Nowe Porsche Cayenne Coupé

Porsche poszerza rodzinę modelu Cayenne. Do gamy trzeciej generacji tego popularnego SUV-a dołącza jeszcze bardziej sportowy wariant – Cayenne Coupé. „Coupé oferuje wszystkie techniczne atuty aktualnego Cayenne, ale ma jeszcze dynamiczniejszy design i nowe detale techniczne, które zapewniają mu pozycję bardziej progresywnego, atletycznego i emocjonującego” – powiedział Oliver Blume, prezes zarządu Porsche AG. Najważniejsze cechy nowego Cayenne Coupé to: ostrzejsze linie z całkowicie unikalną tylną partią nadwozia, adaptacyjny tylny spojler, kanapa wyprofilowana z myślą o dwójce pasażerów oraz dwie różne koncepcje dachu – standardowo montowany panoramiczny, stały dach szklany oraz opcjonalny dach z włókien węglowych.

Bardziej dynamiczne proporcje w połączeniu ze specjalnymi elementami designu nadają nowemu Cayenne Coupé aurę wyjątkowej elegancji. „Znacznie mocniej opadająca linia dachu sprawia, że Cayenne Coupé wydaje się jeszcze bardziej dynamiczne i pozycjonuje je jako najbardziej sportowy model w segmencie” – powiedział Michael Mauer, wiceprezes Porsche Style. Charakterystyczną sylwetkę Coupé dodatkowo akcentują spojler dachowy oraz obniżona o około 20 mm linia dachu – przednia szyba i słupki A są tu bowiem pochylone bardziej niż w Cayenne. Z kolei przeprojektowane tylne drzwi i błotniki poszerzają tylne nadkola o 18 mm, podkreślając muskularną rzeźbę karoserii. A ponieważ tylna tablica rejestracyjna została umieszczona na zderzaku, samochód wydaje się „spoczywać” bliżej ziemi.

Za sprawą adaptacyjnego spojlera dachowego aktualne Cayenne Turbo było pierwszym SUV-em, w którym zastosowano ten typ aktywnej aerodynamiki. Nowe Cayenne Coupé idzie o krok dalej – we wszystkich odmianach modelu „lotka” dachowa łączy się z nowym adaptacyjnym tylnym spojlerem w ramach aktywnej aerodynamiki Porsche (PAA – Porsche Active Aerodynamics). Przy prędkości 90 km/h i większej spojler – harmonijnie zintegrowany z sylwetką pojazdu – wysuwa się o 135 mm. W ten sposób zwiększa nacisk na tylną oś, a jednocześnie podnosi wydajność.

Nowe Cayenne Coupé jest standardowo wyposażone w panoramiczny, stały dach szklany zapewniającym wszystkim podróżującym wrażenie niezwykłej przestronności, a zintegrowana roleta chroni wnętrze zarówno przed zbyt intensywnym nasłonecznieniem, jak i przed zimnem. Na życzenie Coupé występuje z profilowanym dachem z włókien węglowych. Środkowe przetłoczenie nadaje mu charakterystyczny wygląd samochodu sportowego, podobnie jak w przypadku Porsche 911 GT3 RS. Karbonowy dach jest oferowany w ramach jednego z trzech sportowych pakietów optymalizujących masę pojazdu. Pakiety te obejmują również elementy Sport Design oraz nowe, 22-calowe obręcze GT Design o obniżonej masie, a we wnętrzu – środkowe panele foteli pokryte tkaniną o klasycznym, kraciastym wzorze oraz akcenty z włókien węglowych i Alcantary. W przypadku Cayenne Turbo Coupé pakiet zawiera też sportowy układ wydechowy.

Zobacz również:   Nowa KIA RIO zadebiutuje na targach motoryzacyjnych w Paryżu

W chwili premiery rynkowej dostępne są dwie wysokowydajne wersje silnikowe. Pierwsza z nich, Cayenne Coupé, korzysta z 6-cylindrowej turbodoładowanej jednostki o pojemności 3 litrów, mocy 250 kW (340 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 450 Nm. Z pakietem Sport Chrono jej przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 6 s, a z opcjonalnymi pakietami sportowymi optymalizującymi masę pojazdu spada do 5,9 s. Prędkość maksymalna tego wariantu wynosi 243 km/h. Topowe Cayenne Turbo Coupé staje na linii startowej z 4-litrowym silnikiem V8 biturbo o mocy 404 kW (550 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 770 Nm. Od zera do 100 km/h przyspiesza w 3,9 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 286 km/h.

Nowy Porsche Cayenne Coupé jest już dostępne w sprzedaży; w Porsche Centrach pojawi się w maju 2019 r. Ceny modelu zaczynają się od 411 000 zł w przypadku Cayenne Coupé oraz 720 000 zł w przypadku Cayenne Turbo Coupé.

Leave a Reply