Ford, będący światowym liderem na rynku lekkich furgonów użytkowych, przedstawia dziś nowego E‑Transita – inteligentnie skonfigurowany samochód do ciężkiej pracy, który podniesie efektywność firm, dzięki w pełni elektrycznemu układowi napędowemu, oprogramowaniu, usługom i dodatkowym opcjom, jak system Pro Power Onboard.

Ford jest liderem rynku pojazdów użytkowych w Ameryce Północnej i Europie, więc zwrot w kierunku pojazdów flotowych o zerowej emisji zanieczyszczeń, zwłaszcza w segmencie dostaw na ostatnich kilometrach, ma kluczowe znaczenie dla osiągnięcia naszego celu – doprowadzenia do węglowej neutralności do roku 2050 – powiedział Jim Farley, prezes i dyrektor generalny Ford Motor Company. – “Ford jest gotów by stanąć na czele tych zmian, które zapoczątkował wielokrotnie nagradzany Transit Custom Plug-In Hybrid i EcoBlue Hybrid. Będzie to korzystne dla naszej planety i dla naszych klientów, którym zmiana przyniesie ogromne korzyści w postaci niższych kosztów operacyjnych i nowych technologii opartych na skomunikowaniu pojazdów z siecią, które pomogą w działalności ich firm.”

Ford, który jest wiodącą marką pojazdów użytkowych w Europie i Ameryce Północnej, produkuje samochody z rodziny Transit od 55 lat, a pojazdy użytkowe od 1905 roku. Firma będzie produkowała E‑Transity dla europejskich klientów w fabryce Ford Otosan Kocaeli w Turcji na dedykowanej linii obok wielokrotnie nagradzanego modelu Transit Custom Plug-In Hybrid. Pojazdy dla klientów z Ameryki Północnej będą produkowane w Kansas City Assembly Plant w Claycomo w stanie Missouri.

Jazda w kierunku ekologii

Mimo szybkiego wzrostu popytu na pojazdy dostawcze, miasta na całym świecie – od Londynu po Los Angeles – zobowiązują się do tworzenia stref „bezemisyjnych” ZEZ, zmniejszania poziomu emisji gazów cieplarnianych i obniżania poziomu hałasu.

“Więcej firm z branży budowlanej, służb ratowniczych i usług komunalnych decyduje się na wybór samochodów ciężarowych i dostawczych firmy Ford, niż jakiegokolwiek innego producenta, a my staramy się pomóc klientom przesiąść się do samochodów nieemitujących spalin” – mówi Hau Thai-Tang, dyrektor operacyjny platformy produktowej Forda. – “E‑Transit to łączność i dostęp do informacji, które pomogą naszym klientom flotowym w uzyskaniu większej sprawności działania. Możliwości i korzyści będą rosły z czasem, dzięki coraz większej liczbie samochodów korzystających z rozbudowanych systemów opartych na komunikacji.”

E‑Transit, który zacznie pojawiać się u europejskich klientów na początku 2022 roku, jest częścią programu elektryfikacji, w który firma Ford zainwestuje w skali globalnej ponad 11,5 miliarda dolarów do 2022 roku. Nowy, w pełni elektryczny Mustang Mach-E będzie dostępny w europejskich salonach sprzedaży od początku przyszłego roku, a w pełni elektryczny F-150 zacznie pojawiać się u północnoamerykańskich dilerów w połowie 2022 roku.

W Europie Ford prowadził programy pilotażowe dotyczące zelektryfikowanych pojazdów użytkowych od 2018, roku, współpracując z lokalnymi władzami w Anglii, Niemczech, Hiszpanii i Turcji. Badano, w jaki sposób kierowcy wykorzystywali pojazdy hybrydowe Transit Custom Plug-In Hybrid w Londynie, Kolonii, Walencji i w Ankarze. Firma wykorzystuje zdobyte doświadczenia między innymi w zakresie użytkowania pojazdów i nawyków związanych z ładowaniem akumulatorów przy rozwoju E‑Transita i powiązanych z nim usług.

Zasięg i rozwiązania dotyczące ładowania dostosowane do potrzeb biznesu

Dzięki pojemności użytkowej akumulatora wynoszącej 67 kWh, E‑Transit oferuje zasięg jazdy do 350 km (szacowany w łączonym cyklu WLTP). To wystarczająco duży zasięg, aby sprostać codziennym potrzebom, wsparty sporą dodatkową pojemnością akumulatora, by uwzględnić zmiany w obciążeniu pojazdu i w warunkach pogodowych.

Tryby jazdy E‑Transita są dostosowane do jego elektrycznego układu napędowego. Zgodnie z danymi firmy Ford, specjalny tryb Eco może zapewnić do 8-10 procent obniżenia zużycia energii, jeśli E‑Transit porusza się bez ładunku, przy utrzymaniu bardzo dobrych przyspieszeń lub prędkości rozwijanych na autostradach. Tryb Eco ogranicza prędkość maksymalną, reguluje przyspieszenie i optymalizuje działanie klimatyzacji, aby pomóc w uzyskaniu maksymalnego dostępnego zasięgu jazdy.

Zobacz również:   Już nie GL, a GLS - najwyższa wydajność na drodze i w terenie

Pojazd posiada również funkcję zaplanowanego wstępnego klimatyzowania (Scheduled Pre-Conditioning), umożliwiającą zaprogramowanie systemu klimatyzacji w taki sposób, aby dostosować temperaturę w kabinie do warunków komfortu termicznego, gdy pojazd jest jeszcze podłączony do ładowarki akumulatora, zapewniając w ten sposób maksymalny zasięg jazdy.

Ford zaoferuje również różnorodne, dostosowane do potrzeb floty i kierowców rozwiązania, upraszczające ładowanie pojazdu, zarówno w domu, w miejscu pracy, jak i w trasie. E‑Transit oferuje zarówno możliwość ładowania prądem zmiennym, jak i prądem stałym. Ładowarka pokładowa E‑Transita o mocy 11,3 kW jest w stanie dostarczyć 100% energii w czasie do 8,2 godziny.  Korzystając z szybkiej ładowarki prądu stałego mocy do 115 kW, akumulator E‑Transita można doładować od 15 do 80 procent w około 34 minuty.

Więcej mocy i łączności w ruchu

E‑Transit może być wyposażony w opcjonalny system Pro Power Onboard, który umożliwi europejskim klientom przekształcenie pojazdu w mobilne źródło prądu, dostarczające do 2,3 kW mocy zasilającej narzędzia i inny sprzęt na miejscu pracy, czy w czasie podróży. Jest to pierwsze takie rozwiązanie w branży lekkich pojazdów użytkowych w Europie.

E‑Transit dysponuje systemem komunikacji i rozrywki SYNC 4  dla pojazdów użytkowych, wyposażonym w standardowy, łatwy w obsłudze 12-calowy ekran dotykowy, a także ulepszony system rozpoznawania głosu i dostęp do nawigacji w chmurze. Dzięki bezprzewodowym aktualizacjom SYNC (over-the air), oprogramowanie E‑Transita i system SYNC będą korzystać z najnowszych funkcji w ich najnowszych wersjach.

Na drogach przy włączonej nawigacji operatorzy flot mogą korzystać z zaawansowanych technologii wspomagających kierowcę, w tym z rozpoznawania znaków drogowych i inteligentnego kontrolowania prędkości, które wspólnie identyfikują obowiązujące ograniczenia prędkości i pozwalają zarządcom flot na ustalanie dopuszczalnej prędkości ich pojazdów.

Dodatkowo E‑Transit posiada szereg dostępnych rozwiązań, które mają na celu pomóc klientom flotowym w ograniczeniu roszczeń z tytułu ubezpieczenia od wypadków, spowodowanych przez ich kierowców. Należą do nich system ostrzegania przed kolizją, system informacji o obiektach w martwym polu lusterek wstecznych system ostrzegania i wspomagania przy zmianie pasa ruchu oraz 360-stopniowa kamera z asystentem hamowania przy cofaniu. Wraz z inteligentnym tempomatem adaptacyjnym, funkcje te mogą pomóc w utrzymaniu wysokich standardów bezpieczeństwa floty i w zmniejszaniu ryzyka wypadków.

Dostarczany z możliwościami, które kochają użytkownicy Transitów 

Akumulator E‑Transita, zaprojektowany z bezkompromisowym naciskiem na pojemność przestrzeni ładunkowej, znajduje się pod podłogą, nie ograniczając 15.1 metra sześciennego przestrzeni ładunkowej – dokładnie jak w Transicie z silnikiem wysokoprężnym z napędem na tylne koła.

Inżynierowie Forda przeprojektowali układ napędowy i tylne zawieszenie E‑Transita, optymalizując przestrzeń ładunkową i tworząc wytrzymały układ tylnego zawieszenia ze skośnymi wahaczami wleczonymi, który umożliwia lepszą precyzję kierowania i pewniejsze prowadzenie, a także lepszy kontakt kół z nawierzchnią, zarówno w czasie jazdy z pełnym obciążeniem, jak i bez niego. 

E‑Transit w wersji europejskiej osiąga ładowność do 1 616 kg dla furgonu i do 1 967 kg dla podwozi z kabiną.Silnik elektryczny ma moc maksymalną 198 kW (269 KM) i maksymalny moment obrotowy 430 Nm, co czyni go najpotężniejszym silnikiem dostępnym w jakimkolwiek w pełni elektrycznym samochodzie dostawczym sprzedawanym w Europie. Układ napędu na tylne koła zapewnia doskonałą trakcję przy dużym obciążeniu pojazdu.

W Europie Ford będzie oferował szeroki wybór 25 konfiguracji E‑Transita, z furgonem, furgonem z podwójną kabiną i z kabiną na niezabudowanym podwoziu, a do tego wiele opcji długości i wysokości dachu oraz szereg opcji masy całkowitej pojazdu, do 4,25 tony włącznie, aby sprostać różnorodnym potrzebom klientów.

Po udanej współpracy partnerskiej z miastami, w których testowano floty samochodów Transit Custom Plug-In Hybrid, od 2021 roku Ford będzie przeprowadzał szeroko zakrojone testy flotowe z klientami, korzystającymi z E‑Transitów na kluczowych rynkach europejskich.

Leave a Reply