308 R HYbrid

Od momentu debiutu rynkowego PEUGEOT 308 zdobył na całym świecie 280 tys. nabywców.

Niezależnie od napędu i silnika, PEUGEOT 308 zapewnia wysokie osiągi dzięki uniwersalnej konstrukcji platformy EMP2, która posłużyła również PEUGEOT Sport do opracowania nowego hybrydowego zespołu napędowego typu „plug-in” z silnikiem benzynowym. Moc 500 KM i napęd na cztery koła wyznaczają nowe standardy sportowego samochodu w tym segmencie i zapewniają wręcz niewiarygodne osiągi.

308 R HYbrid

Przy tej okazji PEUGEOT 308 R HYbrid prezentuje nowy wystrój wnętrza z czterema indywidualnymi siedzeniami oraz niebiesko-czarne nadwozie z wyraźnie odcinającym się tyłem.

PEUGEOT 308 odniósł prawdziwy sukces rynkowy. Zdobył już 24 nagrody, a wśród nich prestiżowy tytuł „Samochodu roku 2014”. Potwierdzeniem jego ogólnoświatowego potencjału jest wprowadzenie nowego 308S w Chinach. A wersja 308 R HYbrid stanie się kultowym modelem marki”.

Maxime Picat, Dyrektor Generalny PEUGEOT

308 R HYbrid

„Doświadczenie PEUGEOT Sport stanowi gwarancję osiągnięcia zakładanych celów bez pójścia na żadne kompromisy. Dzięki naszemu doświadczeniu w konstruowaniu samochodów hybrydowych zdobytemu wraz z PEUGEOT 908, zastosowanie mocnego hybrydowego zespołu napędowego w modelu 308 wskazuje na niewiarygodny potencjał przyszłych sportowych supersamochodów”.

Bruno Famin, Dyrektor Peugeot Sport

308 R HYbrid

Wyważony i zarazem ekstremalny

PEUGEOT 308 R HYbrid zwraca uwagę idealnymi proporcjami sprzyjającymi ekstremalnym osiągom: jest kompaktowy, koła zostały umieszczone w narożach nadwozia, co zapewnia idealną stabilność.

Osiągnięcie takich wyników było możliwe dzięki wyborze modelu 308 i jego platformy EMP2. Natychmiast rozpoznawalna elegancja i sportowy styl 308 wpisują się w kanony stylistyczne proponowane przez concept Quartz i wręcz stanowią jego ekstremalną interpretację.

308 R HYbrid

„Idealnie wyważone proporcje PEUGEOT 308, minimalistyczna stylistyka i zaawansowane technologie stanowią idealny punkt wyjścia dla supersportowego samochodu. PEUGEOT 308 R HYbrid idealnie wykorzystuje te atuty, by zaoferować jeszcze bardziej rasową i dynamiczną stylistykę”.

Gilles Vidal, Dyrektor ds. Stylu PEUGEOT

Niezwykle stabilny dzięki kołom z oponami 235/35 R19 i poszerzonemu o 80 mm rozstawowi osi, PEUGEOT 308 R HYbrid wydaje się stworzony do pożerania szos – uwagę zwraca zwłaszcza maska z wyrazistymi wlotami powietrza i kształt zderzaka z włókien mineralnych o gładkiej powierzchni i ostrych krawędziach.

Grill z wzorem szachownicy doprowadza powietrze do innowacyjnego zespołu napędowego rozwijającego moc 500 KM. W boczne wloty wbudowano listwę diod LED dającą efekt przesuwających się kierunkowskazów, w centralnym wlocie znajduje się wycięte oznaczenie modelu 308 R HYbrid.

308 R HYbrid et Quartz

Linie nadwozia zaprojektowanego jak najbliżej podzespołów mechanicznych załamują światło i prowadzą spojrzenie, zachęcając do odkrycia samochodu. PEUGEOT 308 R HYbrid przyciąga uwagę wyjątkowo intensywnym niebieskim lakierem z dodatkiem fluorescencyjnych pigmentów i cząstek szkła. Kolor stanowi nawiązanie do hybrydowego zespołu napędowego i zarazem odcienia tradycyjnie zarezerwowanego dla wyścigowych francuskich samochodów. Na wysokości tylnych drzwi ostra linia oddziela niebieską część nadwozia od matowego, czarnego tyłu, tworząc układ charakterystyczny dla najbardziej ekstremalnych modeli PEUGEOT.

Zobacz również:   Nadjeżdża nowa generacja Hyundaia Tucsona

O ekstremalnym charakterze  PEUGEOT 308 R HYbrid świadczy również minimalistyczna linia tyłu. Przód nadwozia sugeruje doskonałe trzymanie się drogi, a cienki spojler na klapie bagażnika dodatkowo poprawia aerodynamikę. Dwa otwory w zderzaku odprowadzające ciepłe powietrze ułatwiają chłodzenie akumulatora.

Pojawiające się na obramowaniach wylotów powietrza i w dolnej części nadwozia białe akcenty o ceramicznym wyglądzie podkreślają dynamikę auta.

A oto kilka danych technicznych:

HYBRYDOWY UKŁAD NAPĘDOWY Z SILNIKIEM BENZYNOWYM TYPU „PLUG-IN”
1.6 THP 270 S&S + 2 silniki elektryczne 85 kW
DANE PODSTAWOWE Moc maksymalna (kW / KM) 398 / 500
  Maksymalny moment obrotowy (Nm) 730
  Rodzaj napędu Napęd na cztery koła
1.6 THP 270 S&S Napęd // Rodzaj silnika Benzyna
  Pojemność skokowa (cm3) 1 598
  Moc maksymalna (kW / KM) 199 (270) / 6 000
  Maksymalny moment obrotowy (Nm) 330 / 1900 przy 5500
SILNIKI ELEKTRYCZNE Ilość 2
  Typ Synchroniczny z magnesami trwałymi
  Moc maksymalna (kW / KM) 85 / 115
  Maksymalny moment obrotowy (Nm) 200
AKUMULATOR Typ Litowo-jonowy
  Energia (kWh) 3
  Napięcie (V) 400
  Szybkie ładowanie (min) 30
SKRZYNIA BIEGÓW Skrzynia biegów o 6 przełożeniach
  Zmiana biegów Łopatki pod kierownicą
OSIĄGI Prędkość maksymalna (km/h) 250ograniczona elektronicznie
  Przyspieszenie (s)
  • 1 000 m ze startu zatrzymanego 22,0
  • od 0 do 100 km/h 4,0
  Przyspieszenie na biegach pośrednich (s)
  • od 80 do 120 km/h na ostatnim przełożeniu 3,0
WYMIARY (m) Długość całkowita 4,300
  Wysokość pojazdu gotowego do drogi (z pełnym zbiornikiem paliwa) 1,445
  Rozstaw osi 2,620
  Zwis przedni / Zwis tylny 0,880 / 0,800
  Rozstaw kół przednich / Rozstaw kół tylnych mierzony w osi koła (po podłożu) 1,650 / 1,640
MASA Masa własna pojazdu (ze wszystkimi płynami) (kg) 1 550
  Rozkład masy przód / tył (%) 60 / 40
INNE DANE Emisja CO2 (g/km) 70
  W cyklu mieszanym (l/100 km) 3,0
  SCx – współczynnik oporu aerodynamicznego (m2) 0,69
  Pojemność bagażnika zgodnie z normą VDA 210 (l) 470
  Pojemność zbiornika paliwa (l) 50

Leave a Reply