British Automotive Polska S.A., generalny importer Jaguar Land Rover wchodzący w skład Grupy Marvipol, sprzedał w sierpniu 173 samochody, o 150% więcej niż rok wcześniej. Od początku roku spółka sprzedała 1317 samochodów, o 62% więcej niż w okresie styczeń-sierpień 2015 r. To również o 4% więcej, niż w całym, do tej pory rekordowym 2015 r. Sprzedaż samochodów Jaguar Land Rover napędzają m.in. klasyczny, najbardziej ekskluzywny Range Rover i tegoroczny debiutant – Jaguar F-Pace.

Jaguar XE

Spośród 173 sprzedanych w sierpniu dilerom aut 105 stanowiły samochody marki Land Rover. 48% sprzedaży importera (83 sztuki) trafiło do dilerów niepowiązanych kapitałowo. Dilerzy wchodzący w skład Grupy Marvipol kupili od BAP 90 samochodów, sprzedając z kolei klientom 62 auta (121% więcej niż rok wcześniej). W sierpniu łączna wartość sprzedaży Grupy Marvipol do dilerów spoza Grupy oraz klientów końcowych wyniosła 33,9 mln zł, o 131% więcej niż rok wcześniej. Narastająco od stycznia wartość sprzedaży samochodów wzrosła o 45%, do 301,2 mln zł.

Jaguar F-Pace

Najlepiej sprzedającym się samochodem z oferty Jaguar Land Rover był tegoroczny debiutant – Jaguar F-Pace, odpowiadający za ponad jedną piątą ubiegłomiesięcznej sprzedaży. Na drugim miejscu, z nieznacznie mniejszym wolumenem sprzedaży, uplasował się klasyczny Range Rover, najbardziej ekskluzywny z modeli Range Rovera. „Za nami kolejny rekordowy miesiąc, w którym nie tylko pobiliśmy zeszłoroczny wynik sprzedaży, ale również zdecydowanie przekroczyliśmy plan sprzedażowy na sierpień 2016 r. O skali sprzedażowego sukcesu segmentu najlepiej świadczy fakt, iż w osiem miesięcy 2016 r. sprzedaliśmy więcej aut niż w całym, dotychczas najlepszym w historii Grupy, roku 2015. Już dziś możemy założyć, że nasze pierwotne plany na 2016 r., zakładające sprzedaż ponad 1,6 tys. samochodów, zostaną zrealizowane z imponującym naddatkiem” ocenia Arkadiusz Miętkiewicz, dyrektor zarządzający segmentu motoryzacyjnego Grupy Marvipol.

Zobacz również:   Honda podejmuje próbę pobicia REKORDU GUINNESSA™ w zakresie niskiego zużycia paliwa podczas wyprawy przez Europę na dystansie 13 000 kilometrów

Range Rover

Arkadiusz Miętkiewicz podkreśla, że powodów do zadowolenia dostarcza nie tylko wolumen sprzedaży, ale i jej struktura. „Bardzo dobrze sprzedają się doskonale znane klientom modeli samochodów Jaguar Land Rover, z klasycznym Range Rover na czele, zaś tegoroczni i ubiegłoroczni debiutanci spełniają pokładane w nich nadzieje na rozszerzenie grupy docelowe oferty Jaguar Land Rover. Na szczególną uwagę zasługuje Jaguar F-Pace. Ten pierwszy w historii marki Jaguar miejski SUV, sprzedawany w Polsce od kwietnia br., po 5 miesiącach sprzedaży stał się najlepiej sprzedającym się w tym roku Jaguarem i 4 pod względem wolumenu sprzedaży modelem z oferty Grupy Marvipol” wskazuje Arkadiusz Miętkiewicz.

Leave a Reply