Dwa projekty i rozbudowany wyścigowy program dla klientów Porsche

Porsche będzie miało silną reprezentację w najważniejszych międzynarodowych seriach wyścigów w sezonie 2021. Zarząd firmy ogłosił plany na nadchodzący rok przy okazji pierwszej wirtualnej Nocy Mistrzów. Tradycyjne wydarzenie, które w ostatnich latach odbywało się w Weissach w pierwszej połowie grudnia, tym razem – ze względu na trwającą pandemię koronawirusa – zorganizowano w cyfrowej formie. W tegorocznych zmaganiach w sporcie motorowym Porsche odniosło liczne sukcesy – wystarczy wspomnieć zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu na torze Spa-Francorchamps czy świetne występy w finałowych rundach Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA (WEC) oraz IMSA WeatherTech SportsCar Championship. W swojej mowie powitalnej wygłoszonej online dr Wolfgang Porsche, przewodniczący rady nadzorczej Porsche AG, podkreślił ogromnego sportowego ducha, jaki panuje w całej firmie, oraz znaczenie „trzymania się razem, gdy sytuacja staje się trudna”. Było to szczególnie widoczne w kryzysowym roku 2020.

Zespół Formuły E TAG Heuer Porsche robi kolejny krok
Bardzo się cieszymy, że możemy dziś zdecydowanie ogłosić nasz dalszy udział w mistrzostwach Formuły E ABB FIA” – powiedział Fritz Enzinger, wiceprezes ds. Porsche Motorsport. „Wyjątkowa atmosfera i koncepcja (Formuły E) całkowicie nas »kupiła«. Serię wyścigów w pełni elektrycznych bolidów wykorzystujemy do systematycznego rozwoju i poszerzania naszych kompetencji w zakresie napędu akumulatorowo-elektrycznego. W nadchodzących latach, wspólnie z FIA/FEO, chcemy przyczyniać się do popularyzacji tych mistrzostw”.

Ekipa Formuły E TAG Heuer Porsche wkracza w nadchodzący rok z ambitnymi celami. Po udanym debiutanckim sezonie doświadczeni inżynierowie w Weissach gruntownie zmodernizowali zespół napędowy i opracowali nowe koncepcje strategii jego działania. Za kierownicę Porsche 99X Electric w 2021 roku wsiądą kierowcy fabryczni: André Lotterer (Niemcy, nr 36) i Pascal Wehrlein (Niemcy, nr 99). W razie potrzeby do dyspozycji są także szwajcarscy zawodnicy: Simona de Silvestro i Neel Jani. Nowy sezon rozpocznie się w połowie stycznia, od dwóch wyścigów w stolicy Chile – Santiago.

Długodystansowe Mistrzostwa Świata FIA (WEC): dwa fabryczne Porsche 911 RSR
W sezonie 2021 Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA (WEC) Porsche nadal będzie wystawiać dwa fabrycznie zgłoszone egzemplarze 911 RSR, oba o mocy około 515 KM. Maszyny wystartują we wszystkich sześciu wyścigach, a ich obsługą zajmie się ekipa Manthey-Racing – w nieco zmodyfikowanym składzie. Kokpit samochodu nr 91 ponownie podzielą Gianmaria Bruni z Włoch i Richard Lietz z Austrii. W siostrzanym wozie nr 92 do Francuza Kévina Estre dołączy mistrz WEC 2016 Neel Jani. Pierwszy wyścig nowego sezonu odbędzie się w marcu w Sebring (USA). W dniach 12-13 czerwca 2021 roku dwa Porsche 911 RSR zmierzą się z najważniejszym wydarzeniem sezonu – 24-godzinnym wyścigiem w Le Mans (Francja).

Jedynie drobne zmiany w składzie kierowców mimo pandemii koronawirusa
W kryzysowych czasach rodzina Porsche trzyma się razem – jak powiedział dr Wolfgang Porsche – i ma to swoje odzwierciedlenie w składach zawodników na sezon 2021. Porsche wkracza w nowy rok z ekipą 14 kierowców fabrycznych, jednym młodym profesjonalistą i jednym juniorem. Oprócz kierowcy Formuły E Pascala Wehrleina do zespołu fabrycznych zawodników producenta samochodów sportowych ze Stuttgartu dołącza Austriak Thomas Preining. Oficjalny skład opuszczają natomiast: Earl Bamber z Nowej Zelandii, Nick Tandy z Wielkiej Brytanii, Patrick Pilet z Francji, Michael Christensen z Danii oraz Sven Müller i Dirk Werner (obaj z Niemiec). Nadal mają oni jednak możliwość reprezentowania Porsche w wyścigach – w tym za kierownicą Porsche 911 GT3 R. Francuz Julien Andlauer pozostanie Młodym Profesjonalistą Porsche, a Ayhancan Güven z Turcji wkroczy w swój drugi sezon jako Junior Porsche. Jaxon Evans z Nowej Zelandii zakończył program juniorski i będzie ścigał się m.in. w 911 RSR w barwach zespołów klientów. Ze względu na ograniczenia w podróżowaniu z powodu pandemii koronawirusa Porsche nie było w stanie przeprowadzić późną jesienią tego roku tradycyjnego procesu selekcji juniorów. W związku z tym wakat drugiego Juniora Porsche na 2021 rok pozostaje nieobsadzony.

Zobacz również:   BMW M Award 2015: ekskluzywne BMW M6 Cabrio dla kierowcy MotoGP™, który uzyskał najlepsze wyniki w kwalifikacjach

Wyścigowe programy dla klientów: kampanie na całym świecie
Większość z dziesięciu nowych Porsche 911 RSR, które kilka tygodni temu trafiły do klientów, w sezonie 2021 będzie rywalizować w klasie GTE-Am Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA (WEC) oraz w European Le Mans Series (ELMS). W centrum uwagi ponownie znajdzie się hollywoodzki aktor Michael Fassbender, dla którego nadchodzący rok będzie drugim sezonem startów w długodystansowej serii za kierownicą 911 RSR w barwach ekipy Dempsey Proton Racing. Jego celem jest systematyczne przygotowywanie się do potencjalnego startu w 24-godzinnym wyścigu Le Mans.

Porsche wesprze również szereg zespołów klientów, które na światowej scenie wyścigów będą wystawiać ponad 500-konne 911 GT3 R. Earl Bamber oraz kierowcy fabryczni Laurens Vanthoor (Belgia) i Patrick Long (USA) w barwach prywatnych ekip przystąpią do zmagań w klasie GTD mistrzostw IMSA WeatherTech SportsCar Championship. W GT World Challenge Europe kilka Porsche 911 GT3 R będzie konkurować z pojazdami dwunastu innych producentów. Earl Bamber, Michael Christensen (Dania) i Frédéric Makowiecki (Francja) zostali wyznaczeni jako kierowcy w spektakularnej serii GT3. Prawie wszyscy zawodnicy ze składu wezmą udział w 24-godzinnym wyścigu na północnej pętli toru Nürburgring – z klasykiem w górach Eifel w pierwszy weekend czerwca 2021 r. zmierzy się pokaźny kontyngent 911 GT3 R. Klienci wystartują także w niemieckim ADAC GT Masters. Nie ustalono jeszcze, czy prywatne ekipy wystawią popularne i odnoszące sukcesy Porsche 911 GT3 R w DTM.

Nowe 911 GT3 Cup: Porsche Mobil 1 Supercup i pięć krajowych serii
W sezonie 2021 Porsche wprowadza nowe 911 GT3 Cup – 510-konną maszynę bazującą na generacji 992 kultowego samochodu sportowego 911. Przy okazji producent prezentuje nowe podejście do dystrybucji: po raz pierwszy zupełnie nowy samochód Cup będzie debiutował nie tylko w międzynarodowym pucharze Porsche Mobil 1 Supercup, odbywającym się jako wsparcie dla Grand Prix Formuły 1. Najnowsze wcielenie tego najlepiej sprzedającego się wyścigowego auta na świecie zostanie równocześnie wystawione przez zespoły klientów w krajowych pucharach Carrera w Niemczech, Francji, Azji, krajach Beneluksu oraz – po raz pierwszy – w Ameryce Północnej. Nowe Porsche 911 GT3 Cup zostało zaprojektowane z myślą o perspektywicznym wykorzystaniu przyjaznych środowisku paliw syntetycznych.

Porsche Cup 2020: Robert Renauer po raz drugi wygrywa
Ceniony puchar Porsche Cup co roku trafia w ręce prywatnego kierowcy, który odniósł największe sukcesy w danym sezonie – i tak od 1970 r. Tym razem trofeum trafiło do 35-letniego Roberta Renauer z Niemiec. Podczas cyfrowej Nocy Mistrzów Oliver Blume, prezes zarządu Porsche AG, wyraził uznanie za jego sukcesy za kierownicą Porsche 911 GT3 R w wyścigach ADAC GT Masters i Creventic 24h Series. Renauer zdobywa to prestiżowe trofeum już po raz drugi od 2016 roku. W nagrodę Bawarczyk otrzyma również nowe Porsche 911. Puchar dla odnoszących sukcesy kierowców amatorów, obchodzący w tym roku swoje 51. „urodziny”, bazuje na idei Ferry’ego Porsche.

Porsche TAG Heuer Esports Supercup: nagroda dla Sebastiana Joba
Brytyjczyk Sebastian Job został doceniony za zwycięstwo w pucharze Porsche TAG Heuer Esports Supercup. W ekscytującym sezonie wyścigów online 20-latek z ekipy Red Bull Racing Esports Team pokonał ubiegłorocznego mistrza Joshuę Rogersa (Australia). Job, który zamienił swoje hobby w zawód i został profesjonalnym esportowcem, jako obrońca tytułu zmierzy się niebawem z trzecim sezonem serii wyścigów rozgrywanych na platformie iRacing. Puchar Porsche TAG Heuer Esports Supercup 2021 rozpocznie się 9 stycznia, od rundy na wirtualnej wersji brazylijskiego toru Formuły 1 Interlagos.

Leave a Reply