Ofensywa silnikowa firmy Opel: uroczyste zawieszenie wiechy na budowie nowego Centrum Zespołów Napędowych

Opel-05-28-Powertrain-295909

  • Siedmiokondygnacyjny budynek pomieści laboratoria testowe i pracownie konstruktorów zespołów napędowych
  • Inwestycja w Rüsselsheim o wartości 210 milionów euro jest realizowana zgodnie z planem
  • Główny konstruktor zespołów napędowych GM, Dan Nicholson, podkreśla globalną odpowiedzialność

Firma Opel inwestuje w zespoły napędowe przyszłości. Na budowę supernowoczesnego centrum zespołów napędowych powstającego obecnie w Rüsselsheim przeznaczono 210 milionów euro. Będą w nim projektowane i testowane efektywne systemy napędu. Budowa przebiega zgodnie z harmonogramem: dziś odbyło się uroczyste zawieszenie wiechy, a otwarcie ośrodka zaplanowano na 2017 rok.

W uroczystości wzięli udział dyrektor generalny Grupy Opel, dr Karl-Thomas Neumann, przewodniczący Rady Zakładowej, dr Wolfgang Schäfer-Klug, oraz główny konstruktor zespołów napędowych i wiceprezes globalnego działu zespołów napędowych, Dan Nicholson. Wśród gości był również burmistrz Rüsselsheim Patrick Burghardt, a tradycyjne przemówienie z okazji zawieszenia wiechy odczytał przedstawiciel firmy budowlanej Sascha Göbel.

Opel-05-28-Powertrain-295910

Dr Karl-Thomas Neumann podkreślił znaczenie tej inwestycji dla przyszłości marki. „Poważnie traktujemy naszą odpowiedzialność za klimat i środowisko naturalne i dlatego realizujemy harmonogram obniżania emisji CO2 do poziomu ustalonego na 2020 rok. Nowe centrum sprawi, że nasze działania w tym kierunku będą jeszcze skuteczniejsze. Wzmocni ono pozycję nie tylko Rüsselsheim, lecz także całej sieci ośrodków rozwojowych GM i zapewni, że firma Opel pozostanie jednym z prekursorów ekologicznych systemów napędu”.

„Centrum zespołów napędowych jest niezwykle ważną, strategiczną inwestycją firmy. GM nie bez powodu zdecydowała się zbudować ten ośrodek właśnie w Rüsselsheim, gdzie projektowane są małe i średniej wielkości silniki benzynowe. Doceniła pracę i know-how wysoce wykwalifikowanych inżynierów firmy Opel” — dodał Dan Nicholson.

Opel-05-28-Powertrain-295911

Wolfgang Schäfer-Klug, przewodniczący rady zakładowej, powiedział: „Na decyzję o lokalizacji nowego centrum zespołów napędowych w Rüsselsheim wpłynął wynik negocjacji układu zbiorowego z firmą Opel. Inwestycja ta gwarantuje i zwiększa możliwości zatrudnienia w ośrodku rozwoju technicznego. Dlatego dzisiejsza uroczystość zawieszenia wiechy jest dla mnie szczególnym powodem do radości”.

„Nowe centrum zespołów napędowych jeszcze bardziej umocni ogromne znaczenie Międzynarodowego Centrum Rozwoju Technicznego dla zakładów w Rüsselsheim oraz wysokie kompetencje badawczo-rozwojowe firmy Opel. Ponadto Rüsselsheim staje się ośrodkiem innowacyjnych technologii i przyszłościowych koncepcji” — powiedział burmistrz Rüsselsheim, Patrick Burghardt.

Nowy kompleks będzie składał się z warsztatów i budynku biurowego, a także trzech skrzydeł mieszczących stanowiska testowe i centrum techniczne. Łączna powierzchnia budynków wyniesie około 36 000 metrów kwadratowych. W nowym centrum zostaną urządzone między innymi 43 najnowocześniejsze hamownie silnikowe.

Od uroczystego rozpoczęcia budowy latem ubiegłego roku ekipy budowlane przepracowały już 180 000 roboczogodzin, w trakcie których nie odnotowano żadnych wypadków.

Zobacz również:   Alkoholowy zawrót głowy

Opel-05-28-Powertrain-295880

Projekt jest częścią inwestycji o wartości 230 milionów euro. Obiekty mieszczące laboratoria testowe i pracownie inżynierów powstaną na terenie Międzynarodowego Centrum Rozwoju Technicznego oraz ośrodka badawczego w Rodgau-Dudenhofen. Większość tej kwoty, 210 milionów euro, jest inwestowana właśnie na terenie zakładów w Rüsselsheim. Kompleks będzie miał powierzchnię 13 000 metrów kwadratowych i będzie położony na południe od torów kolejowych i na zachód od Bramy 45 w Rüsselsheim, równolegle do Rugbyring. To największa inwestycja budowlana w Rüsselsheim od 2002 roku, kiedy to otwarto nowy zakład produkcyjny.

Miejsce to jest częścią globalnej sieci ośrodków inżynieryjnych w strukturze GM Powertrain. Międzynarodowa synchronizacja metod testowania oraz odpowiednie oprogramowanie umożliwią optymalizację analiz i wdrażania wyników.

Leave a Reply