Mercedes-AMG wpuszcza dodatkowy powiew świeżego powietrza do rodziny AMG GT. Krótko po premierze sensacyjnego wariantu AMG GT R sportowa marka z Affalterbach prezentuje dwie ekscytujące wersje modelu z otwartym nadwoziem. Obok bazowego AMG GT Roadstera 350 kW (476 KM) debiutuje mocniejsza odmiana AMG GT C Roadster, z jednostką o mocy 410 kW (557 KM) i 680 Nm maksymalnego momentu obrotowego oraz wybranymi elementami z „erki”. Ich lista obejmuje skrętne tylne koła i elektronicznie sterowaną blokadę tylnego dyferencjału. W połączeniu ze sportowym zawieszeniem AMG RIDE CONTROL nowy AMG GT C Roadster gwarantuje najwyższy poziom dynamiki jazdy. Z topowym coupe AMG GT R łączą go też muskularne proporcje: poszerzone tylne błotniki mieszczą szerzej rozstawione tylne koła z szerszymi obręczami, zapewniające wyśmienitą trakcję i jeszcze wyższe prędkości w zakrętach. Emocjonujące brzmienie jednostki V8 potęguje sportowy układ wydechowy z aktywnymi klapami.

AMG GT C Roadster

Poza mocniejszym silnikiem AMG GT C Roadster imponuje szeregiem rozwiązań konstrukcyjnych wprost z półwyczynowego AMG GT R. Z zewnątrz model zdradza szeroki, muskularnie wyrzeźbiony tył i szerokie koła o szerszym rozstawie. Specyfikacja modelu obejmuje też aktywną tylną oś skrętną, akumulator litowo-jonowy oraz szerszy zakres elementów ekskluzywnego wyposażenia, takich jak tapicerka ze skóry nappa i mikrofibry DINAMICA czy dodatkowy tryb jazdy RACE.

AMG GT C Roadster

Oba roadstery błyskawicznie zamieniają się z coupe w otwarte wozy sportowe. Składanie lub rozkładanie miękkiego dachu trwa około 11 s i może odbywać się na postoju oraz podczas jazdy z prędkością do 50 km/h. Poszycie dostępne jest w trzech odcieniach (czarny, czerwony i beżowy), łączonych z 11 kolorami lakieru i 10 tonacjami wnętrza. Trójwarstwowy dach korzysta z lekkiej, magnezowo-stalowo-aluminiowej struktury, która pomaga w utrzymaniu niskiego położenia środka ciężkości. Dodatkową ochronę w razie dachowania zapewnia zintegrowana belka wzmacniająca z pałąkami przeciwkapotażowymi.

AMG GT C Roadster

Wraz z wariantem AMG GT C Roadster sportowa marka z Affalterbach wprowadza kolejny poziom mocy 4-litrowej jednostki V8 – i tym samym podkreśla szczególną pozycję nowego modelu. Jego silnik generuje moc 410 kW (557 KM), o 35 kW (47 KM) wyższą niż w przypadku AMG GT S i o 20 kW (28 KM) niższą od AMG GT R. Maksymalny moment obrotowy o wartości 680 Nm dostępny jest od 1900 do 5750 obr./min. Sprint od 0 do 100 km/h trwa zaledwie 3,7 s, a prędkość maksymalna samochodu wynosi 316 km/h. AMG GT Roadster, z jednostką o mocy 350 kW (476 KM) i 630 Nm maksymalnego momentu obrotowego, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,0 s, a jego prędkość maksymalna to 302 km/h.

Zobacz również:   Tesla Model 3 - jak 3 lata czekania

AMG GT C Roadster

8-cylindrowy motor wyróżnia się wyjątkowo spontanicznymi reakcjami, swoją moc oddaje liniowo, pozwalając na łatwe dozowanie siły napędowej, i zapewnia wyśmienite przyspieszenie w całym zakresie obrotów. Widlasta „ósemka” AMG korzysta ze sprawdzonego układu podwójnego doładowania z dwiema turbosprężarkami zlokalizowanymi nie na zewnątrz, lecz pomiędzy głowicami. Efekt: kompaktowa architektura silnika, znakomita responsywność sprężarek i niska emisja spalin dzięki zoptymalizowanemu przepływowi powietrza w kierunku umieszczonych w pobliżu katalizatorów.

AMG GT C Roadster

Do nowego poziomu mocy wariantu GT C Roadstera inżynierowie Mercedes-AMG dostosowali także umieszczoną przy tylnej osi 7-stopniową przekładnię dwusprzęgłową AMG SPPEDSFHIT DCT (układ transaxle). Zmodyfikowano zarówno jej konstrukcję, jak i oprogramowanie. Pierwszy bieg ma dłuższe przełożenie, a bieg siódmy oraz przełożenie główne skrócono. Uzyskano w ten sposób jeszcze szybsze i bardziej agresywne reakcje na nagłe wciśnięcie pedału gazu. Kierowca AMG GT Roadstera może dostosować charakter samochodu do własnych preferencji, korzystając z kontrolera AMG DYNAMIC SLECT. Cztery tryby: C (Comfort), S (Sport), S+ (Sport Plus) oraz I (Individual). AMG GT C Roadster dysponuje dodatkowo trybem RACE.

AMG GT  Roadster und AMG GT C Roadster

Oba nowe roadstery AMG otrzymały jedną z technicznych wizytówek AMG GT R: aktywny system zarządzania powietrzem. Pionowe żaluzje zlokalizowane w dolnej części przedniego pasa w ciągu około 1 s mogą być otwierane lub zamykane za pomocą silniczka elektrycznego. Pozwala to zależnie od potrzeb regulować ilość powietrza dopływającego do układu chłodzenia.

AMG GT Roadster

Do budowy nowych roadsterów Mercedes-AMG posłużyła znana z coupe inteligenta mieszanka materiałów. Elementy nadwozia i podwozia powstają z różnych stopów aluminium, a przedni odcinek podłogi – z magnezu. Ten ostatni, ekstremalnie sztywny element ogranicza bezwładność przedniego zwisu i jeszcze bardziej zwiększa zwinność prowadzenia.

AMG GT Roadster

Mercedes-AMG GT C Roadster wyróżnia się jeszcze większą wrażliwością i precyzją sterowania – standardowo otrzymuje znaną już z AMG GT R skrętną tylną oś. Układ ten perfekcyjnie łączy zwinność i stabilność, czyli cechy zazwyczaj sprzeczne. Do prędkości 100 km/h tylne koła skręcane są w kierunku przeciwnym co przednie. W rezultacie Mercedes-AMG GT C Roadster znacznie zwinnej „układa się” w zakręcie, zapewnia większą przyjemność z jazdy i jest łatwiejszy w prowadzeniu. Dodatkowo, podczas manewrowania kierowca korzysta z mniejszej średnicy zawracania. Po przekroczeniu prędkości 100 km/h tylne koła AMG GT C Roadstera obracają się w tę samą stronę co przednie. Zwiększa to stabilność prowadzenia, a jednocześnie sprawia, że podczas zmiany kierunku znacznie szybciej narastają siły boczne na tylnej osi – a to przekłada się na szybsze reakcje na ruchy kierownicą.

1 KOMENTARZ

Leave a Reply