Toyota GT86 CS-R3 – powrót tylnego napędu do rajdów FIA

Toyota GT86 CS-R3 (2)

GT86 CS-R3 przeszedł pomyślnie homologację i tym samym stał się pierwszym nowym samochodem rajdowym z napędem na tylną oś, który otrzymał homologację FIA w 21 wieku. Model został przygotowany przez TOYOTA Motorsport GmbH (TMG). Fani sportowego ścigania się samochodami z tylnym napędem nie muszą dłużej czekać na swoje wymarzone auto.

Toyota GT86 CS-R3 (3)

Spełnienie wymogów kategorii R3 FIA przez samochód tylnonapędowy wymagało dużych nakładów pracy. Kategoria ta jest zdominowana przez samochody z napędem na przednią oś. Po otrzymaniu homologacji, GT86 może brać udział w rajdach organizowanych według zasad FIA, w tym w Rajdowych Mistrzostwach Świata (FIA WRC).

Toyota GT86 CS-R3 (4)

Dzięki tylnemu napędowi GT86 CS-R3 daje kierowcy bezkonkurencyjne właściwości jezdne i jedyne w swoim rodzaju doznania z prowadzenia. Nowy GT86 powraca do znakomitej rajdowej tradycji Toyoty. Należący do TMG zespół TOYOTA Team Europe odnosił swoje pierwsze sukcesy w latach 1980. za kierownicą tylnonapędowej Celiki Twincam Turbo, która wielokrotnie wygrała Rajd Safari.

Toyota GT86 CS-R3 (5)

Zainspirowana tym dziedzictwem, TOYOTA Motorsport GmbH przygotowała swój najnowszy samochód rajdowy z myślą o indywidualnych klientach. GT86 CS-R3 to rasowe auto rajdowe, które na pewno dołączy do czołówki samochodów R3. Auto łączy świetne zdolności rajdowe z ekscytującym, sportowym wyglądem.

Toyota GT86 CS-R3 (6)

CS-R3 napędza dwulitrowy, wolnossący silnik benzynowy typu boxer. Aby przystosować go do wymagań przepisów R3, konieczne było zmniejszenie stopnia sprężania w stosunku do stosowanego w samochodach seryjnych. Dzięki ogromnemu doświadczeniu specjalistów TMG w tuningu silników, udało im się zwiększyć moc samochodu z 200 KM do 232 KM, a maksymalny moment obrotowy do 235 Nm.

Toyota GT86 CS-R3 (1)

Sportowe wrażenia zwiększa sześciostopniowa sekwencyjna skrzynia biegów firmy Drenth, przeznaczona specjalnie do samochodów z tylnym napędem. Auto otrzymało również mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.

Optymalizacja masy pojazdu dodatkowo poprawiła świetne prowadzenie auta, zaś wzmocnione zawieszenie, hamulce i układ wydechowy zapewniają najwyższe osiągi. Ponadto GT86 CS-R3 jest wyposażone w klatkę bezpieczeństwa dostępną w standardzie.

Toyota GT86 CS-R3 (8)

W ciągu najbliższych tygodni, jeszcze przed rozpoczęciem nowego sezonu serii HJS TMG CS-R3 Trophy, GT86 CS-R3 będzie można zobaczyć w akcji podczas trzech imprez. W październiku Toyota wystartuje w Rajdzie Trzech Miast w Niemczech (23-24.10). W roli samochodu startowego auto wystąpi na rajdach Baden-Württemberg Rally w Niemczech (9-10.10) i Condroz Rally w Belgii (6-8.11).

Zobacz również:   Ford Fiesta ST (2018-

Seria 7 rajdów HJS TMG CS-R3 Trophy wchodzi w skład Rajdowych Mistrzostw Niemiec. Została zorganizowana po raz pierwszy w 2015 roku przez TMG i firmę HJS, producenta układów wydechowych do CS-R3. Uczestnicy otrzymają od organizatorów 5 tys. Euro za każdą rundę, przy zobowiązaniu do udziału w co najmniej trzech następnych sezonach.

Toyota GT86 CS-R3 (7)

Cena nowego GT86 CS-R3 z homologacją i sportowym wyposażeniem uwzględniającym podwozie i silnik po tuningu rozpoczyna się od 84 tys.  Euro bez VAT.

Więcej informacji na stronie TMG http://www.toyota-motorsport.com/motorsport, Twitterze (@TMGOfficial) oraz Facebooku (www.facebook.com/ToyotaMotorsport).

Specyfikacja techniczna Toyoty GT86 CS-R3
Silnik:
Typ FA20
Rodzaj silnika Boxer, 4 cylindry (B4)
Pojemność skokowa 1998 cm³
Maksymalna moc 232 KM
Maksymalny moment 235 Nm
Układ wydechowy HJS, typ sportowy
Zbiornik paliwa 70 l , typ FT3
Podwozie:
Nadwozie Stalowe, samonośne z wentylacją dachu
Klatka bezpieczeństwa R3 z homologacją FIA
Układ napędowy:
Rodzaj Na tylną oś
Skrzynia biegów 6-stopniowa sekwencyjna Drenth 350
Mechanizm różnicowy O ograniczonym poślizgu ze zmiennym podziałem momentów obrotowych
Przekładnia główna Różne typy
Sprzęgło Rajdowe sprzęgło z lekkim kołem zamachowym
Układ kierowniczy Układ kierowniczy ze wspomaganiem elektrycznym z różnymi trybami pracy
Zawieszenie:
Typ Przód: kolumny MacPhersona Tył:  wielowahaczowe
Amortyzator Asfalt: Reiger, z potrójną regulacją tłumienia Szuter: Reiger, z potrójną regulacją tłumienia
Stabilizator Różne typy
Tarcze kół Asfalt: OZ 7” x 17” Szuter: OZ 6” x 15”
Hamulce:
Przednia tarcza Asfalt: 330 mm x 30 mm Szuter: 300 mm x 30 mm
Tylna tarcza Asfalt: 295 mm x 10 mm Szuter: 280 mm x 10 mm
Zacisk Przód: Alcon, czterotłoczkowy Tył: Alcon, dwutłoczkowy
Wymiary:
Ogólne wymiary Długość: 4240 mm Szerokość: 1775 mm Rozstaw osi: 2570 mm
Minimalna masa samochodu 1080 kg (zgodnie z przepisami)

Leave a Reply