Podziałek 7.07.2014
Seat przedstawił uterenowioną wersje Seata Leona ST – SEAT LEON X-PERIENCE
Za offroadową naturę Leona X-PERIENCE odpowiada podwyższone o 15 mm zawieszenie, stały napęd 4×4 oraz sprzęgło Haldex piątej generacji.
Silniki o mocy od 110 do 184 KM gwarantują niezapomniane osiągi. Najmocniejszy,
184-konny diesel ze skrzynią DSG, zapewnia przyspieszenie do „setki” w 7,1 s i prędkość maksymalną wynoszącą 224 km/h. Jego średnie zużycie paliwa to 4,9 l/100 km, a emisja CO2 – 129 g/km. Topowa odmiana benzynowa 1.8 TSI ma 180 KM, spalając przy tym średnio 6,6 l/100 km i emitując 152 g CO2 na km.
Oprócz standardowego ESC, systemu automatycznego hamowania po kolizji czy elektronicznej blokady mechanizmu różnicowego XDS, auto będzie można opcjonalnie wyposażyć w przednie reflektory LED, aktywny tempomat ACC, system rozpoznawania zmęczenia i asystenta pasa ruchu. Najmocniejsze wersje będą posiadały także SEAT Drive Profile o 4 profilach jazdy.
Wtorek 8.07.2014
BMW obwieściło że, sprzedało ponad milion pojazdów w pierwszych 6 miesiącach roku 2014 – więcej niż kiedykolwiek dotąd w ciągu jednego półrocza.
„Czerwiec to kolejny z długiej serii miesięcy rekordowych, potwierdzających iż jesteśmy na dobrej drodze do sprzedania ponad 2 mln pojazdów w roku 2014. Mamy zamiar kontynuować wzrost sprzedaży w drugiej połowie roku, gdy w salonach pojawią się tak ekscytujące auta jak BMW X4 czy BMW serii 2 Active Tourer.’
Środa 9.07.2014
Fiat Auto Poland – nr 1 w Polsce – wyniki produkcji samochodów w pierwszym półroczu b.r.
W pierwszym półroczu b.r., tyski zakład Fiat Auto Poland wyprodukował łącznie 174 127 samochodów, tj. o 11,2 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Jest to wynik lepszy od prognoz z początku roku.
Produkcja samochodów Grupy Fiat – Chrysler rozkłada się następująco:
Fiat 500 – 101 654 szt. ( + 12 proc.)
Abarth 500 – 4 327 szt. ( + 6,4 proc.)
Lancia Ypsilon – 36 689 szt. ( + 7,4 proc.)
Citroën prezentuje ceny i gamę modelową C1 na Polskę. Gama nowego Citroën C1 opiera się na dwóch rodzajach nadwozia: 3-drzwiowym i 5 drzwiowym. Dodatkowo, nadwozie 5-drzwiowe oferowane jest również w wersji AIRSCAPE z otwieranym, materiałowym dachem. Dostępne są do wyboru dwie benzynowe jednostki silnikowe 1.0 VTI 68 ( z 5-stopniową manualną lub elektronicznie sterowaną skrzynią biegów ETG) i 1.2 PureTech 82 KM z manualną skrzynią biegów.
Dotychczasowe nazewnictwo poziomów wyposażenia zastąpione zostało nową nomenklaturą: START, LIVE, FEEL oraz SHINE.
Wyposażenie wersji START i LIVE obejmuje m.in.:
– System SBS
– System wspomagania hamowania awaryjnego (AFU), ESP, ASR
– System wspomagania ruszania pod górę (Hill Assist),
– Poduszki bezpieczeństwa przednie, boczne i kurtynowe
– Mocowanie ISO-FIX w II rzędzie
– Komputer pokładowy
– Wskaźnik optymalnej zmiany przełożenia (ICR)
– Czujnik ciśnienia w ogumieniu (DSG)
– Wspomaganie kierownicy (tylko wersja LIVE)
Wyposażenie wersji FEEL obejmuje dodatkowo m.in.:
– Szyby przednie boczne regulowane elektrycznie
– Centralny zamek
– System audio MP3 + 2 głośniki
– Klimatyzacja manualna
– Klamki zewnętrzne i lusterka w kolorze nadwozia
Wyposażenie wersji SHINE obejmuje dodatkowo m.in.:
– Tablet dotykowy 7″ z funkcją Mirror Screen (bez napędu CD)
– System audio MP3 z radiem, Connecting Box, 4 głośniki
– Ogranicznik prędkości
– Kierownica skórzana
– Chromowane listwy okien
Klienci będą mogli także skorzystać z szerokiej palety dostępnych wersji kolorystycznych:
– 8 lakierów
– 3 kolory dachów materiałowych dla wersji AIRSCAPE
– 5 rodzajów tapicerek
– 3 kolory deski rozdzielczej
– 3 pakiety personalizacji wnętrza obejmujące drążek dźwigni zmiany biegów, centralną część kokpitu oraz osłony wlotów powietrza
NOWY CITROËN C1 | |||
Wersja | KM | Skrzynia biegów | BRUTTO BEZ OPCJI |
C1 3D | |||
1.0 VTi 68 START | 68 | 5 | 35 700 |
1.0 VTi 68 LIVE | 68 | 5 | 37 700 |
1.0 VTi 68 FEEL | 68 | 5 | 41 500 |
1.0 VTi 68 ETG FEEL | 68 | ETG | 45 500 |
C1 5D | |||
1.0 VTi 68 LIVE | 68 | 5 | 39 100 |
1.0 VTi 68 FEEL | 68 | 5 | 42 900 |
1.0 VTi 68 ETG FEEL | 68 | ETG | 46 900 |
1.0 VTi 68 SHINE | 68 | 5 | 46 700 |
1.0 VTi 68 ETG SHINE | 68 | ETG | 49 700 |
1.2 PureTech 82 FEEL | 82 | 5 | 44 900 |
1.2 PureTech 82 SHINE | 82 | 5 | 48 700 |
C1 5D AIRSCAPE | |||
1.0 VTi 68 FEEL AIRSCAPE | 68 | 5 | 47 900 |
1.0 VTi 68 FEEL EDITION AIRSCAPE | 68 | 5 | 48 900 |
1.0 VTi 68 ETG FEEL AIRSCAPE | 68 | ETG | 50 900 |
1.2 PureTech 82 FEEL EDITION AIRSCAPE | 82 | 5 | 50 900 |
1.2 PureTech 82 FEEL AIRSCAPE | 82 | 5 | 49 900 |
1.2 PureTech 82 SHINE AIRSCAPE | 82 | 5 | 52 700 |
Opel przedstawił także Corse piątej generacji.
Corsa najnowszej generacji będzie oparta na płycie podłogowej swojej poprzedniczki. W zawieszeniu nowej Corsy nie ma ani jednego elementu pochodzącego z poprzedniej wersji tego modelu. Stabilność podczas jazdy na wprost i pokonywania zakrętów wzrosła dzięki obniżeniu środka ciężkości o 5 milimetrów, sztywniejszej ramie pomocniczej, nowej geometrii zawieszenia, związanej z nową konstrukcją jego elementów. Poprawiono szybkość reakcji układu kierowniczego oraz zachowanie związane z podsterownością.
Pod maską Corsy piątej generacji zamontowano opracowany przez inżynierów Opla nowy trzycylindrowy silnik 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo. Kompaktowa jednostka 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo, wykonana w całości z aluminium, spełnia wymagania normy Euro 6 w zakresie emisji spalin. Silnik jest dostępny w dwóch wariantach — o mocy 66 kW/90 KM i 85 kW/115 KM. Obie wersje oferują wyjątkowo krótki czas reakcji i dysponują solidnym zapasem momentu obrotowego: 170 Nm już od 1800 obr./min. Nowy trzycylindrowy silnik Opla o małej pojemności skokowej jest standardowo wyposażony w system Start/Stop. Gamę jednostek napędowych nowej Corsy poszerzono o nowy turbodoładowany 1,4-litrowy silnik o mocy 74 kW/100 KM i maksymalnym momencie obrotowym 200 Nm, a także o udoskonalone silniki wolnossące, o pojemności 1,2 i 1,4 litra, spełniające wymagania normy Euro 6. Nowe silniki wysokoprężne montowane w Corsie to całkowicie zmodyfikowane, udoskonalone jednostki 1.3 CDTI o mocy 55 kW/75 KM i 70 kW/95 KM, zgodne z wymaganiami normy Euro 6. Najoszczędniejsza wersja Corsy — z silnikiem o mocy 70 kW/95 KM, 5-biegową przekładnią manualną i systemem Start/Stop — emituje zaledwie 89 g/km CO2.
Corsa otrzymała całkiem nowe wnętrze które optycznie ma je powiększać. W wyposażeniu będzie dostępny system multimedialny IntelliLink z systemami wspomagającymi kierowcę. Bezpieczeństwo zwiększają systemy po raz pierwszy obecne w Corsie, takie jak adaptacyjne reflektory biksenonowe, układ ostrzegający o pojeździe w martwym polu (Side Blind Spot Alert), kamera Opel Eye z funkcją rozpoznawania znaków drogowych montowana w przedniej części samochodu, asystent pasa ruchu (LDW), asystent świateł drogowych (HBA), układ monitorowania odległości od poprzedzającego samochodu i system ostrzegający o zagrożeniu kolizją czołową. Aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo, system ostrzegania przed kolizją (FCA) wyświetla na szybie przedniej ostrzeżenie w kolorze czerwonym. Ponadto system monitorowania ciśnienia w ogumieniu (TPMS) ostrzega kierowcę w przypadku nadmiernej utraty ciśnienia w ogumieniu jednej z opon.
Światowa premiera piątej generacji bestsellera Opla odbędzie się podczas salonu samochodowego „Mondial de l’Automobile 2014” w Paryżu (4–19 października), a pierwsze samochody zjadą z linii produkcyjnych w Saragossie i Eisenach przed końcem roku.
Czwartek 10.07.2014
Nowy Mercedes-Benz Sprinter świętuje pierwszy rok produkcji
Nowy Mercedes-Benz Sprinter dopisuje ciąg dalszy historii swojego sukcesu. W rok od uruchomienia produkcji model pozostaje numerem 1 w segmencie dużych vanów o dopuszczalnej masie całkowitej około 3,5 tony. Pomiędzy lipcem 2013 a majem 2014 roku oddział Mercedes-Benz Vans tylko w Europie i Ameryce Północnej sprzedał około 134 tys. nowych Sprinterów (ubiegły rok: 116 tys.).
Powyższe dane oznaczają około 15-proc. wzrost względem tego samego okresu w minionych latach, przy czym na wielu rynkach (w tym w Polsce) okazał się jeszcze większy. Największym rynkiem zbytu są Niemcy, a za nimi plasują się USA i Wielka Brytania. W samych Niemczech rynkowy udział nowego Sprintera wzrósł do rekordowego poziomu ponad 30 proc.
W Polsce, sprzedaż Sprintera wzrosła względem poprzedniego roku o niemal 20% i w I poł. roku 2014 osiągnęła poziom ponad 1500 sztuk. Oznacza to, iż w Polsce sprzedaż tego modelu zaspokaja ponad 17% rynku.
Piątek 11.07.2014
Audi świętuje kolejny rekord. Dziś, z taśmy produkcyjnej w zakładach w Ingolstadt zjechało sześciomilionowe Audi z napędem quattro – niecałe półtora roku po egzemplarzu pięciomilionowym.
Jubileuszowy samochód – Audi SQ5 3.0 TDI quattro w kolorze szarym Monsun z efektem metalicznym – pojedzie do zamawiającej go rodziny z USA. Nowy rekord produkcyjny dowodzi światowego sukcesu Audi quattro. Od czasów pierwszego Audi quattro ze stałym napędem na cztery koła z roku 1980, to techniczne rozwiązanie opanowało drogi na całym świecie. Dzięki blisko 170 wariantom quattro, spośród wszystkich producentów segmentu premium to Audi oferuje w tej chwili największy wybór modeli z napędem na cztery koła.
Sobota 12.07.2014
Robert Kubica z Przemysławem Mazurem wygrał rajd 34. RALLY INTERNAZIONALE DEL CASENTINO. Polacy startowali prywatnym Fordem Fiesta WRC należącym do zespołu A-Style Team.
Niedziela 13.07.2014
Spokojna niedziele nic się nie dzieje 🙂