Nowy SUV PEUGEOT 2008 to samochód o mocnej osobowości, budzący pragnienie wyruszenia na spotkanie z przygodą. Stawi czoła różnym nawierzchniom, a jego stylistyka zwraca uwagę mocnym stylem pasa przedniego. W samym centrum solidnego, pionowego grilla z ciekawie wyprofilowanym poziomym ożebrowaniem umieszczono logo lwa. Precyzyjnie zarysowane, wyraziste obramowanie grilla mocno odcina się od poziomej maski. Dynamiczna linia nadwozia biegnie aż do dachu, gdzie pojawia się charakterystyczne wyprofilowanie w kształcie fali nad tylną częścią kabiny. W połączeniu z relingami dachowymi daje unikatowy efekt stylistyczny. Klapa bagażnika schodzi aż do tylnego zderzaka, zapewniając bardzo niski próg załadunku na wysokości zaledwie 60 cm. Tylny zderzak stanowi część solidnego czarnego pasa ochronnego otaczającego nadwozie 2008. Obejmuje on przednie i tylne zderzaki, osłony podwozia, nakładki na nadkola i osłony progów, zapewniając ochronę karoserii samochodu.

PEUGEOT_2008_1802STYP023

2008 GT Line jest wyposażony w unikatowe obręcze kół 17’’ Eridan w kolorze czarnym z diamentowym połyskiem. Oferowany w innych wersjach chrom został tu zastąpiony czarnymi elementami: czarne są obramowania grilla i świateł przeciwmgielnych, obudowy lusterek bocznych czy relingi dachowe. Ożebrowanie grilla otrzymuje czarne, chromowane wykończenie, z czerwonym sportowym oznaczeniem, a w tylnej osłonie podwozia pojawia się sportowa końcówka wydechu. Na przednich błotnikach i tylnej klapie umieszczono monogram GT Line.

PEUGEOT_2008_1802STYP010

Kabina, stanowiąca jedyną tego typu propozycję w segmencie SUV-ów, zachwyca wysoką jakością i precyzją wykończenia. Zawansowane technologicznie oświetlenie ambientowe dodaje wnętrzu kabiny elegancji i lepiej wydobywa wysokiej klasy, przyjemne w dotyku materiały wykończeniowe. W opcji w kabinie może się pojawić kierownica pokryta pikowaną skórą, doskonale dopasowana do mieszka dźwigni zmiany biegów, uchwytu hamulca ręcznego i podłokietników w drzwiach.

PEUGEOT_2008_1802STYP024

System Grip Control, z umieszczonym na środkowej konsoli pokrętłem sterowania, zwiększa zakres użytkowania PEUGEOTA 2008 poprzez dostosowanie pracy napędu auta do jazdy po nawierzchni o słabej przyczepności. Ten chroniony patentem system świetnie się sprawdza z dużym, wynoszącym 160 mm prześwitem i rekomendowanymi do jazdy w zimie oponami Mud & Snow Goodyear Vector 4Seasons, zapewniającymi pełną skuteczność napędu o każdej porze roku.

PEUGEOT_2008_1802STYP008

Uniwersalny i elastyczny system Grip Control optymalizuje skuteczność napędu w zależności od rodzaju pokonywanego terenu poprzez sterowanie napędem przednich kół. Umożliwia on kierowcy zachowanie ciągłej, pełnej kontroli nad pojazdem. Kierowca może w każdej chwili zdać się na inteligencję systemu, wybierając tryb Standard, bądź też za pomocą pokrętła wybrać inny tryb:

  • Standard – do jazdy w normalnych warunkach drogowych ze sporadycznym ryzykiem poślizgu / buksowania kół.
  • Śnieg – tryb bezzwłocznie dostosowujący napęd każdego z przednich kół do zmieniającej się przyczepności nawierzchni. Powyżej 50 km/h system automatycznie przełącza się z tego trybu na tryb Standard.
  • Off-Road – umożliwia bezpieczne i bezstresowe poruszanie się w śliskim terenie (błoto, mokra trawa, itp.). Umożliwia on ruszanie z miejsca w szczególnie trudnych warunkach i przenosi maksimum momentu obrotowego na koło zachowujące największą przyczepność. Działający na podobieństwo mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu, tryb ten szczególnie dobrze sprawdza się na drogach gruntowych i pozostaje aktywny do prędkości 80 km/h.
  • Piasek – w tym trybie system utrzymuje jednoczesny poślizg obydwu kół pędnych, aby ułatwić ruszanie z miejsca w grząskim terenie i ograniczyć ryzyko zakopania się w piasku. Tryb ten pozostaje aktywny do 120 km/h, po czym przełącza się na tryb Standard.
  • ESP Off – w tym trybie kierowca ma możliwość całkowitej dezaktywacji układu ESP i Grip Control do prędkości 50 km/h i może samodzielnie kontrolować właściwości trakcyjne samochodu.
Zobacz również:   ZNAMY CENY NOWEGO SEAT-A IBIZA!

System Grip Control jest dostępny w wersjach z silnikami o mocy powyżej 100 KM, niezależnie od tego, czy są sprzężone z manualną czy też automatyczną skrzynią biegów i czy jest to auto z oponami 16- czy 17-calowymi. Umożliwia on pełne wykorzystanie potencjału PEUGEOT 2008 i wykazanie jego wzorcowego zachowania na drodze w każdym terenie.

PEUGEOT_2008_1802STYP005

Dzięki opływowym kształtom i niewielkiej masie SUV-a PEUGEOT 2008, szeroka gama montowanych w nim silników Euro 6 pozwala na wszelkie rodzaje użytkowania tego auta przy umiarkowanym poziomie zużycia paliwa i emisji CO2. Emisja ta utrzymuje się w granicach od 90 do 114 g/km, w szczególności dzięki czterem silnikom Best in Class w swoim segmencie.

Gama silników benzynowych SUV-a PEUGEOT 2008 składa się z 5 jednostek:

  • 1.2 PureTech 82, manualna, 5-przełożeniowa skrzynia biegów, 4,9 l/100 km;
  • 1.2 PureTech 82, zautomatyzowana, 5-przełożeniowa skrzynia biegów, 4,4 l/100 km;
  • 1.2 PureTech 110, manualna, 5-przełożeniowa skrzynia biegów, 4,4 l/100 km;
  • 1.2 PureTech 110 S&S, automatyczna, 6-przełożeniowa skrzynia biegów (EAT6), 4,8 l/100 km;
  • 1.2 PureTech 130 S&S, manualna, 6-przełożeniowa skrzynia biegów, 4,8 l/100 km.

Gama silników wysokoprężnych SUV-a PEUGEOT 2008 obejmuje 6 jednostek, emitujących bez wyjątku poniżej 100 g CO2/km:

  • 1.6 BlueHDi 75, z manualną skrzynią biegów o 5 przełożeniach, 3,7 l/100 km;
  • 1.6 BlueHDi 100, z manualną skrzynią biegów o 5 przełożeniach, 3,7 l/100 km;
  • 1.6 BlueHDi 100 S&S, z manualną skrzynią biegów o 5 przełożeniach, 3,5 l/100 km;
  • 1.6 BlueHDi 100 S&S, z manualną skrzynią biegów o 5 przełożeniach, 3,6 l/100 km;
  • 1.6 BlueHDi 100 S&S, z zautomatyzowaną skrzynią biegów o 6 przełożeniach, 3,6 l/100 km;
  • 1.6 BlueHDi 120 S&S, z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach, 3,7 l/100 km.

1 KOMENTARZ

Leave a Reply