ukazują się wybrane przez kierowcę widżety. Dzięki temu może zobaczyć zużycie paliwa w trybie Eco lub wykres mocy i momentu obrotowego w trybie Sport.
BOSE – nowa technologia i dźwięk klasy premium
Firma BOSE, która od ponad dziesięciu lat jest partnerem Renault, dostosowała swój system nagłośnienia klasy premium do specyfiki Nowego Clio.
System został całkowicie zmieniony i wyposażony w nowe głośniki i
komponenty o lepszych parametrach
i ustawieniach dźwięku. Zapewnia mocniejszy, czysty dźwięk, niezależnie od
tego, gdzie siedzimy. Nie zmniejsza również pojemności bagażnika.
Nowe Clio ma teraz dziewięć głośników w porównaniu do siedmiu poprzedniej wersji. Dwa dodatkowe tweetery zostały umieszczone w płatach tylnych drzwi. Pojawia się również nowość – kompaktowy głośnik Fresh Air SpeakerTM* (FAS). Oferowany po raz pierwszy w modelu Renault subwoofer FAS znacznie lepiej oddaje dźwięki o niskiej częstotliwości, bez konieczności użycia dużej konwencjonalnej obudowy. Basy są odtwarzane za pomocą kanału wbudowanego w konstrukcję samochodu, chronionego patentem. System subwoofera został wbudowany w osłony po lewej stronie bagażnika bez zmniejszenia jego pojemności. Jest to zresztą największy bagażnik w tej kategorii. Jego objętość wynosi 391 litrów.
Użytkownicy Nowego Clio mogą teraz wybrać rodzaj dźwięku aktywując tryb surround z ekranu ustawień systemu audio. Dźwięk może być bardziej neutralny i dobiegać z przodu, w sposób zbliżony do dźwięku studyjnego albo też być bardziej immersyjny i ciepły. System gwarantuje także optymalny odsłuch dźwięku niezależnie od warunków jazdy dzięki technologii Dynamic Speed Compensation, która automatycznie dostosowuje głośność i inne parametry dźwięku do prędkości samochodu. Kierowca nie musi się już zajmować regulacją dźwięku i może w pełni skoncentrować się na tym, co dzieje się na drodze.
* Technologia Fresh Air SpeakerTM Bose jest objęta wyłączną licencją udzieloną Bose przez Blueprint Acoustics PTY Ltd.
kiedy clio 5 w salonach ? Od 23.09.2019 powinny być już dostępne dla Clio-entów 🙂 |
Dane techniczne Nowego Renault CLIO
Długość 4050 mm
Szerokość 1798 mm
Wysokość 1440 mm
Rozstaw osi 2583 mm
Masa własna 1087 kg
Objętość bagażnika 391 l
Opony:
15’’ (185/65 R15 88T)
16’’ (195/55 R16 87H)
17’’ (205/45 R17 88V)
Silniki:
SCe 65/75
TCe 100
TCe 130
Blue dCi 85/115
E-TECH (hybrydowy)
Skrzynie biegów:
5-biegowa skrzynia manualna
6-biegowa skrzynia manualna
Automatyczna skrzynia X-TRONIC
Automatyczna skrzynia EDC7
CO2
Od 100 g/km*
* poza napędem hybrydowym E-TECH, dane w cyklu NEDC BT, dane WLTP w trakcie homologacji