GT86 CS-R3 przeszedł pomyślnie homologację i tym samym stał się pierwszym nowym samochodem rajdowym z napędem na tylną oś, który otrzymał homologację FIA w 21 wieku. Model został przygotowany przez TOYOTA Motorsport GmbH (TMG). Fani sportowego ścigania się samochodami z tylnym napędem nie muszą dłużej czekać na swoje wymarzone auto.
Spełnienie wymogów kategorii R3 FIA przez samochód tylnonapędowy wymagało dużych nakładów pracy. Kategoria ta jest zdominowana przez samochody z napędem na przednią oś. Po otrzymaniu homologacji, GT86 może brać udział w rajdach organizowanych według zasad FIA, w tym w Rajdowych Mistrzostwach Świata (FIA WRC).
Dzięki tylnemu napędowi GT86 CS-R3 daje kierowcy bezkonkurencyjne właściwości jezdne i jedyne w swoim rodzaju doznania z prowadzenia. Nowy GT86 powraca do znakomitej rajdowej tradycji Toyoty. Należący do TMG zespół TOYOTA Team Europe odnosił swoje pierwsze sukcesy w latach 1980. za kierownicą tylnonapędowej Celiki Twincam Turbo, która wielokrotnie wygrała Rajd Safari.
Zainspirowana tym dziedzictwem, TOYOTA Motorsport GmbH przygotowała swój najnowszy samochód rajdowy z myślą o indywidualnych klientach. GT86 CS-R3 to rasowe auto rajdowe, które na pewno dołączy do czołówki samochodów R3. Auto łączy świetne zdolności rajdowe z ekscytującym, sportowym wyglądem.
CS-R3 napędza dwulitrowy, wolnossący silnik benzynowy typu boxer. Aby przystosować go do wymagań przepisów R3, konieczne było zmniejszenie stopnia sprężania w stosunku do stosowanego w samochodach seryjnych. Dzięki ogromnemu doświadczeniu specjalistów TMG w tuningu silników, udało im się zwiększyć moc samochodu z 200 KM do 232 KM, a maksymalny moment obrotowy do 235 Nm.
Sportowe wrażenia zwiększa sześciostopniowa sekwencyjna skrzynia biegów firmy Drenth, przeznaczona specjalnie do samochodów z tylnym napędem. Auto otrzymało również mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.
Optymalizacja masy pojazdu dodatkowo poprawiła świetne prowadzenie auta, zaś wzmocnione zawieszenie, hamulce i układ wydechowy zapewniają najwyższe osiągi. Ponadto GT86 CS-R3 jest wyposażone w klatkę bezpieczeństwa dostępną w standardzie.
W ciągu najbliższych tygodni, jeszcze przed rozpoczęciem nowego sezonu serii HJS TMG CS-R3 Trophy, GT86 CS-R3 będzie można zobaczyć w akcji podczas trzech imprez. W październiku Toyota wystartuje w Rajdzie Trzech Miast w Niemczech (23-24.10). W roli samochodu startowego auto wystąpi na rajdach Baden-Württemberg Rally w Niemczech (9-10.10) i Condroz Rally w Belgii (6-8.11).
Seria 7 rajdów HJS TMG CS-R3 Trophy wchodzi w skład Rajdowych Mistrzostw Niemiec. Została zorganizowana po raz pierwszy w 2015 roku przez TMG i firmę HJS, producenta układów wydechowych do CS-R3. Uczestnicy otrzymają od organizatorów 5 tys. Euro za każdą rundę, przy zobowiązaniu do udziału w co najmniej trzech następnych sezonach.
Cena nowego GT86 CS-R3 z homologacją i sportowym wyposażeniem uwzględniającym podwozie i silnik po tuningu rozpoczyna się od 84 tys. Euro bez VAT.
Więcej informacji na stronie TMG http://www.toyota-motorsport.com/motorsport, Twitterze (@TMGOfficial) oraz Facebooku (www.facebook.com/ToyotaMotorsport).
Specyfikacja techniczna Toyoty GT86 CS-R3 | |||
Silnik: | |||
Typ | FA20 | ||
Rodzaj silnika | Boxer, 4 cylindry (B4) | ||
Pojemność skokowa | 1998 cm³ | ||
Maksymalna moc | 232 KM | ||
Maksymalny moment | 235 Nm | ||
Układ wydechowy | HJS, typ sportowy | ||
Zbiornik paliwa | 70 l , typ FT3 | ||
Podwozie: | |||
Nadwozie | Stalowe, samonośne z wentylacją dachu | ||
Klatka bezpieczeństwa | R3 z homologacją FIA | ||
Układ napędowy: | |||
Rodzaj | Na tylną oś | ||
Skrzynia biegów | 6-stopniowa sekwencyjna Drenth 350 | ||
Mechanizm różnicowy | O ograniczonym poślizgu ze zmiennym podziałem momentów obrotowych | ||
Przekładnia główna | Różne typy | ||
Sprzęgło | Rajdowe sprzęgło z lekkim kołem zamachowym | ||
Układ kierowniczy | Układ kierowniczy ze wspomaganiem elektrycznym z różnymi trybami pracy | ||
Zawieszenie: | |||
Typ | Przód: kolumny MacPhersona | Tył: wielowahaczowe | |
Amortyzator | Asfalt: Reiger, z potrójną regulacją tłumienia | Szuter: Reiger, z potrójną regulacją tłumienia | |
Stabilizator | Różne typy | ||
Tarcze kół | Asfalt: OZ 7” x 17” | Szuter: OZ 6” x 15” | |
Hamulce: | |||
Przednia tarcza | Asfalt: 330 mm x 30 mm | Szuter: 300 mm x 30 mm | |
Tylna tarcza | Asfalt: 295 mm x 10 mm | Szuter: 280 mm x 10 mm | |
Zacisk | Przód: Alcon, czterotłoczkowy | Tył: Alcon, dwutłoczkowy | |
Wymiary: | |||
Ogólne wymiary | Długość: 4240 mm | Szerokość: 1775 mm | Rozstaw osi: 2570 mm |
Minimalna masa samochodu | 1080 kg (zgodnie z przepisami) |