Nadjeżdża nowa generacja Hyundaia Tucsona

Model charakteryzuje się awangardowym designem i został zbudowany w oparciu o najnowocześniejsze technologie, wyznaczając nowe standardy w segmencie kompaktowych SUV-ów. Samochód oferuje także największy w segmencie wybór zelektryfikowanych napędów, co oddaje zaangażowanie marki Hyundai w ekologiczną jazdę.

Nowy Tucson to czwarta generacja bestsellera Hyundai. Ponad 7 milionów Tucsonów zostało sprzedanych na całym świecie od momentu wprowadzenia modelu na rynek w 2004 roku. 1,4 miliona sztuk sprzedano tylko w samej Europie, dzięki czemu Tucson stał się najlepiej sprzedającym się Hyundaiem w naszym regionie.

Dzięki nowym napędom, Tucson Nowej Generacji dopełnia zelektryfikowaną flotę SUV-ów Hyundai w Europie. Hyundai oferuje już na europejskim rynku elektryczną i hybrydową wersje modelu Kona, zasilanego wodorem NEXO oraz Santa Fe z napędem hybrydowym i hybrydowym plug-in. Wprowadzając dalszą elektryfikację modeli, Hyundai umacnia swoją pozycję producenta najszerszej gamy zelektryfikowanych układów napędowych.

Hyundai Tucson Nowej Generacji to model globalny. Będzie produkowany w kilku fabrykach na całym świecie i jest trzecią generacją Tucsona, która będzie produkowana w Europie w fabryce Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) w Nošovicach. Tucson drugiej generacji był pierwszym modelem produkowanym w HMMC. Lokalizacja fabryki Hyundaia w Europie podkreśla zaangażowanie producenta na rynku europejskim.

Tucson Nowej Generacji jest pierwszym SUV-em marki Hyundai, który został opracowany zgodnie z nową filozofią designu marki zwanej Sensuous Sportiness. Kierunek ten charakteryzuje harmonia pomiędzy czterema podstawowymi elementami: proporcjami, architekturą, stylistyką i technologią. Jej założeniem jest nadanie samochodom Hyundai zmysłowego i emocjonalnego charakteru, uzyskanego za pomocą innowacyjnych technologii i rozwiązań. Progresywna stylistyka Tucsona Nowej Generacji jest inspirowana koncepcyjnym SUV-em Hyundai Vision T, który został zaprezentowany na targach AutoMobility Los Angeles 2019.

Wejście do przestrzeni wnętrza Tucsona Nowej Generacji jest niczym wejście do starannie umeblowanego pokoju, w którym zapominamy o codziennych troskach. Tutaj przestrzeń, technologia i informacje harmonijnie się przenikają. Pionowa forma w pełni wkomponowanej konsoli środkowej została zainspirowana wodospadem. Dwie srebrne listwy ozdobne biegnące od środka deski rozdzielczej do tylnych drzwi harmonijnie łączą się z wysokiej klasy materiałami utrzymanymi w neutralnych odcieniach.

Bezproblemowa integracja wiodącej w segmencie technologii zapewni Klientom nowego Tucsona zaawansowane i konfigurowalne cyfrowe doświadczenie. Nowy ekran systemu multimediów i nawigacji o przekątnej 10,25 cala wypełnia środek pojazdu. Projektanci Hyundaia zrezygnowali z fizycznych pokręteł i przycisków. Wszystkimi funkcjami systemu multimediów i klimatyzacji można sterować za pomocą dotyku. Wysokiej jakości materiały we wnętrzu zapewnią nowy poziom komfortu.

Na nowy design wnętrza składają się obniżone wyświetlacze zegarów i odsłonięty zestaw wskaźników. W ten sposób uporządkowano powierzchnię i zwiększono poczucie przestronności. Szeroki grzbiet deski rozdzielczej płynnie łączy się z drzwiami, przyjemnie otaczając pasażerów.

W pełni cyfrowy dualny kokpit składa się z nowego 10,25-calowego wyświetlacza cyfrowych zegarów i 10,25-calowego ekranu systemu multimediów i nawigacji. Przestrzeń wnętrza jest intuicyjna i zoptymalizowana pod kątem zaawansowanych technologii. Przykładowo, schematy kolorystyczne cyfrowych zegarów zmieniają się w zależności od wybranego trybu jazdy.

System multimedialny z 10,25 calowym ekranem dotykowym jest wyposażony w najnowszą wersję systemu Bluelink, który umożliwia wybór profilu użytkownika, nawigację w trybie pieszym po zaparkowaniu, informacje o ruchu drogowym, informacje o miejscach parkingowych i wiele innych. Ustawiony profil można przenieść do innych samochodów marki Hyundai oferujących tę samą funkcję. W swoim profilu Klienci mogą dodać dwa konta główne i jedno konto gościa oraz przesłać zdjęcie profilowe za pośrednictwem aplikacji Bluelink. Profil użytkownika przechowuje w chmurze preferencje użytkowników dotyczące multimediów, takie jak język, połączenie Bluetooth, ustawienia nawigacji i rozpoznawania głosu, a także ulubione stacje radiowe. Jeśli kierowca musi zaparkować samochód w promieniu od 200 metrów do dwóch kilometrów od celu podróży, można włączyć nawigację w trybie pieszym, aby wznowić jej prowadzenie w aplikacji Bluelink na smartfonie.

Tucson Nowej Generacji będzie miał funkcję integracji kalendarza, co oznacza, że użytkownik będzie mógł zobaczyć swój kalendarz Apple lub Google na centralnym ekranie. Synchronizacja odbywa się poprzez ustawienia aplikacji Bluelink. To jeszcze jeden powód, by pobrać i korzystać z aplikacji Bluelink.

Apple CarPlay i Android Auto w prosty i wygodny sposób pozwalają Klientom na odzwierciedlenie funkcjonalności smartfonów z systemem iOS i Android.

Inne funkcje informacyjno-rozrywkowe i łączności obejmują wysokiej jakości system dźwiękowy KRELL, ładowarkę indukcyjną do smartfonów w konsoli środkowej, oraz przednie i tylne porty USB dla jeszcze większej wygody, szczególnie podczas długich podróży.

Dodatkowo, usługi Hyundai LIVE podają w czasie rzeczywistym informacje o parkingach i lokalizacjach stacji paliw oraz ceny, a także informacje o pogodzie. Cele podróży lub punkty postojów również można przesyłać z aplikacji do systemu nawigacji samochodowej przed rozpoczęciem podróży.

Dynamiczne proporcje i nowa platforma Tucsona zapewniają szeroką, otwartą przestrzeń wewnętrzną, która gwarantuje pasażerom komfort, zwykle zarezerwowany dla modeli z wyższego segmentu. O 20 mm dłuższe, 15 mm szersze nadwozie i rozstaw osi zwiększony o 10 mm w porównaniu z poprzednią generacją, zapewniają przestronność większą niż kiedykolwiek wcześniej. Dzięki temu pasażerowie z tyłu mogą cieszyć się 26 mm dodatkowej przestrzeni na nogi. Udało się to osiągnąć zarówno w modelach z napędem hybrydowym, jak i spalinowym, dzięki sprytnemu umieszczeniu baterii pod tylnymi siedzeniami pasażerów. Pojemność bagażnika została zwiększona o 33 do 107 litrów, w zależności od wybranej wersji wyposażenia i układu napędowego, oferując łącznie do 620 litrów na bagaż przy rozłożonych siedzeniach i do 1799 litrów przy złożonych siedzeniach.

Tucson Nowej Generacji został wyposażony w asystenta unikania kolizji czołowych (FCA), który uruchamia alarm, gdy zbliża się niebezpieczeństwo kolizji z samochodami, rowerami lub pieszymi. Gdy kierowca nie zareaguje i nie zahamuje w odpowiednim czasie, system automatycznie steruje hamulcami, aby uniknąć wypadku. Po raz pierwszy w Tucsonie, system FCA obejmuje teraz funkcję Junction Turning, która rozszerza zakres ochrony o kolizje na skrzyżowaniach. Funkcja ta wykrywa nadjeżdżające samochody z naprzeciwka podczas skręcania w lewo na skrzyżowaniu i aktywuje hamulce, aby zatrzymać samochód jeśli wykryje prawdopodobieństwo kolizji.

Zobacz również:   Bentley Flying Spur V8 S Black Edition - odkryj ciemną stronę mocy

Asystent podążania na pasie ruchu (LFA) utrzymuje pojazd bezpiecznie na środku pasa. Wykorzystując przednią kamerę do rozpoznawania pasa ruchu, LFA automatycznie dostarcza sygnał korygujący, aby pomóc utrzymać samochód na środku pasa. System działa razem z asystentem utrzymywania pasa ruchu (LKA), która zapobiega przypadkowemu zjechaniu z pasa ruchu, a teraz wykrywa również krawędzie drogi, także gdy nie ma namalowanych pasów.

System monitorujący poziom koncentracji uwagi kierowcy (DAW) to funkcja, która pomaga monitorować sposób jazdy, aby wykrywać zmęczenie i nierozważną jazdę i zapobiegać potencjalnym wypadkom. Działa to w połączeniu z ostrzeganiem o odjechaniu poprzedzającego pojazdu (LVDA). LVDA ostrzega kierowcę, gdy poprzedzający go pojazd odjeżdża, a kierowca nie reaguje wystarczająco szybko, na przykład podczas ruszania spod świateł.

Wprowadzony po raz pierwszy w kompaktowym SUV-ie, asystent jazdy autostradowej (HDA) sprawia, że jazda po autostradach i drogach ekspresowych jest bezpieczniejsza i wygodniejsza. HDA reguluje prędkość samochodu i utrzymuje jego odległość od innych pojazdów z przodu, a także trzyma się na wybranym pasie ruchu. Przycisk na kierownicy pozwala kierowcy aktywować HDA jednym kliknięciem.

Tucson Nowej Generacji został opracowany z myślą o redukcji emisji spalin bez rezygnacji z przyjemności z jazdy. Wersja hybrydowa składa się z nowego silnika Smartstream o pojemności 1,6 litra T-GDI (z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem benzyny) oraz silnika elektrycznego o mocy 44,2 kW oraz polimerowego akumulatora litowo-jonowo o pojemności 1,49 kWh. Występuje z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów (6AT) i jest dostępny z napędem na dwa lub cztery koła. Jest to najmocniejszy system w gamie całkowicie nowego układu napędowego Tucsona, z łączną mocą 230 KM i momentem obrotowym 350 Nm, co oznacza, że ​​oferuje niską emisję spalin bez uszczerbku dla przyjemności z jazdy.

Układ hybrydy 48-woltowej oferowany jest w trzech różnych wariantach mocy:

  • 1.6 T-GDI Smartstream o mocy 150 KM i napędem na dwa koła
  • 1.6 T-GDI Smartstream o mocy 180 KM i napędem na dwa lub cztery koła
  • 1.6 CRDi Smartstream o mocy 136 KM i napędem na dwa lub cztery koła

Hyundai połączył swoją wydajną i responsywną 48-woltową technologię hybrydową z 150-konnym silnikiem 1,6 T-GDI, który będzie dostępny z sześciobiegową inteligentną manualną skrzynią biegów (6iMT) i siedmiobiegową dwusprzęgłową skrzynią biegów (7DCT). Kolejną opcją jest 1,6-litrowy T-GDI o mocy 180 KM, który będzie oferowany z sześciobiegowym iMT z napędem na dwa koła, oraz 7DCT z napędem na cztery koła. Z układem hybrydowym 48V dostępny jest także 136-konny silnik 1.6 CRDi sparowany ze skrzynią 7DCT oraz napęd na cztery lub dwa koła.

Silnik benzynowy 1.6 T-GDI Smartstream o mocy 150 KM jest dostępny z sześciobiegową manualną skrzynią biegów i napędem na cztery lub dwa koła. Natomiast silnik Diesla 1.6 CRDi Smartstream o mocy 115 KM połączono z sześciobiegową manualną skrzynią biegów i napędem na dwa koła.

Silnik 1.6 T-GDI Smartstream będzie wyposażony w technologię CVVD (Continuously Variable Valve Duration) firmy Hyundai. CVVD optymalizuje osiągi silnika i oszczędność paliwa, będąc jednocześnie przyjaznym dla środowiska. Technologia sterowania zaworami reguluje czas otwarcia i zamknięcia zaworu w zależności od warunków jazdy. Jest to jedyny system, który w zależności od warunków może zmieniać czas otwarcia zaworu podczas jazdy. Klienci będą mogli wybrać również wersję hybrydową typu plug-in z silnikiem 1.6 T-GDI, której łączna moc układu napędowego wynosi 265 KM. 

Układ sterowania iMT odłącza silnik od skrzyni biegów po odpuszczeniu przez kierowcę pedału przyspieszenia, dzięki temu oszczędzając paliwo, ponieważ silnik może się wyłączyć i samochód przechodzi w tryb żeglowania. Silnik uruchamia się ponownie na tym samym biegu, gdy tylko kierowca wciśnie pedał przyspieszenia lub pedał hamulca, dzięki mocy dostarczanej przez silnik elektryczny 48-woltowego układu hybrydowego. Jeśli kierowca naciśnie pedał sprzęgła lub prędkość pojazdu jest zbyt niska dla wcześniej wybranego biegu silnik uruchamia się na biegu neutralnym.

Tucson Nowej Generacji w wersjach hybrydowych i hybrydowych 48V, a także benzynowych i diesla pojawi się w salonach w tym roku. Natomiast wersja plug-in hybrid oraz N Line dołączą na początku 2021 roku.

 

 

Leave a Reply