Niewielkie modyfikacje na zewnątrz, spore zmiany pod maską – tak najkrócej można opisać facelift największego SUV-a Volvo. Wraz z ropocząciem nowego roku modelowego, wszystkie XC90 z silnikami Diesla otrzymają seryjny napęd typu mild-hybrid. Elektryczna rewolucja Volvo zaczyna przyspieszać.

Standardem w branży motoryzacyjnej są liftingi, które przeprowadza się co 4-5 lat.W przypadku swego flagowego SUV-a, modelu XC90, Volvo Cars nie poddało się tej tradycji. Efekt kuracji odświeżającej widać najmocniej we wnętrzu. Nadwozie, którego design zdobył niezliczone nagrody i wyróżnienia, poddano jedynie kosmetycznym zmianom. Auto otrzyma unowocześniony grill, a do tego w ofercie pojawią się nowe wzory felgi dodatkowe barwy lakierów.

Model, który sprostał oczekiwaniom
Nowy model XC90 trafił do salonów w 2015 roku. Kiedy się pojawił, wzbudzał ogromne zainteresowanie i był dla marki prawdziwą rewolucją. Bazujący na własnej, opracowanej w ramach koncernu, platformie podłogowej, wykorzystujący własne zespoły napędowe i technologie bezpieczeństwa, model XC90 stanowił początek operacyjnego i finansowego odmłodzenia Volvo Cars. XC90 otworzył także nowy rozdział designu Volvo z charakterystycznym wzorem lamp a la „Młot Thora” oraz „pływającym grillem”. Od strony technologicznej XC90 utorował drogę wszystkim pozostałym modelom Volvo serii 60 i 90, które dzielą z nim platformę podłogową SPA i rozwiązania mechaniczne i elektroniczne.

W ciągu czterech lat samochód udoskonalano, zmieniając moc silników i udoskonalając systemy bezpieczeństwa i funkcje connectivity. Na całym świecie ten duży SUV przekonał do siebie ponad 320 000 nabywców – a liczba ta wciąż rośnie.

Kierunek zmian
Jeśli porównacie XC90 taki, jakim go wypuściliśmy w roku 2014, z tym, który stoi dziś w salonach, dostrzeżecie, że w nadwoziu wprowadziliśmy nieliczne i bardzo niewielkie zmiany wobec tej początkowej recepty, odnoszącej tak wielkie sukcesy – powiedział Alexander Petrofski, dyrektor prowadzący serii 90 w Volvo Cars. – Ale wewnątrz i pod maską nasz odświeżony XC90 jest najbardziej zaawansowanym autem, jakie kiedykolwiek mieliśmy w sprzedaży.

Co zmieniło się w kabinie?
XC90 to najbardziej przestronny model w ofercie Volvo. Od roku modelowego 2020 do oferty dołączy wersja sześciomiejscowa o układzie siedzeń typu 2+2+2. W sprzedaży pozostaną dotychczasowe modele pięcio- i siedmiomiejscowe, a także czteroosobowy, luksusowy wariant Excellence. Oprócz tapicerek skórzanych, klienci będą mogli zamawiać także zupełnie nową tapicerkę wełnianą. W wersji R-Design będzie można zamówić kluczyk z wykończeniem a la włókno węglowe.

Zmiany na zewnątrz
Najważniejszą zmianą w nowym modelu XC90 będzie nowy wzór atrapy chłodnicy. W wersji R-Design obramowania okien będą teraz czarne, co dobrze komponuje się ze sportowym charakterem tej wersji. Klienci będą mieli do wyboru trzy dodatkowe wzory felg i kilka nowych barw nadwozia. Drobne różnice pojawią się także w listwach tylnych zderzaków. Istotna zmiana zajdzie także na klapie bagażnika wersji z silnikami Diesla. Zniknie oznaczenie D5, a pojawi się B5 oznaczające Diesla wspomaganego niewielkim silnikiem elektrycznym.

Pierwsza hybryda Volvo typu mild-hybrid
Niedawno zarząd Volvo Cars zapowiedział, że w ciągu kilku lat wszystkie modele Volvo zostaną wyposażone w jakiś rodzaj napędu elektrycznego. Nie oznacza to wycofania się z silników spalinowych, lecz wprowadzanie różnych rodzajów wspomagających napędów elektrycznych. Volvo od dawna oferuje hybrydy typu plug-in. Teraz przyszedł czas na układy typu mild-hybrids wykorzystujący lekki akumulator 48V ładowany wyłącznie za pomocą układu odzyskującego energię podczas hamowania. Jest on dużo lżejszy i tańszy od układów plug-in bazujących na akumulatorach 400V. W układzie mild-hybrid Volvo silnik elektryczny będzie pełnił wyłącznie rolę wspomagającą obniżając zużycie paliwa i emisję dwutlenku węgla. Dzięki temu XC90 będzie spełniał coraz ostrzejsze normy w tym zakresie, które pojawiają się także w polityce flotowej wielu firm. Co ważne, nowa hybryda B5 będzie niewiele droższa od dotychczasowej wersji D5, co znacząco zwiększy udział hybryd w sprzedaży Volvo w Polsce i na świecie.
The New Volvo XC90 Inscription T8 Twin Engine in Birch Light Metallic The New Volvo XC90 Inscription T8 Twin Engine in Birch Light Metallic The New Volvo XC90 Inscription T8 Twin Engine seat configuration The New Volvo XC90 Inscription T8 Twin Engine Interior Detail – Orrefors Gearshift New Volvo XC90 Inscription T8 Twin Engine in Birch Light Metallic New Volvo XC90 Inscription T8 Twin Engine in Birch Light Metallic New Volvo XC90 Inscription T8 Twin Engine in Birch Light Metallic New Volvo XC90 Inscription T8 Twin Engine in Birch Light Metallic New Volvo XC90 Inscription T8 Twin Engine in Birch Light Metallic New Volvo XC90 Inscription T8 Twin Engine in Birch Light Metallic New Volvo XC90 Inscription T8 Twin Engine in Birch Light Metallic The New Volvo XC90 R-Design T8 Twin Engine in Thunder Grey The New Volvo XC90 R-Design T8 Twin Engine in Thunder Grey The New Volvo XC90 R-Design T8 Twin Engine in Thunder Grey