Podziałek 7.07.2014

Seat przedstawił uterenowioną wersje Seata Leona ST – SEAT LEON X-PERIENCE

SEAT LEON X-PERIENCE

Za offroadową naturę Leona X-PERIENCE odpowiada podwyższone o 15 mm zawieszenie, stały napęd 4×4 oraz sprzęgło Haldex piątej generacji.

Silniki o mocy od 110 do 184 KM gwarantują niezapomniane osiągi. Najmocniejszy,

184-konny diesel ze skrzynią DSG, zapewnia przyspieszenie do „setki” w 7,1 s i prędkość maksymalną wynoszącą 224 km/h. Jego średnie zużycie paliwa to 4,9 l/100 km, a emisja CO2 – 129 g/km. Topowa odmiana benzynowa 1.8 TSI ma 180 KM, spalając przy tym średnio 6,6 l/100 km i emitując 152 g CO2 na km.

Oprócz standardowego ESC, systemu automatycznego hamowania po kolizji czy elektronicznej blokady mechanizmu różnicowego XDS, auto będzie można opcjonalnie wyposażyć w przednie reflektory LED, aktywny tempomat ACC, system rozpoznawania zmęczenia i asystenta pasa ruchu. Najmocniejsze wersje będą posiadały także SEAT Drive Profile o 4 profilach jazdy.

Wtorek 8.07.2014

BMW obwieściło że, sprzedało ponad milion pojazdów w pierwszych 6 miesiącach roku 2014 – więcej niż kiedykolwiek dotąd w ciągu jednego półrocza.

BMW 2 Series Active Tourer

„Czerwiec to kolejny z długiej serii miesięcy rekordowych, potwierdzających iż jesteśmy na dobrej drodze do sprzedania ponad 2 mln pojazdów w roku 2014. Mamy zamiar kontynuować wzrost sprzedaży w drugiej połowie roku, gdy w salonach pojawią się tak ekscytujące auta jak BMW X4 czy BMW serii 2 Active Tourer.’

Środa 9.07.2014

Fiat Auto Poland – nr 1 w Polsce – wyniki produkcji samochodów w pierwszym półroczu b.r.

Fiat 500

W pierwszym półroczu b.r., tyski zakład Fiat Auto Poland wyprodukował łącznie 174 127 samochodów, tj. o 11,2 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Jest to wynik lepszy od prognoz z początku roku.

Produkcja samochodów Grupy Fiat – Chrysler rozkłada się następująco:

Fiat 500 – 101 654 szt. ( + 12 proc.)

Abarth 500 – 4 327 szt. ( + 6,4 proc.)

Lancia Ypsilon – 36 689 szt. ( + 7,4 proc.)

Citroën prezentuje ceny i gamę modelową C1 na Polskę. Gama nowego Citroën C1 opiera się na dwóch rodzajach nadwozia: 3-drzwiowym i 5 drzwiowym. Dodatkowo, nadwozie 5-drzwiowe oferowane jest również w wersji AIRSCAPE z otwieranym, materiałowym dachem. Dostępne są do wyboru dwie benzynowe jednostki silnikowe 1.0 VTI 68 ( z 5-stopniową manualną lub elektronicznie sterowaną skrzynią biegów ETG) i 1.2 PureTech 82 KM z manualną skrzynią biegów.

Dotychczasowe nazewnictwo poziomów wyposażenia zastąpione zostało nową nomenklaturą: START, LIVE, FEEL oraz SHINE.

Citroen C1

Wyposażenie wersji START i LIVE obejmuje m.in.:

– System SBS

– System wspomagania hamowania awaryjnego (AFU), ESP, ASR

– System wspomagania ruszania pod górę (Hill Assist),

– Poduszki bezpieczeństwa przednie, boczne i kurtynowe

– Mocowanie ISO-FIX w II rzędzie

– Komputer pokładowy

– Wskaźnik optymalnej zmiany przełożenia (ICR)

– Czujnik ciśnienia w ogumieniu (DSG)

– Wspomaganie kierownicy (tylko wersja LIVE)

Wyposażenie wersji FEEL obejmuje dodatkowo m.in.:

– Szyby przednie boczne regulowane elektrycznie

– Centralny zamek

– System audio MP3 + 2 głośniki

– Klimatyzacja manualna

– Klamki zewnętrzne i lusterka w kolorze nadwozia

Wyposażenie wersji SHINE obejmuje dodatkowo m.in.:

– Tablet dotykowy 7″ z funkcją Mirror Screen (bez napędu CD)

– System audio MP3 z radiem, Connecting Box, 4 głośniki

– Ogranicznik prędkości

– Kierownica skórzana

– Chromowane listwy okien

Klienci będą mogli także skorzystać z szerokiej palety dostępnych wersji kolorystycznych:

– 8 lakierów

– 3 kolory dachów materiałowych dla wersji AIRSCAPE

– 5 rodzajów tapicerek

– 3 kolory deski rozdzielczej

– 3 pakiety personalizacji wnętrza obejmujące drążek dźwigni zmiany biegów, centralną część kokpitu oraz osłony wlotów powietrza

 

NOWY CITROËN C1
Wersja KM Skrzynia biegów BRUTTO
BEZ OPCJI
C1 3D  
1.0 VTi 68 START 68 5         35 700
1.0 VTi 68 LIVE 68 5         37 700
1.0 VTi 68 FEEL 68 5         41 500
1.0 VTi 68 ETG FEEL 68 ETG         45 500
C1 5D
1.0 VTi 68 LIVE 68 5         39 100
1.0 VTi 68 FEEL 68 5         42 900
1.0 VTi 68 ETG FEEL 68 ETG         46 900
1.0 VTi 68 SHINE 68 5         46 700
1.0 VTi 68 ETG SHINE 68 ETG         49 700
1.2 PureTech 82 FEEL 82 5         44 900
1.2 PureTech 82 SHINE 82 5         48 700
C1 5D AIRSCAPE
1.0 VTi 68 FEEL AIRSCAPE 68 5         47 900
1.0 VTi 68 FEEL EDITION AIRSCAPE 68 5         48 900
1.0 VTi 68 ETG FEEL AIRSCAPE 68 ETG         50 900
1.2 PureTech 82 FEEL EDITION AIRSCAPE 82 5         50 900
1.2 PureTech 82 FEEL AIRSCAPE 82 5         49 900
1.2 PureTech 82 SHINE AIRSCAPE 82 5         52 700
Zobacz również:   Renault Clio E-Tech i nowe hybrydowe Renault Captur E-Tech Plug-In

 

Opel przedstawił także Corse piątej generacji.

Corsa najnowszej generacji będzie oparta na płycie podłogowej swojej poprzedniczki. W zawieszeniu nowej Corsy nie ma ani jednego elementu pochodzącego z poprzedniej wersji tego modelu. Stabilność podczas jazdy na wprost i pokonywania zakrętów wzrosła dzięki obniżeniu środka ciężkości o 5 milimetrów, sztywniejszej ramie pomocniczej, nowej geometrii zawieszenia, związanej z nową konstrukcją jego elementów. Poprawiono szybkość reakcji układu kierowniczego oraz zachowanie związane z podsterownością.

Opel Corsa 5gen

Pod maską Corsy piątej generacji zamontowano opracowany przez inżynierów Opla nowy trzycylindrowy silnik 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo. Kompaktowa jednostka 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo, wykonana w całości z aluminium, spełnia wymagania normy Euro 6 w zakresie emisji spalin. Silnik jest dostępny w dwóch wariantach — o mocy 66 kW/90 KM i 85 kW/115 KM. Obie wersje oferują wyjątkowo krótki czas reakcji i dysponują solidnym zapasem momentu obrotowego: 170 Nm już od 1800 obr./min. Nowy trzycylindrowy silnik Opla o małej pojemności skokowej jest standardowo wyposażony w system Start/Stop. Gamę jednostek napędowych nowej Corsy poszerzono o nowy turbodoładowany 1,4-litrowy silnik o mocy 74 kW/100 KM i maksymalnym momencie obrotowym 200 Nm, a także o udoskonalone silniki wolnossące, o pojemności 1,2 i 1,4 litra, spełniające wymagania normy Euro 6. Nowe silniki wysokoprężne montowane w Corsie to całkowicie zmodyfikowane, udoskonalone jednostki 1.3 CDTI o mocy 55 kW/75 KM i 70 kW/95 KM, zgodne z wymaganiami normy Euro 6. Najoszczędniejsza wersja Corsy — z silnikiem o mocy 70 kW/95 KM, 5-biegową przekładnią manualną i systemem Start/Stop — emituje zaledwie 89 g/km CO2.

Corsa otrzymała całkiem nowe wnętrze które optycznie ma je powiększać. W wyposażeniu będzie dostępny system multimedialny IntelliLink z systemami wspomagającymi kierowcę. Bezpieczeństwo zwiększają systemy po raz pierwszy obecne w Corsie, takie jak adaptacyjne reflektory biksenonowe, układ ostrzegający o pojeździe w martwym polu (Side Blind Spot Alert), kamera Opel Eye z funkcją rozpoznawania znaków drogowych montowana w przedniej części samochodu, asystent pasa ruchu (LDW), asystent świateł drogowych (HBA), układ monitorowania odległości od poprzedzającego samochodu i system ostrzegający o zagrożeniu kolizją czołową. Aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo, system ostrzegania przed kolizją (FCA) wyświetla na szybie przedniej ostrzeżenie w kolorze czerwonym. Ponadto system monitorowania ciśnienia w ogumieniu (TPMS) ostrzega kierowcę w przypadku nadmiernej utraty ciśnienia w ogumieniu jednej z opon.

Światowa premiera piątej generacji  bestsellera Opla odbędzie się  podczas salonu samochodowego „Mondial de l’Automobile 2014” w Paryżu (4–19 października), a pierwsze samochody zjadą z linii produkcyjnych w Saragossie i Eisenach przed końcem roku.

Czwartek 10.07.2014

Nowy Mercedes-Benz Sprinter świętuje pierwszy rok produkcji

Mercedes Sprinter

Nowy Mercedes-Benz Sprinter dopisuje ciąg dalszy historii swojego sukcesu. W rok od uruchomienia produkcji model pozostaje numerem 1 w segmencie dużych vanów o dopuszczalnej masie całkowitej około 3,5 tony. Pomiędzy lipcem 2013 a majem 2014 roku oddział Mercedes-Benz Vans tylko w Europie i Ameryce Północnej sprzedał około 134 tys. nowych Sprinterów (ubiegły rok: 116 tys.).

Powyższe dane oznaczają około 15-proc. wzrost względem tego samego okresu w minionych latach, przy czym na wielu rynkach (w tym w Polsce) okazał się jeszcze większy. Największym rynkiem zbytu są Niemcy, a za nimi plasują się USA i Wielka Brytania. W samych Niemczech rynkowy udział nowego Sprintera wzrósł do rekordowego poziomu ponad 30 proc.

W Polsce, sprzedaż Sprintera wzrosła względem poprzedniego roku o niemal 20% i w I poł. roku 2014 osiągnęła poziom ponad 1500 sztuk. Oznacza to, iż w Polsce sprzedaż tego modelu zaspokaja ponad 17% rynku.

Piątek 11.07.2014

Audi świętuje kolejny rekord. Dziś, z taśmy produkcyjnej w zakładach w Ingolstadt zjechało sześciomilionowe Audi z napędem quattro – niecałe półtora roku po egzemplarzu pięciomilionowym.

Audi Q

Jubileuszowy samochód – Audi SQ5 3.0 TDI quattro w kolorze szarym Monsun z efektem metalicznym – pojedzie do zamawiającej go rodziny z USA. Nowy rekord produkcyjny dowodzi światowego sukcesu Audi quattro. Od czasów pierwszego Audi quattro ze stałym napędem na cztery koła z roku 1980, to techniczne rozwiązanie opanowało drogi na całym świecie. Dzięki blisko 170 wariantom quattro, spośród wszystkich producentów segmentu premium to Audi oferuje w tej chwili największy wybór modeli z napędem na cztery koła.

Sobota 12.07.2014

Robert Kubica z Przemysławem Mazurem wygrał rajd 34. RALLY INTERNAZIONALE DEL CASENTINO. Polacy startowali prywatnym Fordem Fiesta WRC należącym do zespołu A-Style Team.

Kubica

Niedziela 13.07.2014

Spokojna niedziele nic się nie dzieje 🙂

Leave a Reply