Ceny Suzuki Baleno

Najnowszy, 5-drzwiowy hatchback zapewnia dużą przyjemność z jazdy i spełnia oczekiwania współczesnych klientów pod względem niskiego zużycia paliwa, nowoczesnych technologii i ciekawego wzornictwa.

– Naszym celem było stworzenie idealnego hatchbacka. Takiego, który nie uznaje kompromisów. Chcieliśmy, aby był elegancki, wyrafinowany i dopracowany w każdym detalu. Baleno łączy w sobie wszystkie cechy, jakich oczekuje się od samochodu z tego segmentu – ma ciekawy design, jest funkcjonalny i komfortowy, łatwo się nim manewruje i dostarcza fantastycznych wrażeń z jazdy przy zachowaniu niskiego zużycia paliwa – wyjaśnia Kunihiko Ito, główny inżynier Suzuki Baleno.

Motywem przewodnim projektu Baleno jest “Liquid Flow”, co można dostrzec, przyglądając się eleganckim i płynnym liniom nadwozia. Zbudowany na nowej płycie podłogowej, Baleno oferuje przestronne wnętrze i wysokiej klasy układ napędowy.

Suzuki Baleno trafi do europejskich salonów sprzedaży już wiosną 2016 roku.

01_BALENO_side

Kluczowe informacje na temat Suzuki Baleno:

  • Płyta podłogowa nowej generacji o zwiększonej sztywności i mniejszej masie, niskie zużycie paliwa, świetne prowadzenie i stabilność, ciche wnętrze.
  • Nowy silnik BOOSTERJET – turbodoładowana jednostka o pojemności 1 l, charakteryzująca się wysokim momentem obrotowym, wyposażona w układ SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki)[1] z silnikiem 1,2 DUALJET – zapewnia zaskakująco niskie zużycie paliwa.
  • Najbardziej aerodynamiczna bryła nadwozia w historii samochodów Suzuki.
  • Sportowe, niskie, a jednocześnie szerokie nadwozie, awangardowy przód, doskonałe przeszklenie kabiny oraz eleganckie przetłoczenia biegnące od przodu po tył samochodu podkreślają elegancki i zdecydowany charakter Baleno.
  • Innowacyjne rozwiązania technologiczne: kolorowy 7-calowy wyświetlacz multimedialny, adaptacyjny tempomat oraz system Smartphone Linkage Display Audio kompatybilny z Apple CarPlay[2].
  • Komfortowe warunki podróżowania dla pięciu osób, zapewniające dużą przestrzeń osobistą zarówno z przodu, jak i z tyłu samochodu
  • Największa w segmencie przestrzeń bagażnika[3]
  • System Radar Brake Support (RBS)2 a także inne rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa dbają o komfort kierowcy i pasażerów.

 

Ceny Suzuki Baleno

Płynne linie stylistyczne

Motyw przewodni projektu Baleno “Liquid Flow” sugeruje dynamiczny przepływ wody. Motyw ten widoczny jest w wielu elementach nadwozia samochodu, zwłaszcza w ostro zarysowanych liniach stylistycznych i ciekawych przetłoczniach. Niska, a przy tym szeroka sylwetka podkreśla zdecydowany charakter Baleno i nadaje mu sportowy wygląd.

Nadwozie

Patrząc na Baleno z przodu, odnosi się wrażenie, że bryła nadwozia delikatnie obmywa kabinę, tworząc niski, a jednocześnie szeroki profil. Dodano ciekawe elementy w postaci szerokiego zderzaka, charakterystycznej osłony chłodnicy, świateł w technologii LED, a także przyciemnionych słupków A. Widoczne po bokach linie zaczynają się już przy masce i biegną po tył samochodu, tworząc atrakcyjne załamania podkreślające elegancję Baleno.

03_BALENO_angle

Stylistyka nadwozia:

  • Czarne chromowane ramki świateł przednich.
  • Światła pozycyjne w technologii LED, które pełnią także funkcję świateł dziennych.
  • Przednie światła z technologią “Guide me light” oświetlają drogę przed samochodem po zamknięciu lub otwarciu drzwi za pomocą zdalnego kluczyka.
  • Tylne światła w technologii LED podkreślają nowoczesny charakter Baleno, emitując gładki promień światła*.
  • 9 kolorów lakierów nadwozia, w tym nowy “Premium Silver Metallic”, który uwydatnia linie stylistyczne, oraz “Ray Blue Pearl Metallic”, zmieniający odcień od zielonego po czerwony w zależności od panującego światła.
  • Duże przeszklenia oraz czarny słupek A podkreślają sportową bryłę samochodu.
  • Wąski spoiler umieszczony na dachu został elegancko połączony z płynnymi liniami nadwozia, co pozwoliło osiągnąć lepsze wskaźniki aerodynamiczne.
  • 16-calowe felgi aluminiowe lub 15-calowe felgi stalowe o industrialnym designie ciekawie kontrastują z płynną linią nadwozia.

Ceny Suzuki Baleno

Wnętrze

Aby podkreślić szerokość deski rozdzielczej oraz jej atrakcyjne, płynne linie na obu jej końcach umieszczono specjalne podświetlenia. Srebrne akcenty wyróżniają się z eleganckiej czerni, która panuje w kabinie, a czerwone podświetlenie m.in. systemu audi, klimatyzacji i wskaźnika załączonego biegu stanowią ciekawe uzupełnienie wnętrza.

Oprócz detalu stylistycznych, we wnętrzu Baleno są także innowacyjne rozwiązania, mające na celu zapewnienie kierowcy i pasażerom wszystkich potrzebnych informacji, a także dbających o komfort podróżowania:

  • Duży ekran LCD znajdujący się po środku deski rozdzielczej przedstawia szereg informacji na temat np. osiągów czy zużycia paliwa za pomocą czytelnych grafik. Użytkownicy bez problemów odczytają dane dotyczące m.in. obrotów silnika*.
  • System Smartphone Linkage Audio Display z 7-calowym ekranem dotykowym został wyposażony w port USB oraz port kart SD. Ekran wyświetla widok z kamery znajdującej się z tyłu samochodu*. System można także połączyć z iPhonem za pomocą kabla USB, co pozwala na korzystanie z licznych funkcji Apple CarPlay, takich jak mapy, telefon, wiadomości, muzyka, a także podcasty, audiobooki oraz wybranych aplikacji. System można także połączyć z innymi smartfonami za pomocą systemu MirrorLink.
  • Automatyczna klimatyzacja sterowana za pomocą okrągłego wyświetlacza LCD*.
  • Adaptacyjny tempomat wykorzystuje radar do pomiaru odległości między pojazdami i automatycznie przyspiesza lub zwalnia samochód w celu zachowania nadanej przez kierowcę odległości – długiej, średniej lub krótkiej w zależności od warunków drogowych. Kierowca może także ustawić maksymalną prędkość, dzięki czemu bez względu na siłę nacisku na pedał gazu, samochód nie przekroczy zadanej prędkości.

*Dostępne w zależności od wybranej wersji samochodu.

13_BALENO_interior

Technologia wspierająca osiągi

W nowym Baleno zastosowano trzy całkowicie nowe rozwiązania technologiczne, których celem jest ulepszenie właściwości jezdnych oraz obniżenie zużycia paliwa. Są to: płyta podłogowa nowej generacji, nowy, turbodoładowany silnik BOOSTERJET z bezpośrednim wtryskiem paliwa oraz układ SHVS typu mild hybrid.

Nowa płyta podłogowa

Nadrzędnym celem tworzenia nowej płyty podłogowej było uzyskanie lekkiego nadwozia, które zapewniałoby stabilności jazdy. Wprowadzając ulepszenia w sztywności nadwozia, a jednocześnie zmniejszając masę poprzez zastosowanie odpowiedniego kształtu szkieletu płyty, osiągnięto 10-procentowy wzrost sztywności nadwozia w porównaniu do konwencjonalnie zbudowanych samochodów konkurencji, a także obniżenie masy całkowitej pojazdu o około 15% względem modeli, w których stosowano poprzedniej generacji płyty podłogowe. Suzuki zadbało także o to, aby ograniczyć hałas oraz wibracje dobiegające do kabiny pasażerskiej, utrzymując odpowiedni poziom komfortu. Oznacza to, że Baleno może pochwalić się lepszymi właściwościami jezdnymi oraz niskim zużyciem paliwa bez konieczności kompromisowego poświęcania poziomu bezpieczeństwa i przyjemności z podróżowania.

Zobacz również:   AVIS tworzy największy park samochodów elektrycznych marki Nissan w Europie

Nowy turbodoładowany silnik BOOSTERJET

BOOSTERJET to najnowsza jednostka turbodoładowana z bezpośrednim wtryskiem paliwa, która charakteryzuje się obniżonym zużyciem paliwa i przyjemnością z jazdy. Połączono w niej małą pojemność z wysokim momentem obrotowym turbosprężarki.

Kontrolując zawór upustu spalin, który zamyka się celem wytworzenia wyższego ciśnienia doładowania podczas przyspieszania a pozostaje otwarty podczas normalnej jazdy, dzięki czemu BOOSTERJET uzyskuje wysoką moc i wsssydajność paliwową.

Pod maską Baleno pracuje BOOSTERJET 1.0 – litrowa jednostka, która osiąga moc 82kW i maksymalny moment obrotowy 170Nm.

Suzuki Baleno dostępne jest także z benzynowym silnikiem DUALJET o pojemności 1,2 l z podwójnym wtryskiem paliwa. Podniesiono w nim wydajność termalną, dzięki czemu osiągnięto równowagę między znakomitymi osiągami i niskim zużyciem paliwa.

11_BALENO_scene_city

Decydując się na Baleno z silnikiem BOOSTERJET 1.0 można wybrać jedną z dwóch dostępnych przekładni zmiany biegów. Optymalnie zestrojona, 5-stopniowa manualna skrzynia zmiany biegów została wyposażona w specjalnie zaprojektowany system ustalający położenie wybieraka biegów, który pomaga w obniżeniu strat tarcia i powoduje lepsze wyczucie podczas operowania dźwignią . Dla osób preferujących skrzynie automatyczne przygotowano 6-stopniową przekładnię, która zapewnia dynamiczne przyspieszenie z niskich prędkości oraz niskie zużycie paliwa podczas szybkiej jazdy.

Zawieszenie zostało zaprojektowane tak, aby precyzyjnie współpracowało z układem kierowniczym. W sposób znaczny poprawiło to poczucie pewności prowadzenia pojazdu, szczególnie w zakrętach.

W przednim zawieszeniu wykorzystano kolumny MacPhersona, a w zawieszeniu tylnym belkę skrętną współpracującą ze sprężynami śrubowymi. Opony o obniżonym poziomie oporu przyczyniają się do obniżenia zużycia paliwa bez pogorszenia własności trakcyjnych, stabilności i komfortu jazdy oraz efektywności systemu hamulcowego.

Suzuki poddało Baleno wielu europejskim testom, a następnie odpowiednim udoskonaleniom, dzięki czemu model ten dostarcza znakomitych wrażeń z jazdy i zachowuje równowagę między zwinnym i dynamicznym charakterem jazdy a komfortem z podróżowania.

12_BALENO_scene_mood

Nowy turbodoładowany silnik BOOSTERJET

SHVS (z ang.: „Smart Hybrid Vehicle by Suzuki”) to napęd hybrydowy typu mild hybrid, wyposażony w alternator zespolony z rozrusznikiem (ISG, z ang.: Integrated Starter Generator), który wspiera pracę silnika podczas przyspieszania oraz odzyskuje energię z hamowania.

Korzystając z energii odzyskanej z hamowania, funkcja silnika elektrycznego w ISG ponosi wydajność paliwową, wspomagając silnik poprzez dostarczenie dodatkowej energii w miejsce paliwa, które potrzebne jest w takich sytuacjach jak ruszanie z postoju czy silne przyspieszanie. Dzięki zastosowanie startowego pasa napędowego w ISG, ponowne włączenie silnika po automatycznym zatrzymaniu jego pracy przez system Engine Auto Start Stop jest bardziej płynne i ciche w porównaniu z konwencjonalnym rozrusznikiem.

Układ SHVS stosowany w Baleno zawiera wysoce wydajny akumulator litowo-jonowy, dzięki czemu silnik elektryczny może być częściej załączany, co bezpośrednio wpływa na obniżenie zużycia paliwa. Jego celem jest także zmniejszenie negatywnego wpływu na środowisko poprzez ograniczenie emisji CO2 do poziomu 93g/km*2.

*1Tylko dla modeli z silnikiem 1.2. DUALJET.

*2Orientacyjna wartość dla modeli wyposażonych w SHVS.

14_BALENO_interior

Inteligentna przestrzeń

Częsty problem, jakim jest zachowanie stylowego wyglądu przy jednoczesnym zagwarantowaniu przestronnego wnętrza, został rozwiązany. W Suzuki Baleno każdy milimetr został dokładnie przemyślany. W efekcie otrzymano nie tylko komfortową i przestronną kabinę pasażerską, ale także największą przestrzeń bagażową w segmencie. Kluczowe w osiągnięciu tego celu w samochodzie, którego całkowita długość nie przekracza 4 metrów, było zastosowanie nowej płyty podłogowej. Pozwala ona na efektywniejsze zagospodarowanie przestrzeni. Dodatkowo, poświęcono także dużo czasu i uwagi na zmniejszenie rozmiaru silnika i odpowiednią pozycję montażu, dzięki czemu więcej przestrzeni znalazło się w kabinie.

Ceny Suzuki Baleno

Podróżowanie

Przednie fotele zapewniają komfortową przestrzeń na ramiona, dzięki zachowaniu odpowiedniej odległości między fotelem pasażera i kierowcy. Fotele mają optymalny kształt, zapewniając wygodną pozycję. Wykonano je z wysokiej jakości materiałów, które są nie tylko eleganckie, ale także wytrzymałe.

Tylna kanapa zapewnia dużo miejsca na nogi, a odległość od kolan pasażera do przednich foteli wynosi 805mm. Kanapę można z łatwością złożyć jednym ruchem, osiągając płaską powierzchnię lub składając jedynie wybraną jej część. Wsiadanie i wysiadanie z samochodu jest łatwe i wygodne dzięki zachowaniu odpowiedniej szerokości otwierania drzwi.

 16_BALENO_luggage

Przestrzeń bagażowa

Bagażnik Suzuki Baleno ma pojemność 355 litrów, co plasuje go jako leadera pośród hatchbacków segmentu B[4]. Aby załadunek długich lub szerokich przedmiotów nie stanowił problemu, zoptymalizowano kształt zawieszania tak, by boczne części bagażnika nie traciły swojej funkcjonalności.

 

Istotną cechą przestrzeni bagażowej jest jej możliwość dopasowania się. Bagażnik można zwiększyć poprzez złożenie tylnej kanapy, przesunięcie przednich foteli do przodu i korzystanie z wyższej lub niższej pozycji podłogi bagażnika.

Bezpieczeństwo

W Suzuki Baleno zastosowano szereg rozwiązań technologicznych, które mają asystować kierowcę, a także zmniejszać potencjalne szkody wyrządzone w skutek wypadku. Jednym z nich jest system Radar Brake Support*1 (RBS). Gdy samochód jedzie z prędkością wyższą niż ok. 5 km/h, radar wykrywa samochód jadący przed nim. Gdy system uzna, że może dojść do kolizji, mogą wystąpić trzy sytuacje w zależności od prędkości i odległości dzielącej te pojazdy: 1. kierowca otrzymuje ostrzeżenie, 2. system wzmacnia siłę hamowania lub 3. system sam automatycznie hamuje samochód.

Pośród innych rozwiązań dotyczących bezpieczeństwa znajdują się: ESP, 6 poduszek powietrznych oraz wysoce absorbujące nadwozie. Projektując nadwozie, brano także pod uwagę taką konstrukcję komponentów, aby możliwie najbardziej zmniejszyć obrażenia pieszych w wyniku ewentualnych wypadków lub kolizji.

*1 Dostępne w zależności od wybranej wersji samochodu

*2ESP jest znakiem handlowym firmy Daimler AG.

Ceny Suzuki Baleno

Wymiary

 

Długość: 3,995mm; Szerokość: 1,745mm; Wysokosć: 1,470mm (1,460mm z układem SHVS); Rozstaw osi: 2,520mm; Prześwit: 120mm (110mm with SHVS); Tread front/rear: 1,520mm z oponami 185/55R16 (1,530mm z oponami 175/65R15)

Specyfikacja

Bolero

[1]
Jedynie w samochodach z silnikiem 1,2 DUALJET

[2]              Dostępny w zależności od wybranej konfiguracji samochodu

[3]              Segment B o nadwoziu typu hatchback (długość całkowita nadwozia 3,700mm-4,100mm)

[4]              Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez Suzuki pojemności bagażników samochodów typu hatchback z segmentu B (o długości całkowitej 3,700mm-4,100mm), mierzone metodą VDA (German Association of the Automotive Industry).

4 KOMENTARZE

    • Jeżeli jest Pan zainteresowany to chętnie opublikujemy Pańską recenzję. Takie opisowe opinie klientów najlepiej oddają realia użytkowania pojazdu. W razie czego zapraszamy do kontaktu mailowego bezpośrednio z redakcją, bądź z jednym z redaktorów 🙂

Leave a Reply