26 uczniów szkoły zawodowej ŠKODY zbudowało swój wymarzony samochód: ŠKODĘ Atero, spektakularne coupe bazujące na kompaktowym modelu Rapid. W pełni funkcjonalny, powstały tylko w jednym egzemplarzu samochód jest już trzecią konstrukcją tego typu.

„Tak jak i jej poprzednicy, ŠKODA Atero jest żywym dowodem wysokiego poziomu wiedzy technicznej i wykwalifikowanego rzemiosła uczniów Akademii ŠKODY. Dziękujemy wszystkim, którzy przyczynili się do powstania tego projektu” – mówi członek Zarządu ŠKODY odpowiedzialny za HR Bohdan Wojnar.

Ten pokaz slajdów wymaga włączonego JavaScript.

Michael Oeljeklaus, członek Zarządu ŠKODY odpowiedzialny za produkcję, dodaje: „Nasi uczniowie projektem tym dowiedli swoich wielkich umiejętności. Młodzi ludzie pracowali z wielkim zapałem i poświęceniem. Po raz kolejny udało się zbudować rewelacyjną, emocjonującą i wyjątkową ŠKODĘ, z której jej twórcy mogą być dumni.”

Uczniowie ŠKODY zbudowali w pełni sprawny, istniejący tylko w jednej sztuce samochód. Robiąc to kontynuują nową tradycję, która swoimi początkami sięga roku 2014. Wtedy grupa ze starszego rocznika zbudowała kabriolet na bazie najmniejszego modelu, ŠKODĘ CitiJet. W roku 2015 w jej ślady poszedł pick-up ŠKODA FUNSTAR. Celem tego przedsięwzięcia jest propagowanie zdolności i kreatywności podopiecznych ŠKODY.

Uczniowie zaczęli pracę nad ŠKODĄ Atero pod koniec roku 2015. Zespół zbudowany z 26 uczniów szkoły zawodowej ŠKODY w Mladá Boleslav – cztery kobiety i dwudziestu dwóch mężczyzn – poprowadził projekt we współpracy ze swoimi nauczycielami oraz działami ŠKODY odpowiedzialnymi za technikę, design i produkcję.

160525-skoda-atero-3

„To była niepowtarzalna okazja dla nas wszystkich, aby poznać nowych ludzi i zawrzeć nowe przyjaźnie oraz przetestować i wykorzystać swoją wiedzę teoretyczną w praktyce” – powiedział rzecznik zespołu studenckiego Dan Voce, dodając: „Projekt ten trwał około 1700 roboczogodzin i wszyscy jesteśmy bardzo dumni z efektu”.

Mierząca 4,3 metra długości ŠKODA Atero jest kompaktowym, dwudrzwiowym coupe z dużą pokrywą bagażnika. ŠKODA Rapid Spaceback, która posłużyła za bazę projektu, jest już ledwo rozpoznawalna – przebudowa w tym przypadku była dużo bardziej zaawansowana niż przy dwóch poprzednich projektach szkoły. Słupki B zostały przesunięte do tyłu, słupki C znacznie pochylono. Linia dachu zaczyna opadać wcześniej, podczas gdy dolna linia bocznych okien zadarta jest ku górze.

Zobacz również:   1.000.000 – produkcja samochodów Kia cee’d osiąga wynik siedmiocyfrowy

160525-skoda-atero-4

Wiele innych elementów nadwozia także doczekało się gruntownej modyfikacji. Nowe otwory wentylacyjne nadają masce wyrazistej struktury, którą uzupełnia duży otwór wentylacyjny wmontowany w przedni zderzak. Przedłużono drzwi, a klapa bagażnika została przekształcona śladem nowej linii słupków C i posiada teraz duży spojler. Nowe są także światła z tyłu i z przodu, które wykorzystują technologię LED. Tylny zderzak otacza duże końcówki układu wydechowego, który zaczerpnięto ze ŠKODY Octavia RS.

Obok silnika 1.4 TSI o mocy 125 KM i siedmiobiegowej skrzyni DSG pracują także zmodyfikowane podzespoły mechaniczne. Z przodu zamontowano wentylowane i ręcznie perforowane tarcze hamulcowe. Osiemnastocalowe felgi o wzorze ‘Turini’ pochodzą z oferty modelu Octavia. Tu wykończono je czarnym lakierem i czerwonymi pasami.

Skoda-Atero-coupe-3

Całe nadwozie pokryte jest czarnym lakierem Black Magic, z którym kontrastuje czerwony lakier Corrida Red na nowych akcesoriach – ospojlerowaniu, progach bocznych. Czerwone kontury podkreślają także kształt grilla i wlotu powietrza z przodu wozu oraz dyfuzora z tyłu. W środku czerwone oświetlenie wprowadza sportowy nastrój, a dodatkowe oświetlenie LED podkreśla wyjątkowe elementy kabiny. Wzmacniacz o mocy 1800 Wattów zasila czternaście głośników. Sam subwoofer umieszczony w bagażniku ma moc 400 W.

Z nową ŠKODĄ Atero czeski producent zwraca uwagę na najwyższą jakość swojego programu kształcenia zawodowego. Szkoła zawodowa ŠKODY została założona w 1927 roku i obecnie oferuje trzy- i czteroletnie kursy z przedmiotów technicznych, kończące się praktykami i dyplomem bądź świadectwem uprawniającym do wstąpienia do szkoły wyższej. Obecnie do szkoły uczęszcza blisko 900 uczniów szkoły dziennej (kobiety stanowią 14% z nich), którzy biorą udział w czternastu kursach. Swoje kwalifikacje podnosi tu także około stu pracowników ŠKODY biorących udział w kolejnych kursach technicznych. Po ukończeniu kursów wszyscy absolwenci szkoły mają zagwarantowaną pracę w zakładach ŠKODY.

Skoda-Atero-coupe-5

Dodaj komentarz