Po 18 latach od premiery Priusa liczba sprzedanych hybryd Toyoty przekroczyła 8 milionów1. Ostatni milion sprzedaży firma osiągnęła w ciągu zaledwie 10 miesięcy.

Od premiery Toyoty Prius w 1997 roku japoński producent stopniowo dodaje do oferty samochodów hybrydowych kolejne modele: od miejskiego Yarisa Hybrid, po debiutujący pod koniec tego roku RAV4 Hybrid. Obecnie firma ma w ofercie 30 modeli hybrydowych na ponad 90 rynkach oraz jedną hybrydę typu plug-in.

W ciągu ostatniego roku Toyota wprowadziła na rynek nowe modele, takie jak Esquire Hybrid (w Japonii), Lexus RC300h i Sienta Hybrid. Już niedługo ukażą się nowe wersje Corolli Hybrid, Levina Hybrid (w Chinach) i RAV4 Hybrid. Co roku debiutują kolejne samochody z napędem hybrydowym, a ich oferta na poszczególnych rynkach jest stale poszerzana.

Samochody hybrydowe zmniejszyły emisję CO2 do atmosfery2 o 58 milionów ton3 względem samochodów wyłącznie spalinowych o podobnej wielkości i osiągach. Toyota szacuje, że hybrydy jej produkcji zaoszczędziły 22 miliardy litrów paliwa.

Toyota uważa technologię hybrydową za kluczową w tworzeniu samochodów przyjaznych środowisku w XXI wieku. Rozwiązania wypracowane przez zespoły pracujące nad rozwojem napędu hybrydowego służą także do udoskonalania samochodów konwencjonalnych Toyoty – do poprawy ich osiągów oraz zmniejszania kosztów.

1 Łącznie z hybrydami plug-in, dane Toyoty

2 Nie uwzględniając modeli Coaster Hybrid EV i Quick Delivery 200
3 Liczba zarejestrowanych samochodów x pokonany dystans x rzeczywiste zużycie paliwa w każdym kraju x współczynnik konwersji CO2.

Sprzedaż samochodów hybrydowych Toyoty
Źródło: Toyota Motor Corporation
(Jednostka = 1000 samochodów)

Skumulowana sprzedaż modeli hybrydowych Toyoty
(Jednostka = 1000 samochodów)

Kalendarium pojazdów hybrydowych Toyota Motor Corporation

Zobacz również:   Parę zasad Ekojazdy

2 KOMENTARZE

  1. Przejrzyste zestawienie. Jak widać Japonia (co nie jest zaskoczeniem) i Ameryka Północna najwięcej hybryd posiada na swoich drogach. No i Prius, który jako pierwszy poszedł w świat seryjnie jest niedościgniony.

  2. Świetny wynik , toyota powinna być dumna z siebie bo tak naprawdę 18 lat temu kiedy wchodził Prius na rynek japoński nawet tam nie za bardzo byli przekonani do tych aut , a teraz dam sobie reke uciac ze wiekszość ludzi jest w stanie powiedzieć czym charakteryzuje się naped hybrydowy i z jakimi korzyściami to się wiąże , także gratuluje Toyocie o pokazali światu ze niemożliwe jest możliwe 🙂

Leave a Reply