Nowy Renault Captur ma być jednym z kluczowych modeli marki, dążąc do wzmocnienia synergii w ramach Aliansu. Założenie zakłada opracowywanie wspólnych technologii jak platforma CMF-B, na której zbudowano nowego Captura. Nowa platforma umożliwia implementacje zarówno silników spalinowych jak i elektryfikację modelu.

Nowego Captura poznamy nie tylko ze względu na nowy, bardziej muskularny design, ale również po większych rozmiarach. Renault jest teraz dłuższe o poprzednika o 11 centymetrów i mierzy 4,23 metra. Wygląd wpasowuje się w bieżącą stylistykę marki. Z przodu już w standardzie otrzymamy w pełni LEDowe reflektory o charakterystycznym kształcie litery C. Tylne lampy są również LEDowe i tak jak z przodu mają charakterystyczny układ litery C.

We wnętrzu pojawił się 9,3 calowy ekran multimedialny z nowym systemem multimedialnym Renault Easy Link, który zadebiutował już w mniejszym Clio V. Pionowy tablet wizualnie powiększa deskę rozdzielczą. Podobnie jak Clio, nowy Captur został wyposażony w cyfrowe zegary, które w zależności od wersji będą miały od 7 do 10,2 cali. Większy ekran może wyświetlić również mapy nawigacji. Captur będzie dysponował największą powierzchnią cyfrowych wyświetlaczy w segmencie.

Siedzenia nowego Renault Captur mają zupełnie nową konstrukcję. Dzięki dłuższemu siedzisku o 15 mm i bardziej zwartej konstrukcji zapewni lepsze podparcie. Wklęsła budowa oparcia pozwala na zwiększenie ilości miejsca na nogi o 17 mm. Zwiększeniu uległa nie tylko przestrzeń pasażerska ale i bagażnik. Ten wzrósł o 81 litrów i pomieści teraz 536 litrów. Wielkość bagażnika można zmieniać dzięki przesuwanej o 16 centymetrów kanapie. Warto również wspomnieć, że łączna pojemność schowków we wnętrzu wynosi 27 litrów.

Nowy Captur dysponuje odnowioną gamą silników. Do wyboru będziemy mieli 3 silniki benzynowe: 1.0 TCe o mocy 100 KM i 1.3 TCe w dwóch wariantach mocy 130 oraz 155 KM. Renault nie rezygnuje z silników Diesla i oferuje dwie jednostki 1.5 Blue dCi: o mocy 95 i 115 KM. W 2020 roku gama zostanie wzbogacona o hybrydowy zespół napędowy E-TECH Plug-in, wykorzystujący silnik benzynowy o pojemności 1.6 litra i dwa silniki elektryczne. Akumulator będzie miał pojemność 9,6 kWh i zapewni dystans do 45 km na trasie lub 65 km w mieście.

Zobacz również:   Suzuki BALENO - zupełnie nowy model Suzuki

Cena nowego Captura zaczyna się od 66 900 zł, a pełny cennik możecie zobaczyć poniżej:

  ZEN INTENS
TCe 100 66 900 75 900
TCe 100 LPG 68 900 77 900
TCe 130 FAP   84 900
TCe 130 EDC FAP 82 900 91 900
TCe 155 EDC FAP   93 900
Blue dCi 115 78 900 87 900
Blue dCi 115 EDC   94 900

Dodaj komentarz