Nowy Renault Captur ma być jednym z kluczowych modeli marki, dążąc do wzmocnienia synergii w ramach Aliansu. Założenie zakłada opracowywanie wspólnych technologii jak platforma CMF-B, na której zbudowano nowego Captura. Nowa platforma umożliwia implementacje zarówno silników spalinowych jak i elektryfikację modelu.
Nowego Captura poznamy nie tylko ze względu na nowy, bardziej muskularny design, ale również po większych rozmiarach. Renault jest teraz dłuższe o poprzednika o 11 centymetrów i mierzy 4,23 metra. Wygląd wpasowuje się w bieżącą stylistykę marki. Z przodu już w standardzie otrzymamy w pełni LEDowe reflektory o charakterystycznym kształcie litery C. Tylne lampy są również LEDowe i tak jak z przodu mają charakterystyczny układ litery C.
We wnętrzu pojawił się 9,3 calowy ekran multimedialny z nowym systemem multimedialnym Renault Easy Link, który zadebiutował już w mniejszym Clio V. Pionowy tablet wizualnie powiększa deskę rozdzielczą. Podobnie jak Clio, nowy Captur został wyposażony w cyfrowe zegary, które w zależności od wersji będą miały od 7 do 10,2 cali. Większy ekran może wyświetlić również mapy nawigacji. Captur będzie dysponował największą powierzchnią cyfrowych wyświetlaczy w segmencie.
Siedzenia nowego Renault Captur mają zupełnie nową konstrukcję. Dzięki dłuższemu siedzisku o 15 mm i bardziej zwartej konstrukcji zapewni lepsze podparcie. Wklęsła budowa oparcia pozwala na zwiększenie ilości miejsca na nogi o 17 mm. Zwiększeniu uległa nie tylko przestrzeń pasażerska ale i bagażnik. Ten wzrósł o 81 litrów i pomieści teraz 536 litrów. Wielkość bagażnika można zmieniać dzięki przesuwanej o 16 centymetrów kanapie. Warto również wspomnieć, że łączna pojemność schowków we wnętrzu wynosi 27 litrów.
Nowy Captur dysponuje odnowioną gamą silników. Do wyboru będziemy mieli 3 silniki benzynowe: 1.0 TCe o mocy 100 KM i 1.3 TCe w dwóch wariantach mocy 130 oraz 155 KM. Renault nie rezygnuje z silników Diesla i oferuje dwie jednostki 1.5 Blue dCi: o mocy 95 i 115 KM. W 2020 roku gama zostanie wzbogacona o hybrydowy zespół napędowy E-TECH Plug-in, wykorzystujący silnik benzynowy o pojemności 1.6 litra i dwa silniki elektryczne. Akumulator będzie miał pojemność 9,6 kWh i zapewni dystans do 45 km na trasie lub 65 km w mieście.
Cena nowego Captura zaczyna się od 66 900 zł, a pełny cennik możecie zobaczyć poniżej:
ZEN | INTENS | |
TCe 100 | 66 900 | 75 900 |
TCe 100 LPG | 68 900 | 77 900 |
TCe 130 FAP | 84 900 | |
TCe 130 EDC FAP | 82 900 | 91 900 |
TCe 155 EDC FAP | 93 900 | |
Blue dCi 115 | 78 900 | 87 900 |
Blue dCi 115 EDC | 94 900 |