Starszy wiceprezes Nissana – Shiro Nakamura oznajmił, że firma konstruuje modułową płytę podłogową, która może stanowić podstawę dla gamy modeli wyposażonych w napędy elektryczne. W rozmowie z Auto Express, Nakamura powiedział, że Nissan będzie opierał się na większej ilości aut elektrycznych niż tylko modelu Leaf, jak również w gamie pojawić się ma elektryczny samochód sportowy oraz crossover.

Nissan Esflow (2)
Nissan Esflow Concept

Nissan rozwijał już ten projekt, poprzez model koncepcyjny Esflow zaprezentowany na Salonie Samochodowym w Genewie w 2011 roku. Esflow to stylistyczne nawiązanie do modeli Z oraz ówczesnego Leafa. Podstawą samochodu miał być mały samochód Coupe z napędem na tylną oś. Moc silnika była co prawda stonowana, silnik miał produkować 107 KM, ale dzięki niewielkiej masie i wysokim momencie obrotowym miał teoretycznie przyspieszać do 100 km/h w około 5 sekund.

Nissan IDx (2)
Nissan IDx Concept

Również w ubiegłym roku zaprezentowano kanciasty model IDx, który jednak ogłoszono, że nie dostanie się do produkcji seryjnej pomimo wcześniejszych doniesień. Małe samochody sportowe są często nierentowne, więc uzasadnieniem inwestycji byłoby umieszczenie go na elastycznej płycie podłogowej, która mogłaby posłużyć dla kilku różnych segmentów aut.

Nissan IDx (1)
Nissan IDx Concept

Nakamura podkreśla, że specyfikacja nowej płyty podłogowej jeszcze nie została ukończona. Na przykład, przedmiotem dyskusji pozostaje położenie baterii. Platforma na której umieszczono model Leaf, mogła by być dobra dla elektrycznego crossovera, jednak nie byłoby to odpowiednim rozwiązaniem dla nisko położonego Coupe. Niestety będziemy musieli poczekać jeszcze około pięć lat, aż pojazdy wykorzystujące nową płytę podłogową pojawią się na rynku.

Zobacz również:   Nissan zwiększa ilość punktów sprzedaży samochodów elektrycznych

Leave a Reply