Powiększająca się tendencja sprzedaży samochodów elektrycznych niesie za sobą coraz większe zmiany i udoskonalenia. Bez wątpienia jednym z głównych atrybutów, na które zwracają uwagę klienci jest zasięg elektrycznych aut.

BMW i3 6546y54

BMW ogłosiło, że odświeżony model i3 na w pełni naładowanym akumulatorze będzie mógł przejechać 183 km, co w porównaniu ze 130 km zasięgiem poprzedniej wersji jest znaczącą poprawą.

BMW i3 o pojemności 94 Ah i energii 33 kWh zwiększył wydajność akumulatora o ponad 50%. Poprzednia 60 Ah bateria wytwarzała 22 kWh (brutto). Akumulator składa się z ośmiu modułów oraz dwunastu cel w każdym.  BMW twierdzi, że zasięg 183 km będzie niezależny od warunków pogodowych czy zużycia energii np. podczas użytkowania klimatyzacji.

BMW i8 Spyder (3)

BMW i8 otrzymał więcej zmian, oprócz pojemniejszej baterii, samochód dostał zwiększoną moc, usprawnienia podwozia czy nowy system ładowania bezprzewodowego. Obecny turbodoładowany silnik spalinowy o pojemności 1,5 litra  generuje moc 170 kW, a całkowita moc tego sportowego auta hybrydowego ma sięgać około 420 KM, czyli 10% więcej niż obecny i8.

Odświeżony i8 ma być w stanie przejechać znacznie większy dystans wyłącznie na silniku elektrycznym niż obecnie, a to za sprawą 10 kWh baterii, która zastąpi obecny 7,1 kWh akumulator.

BMW i8 Spyder (4)

Pod nadwoziem z włókna węglowego, znajdziemy tu nowe przednie oraz tylne zawieszenie, które BMW dopracowywało w samochodach bezpieczeństwa Formuły E. Samochód ma również być niższy o 15 mm, a także być wyposażony w ultralekkie felgi z włókna węglowego, których waga jest zredukowana aż o 25%.

Właściciele nowego i8 będą mogli skorzystać również z opcjonalnego systemu ładowania bezprzewodowego, wykorzystującego płyty indukcyjne w podłożu, zamiast tradycyjnych gniazdek.

Zobacz również:   Nowe Porsche Panamera - piękna stylistyka i nowoczesne rozwiązania

Leave a Reply